Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg trenger litt tips om hvordan jeg kan formulere at jeg hverken ønsker egne barn eller å treffe noen med barn fra før. Typ uten at det blir tolket "stygt" eller frastøtende.

Anonymkode: 2febb...a47

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis folk syns det stygt eller frastøtende er det dems problem. Jeg syns du må bare skriver du ønsker ingen barn og du er ikke interessert i å møte noen med barn fra før. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det blir tolket stygt så er de ikke rett for deg ;)

Anonymkode: 1cea4...fe4

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Andre som deler min erfaring med at "frivillig barnløse" ofte bare har en forsinket biologisk klokke? Plutselig ønsker de seg barn, men først etter 40. 

Anonymkode: 9ef40...62d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hei.

Jeg trenger litt tips om hvordan jeg kan formulere at jeg hverken ønsker egne barn eller å treffe noen med barn fra før. Typ uten at det blir tolket "stygt" eller frastøtende.

Er det ikke bare å skrive det som det er da? Hvorfor skal man gå rundt grøten. Skulle jeg laget meg en ny datingprofil nå, så hadde jeg skrevet at jeg ikke ønsker barn(det har jeg aldri ønsket meg) og jeg ønsker å bli kjent med en som ikke har barn fra før. 

Det er nå bedre å være ærlig enn å pynte på sannheten. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare til å skrive det rett frem, det er ikke stygt og de som klarer å tolke det er ikke rett for deg uansett. En må nesten være ekstremt direkte og skrive det både med fet skrift og rett frem for folk har gjerne en tendens til å tro at "ja men litt seinere kanskje", eller at de skal få deg til ombestemme deg etter noen år. Nei vær direkte, rett frem.

Anonymkode: 420bf...d92

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Andre som deler min erfaring med at "frivillig barnløse" ofte bare har en forsinket biologisk klokke? Plutselig ønsker de seg barn, men først etter 40. 

Om noe har jeg aldri vært så sikker, for nå er det biologiske behovet (rasler i eggstokkene) også borte 😂 Og man setter større pris på friheten sin enn noen gang, da man blir litt særere med årene.

Dukker behovet opp senere i livet er det gjerne ensomhet, redsel for alderdom, og slikt. Noe man uansett aldri skal pålegge et barn ansvar for. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hei.

No kids!!

Anonymkode: b40f7...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om noe har jeg aldri vært så sikker, for nå er det biologiske behovet (rasler i eggstokkene) også borte 😂 Og man setter større pris på friheten sin enn noen gang, da man blir litt særere med årene.

Dukker behovet opp senere i livet er det gjerne ensomhet, redsel for alderdom, og slikt. Noe man uansett aldri skal pålegge et barn ansvar for. 

Har hatt så mange venninner, bekjente og mannlige kjærester som "absolutt ikke skulle ha barn", men etter fylte 40 skulle de ha allikevel. Synes bare det er gjennomgående. Et par stykker har forblitt uten, men dett er dett. Og de mistet begge sine mannlige partnere, som plutselig ville ha barn.

• Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor trenger du å kommunisere det? Du kan jo bare venstresveipe de som har barn eller uttrykker et ønske om barn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stemmer ikke for meg i hvert fall. Jeg har visst siden jeg var ca. 20 år gammel at jeg ikke vil ha barn. Den meningen har ikke forandret seg på de 25 årene som har gått siden det. Jeg er veldig glad i mitt barnløse liv. I tillegg til at jeg ikke ønsker å være stemor. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hei.

Bare vær ærlig!

Hilsen M51 som i en alder av 30 oppdaget at han aldri kom til å bli biologisk far.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (Akkurat nå):

Stemmer ikke for meg i hvert fall. Jeg har visst siden jeg var ca. 20 år gammel at jeg ikke vil ha barn. Den meningen har ikke forandret seg på de 25 årene som har gått siden det. Jeg er veldig glad i mitt barnløse liv. I tillegg til at jeg ikke ønsker å være stemor. 

Nei, det er noen som mener det. Men har du erfaring med de du møter, at de endrer seg når de runder 40? Selv om de har vært bastante. Det er normalen for meg. Vanskelig å forholde seg til for en som virkelig ikke ønsker barn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er noen som mener det. Men har du erfaring med de du møter, at de endrer seg når de runder 40? Selv om de har vært bastante. Det er normalen for meg. Vanskelig å forholde seg til for en som virkelig ikke ønsker barn.

De jeg kjenner som ikke har barn og som er på min alder (45), har ikke forandret mening nei. Min erfaring er at når man først har bestemt seg for at man ikke vil ha barn, så forandrer man sjelden mening. I hvert fall de jeg kjenner. 

Jeg har visst i mange år at barn er helt uaktuelt for meg. Har ikke kjent på savnet en eneste gang i de snart 46 årene jeg har levd. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har hatt så mange venninner, bekjente og mannlige kjærester som "absolutt ikke skulle ha barn", men etter fylte 40 skulle de ha allikevel. Synes bare det er gjennomgående. Et par stykker har forblitt uten, men dett er dett. Og de mistet begge sine mannlige partnere, som plutselig ville ha barn.

De jeg kjenner som har vært slik, har nærmest brukt det som forsvarsmekanisme. Har aldri opplevd at de plutselig ombestemmer seg ved 40 uten at jeg har visst det lenge før. 

Du kjenner dem igjen på at de er verbale om det - det er derfor du vet. Jeg har ei annen venninne som er barnløs, og virkelig mener det, men det som kjennetegner oss er at vi aldri snakker om det. Akkurat som at de som ønsker barn heller ikke proklamerer det høyt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De jeg kjenner som har vært slik, har nærmest brukt det som forsvarsmekanisme. Har aldri opplevd at de plutselig ombestemmer seg ved 40 uten at jeg har visst det lenge før. 

Du kjenner dem igjen på at de er verbale om det - det er derfor du vet. Jeg har ei annen venninne som er barnløs, og virkelig mener det, men det som kjennetegner oss er at vi aldri snakker om det. Akkurat som at de som ønsker barn heller ikke proklamerer det høyt. 

Når du sier det, så høres dette kjent ut. Men en av de som "har holdt sitt ord" snakker mye om det. Steriliserte seg som ung. Kanskje det inngikk i "forsvaret". Ikke lett å si. Men da er det jo noe mentalt kanskje da...Skal vi gå etter dette, så bør vel alle som ikke ønsker barn styre unna de som er "høylydte" om det på datingapper!😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når du sier det, så høres dette kjent ut. Men en av de som "har holdt sitt ord" snakker mye om det. Steriliserte seg som ung. Kanskje det inngikk i "forsvaret". Ikke lett å si. Men da er det jo noe mentalt kanskje da...Skal vi gå etter dette, så bør vel alle som ikke ønsker barn styre unna de som er "høylydte" om det på datingapper!😅

De gangene jeg har opplevd dette handler det gjerne mer om egen barndom. Eller noe annet traumatisk. Man vil på en måte forsikre seg om at man ikke angrer senere. Det er i kategorien "forsvar". Jeg har aldri hatt behov for å sterilisere meg, og har vært åpen for at livet kan skje, og at man endrer mening. 

Nå har jeg vært i et forhold i over 20 år, så dating kan jeg lite om. Forvillet meg kun inn i tråden på grunn av tema. Men står egentlig på rådet mitt. En enkel setning som konstaterer faktum. Ikke lag det til overskrift, eller første avsnitt, men en opplysning på linje med "vil bo i Oslo". 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De gangene jeg har opplevd dette handler det gjerne mer om egen barndom. Eller noe annet traumatisk. Man vil på en måte forsikre seg om at man ikke angrer senere. Det er i kategorien "forsvar". Jeg har aldri hatt behov for å sterilisere meg, og har vært åpen for at livet kan skje, og at man endrer mening. 

Nå har jeg vært i et forhold i over 20 år, så dating kan jeg lite om. Forvillet meg kun inn i tråden på grunn av tema. Men står egentlig på rådet mitt. En enkel setning som konstaterer faktum. Ikke lag det til overskrift, eller første avsnitt, men en opplysning på linje med "vil bo i Oslo". 

Lov å endre mening. Men det er altså de mest bastante som gjerne gjør det, det er vel også de som merkes best da, siden de har vært så bastante. Og det er spesielt kjipt for en dame selvsagt, hvis mannen plutselig vil ha barn etter 40, eller enda senere, men mulig det er en unnskyldning for å bryte også, ikke lett å vite. Tror jeg hadde bedt mannen om å sterilisere seg, hvis vi begge var enige, og det begynte å lakke og li mot 50! 😅

• Nyttig 1
Skrevet

Beskriv det rett ut. Bedre å være ærlig enn at noen blir lurt. De som finner det støtende er vel ikke riktig for deg uansett?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (3 minutter siden):

Beskriv det rett ut. Bedre å være ærlig enn at noen blir lurt. De som finner det støtende er vel ikke riktig for deg uansett?

akkurat. De som blir krenket, er jo de som har barn eller ønsker seg barn, ikke andre frivillig barnløse, så du luker jo enda mer effektivt ut dem du ikke ønsker å bli kjent med.

Anonymkode: 64e36...d95

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...