Gå til innhold

Gaver som aldri blir brukt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Si at "så flott, men nå har de såå mye og det blir ikke brukt opp akkurat nå. Kan vi heller si i fra når behovet melder seg ?  Si at vet jo at garn koster og at det er mye arbeid, så veldig dumt at det bare blir liggende. 

Eventuelt  så spør du barna om det er noen gensere eller jakker de kunne tenke seg, så spør du tante om hun kan strikke mot at dere velger mønster og kjøper inn garnet. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å gi beskjed om at dere har nok akkurat no og at du kan si fra når dere trenger påfyll av sokker o.l.  

men kan dere ikke se etter noe ungene faktisk vil ha og høre om hun kan strikke en genser, vest, jakke, sjal, pledd eller lignende? Det er jo så mye fint og mye strikk i motebildet også. 

genserne til Petite Knit er f.eks. veldig fine og morsomme å strikke. Og det er mange strikkedesignere der ute som lager mye fint. 

Anonymkode: 0a2df...360

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men er det bedre at du bruker masse tid og penger på å strikke noe som sldri blir brukt da? 

Anonymkode: 02f65...eae

Ikke meg du svarer men lover at i alle hjem der håndarbeid bedrives ligger det masse ferdiglaget som aldri blir brukt. Man har det som hobby og før eller siden har man for mye så man ikke får gitt bort. 

Til TS: kan ikke dere gi det videre til trengende? Giver kommer ikke til å merke det. Gi det til uteliggere eller noe. 

Anonymkode: 7b6a3...f96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 17.49):
AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 17.49):

Er det gutter eller jenter? Om hun elsker å strikke, ville jeg heller bedt om gensere feks. Finnes jo mange fine som er ganske in nå. Spes en jente ville jo kanskje likt det. 

Men ville uansett sagt ifra at det blir litt mye votter og sokker. 

Anonymkode: efe5b...076

Be om en genser istedet for votter og sokker syns jeg er frekt rett og slett. Å strikke en genser koster veldig mye mer, og tar mye mer tid. Ta imot de gavene man får sier jeg, gi dem evt videre til noen som setter pris på dem.

Anonymkode: ce540...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...