Tubaluba Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Mine barn har en tante som eeeeelsker å strikke. Hun strikker hele tiden! Saken er at mine barn får gaver som ikke blir brukt. Sokker og hansker er gjengangeren. Ungene er 15 og 17. Jeg er fristet å si at hun kan droppe gaver. Blir det frekt? 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #2 Skrevet 17. april Nei det er ikke frekt å si ifra til denne tanten at det ikke er behov for strikka tøy til ungdommene. Hun kan vel heller gi det til noen som faktisk setter pris på det tøyet? Det er jo både kostbart som i kroner og øre, men også tid!!! Skjønner at ungdommen gir faen, men som voksen hadde jeg vært så takknemlig og glad for at noen hadde gitt meg den omsorgen det er å strikka klær. Anonymkode: 817c3...0e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #3 Skrevet 17. april Det kommer en tid til at dem setter pris på strikka klær igjen. Jeg tok bare vare på det. Så begynte dem å bruke det igjen no når dem er voksen. Anonymkode: a077c...1f0 5 2
Gjest jegerrinne Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april Det vil nok komme en tid de vil bruke det igjen Mine elsker hjemme strikkede sokker, gensere og votter har gått i bølger. De er nå 18 og 20 år
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april Ta vare på det, så får de valget når de ikke er tenåringer lenger. Av erfaring kommer dette med alderen, mens som tenåring gikk de fleste i billige luer og votter av polyester, i merke/fasong som var «in». Evt hør hva ungdommene trenger og ønsker seg, kanskje hun kan strikke det i steden for? Ullsokker i nøytrale farger får vel alle bruk for om vinteren? Anonymkode: bb8d6...09a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april Er det gutter eller jenter? Om hun elsker å strikke, ville jeg heller bedt om gensere feks. Finnes jo mange fine som er ganske in nå. Spes en jente ville jo kanskje likt det. Men ville uansett sagt ifra at det blir litt mye votter og sokker. Anonymkode: efe5b...076 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april Ta vare på det, det kommer en tid der de vil elske det! Anonymkode: 9e364...a02
AnonymBruker Skrevet 17. april #8 Skrevet 17. april Si det på en hyggelig måte at nå har de så mye at de ikke får brukt alt de har. Ikke si at de ikke vil ha det, det er sårende. Anonymkode: 41a36...6d7 1 1
Anonym6789 Skrevet 17. april #9 Skrevet 17. april Det er ikke frekt om du sier det på en pen måte, at dere har nok. Min yngste datter arver både av søsteren og en kusine, som farmoren har strikket. Jeg har sagt at vi ikke trenger mer, og det skjønner hun jo. Hun vil ikke bruke tid på å strikke klær som ikke blir brukt
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 17.55): Ta vare på det, det kommer en tid der de vil elske det! Anonymkode: 9e364...a02 Haha. Jeg er 38, bruker enda ikke noe av strikkeplagg jeg får i gaver. Anonymkode: 4605b...672
Jajakvinne12 Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 17.55): Ta vare på det, det kommer en tid der de vil elske det! Anonymkode: 9e364...a02 Snakk for deg selv 😂 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #12 Skrevet 18. april Hvorfor ikke spørre ungdommene hva de kunne tenke seg av strikkeplagg? Kanskje en ønsker tynne ankelsokker og den andre et skjerf. Anonymkode: 38538...da3 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #13 Skrevet 18. april Be tanten strikke til nyfødt-akutten eller luer til babyer på Gaza. Anonymkode: 9336b...ce4
AnonymBruker Skrevet 18. april #14 Skrevet 18. april Jeg sa til barnas oldemor at barna ikke trengte mer, og at de heller kunne si ifra om de trengte noe. Om det er det at hun vil strikke noe, at hun bare "må" lage ting, kan du kanskje foreslå at hun kan strikke til f.eks fødeavdelinga eller nyfødtintensiven? Sokker, lue, pledd og vanter vet jeg at de har her på sykehuset. Noen legekontor har også tatt i bruk "klemmedyr" til barn når de tar blodprøver eller andre undersøkelser. Da er det strikket eller heklet et lite dyr/figur med vatt el. som de kan holde (og få med seg hjem). Oldemor var ikke interessert i noe av det, men kanskje tanta kan like det. Anonymkode: 2fa8a...d5d
AnonymBruker Skrevet 18. april #15 Skrevet 18. april Tubaluba skrev (På 17.4.2025 den 14.36): Mine barn har en tante som eeeeelsker å strikke. Hun strikker hele tiden! Saken er at mine barn får gaver som ikke blir brukt. Sokker og hansker er gjengangeren. Ungene er 15 og 17. Jeg er fristet å si at hun kan droppe gaver. Blir det frekt? jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan bruke det unasett hvilken alder man er i, det er ikke sånn at tenåringer ikke fryser på vinteren som alle andre Anonymkode: 9c0dd...366
AnonymBruker Skrevet 18. april #16 Skrevet 18. april Tubaluba skrev (På 17.4.2025 den 14.36): Mine barn har en tante som eeeeelsker å strikke. Hun strikker hele tiden! Saken er at mine barn får gaver som ikke blir brukt. Sokker og hansker er gjengangeren. Ungene er 15 og 17. Jeg er fristet å si at hun kan droppe gaver. Blir det frekt? Bruker ikke barna dine strikke sokker? Eller strikkes disse i et garn der sokkene blir ubrukelige? Kan ikke leve uten strikkesokker, men i tynt garn, da. Du kan fint ta dette opp. Spør om det kan være greit å gi sokkene dine ikke bruker til gatens løse og forfrosne fugler til jul neste år, for eksempel? Måten du tar dette opp på er avgjørende for den videre relasjonen mellom dere. Anonymkode: 9993a...eba
AnonymBruker Skrevet 18. april #17 Skrevet 18. april Jeg hadde syns det var sårende å få en slik beskjed. Hilsen glad i å strikke. Anonymkode: d9618...10e 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #18 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde syns det var sårende å få en slik beskjed. Hilsen glad i å strikke. Anonymkode: d9618...10e Men er det bedre at du bruker masse tid og penger på å strikke noe som sldri blir brukt da? Anonymkode: 02f65...eae
Melus Skrevet 18. april #19 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde syns det var sårende å få en slik beskjed. Hilsen glad i å strikke. Anonymkode: d9618...10e Det er kanskje sårende der og da, men det er vel uansett bedre enn å strikke mange plagg som bare blir liggende i en skuff? Jeg strikker mye selv, og ville heller fått beskjed slik at jeg kunne strikke noe annet eller til noen andre.
AnonymBruker Skrevet 18. april #20 Skrevet 18. april Tubaluba skrev (På 17.4.2025 den 14.36): Mine barn har en tante som eeeeelsker å strikke. Hun strikker hele tiden! Saken er at mine barn får gaver som ikke blir brukt. Sokker og hansker er gjengangeren. Ungene er 15 og 17. Jeg er fristet å si at hun kan droppe gaver. Blir det frekt? Synes du skal la henne gi de gavene hun vil. Ta vare på de til ungdommene for senere bruk. Anonymkode: c6317...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå