Anonym11223344 Skrevet fredag kl 23:39 #1 Del Skrevet fredag kl 23:39 Gjennom alle forholdets faser fantaserer jeg om andre, til og med nå, i høy alder og flere halvlange forhold bak meg. Feks: jeg er i et fire år langt forhold, elsker partneren, og tenker på andre jeg nylig har prata overfladisk med. Flere som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:44 #2 Del Skrevet fredag kl 23:44 Nei. Jeg er ganske monogam av natur. Kanskje du bare ikke er det. Ingenting galt i det, så lenge du er ærlig om det og ikke går bak ryggen på folk. Anonymkode: 51367...997 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:45 #3 Del Skrevet fredag kl 23:45 Å være trofast er som regel noe man er av valg og av respekt for partneren. Om du velger å heller fokusere på det du har og gjøre det beste du kan ut av det, så blir andre bare mer uinteressante. Hvorfor distanserer du deg emosjonelt fra partneren din med å stadig fokusere på andre som du til og med kun har pratet overfladisk med? Anonymkode: a7789...319 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet fredag kl 23:53 #4 Del Skrevet fredag kl 23:53 Det er da aldri farlig å tenke. Man kan tenke de utroligste ting uten at det betyr noe som helst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:59 #5 Del Skrevet fredag kl 23:59 Er det for folk flest som jeg kjenner godt, men å leve i en falsk rolle med familien sin er fortsatt normen i samfunnet. Anonymkode: 5d10f...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:02 #6 Del Skrevet lørdag kl 00:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det for folk flest som jeg kjenner godt, men å leve i en falsk rolle med familien sin er fortsatt normen i samfunnet. Anonymkode: 5d10f...58d Er vel ikke en grunn for det. At en partner og evt barn er vanlig - på tross av kulturer og tidsepoker Anonymkode: 8de99...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:04 #7 Del Skrevet lørdag kl 00:04 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det for folk flest som jeg kjenner godt, men å leve i en falsk rolle med familien sin er fortsatt normen i samfunnet. Anonymkode: 5d10f...58d Og om TS lever i en rolle han egentlig ikke vil, så er jo grunn problemet at han ikke er tro mot seg selv Anonymkode: 8de99...294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:04 #8 Del Skrevet lørdag kl 00:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel ikke en grunn for det. At en partner og evt barn er vanlig - på tross av kulturer og tidsepoker Anonymkode: 8de99...294 Og det samme er utroskap også, på tvers av kulturer og tidsepoker. Anonymkode: 5d10f...58d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet lørdag kl 00:20 #9 Del Skrevet lørdag kl 00:20 Jeg er trofast, men ikke monogam. Det er gjensidig. Vi har en felles elsker. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:28 #10 Del Skrevet lørdag kl 01:28 Anonym11223344 skrev (1 time siden): Gjennom alle forholdets faser fantaserer jeg om andre, til og med nå, i høy alder og flere halvlange forhold bak meg. Feks: jeg er i et fire år langt forhold, elsker partneren, og tenker på andre jeg nylig har prata overfladisk med. Flere som har det sånn? Hvis du tenker så mye på andre så bør du slå opp med kjæresten din. Anonymkode: 351e4...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:35 #11 Del Skrevet lørdag kl 01:35 Snok1 skrev (1 time siden): Jeg er trofast, men ikke monogam. Det er gjensidig. Vi har en felles elsker. Monogami, éngifte, det prinsipp at en person bare kan være gift, eller leve i formelt partnerskap, med én annen person av gangen, Hvis du ikke er monogam så er du ikke trofast. Anonymkode: 351e4...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:52 #12 Del Skrevet lørdag kl 01:52 Ja. Tror det er verdens mest naturlige ting. Men det betyr ikke at du skal løpe ut og faktisk sjekke opp alle du har tenkt på. Jeg tenker kortvarig på andre menn, likedan som du sier, gjerne rett etter har pratet med. Men tanken på å være utro byr meg fullstendig imot. Ikke engang da jeg var singel og fri ville jeg gjort virkelig alle de fantasiene jeg hadde. Anonymkode: 9646d...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:54 #13 Del Skrevet lørdag kl 01:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det for folk flest som jeg kjenner godt, men å leve i en falsk rolle med familien sin er fortsatt normen i samfunnet. Anonymkode: 5d10f...58d Om du ikke er monogam selv så kan du jo likevel forsøke å forstå at andre er det Anonymkode: 9646d...494 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:19 #14 Del Skrevet lørdag kl 06:19 Helt normalt. Å skulle tvinge seg selv til å bare tenke på partner, og "slå seg selv på lanken" hver gang man tenker på andre gavner ingen. Fantaser videre du, det er ikke forbudt. Anonymkode: f4cab...c4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet lørdag kl 06:24 #15 Del Skrevet lørdag kl 06:24 Hvis man ikke har pult i fra seg ung alder, da tror jeg faren for utroskap er veldig høy senere i livet.. Troskap og samarbeid er viktig kombinasjon, og er en av årsakene for at sexen blir så fantastisk.. Så kombinasjon er svært betryggende.. derfor jubler orgasmene seg ut av kroppen, og hopper av glede i lykkerus.. Vi er positivt innstillt, og vil at vi skal ha et langt lykkelig liv sammen💓 Utroskap på nøytralt vis: Samarbeidet og sexen tar slutt.. noen mister lyst.. noen nekter den andre lyst.. noen har lyst på andre.. noen håper at forholdet skal bli bra igjen, mens andre driter i alt. Det er så mange årsaker og varianter, av hvorfor noen blir utro. Og det er sårt i sitte igjen som bedratt, i motsetning til den utroe som lever i spenning.. Alt i alt, det er sjelden den enes feil, feilen ligger hos begge to. Men empatien går til den som blir bedratt, for de opplever ingen lykke og nytelse lengre i livet sitt.. Og motsatt.. fy faan for en drittsekk du er som er utro.. men ingen ofrer en tanke på, at det ikke var din feil at samarbeidet tok slutt. Så troskap er ikke nok.. problemet utroskap er pga av manglende samarbeid💔 Altså troskap og samarbeid må aldri skilles fra hverandre.. da slipper paret å skille seg også🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:30 #16 Del Skrevet lørdag kl 06:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Monogami, éngifte, det prinsipp at en person bare kan være gift, eller leve i formelt partnerskap, med én annen person av gangen, Hvis du ikke er monogam så er du ikke trofast. Anonymkode: 351e4...907 Hvis det er en avtale at man kan ha sex med andre er man fremdeles trofast. Definisjon på trofast: en som ikke svikter, en som er pålitelig Til TS: hvis du finner det vanskelig å ikke svikte partneren din (jfr overskriften) passer du nok ikke i et forhold. Anonymkode: 7e381...91b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet lørdag kl 06:35 #17 Del Skrevet lørdag kl 06:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Monogami, éngifte, det prinsipp at en person bare kan være gift, eller leve i formelt partnerskap, med én annen person av gangen, Hvis du ikke er monogam så er du ikke trofast. Anonymkode: 351e4...907 Du fremmer ikke noe argument for denne påstanden. En definisjon er ikke et argument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet lørdag kl 07:58 #18 Del Skrevet lørdag kl 07:58 Snok1 skrev (7 timer siden): Jeg er trofast, men ikke monogam. Det er gjensidig. Vi har en felles elsker. Hvordan fungere det i forhold til sjalusi? Vet dere hvordan elskeren til den andre ser ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet lørdag kl 08:01 #19 Del Skrevet lørdag kl 08:01 Anonym11223344 skrev (8 timer siden): Gjennom alle forholdets faser fantaserer jeg om andre, til og med nå, i høy alder og flere halvlange forhold bak meg. Feks: jeg er i et fire år langt forhold, elsker partneren, og tenker på andre jeg nylig har prata overfladisk med. Flere som har det sånn? Å se og ikke røre. Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet lørdag kl 08:07 #20 Del Skrevet lørdag kl 08:07 Soft mann skrev (1 minutt siden): Hvordan fungere det i forhold til sjalusi? Vet dere hvordan elskeren til den andre ser ut? Vi har en felles elsker, som vi begge har veldog bra samspill med. Et virkelig lykketreff! Jeg møtte et par hvor jeg og hun i paret ble litt tett. Ingen romantikk, vi bare hadde mange felles kontaktpunkter utover sex. Både min kjæreste og hennes mann påpekte dette. Da avsluttet vi relasjonen før en eventuell sjalusi utviklet seg. Så nei, sjalusi har ikke vært et problem selv etter mange år. Nå er det heller ikke slik at vi puler rundt uke etter uke. Vi har livet fullt av jobb, familie, hjem, venner og hverandre. Non-monogami opptar en liten flik av våre liv og er på ingen måte definerende for hvem vi er. Tror jeg. Kanskje det bare er slik at det vi to elskende deler føles helt naturlig for oss. Jeg registrerer jo at det skaper sterke følelser hos andre, og det forbauser meg alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå