AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #21 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor skriver du «ha en telasjon» mange, mange ganger? Dete HAR en relasjon som arbeidskollegaer. Så hva er det du mener? Kan du ikke like gjerne sette ord på hva slags relasjon du hinter til? Anonymkode: e0375...557 Er det så vanskelig å forstå? Jeg går i hvert fall ut fra at hun mener en mer vennskapelig relasjon enn med de andre kollegene. Mange av de andre fryser henne ut, mens denne kollegaen tar en mer vennskapelig tone. Det TS må være bevisst på, er om han kan ha andre motiver enn akkurat vennskap, altså at han er ute etter sladder og informasjon som han kan dele videre. Anonymkode: a5ec7...8d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2025 #22 Skrevet 22. april 2025 AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 9.39): Hei. Jeg betrodde meg til en kollega angående min opplevelse på jobb og er redd for jeg kommer til å angre på det. Jeg har den siste tiden opplevd at jeg ikke er særlig velkommen gjennom små stikk, kommentarer, indirekte kommentarer, baksnakking osv. Som går på meg som person, mine interesser osv. Har sett litt forbi det og siden jeg står litt utenfor hele gruppen på jobb er det ikke så mange å snakke med det om. Har også fått ny jobb, så har ikke så lang tid igjen i denne jobben. Har flere jeg også kommer godt overens med og kan slå av en prat med. Mens det også er noen som jeg vet ikke har noe særlig til overs for meg. De har viktige roller i bedriften. Er ikke noe som er sagt høyt og direkte, men som man merker og indirekte kommentarer - baksnakking. Det er en på jobb som har vist interesse for å ha ekstra kontakt, som jeg syns er veldig hyggelig. Her om dagen ble jeg for første gang fortalt at både min leder og tillitsvalgte på jobb hadde sagt at en ting om meg i negativt forstand med en tullete tone. At det var et kjennetegn med meg. «Åja, skal du jobbe med hun. Hun snakker hull i hodet på folk». Han fortalte det til meg, mens en annen kollega var til stede. Og etter dette betrodde jeg meg til han på tomannshånd. Hvordan jeg følte det og da svarte han med «da blir det jo egentlig kanskje greit for deg å begynne i ny jobb». Jeg trodde kanskje mer at han ville påpeke deres oppførsel og eventuelt si noe om det, men nei. Kanskje litt forståelig siden han fremdeles skal jobbe der og er redd for å si noe negativt. Men nå er jeg litt redd for at jeg betrodde meg til han og at han vil si dette videre til andre på jobb. Har andre tanker angående dette? Var det dumt av meg å si noe og burde jeg bare holdt det for meg selv? Jeg merket at de på jobb prøvde å male et bilde av hvem jeg var og i bunn og grunn kan jeg egentlig ikke kontrollere andre og hvordan de måtte tolke det. Han kollegaen som har vist interesse for å ha kontakt, har mye mer kontakt med andre på jobb enn meg. Han har også dame. Så er ikke noe romantisk basert i denne relasjonen mellom oss. Bare tilleggsinformasjon. En annen hendelse som jeg må legge ved: er at denne kollegaen som viste interesse for meg, var den første jeg fortalte til at jeg hadde fått ny jobb og sa at det måtte være mellom oss. Hadde vært i kontakt med min arbeidsgiver om dette. Men kun de to. Rett etter at jeg fortalte det til min kollega fikk jeg samme dag spørsmål fra en annen kollega/lederrolle om jeg hadde sagt opp. Så ble litt mistenksom om han hadde sagt det videre. Dette er bare mellommenneskelig synsing, men interessert i hva andre tenker. Som sagt, ikke så mange jeg kan snakke med det om på jobb og lurer på om jeg tolker det riktig. Anonymkode: 18f9e...ef9 Herregud dette er som å lese om min egen jobbsituasjon, eneste forskjellen er at jeg har ikke noen ny jobb. Du er heldig. Anonymkode: 167f8...1c3 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #23 Skrevet 23. april 2025 Dette var veldig mye mer drama enn jeg hadde orket på en arbeidsplass. Hos oss snakker vi om vær, vind, barnebarn, fotball og ferieturer - om vi ikke snakker fag, selvfølgelig. Overfladisk er det soleklart, men det fungerer og er enkelt for alle å forholde seg til. Ingen snakker "høll i hue" på noen. Anonymkode: cd8ab...4bd
AnonymBruker Skrevet 23. april 2025 #24 Skrevet 23. april 2025 Et tips, la jobb være jobb - hold det kun på et profesjonellt nivå. La privatliv være privatliv - skill privat og jobb. Anonymkode: cd8ab...4bd
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #25 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 3.09): Tror nok jeg ville vært litt varsom med tanke på han kollegaen din. Han gikk til deg med ting han hadde hørt om deg, og så gikk han nok videre til andre med det du fortalte til ham. Sånne folk skal man være forsiktige med, det er en del mennesker som elsker å så splid og skape intriger, og de er giftige å ha rundt seg. Jeg vet ikke hvordan miljøet er hos dere, eller hva som ligger til grunn for at de forsøker å fryse deg ut, men uansett hører sånn oppførsel ikke hjemme blant voksne folk. Og at ledere baksnakker ansatte, det er helt hinsides. De burde vært konfrontert. Anonymkode: a5ec7...8d5 Er slik jeg også tenker, kan han snakke om andre til meg, kan han også snakke om meg til andre. Er dessverre en kultur for det der. Jeg er vel en irriterende person som sier ting som det er. Er også litt likestillingsengasjert og det har vel irritert noen menn på jobb. Noen av de har «makt» sosialt, sagt det videre og andre tror på det. Hva som er sagt, vet jeg ikke. Men man merker at du er blitt snakket om. Jeg er helt enig at det ikke hører hjemme blant voksne mennesker og det er ikke normalt for meg og heller ikke vandt med det. Anonymkode: 18f9e...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #26 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 3.39): Han reagerte som menn gjerne gjør når de får høre sånt. Og han har jo helt rett. Nå som du skal i ny jobb hr du muligheten til å skape nye relasjoner på jobb og innta en mer profesjonell rolle. Dvs starte med deg selv, tenke over hva de tilbakemeldingene egentlig innebærer osv. og endre noe av det. Hvis det er sant at du skravler for mye, så slutt! Anonymkode: e0375...557 Har skjønt at menn har en rolle de inntar med stor stolthet. Ja, absolutt. Selv om man opplever slikt, så kan man bruke det til noe bra og man slutter aldri å lære. Jeg har forholdt meg profesjonelt og seriøst på jobb. Det var et eksempel, i andre øyeblikk har jeg vært for stille. Så du skjønner at dette er manipulering og hersketeknikker Anonymkode: 18f9e...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #27 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 3.42): Hvorfor skriver du «ha en telasjon» mange, mange ganger? Dete HAR en relasjon som arbeidskollegaer. Så hva er det du mener? Kan du ikke like gjerne sette ord på hva slags relasjon du hinter til? Anonymkode: e0375...557 En vennskapelig relasjon Anonymkode: 18f9e...ef9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #28 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 3.56): Er det så vanskelig å forstå? Jeg går i hvert fall ut fra at hun mener en mer vennskapelig relasjon enn med de andre kollegene. Mange av de andre fryser henne ut, mens denne kollegaen tar en mer vennskapelig tone. Det TS må være bevisst på, er om han kan ha andre motiver enn akkurat vennskap, altså at han er ute etter sladder og informasjon som han kan dele videre. Anonymkode: a5ec7...8d5 Takk. Du tolket det slik jeg prøvde å få det fram. En vennskapelig relasjon er riktig. Anonymkode: 18f9e...ef9 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #29 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 14.20): Herregud dette er som å lese om min egen jobbsituasjon, eneste forskjellen er at jeg har ikke noen ny jobb. Du er heldig. Anonymkode: 167f8...1c3 Huff, det skal ikke være lett.. Håper du finner ny jobb 🫶🏼 Anonymkode: 18f9e...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #30 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 17.39): Dette var veldig mye mer drama enn jeg hadde orket på en arbeidsplass. Hos oss snakker vi om vær, vind, barnebarn, fotball og ferieturer - om vi ikke snakker fag, selvfølgelig. Overfladisk er det soleklart, men det fungerer og er enkelt for alle å forholde seg til. Ingen snakker "høll i hue" på noen. Anonymkode: cd8ab...4bd Høres ut som en ordentlig, vanlig og fin arbeidsplass. Jeg snakker heller ikke hull i hodet på noen Anonymkode: 18f9e...ef9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #31 Skrevet 26. april 2025 AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 17.41): Et tips, la jobb være jobb - hold det kun på et profesjonellt nivå. La privatliv være privatliv - skill privat og jobb. Anonymkode: cd8ab...4bd Yes lærer på den harde måten Anonymkode: 18f9e...ef9 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2025 #32 Skrevet 26. april 2025 Kan også legge til, (siden dere ikke kjenner meg eller vet hvem jeg er), at det jeg sa til min kollega er at jeg ikke føler meg velkommen på jobb og at jeg har blitt mobbet mye tidligere i livet. Som jeg egentlig ikke forteller noen eller har fortalt til så mange. Mange som vet om det, men har tatt lang tid for å si det til meg selv på grunn av mye skam. Sa ikke det for at han skulle synes synd i meg eller noe. Men følte at det var blitt malt et bilde av meg som ikke var meg. De begynte også å indirekte diagnostisere meg som autist eller narsissist, som kom opp i samtaler her og der, med tøysete tone. Prøvd har å plassere meg i en bås. Det er jo for at man skal føle seg latterliggjort og ydmyket. Og ved å fortelle dette er jeg jo redd for at andre får vite det og bare «ja, det var noe med hun». Og at det skulle bli en svakhet med meg som de kan tråkke mer på. Og mobbe enda mer. (Hvis dette gir mening). Men ja, sånn er livet. Det svir litt, men det er også veldig fint. Ts forresten Anonymkode: 18f9e...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2025 #33 Skrevet 10. mai 2025 Dropp å være venn med menn. Det kommer aldri til å gi deg noe godt rykte. Og menn kan plutselig snu seg 180 grader når de finner ut at du ikke vil ligge med de (slik både mennene og alle rundt dere går ut fra at du er villig til). Anonymkode: 3de87...d27 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå