AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #21 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du prøvd gycolic acid? En flaske er rimelig og varer lenge. Ta det på bomullspad og smør forsiktig over ansiktet hver dag etter rens. Vent 5 minutter før du så tar på fuktighetskrem. I tillegg: bytt putetrekk hver andre dag hvis du sover på siden eller magen! Anonymkode: 18d9e...47f Ikke prøvd, men det kan jeg gjøre. Takk for tips 😊 Har bare to putetrekk så blir en del vasking da, men kan prøve å bytte litt oftere og 😊 -TS Anonymkode: 9a247...427
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #22 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hører du sier at det blir bedre hvis du kun vasker ansiktet i vann og ikke har på krem. Det går ann å evt. teste ut hempolje på en helsekost. Ta på en liten dråpe eller to og bruk den for fuktighet. Skal ikke tette porene som noen oljer skal gjøre, virker antisemittisk og gir god fuktighet. Et produkt, helt naturlig. Jeg merker alle fall stor forskjell når jeg har brukt noe annet som dyre kremer og slikt som skal fungere fantastisk har kun gjort det motsatte. Koster ca 100-200 kr, varer i et års tid. Jeg tilsetter også noen dråper med eksentriske oljer som lavendel o.l, men det er ikke nødvendig. Anonymkode: 34035...5a5 Takk for tips, skal prøve! 😊 -TS Anonymkode: 9a247...427
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #23 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det viktigste du gjør for huden din er kosthold. Dropp UP mat, sukker, gluten, og muligens melkeprodukter. Få i deg næringsrik mat fra rent kjøtt og fisk. Grønnsaker, bær, ubandlede nøtter. Hydrer godt med vann. Verste for min hud er meieri, ingenting trikker akne mer hos meg. Anonymkode: b0171...02e Er ganske flink, i hvert fall med grønnsaker og fisk. Er ikke så gira på kjøtt, men melkeprodukter skal jeg prøve å kutte ut. -TS Anonymkode: 9a247...427
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #24 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er ganske flink, i hvert fall med grønnsaker og fisk. Er ikke så gira på kjøtt, men melkeprodukter skal jeg prøve å kutte ut. -TS Anonymkode: 9a247...427 Kjøtt har viktige lettopptakelige næringsstoffer som huden din trenger. Anonymkode: b0171...02e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #25 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjøtt har viktige lettopptakelige næringsstoffer som huden din trenger. Anonymkode: b0171...02e Ja, jeg bare takler ikke å spise det så ofte. Blir uvel av konsistensen og tanken på hva det er. -TS Anonymkode: 9a247...427
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #26 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke prøvd, men det kan jeg gjøre. Takk for tips 😊 Har bare to putetrekk så blir en del vasking da, men kan prøve å bytte litt oftere og 😊 -TS Anonymkode: 9a247...427 Jeg pleide å få slike du beskriver, og endret følgende: Kuttet ut sukker, og det meste av hvete og meieriprodukter Putetrekkbytting hver andre dag. Ser fort forskjell når jeg dropper det av latskap! Glycolic acid hver dag Starte hver morgen med en kopp hjemmelaget bone broth. Dette gir meg en glødende hud sånn generelt. Ser fort forskjell her også når jeg dropper det av latskap. Anonymkode: 18d9e...47f
NatNat Skrevet 19. april 2025 #27 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er over 40 og sliter ofte med store, vonde kviser. Jeg har tidligere brukt hudprodukter med retinol, men leste at det kunne være hardt til huden så kjøpte en fra Eucerin uten retinol. Men kvisene dukker fortsatt opp 😅 Eneste som hjelper er å ikke smøre inn ansiktet med noe, men da tørker jeg helt inn. Det føles så fælt å gå rundt med store kviser som voksen 🙈 Jeg regner med at dersom jeg går til hudpleier og får hjelp og kjøper produkter der, så er jeg vel fortsatt ikke garantert å slippe unna disse kvisene? Noen som har fått god hjelp? Anonymkode: 9a247...427 jeg hadde fremdeles kviser av og til når jeg var vel over 30, jeg fikk en slag p-pille fra legen som het Diane. Kvisene forsvant og når jeg sluttet med Diane etter flere år, de kom aldri tilbake. Jeg fikk meget fint hår også .. Vet ikke om Diane er fremdeles tilgengelig i Norge..
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #28 Skrevet 19. april 2025 Slitt med det samme hele livet. Jeg ble omsider bedre når jeg kuttet ut melk en periode. Jeg er ikke allergisk mot melk, men fikk hormonforstyrrelser av melk. Godtok litt ost og ren fløte, men kuttet melk og yoghurt. Jeg har hatt kviser hele livet, nå er jeg 100% kvisefri. Nå spiser jeg melkeprodukter. Men modererer dem. Anonymkode: 4e502...7c8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #29 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg bare takler ikke å spise det så ofte. Blir uvel av konsistensen og tanken på hva det er. -TS Anonymkode: 9a247...427 Ok, da kan det være at du trenger tilskudd, uten at jeg skal påstå det selvfølgelig. Uten kjøtt får du over tid dårlig inntak av bl.a b12 og sink. Det er sink i plantemat også, men sink fra kjøtt taes best opp. Fet fisk har rikelig med b12, men det kommer an på hvor mye av det du spiser. Begge deler er viktig for hud/akne, særlig sink. A vitamin retinol er også veldig viktig, beste kildene er fra fet fisk, egg, og meieri. Egg er særlig rik på det. Det er mange veier til Rom når det gjelder hud, så man må snu noen steiner før man finner ut hva som gjelder for seg. Hvis du allerede spiser råvarebasert/ikke-prosessert mat, så kan neste skritt være da å kutte ut alt av meieriprodukter i 1-2 mnd for å se. Hjelper ikke dette, kutt ut gluten tilsvarende, osv. Spis fett fra sunne kilder, som avokado, ubehandlede nøtter, kaldpresset olivenolje. Anonymkode: b0171...02e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #30 Skrevet 19. april 2025 Jeg synes uansett det er rart at problemet gir seg når jeg kutter ut ansiktskrem? Burde ikke kvisene fortsette å dukke opp når kosthold og hyppighet av putetrekk er likt? Er litt derfor jeg mistenker at det rett og slett er det jeg putter på huden som skaper problemer. -TS Anonymkode: 9a247...427
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #31 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes uansett det er rart at problemet gir seg når jeg kutter ut ansiktskrem? Burde ikke kvisene fortsette å dukke opp når kosthold og hyppighet av putetrekk er likt? Er litt derfor jeg mistenker at det rett og slett er det jeg putter på huden som skaper problemer. -TS Anonymkode: 9a247...427 Kanskje det er noe i akkurat denne kremen du reagerer på da, eller at du bruker feil type krem i forhold til hudtype? Hvis du kan koste på deg en time hos hudterapeut, så kan du få hudanalyse og veiledning, kan være verdt det Jeg bruker litt dyrere kremer fra salong. Sliter ikke med kviser, men mer med tørr og sensitiv hud, og vil gi huden ekstra fokus siden jeg drar på åra Syns det har vært veldig verdt å legge litt penger i det! Anonymkode: b0171...02e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #32 Skrevet 20. april 2025 Jeg fikk tretinoin på resepet for noen måneder siden og får mye mindre kviser nå enn før. Kan bli litt verre i begynnelsen, men tror det kan være verdt et foraøk. Anonymkode: 36dea...d4c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #33 Skrevet 20. april 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kanskje det er noe i akkurat denne kremen du reagerer på da, eller at du bruker feil type krem i forhold til hudtype? Hvis du kan koste på deg en time hos hudterapeut, så kan du få hudanalyse og veiledning, kan være verdt det Jeg bruker litt dyrere kremer fra salong. Sliter ikke med kviser, men mer med tørr og sensitiv hud, og vil gi huden ekstra fokus siden jeg drar på åra Syns det har vært veldig verdt å legge litt penger i det! Anonymkode: b0171...02e Ja, det var et sånt svar jeg var ute etter 😊 Jeg er redd for å bruke masse penger på hudpleier og likevel ikke tåle produktet, så lurte litt på om folk har opplevd dette eller om de faktisk har fått hjelp. Takk, skal absolutt vurdere det, om jeg hadde funnet et produkt som hjalp og ikke ga kviser så hadde det definitivt vært verdt det 😊 Regner med det er produktene jeg har prøvd som er synderne, men føles helt umulig å finne noe som fungerer uten å helt ha peiling. Takk for svar ❤️ -TS Anonymkode: 9a247...427
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #34 Skrevet 20. april 2025 Stort sett med 48 timers mellomrom, men innimellom hver dag, spørs på aktivitetsnivå. Lite sminke og, litt concealer under øynene og litt pudder. Og concealer over kvisene 🙈 -TS Anonymkode: 9a247...427
Roci Skrevet 20. april 2025 #35 Skrevet 20. april 2025 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, det var et sånt svar jeg var ute etter 😊 Jeg er redd for å bruke masse penger på hudpleier og likevel ikke tåle produktet, så lurte litt på om folk har opplevd dette eller om de faktisk har fått hjelp. Takk, skal absolutt vurdere det, om jeg hadde funnet et produkt som hjalp og ikke ga kviser så hadde det definitivt vært verdt det 😊 Regner med det er produktene jeg har prøvd som er synderne, men føles helt umulig å finne noe som fungerer uten å helt ha peiling. Takk for svar ❤️ -TS Anonymkode: 9a247...427 Hvilke kremer er det du har brukt, da? Når du har lett for å få kviser, er det en del ingredienser du bør unngå, bl.a. ulike oljer og fettstoffer. Du bør også være nøye med rens om kvelden, ettersom sminke og solkrem kan gi kviser og uren hud dersom det blir liggende på huden over natten. Endret 20. april 2025 av Roci
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #36 Skrevet 20. april 2025 Jeg fikk store kviser som var som byller en stund etter at jeg sluttet å amme første barnet mitt i 20 årene. Hadde aldri sett en kvise på megselv før.. tenkte at det var hormonrelatert og jeg kuttet meieri og sukker. Senere også fett, men det var ikke vits. Jeg tok sink, b12, melkesyrebakterier. Sluttet med sminke, sluttet med vanlig sjampo, brukte kun vann i ansiktet osv. ingenting hjalp 😂 En p pille hjalp litt, men masse bivirkninger og det ble verre etter slutt på denne. Prøvde masse forskjellige kremer og fikk resept på de tablettene mot kviser, men turte aldri å ta. Ca 10 år senere prøvde jeg noen produkter i en serie som heter tetraforce etter å ha sett noen stories på Instagram. Etter ca 3 mnd forsvant kvisene mer og mer og nå har jeg vært fri i nesten 2 år! Så NOEN kremer funker faktisk 😅 men det er jo umulig å vite hvilke .. Anonymkode: 2b92d...6d4
NatNat Skrevet 20. april 2025 #37 Skrevet 20. april 2025 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 16.38): Ja, men om det er hormoner, hvorfor hjelper det å ikke bruke noe? Det er det jeg synes er rart, da burde jo kvisene komme uansett 🤷♀️ TS Anonymkode: 9a247...427 vet ikke om du leste mitt inlegg men igjen.. hvis det er hormonelt : https://www.oslohudlegesenter.no/hudlege/hudsykdommer/diane-mot-kviser/
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #38 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja, det var et sånt svar jeg var ute etter 😊 Jeg er redd for å bruke masse penger på hudpleier og likevel ikke tåle produktet, så lurte litt på om folk har opplevd dette eller om de faktisk har fått hjelp. Takk, skal absolutt vurdere det, om jeg hadde funnet et produkt som hjalp og ikke ga kviser så hadde det definitivt vært verdt det 😊 Regner med det er produktene jeg har prøvd som er synderne, men føles helt umulig å finne noe som fungerer uten å helt ha peiling. Takk for svar ❤️ -TS Anonymkode: 9a247...427 Du trenger ikke bruke penger på hudpleier, du kan få veiledning ved å bare stikke innom. Produktet vil jo uansett koste penger da, men du kan jo f.eks si at du skal tenke litt og handle senere, og se om du evnt finner rimeligere alternativ. Det viktigste er at du finner ut hudtypen din, sånn at du bruker riktig krem i forhold til det. Hva slags produkt er det du bruker nå? Anonymkode: b0171...02e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #39 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du trenger ikke bruke penger på hudpleier, du kan få veiledning ved å bare stikke innom. Produktet vil jo uansett koste penger da, men du kan jo f.eks si at du skal tenke litt og handle senere, og se om du evnt finner rimeligere alternativ. Det viktigste er at du finner ut hudtypen din, sånn at du bruker riktig krem i forhold til det. Hva slags produkt er det du bruker nå? Anonymkode: b0171...02e Eucerin ultra sensitive, etter råd her inne da det ikke virket som jeg tålte produkter med retinol som jeg prøvde en stund. Trodde man måtte ta en form for analyse hos hudpleier jeg, men. Kan jo høre 😊 Anonymkode: 9a247...427
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #40 Skrevet 21. april 2025 Tror noe av det dummeste jeg har gjort i livet var å vente med å dra til hudlege før jeg ble 33 år gammel. Før det brukte jeg mye penger på diverse kosthold skifte, kremer - gode gamle ‘kvinneguiden’-tips. Kom deg til hudlege. Jeg hadde noen få store kviser som kom om og om igjen og var redd for iso-kur. Hudlege sa det er bare fjas, satt meg på lav dose iso og noen uker inn i kuren forsvant min siste kvise. 6 år etter er huden fortsatt fin. Kom deg til noen som vet hva de snakker om og som kan undersøke nettop din hud😅 Det er det ingen som kan hjelpe deg med her. Anonymkode: 3e449...daf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå