Gjest Donna Skrevet 19. november 2002 #1 Skrevet 19. november 2002 Hva er den mest effektive måten å få bort fett på innsiden av lårene på? Finnes jo mange øvelser for setet og musklene fremme på låret ...men jeg trenger å stramme opp på innsiden...... Lille meg 2
Lindis Skrevet 19. november 2002 #2 Skrevet 19. november 2002 En øvelse for innside lår; ligg på gulvet på siden. Øverste ben bøyd, underste ben strak ut, foten parallell med gulvet (tåen ut til siden, ikke opp) Vipp det underste benet opp og ned. Denne øvelsen tar godt på innsiden. Men skal det ha noen effekt, må du også tenke på kostholdet ditt, og husk for all del å varme opp!! Lykke til!
Lindis Skrevet 19. november 2002 #3 Skrevet 19. november 2002 En øvelse for innside lår; ligg på gulvet på siden. Øverste ben bøyd, underste ben strak ut, foten parallell med gulvet (tåen ut til siden, ikke opp) Vipp det underste benet opp og ned. Denne øvelsen tar godt på innsiden. Men skal det ha noen effekt, må du også tenke på kostholdet ditt, og husk for all del å varme opp!! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #4 Skrevet 19. november 2002 Hei. jeg er også innterissert i det? godt spørsmål. vil også ha litt starmmere på innsiden av lår. noen effektive midler... for eksempel? kos meg
Tusseline Skrevet 20. november 2002 #5 Skrevet 20. november 2002 Ett stikkord: Spinning! Dette får forbrenningen i gang, og det tar ikke lang tid før man kan se synlige resultater! :-)
Mathias Skrevet 20. november 2002 #6 Skrevet 20. november 2002 Man forbrenner ikke fett lokalt, men fra hele kroppen... Dvs at dersom du ror så forbrennes også fett fra rumpa... Ved å trene styrke, strammer amn opp musklene... For øvelser: http://www.trim.no/trening/ http://www.greteroede.no/share/osas/cache/...rtid351666.html http://www.iform.no/ovelser/ben.shtml
Gjest har noen råd Skrevet 10. desember 2002 #7 Skrevet 10. desember 2002 hva er egentlig "spinning" . . .finnes det noen trenings metoder for å stramme opp rompen og lår, uten at en må reise på trenings senter.. for det har vi ikkje her jeg bor
Englepus Skrevet 10. desember 2002 #8 Skrevet 10. desember 2002 Mye du kan gjøre uten å dra på treningssenter og betale i dyre dommer slik som jeg gjør..hehe Jogging, sykling, rollerblades, svømming...eller raske gåturer. Du kan jo springe opp og ned en trapp, det er bra for både kondisen og rumpa Du får best resultat om du kombinerer kondisjons- og styrketrening. Lykke til! :D
Petruska Skrevet 13. desember 2002 #9 Skrevet 13. desember 2002 Det er mulig det har blitt nevnt av noen andre som har svart (leste bare spørsmålet og det siste svaret), men det er bare EN måte å fjerne fett på - uansett om det er på innsiden av låra eller andre steder - og det er å innta færre kalorier enn man bruker. Da vil kroppen forbrenne kroppsfett for å få den energien den trenger. Det er komplett umulig å redusere fettansamlinger med trening, men treningen gjør at du forbrenner mer (men fra hele kroppen) så hvis du ikke kompenserer ved å spise mer vil kroppen bruke av kroppsfettet. Trening strammer jo også muskelvevet og det gjør jo at kroppen blir fastere og penere. Konklusjon: all trening gjør at du forbrenner mer, men kondisjonskrevende former for trening som de Englepus nevnte bruker mer energi enn å ligge på gulvet og gjøre øvelser. Vil du stramme opp musklene på innsiden av låra er at adductor-apparat (det er et apparat hvor du stiller inn vektbelastning og sitter med bena fra hverandre og klemmer vekta sammen med knærne) det beste alternativet for å isolere denne muskelen. Men jeg ville heller anbefalt aktiviteter som aktiviserer alle musklene i låra/bena, altså basisøvelser. Spesielle øvelser for enkelte muskler har ingen hensikt hvis du ikke er godt trent i utgangspunktet og henger etter med en muskelgruppe. Siden du ikke ønsker å trene i helsestudio kan du følge tipsene til Englepus. Eksempler på styrkeøvelser du kan gjøre hjemme: knebøy (gjerne med vannflasker eller noe annet tungt i hendene) med bena litt fra hverandre og tærme pekende litt utover. Den stillingen tar ekstra bra på innsiden av låra, husk å bøy ned til minst 90 grader i kneleddet. Utfall (gjerne med vekter i hendene her også) du tar da et langt skritt forover med det ene benet (det benet du trener) bøyer det bakerste benet ned slik at kneet (på det bakerste) nesten berører gulvet. Sørg for at vekten er mest mulig på det forreste benet og press opp igjen "gjennom rumpa". Det er viktig at kneet ikke går lenger ut enn tærne på det arbeidende (forreste) benet. Å steppe opp og ned på en lav krakk/kasse er kjempebra for lår og rumpe. Musikk til arbeidet er alltid inspirerende! Lykke til!
Mathias Skrevet 13. desember 2002 #10 Skrevet 13. desember 2002 Dessuten er alle musklegruppene i låra involvert når du løper...
Gjest Donna Skrevet 13. desember 2002 #11 Skrevet 13. desember 2002 .........men løping kan igjen være skadelig for leggene. :-?
ragnalina Skrevet 16. desember 2002 #13 Skrevet 16. desember 2002 Lasse- mye bra med løping! Jeg får *alltid* senehinnebetennelse på framsiden av leggene når jeg løper (eller vralter av gårde som jeg gjør.. ) - så jeg er en brennende forkjemper for svømming og gåing.. (i tillegg til slitasjeskader i kne og sånn da.. :o )
Gjest Donna Skrevet 16. desember 2002 #14 Skrevet 16. desember 2002 JA - senebetennelse på fremsiden av leggene får jeg også ...og det er noe herk :x Gåing er ok - i raskt tempo - men å løpe det gjør vondt . Og skal man løpe så skal det helst ikke være på astfalt pga belastingen på bena. Og gode sko er alfa og omega . Lille meg 2
Mathias Skrevet 17. desember 2002 #15 Skrevet 17. desember 2002 Får dere bell skader å å jogg med gode sko på godt underlag, er ikke kroppen i god nok form til å takle det, og man må ta ett skritt av gangen Gåing er supert det! Særlig raskt oppover, med puls på 50-60 % ...
Gjest Mazzy Skrevet 20. desember 2002 #16 Skrevet 20. desember 2002 Løping kombinert med styrketrening er suverent for lårene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå