Gå til innhold

Hvis kvinner har rett, har homofobene rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det er "feil" å være redd for homofile menn eller å stenge homofile menn ute. Nylig har kvinner overbevist meg om at det er akseptabelt at kvinner er redd for hetrofile menn og stenger hetrofile menn ute.

f.eks ikke campe med menn man nettop har møtt. ikke være alene med en ukjent mann som kvinne. ikke sove på et sted hvor menn går forbi. ikke akksepter drikke fra en ukjent mann.

Hvis en homofob bruker samme argumentene, hva kan jeg si? Det eneste jeg kommer på er at det er lettere for en mann å kjempe imot.

Anonymkode: 36d2a...31a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du campe med en homofil mann du ikke har møtt før?!? Det ville jo vært idioti, homo eller ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal du campe med en homofil mann du ikke har møtt før?!? Det ville jo vært idioti, homo eller ikke. 

kan du ikke prøve å svare skikkelig?

AnonymBruker
Skrevet

Akseptabelt? Det er jo bare sunn fornuft, faktisk rent instinkt. En mann er i mange tilfeller fysisk overlegen en kvinner. Som kjent er det også menn som står bak de fleste drap på kvinner. Du må jo se på årsakene til at kvinner er redde, de er ikke de samme som en homofobs unnskyldninger for å være "redd" for homofile.

Anonymkode: d1f03...4f0

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

kan du ikke prøve å svare skikkelig?

Jeg gjør det. Om du er så dum at du drar å camper med en ukjent mann er ikke homofobi ditt største problem. 

Endret av BobbySocks
  • Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Jeg gjør det. Om du er så dum at du drar å camper med en ukjent mann er ikke homofobi ditt største problem. 

men du forstår jo poenget? Du bare spiller dum for å plage meg, du er ikke så dum på ekte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

men du forstår jo poenget? Du bare spiller dum for å plage meg, du er ikke så dum på ekte.

Altså, jeg er ganske dum, sånn på ekte. I hvert fall hvis jeg legger godvilja til. 

Jeg forstår heller ikke sammenligningen din, men jeg forstår problemstillingen du tar opp. 

Anonymkode: 47495...6c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At kvinner ikke skal ta i mot drikke fra fremmede menn, eller campe med menn de ikke har møtt handler om sikkerhet, og prøve unngå overgrep.

Homofobe er ikke redd for overgrep, deer i mot samkjønnet kjærlighet.

Det er stor forskjell på å være redd for overgrep og være redd for samkjønnet kjærlighet...

Anonymkode: 240d5...d68

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At kvinner ikke skal ta i mot drikke fra fremmede menn, eller campe med menn de ikke har møtt handler om sikkerhet, og prøve unngå overgrep.

Homofobe er ikke redd for overgrep, deer i mot samkjønnet kjærlighet.

Det er stor forskjell på å være redd for overgrep og være redd for samkjønnet kjærlighet...

jeg klarer ikke dette mer, dere vinner, dere styrer verden, dere har makten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akseptabelt? Det er jo bare sunn fornuft, faktisk rent instinkt. En mann er i mange tilfeller fysisk overlegen en kvinner. Som kjent er det også menn som står bak de fleste drap på kvinner. Du må jo se på årsakene til at kvinner er redde, de er ikke de samme som en homofobs unnskyldninger for å være "redd" for homofile.

Anonymkode: d1f03...4f0

Enig. Det du skriver gir ingen mening, TS. Du blande sammen to ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. 

Anonymkode: 0118a...829

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har makten fordi vi mener det er ett gigantisk skille mellom å være redd for å bli utsatt overgrep, og være redd for hvem andre elsker??

Si meg, hvorfor synes du det er så skummelt at to mennesker du ikke kjenner elsker hverandre? Hvorfor føler du en frykt for hva andre foretrekker på soverommet?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det eneste jeg kommer på er at det er lettere for en mann å kjempe imot.

Dette er jo hele forskjellen. Styrkeforskjeller i snitt mellom kvinner og menn. 

Anonymkode: d2f70...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det virkelig noen som er "homofobe"? Altså, det uttrykket faktisk betyr? Aldri møtt noen som er "homofob".

Anonymkode: 51369...d75

AnonymBruker
Skrevet

Det er en god generell regel å ikke ha i mot drikke fra folk man ikke kjenner, uavhengig av legning. Det farligste for andre menn er andre menn, ikke kvinner, men dette er igjen helt uavhengig av legning, så det virker malplassert å dra homofile menn inn i en slik diskusjon. 

Anonymkode: 8050b...165

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at homofile menn ofte trakasserer, stalker, truer, klår på, utøver vold mot, doper ned, voldtar eller dreper heterofile menn?

Er dette et omfattende samfunnsproblem?

Har de fleste heterofile menn du kjenner hatt negative opplevelser med pågående og potensielt farlige homofile menn? Er de fleste homofile menn fysisk sterkere enn heterofile menn?

Hvordan tenker du at de handler om «samme argumentasjon»?

Anonymkode: fd818...448

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har makten fordi vi ikke camper med fremede? Du høres lit dramatisk ut her må jeg si.

Jeg synes det er fornuftig å ta litt sikerhetsregler. Har en kamerat som ble dopet på byen, så selfølgelig bør både menn og damer passe på driken sin (uten at det handler om homofile eller ikke). Jeg synes også det bare er fornuftig å ikke sove sammen med fremede. Det å aldri være sammen med en du ikke kjener, tror jeg ikke er mulig å gjenomføre om du skal leve et tilnærmet normalt liv. Alle venner var jo fremede før du ble kjent med de.... 

Så jeg forstår ikke helt spørsmålet dit, og heller ikke hvorfor dette er relevant for "homofili debaten".

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har alltid tenkt at det er "feil" å være redd for homofile menn eller å stenge homofile menn ute. Nylig har kvinner overbevist meg om at det er akseptabelt at kvinner er redd for hetrofile menn og stenger hetrofile menn ute.

stenger ikke heterofile menn ute og er kvinne. faktisk min eldste venn er mann. Kansje du refererer til tråden om kvinner som tør ikke å gå på campingtur med menn ? gadd ikke å lese den engang fordi det er sikker nesten kun kvinner som er redde for menn som svarer. Hadde vært med på campingtur med menn uten problem og jeg er sikker ikke den eneste. Menn er mesteparten av tida ikke udyr som tenker bare å volta kvinner og det er det samme med homofile. 😉 du trenger ikke være redd...

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi har makten fordi vi mener det er ett gigantisk skille mellom å være redd for å bli utsatt overgrep, og være redd for hvem andre elsker??

Si meg, hvorfor synes du det er så skummelt at to mennesker du ikke kjenner elsker hverandre? Hvorfor føler du en frykt for hva andre foretrekker på soverommet?

Spørsmålet er ikke om jeg skal være redd, jeg er ikke redd. Spørsmålet er om jeg skal dømme menn som faktisk er redd.

Jeg elsker homofile, det er folk med IQ rundt 90-110 jeg ikke takler, for dere har idioti uten ydmykhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...