AnonymBruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Ikke sååå små, men 6 og 7 år. Vi skal ta danskebåten for første gang med dem og ønsker tips. Først av alt, hvilken båt anbefaler dere med små barn Fjordline eller Colorline? Vi skal ta båten fra Hirtshals til Kristiandsand dagtid i sommersesongen. Vi tenkte hurtigferje ene veien og den som tar ca 4 timer andre veien. Barna gleder seg til båtturen og vi ønsker ikke noe stress. Hvilke seter anbefales å bestille med små barn og er der noen kjekk underholdning for barn på noen av disse båtene? Finner lite om dette på nett utenom på danmarkscruise. Alle tips mottas gjerne☺️ Anonymkode: 84fd0...da5
AnonymBruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Finnes ikke noe mer harry enn danskebåten. Anonymkode: 8f4ad...760
AnonymBruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Ikke si at du gjør dette for barna. I den alderen hadde de gledet seg like mye til å plaske rundt i en liten gummibåt på nærmeste badeplass med en is eller to i hånden. Anonymkode: 3c450...38e
AnonymBruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Selvsagt kan barn ha stor glede av en sånn tur. Jeg har selv ikke reist med Fjordline, så kan ikke si noe om hvilket selskap som er best. Color Line har jeg gode erfaringer med. Ville bare være en motvekt mot de typiske bedritne kg-svarene. Anonymkode: f7eca...cbd 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Min gutt på 9 er dette han ønsker aller mest å få gjøre i ferien. Vi tok colorline for et par år siden og han elsket det! Har tatt begge deler og de er helt ok. Pleier vel være litt underholdning i sommerferien vil jeg tro. Vi hadde plass i buffé resturant så vi kunne sitte der hele overfarten. Anonymkode: 7f94e...5c4 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes ikke noe mer harry enn danskebåten. Anonymkode: 8f4ad...760 De som drar t/r samme dag bare for å handle på taxfree’ en og feste med danseband ja… Vi skal på familietur sør i Danmark. Legoland og kunstmuseum. Ønsker å kjøre bil for å være mest mulig fleksible. Syns ikke harry er et passende utrykk for den type ferie akkurat.. Anonymkode: 84fd0...da5 5
AnonymBruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke si at du gjør dette for barna. I den alderen hadde de gledet seg like mye til å plaske rundt i en liten gummibåt på nærmeste badeplass med en is eller to i hånden. Anonymkode: 3c450...38e Av samme grunn drar vi ikke til tropevarmen i ‘syden’. Danmark er barnas land fremfor noen andre. Proppfull med kjekke ting for barn. Har mange gode danmarks minner fra min egen barndom. Dette blir deres første utenlandstur og de gleder seg enormt masse. Vi bor rett ved en strand. Plaske rundt i gummibåt med is har de gjort fra mai-september fra de var 1 år og nå er de mer en klar nok til å prøve noe annet. Herregud, tenk at jeg er nødt å forsvare en liten danmarkstur med barna her😅😆 Jeg spør bare om noen enkle tips! Ikke en diskusjon hvorvidt barna vil like Danmark eller ei🤯😆 Anonymkode: 84fd0...da5 14 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. april #8 Skrevet 17. april Så koselig😁 båten er spennende får ungene så de synes sikkert tiden går fort hvertfall om dere kanskje blir litt nervøse. Danmark er forresten blitt en god del dyrere og handle i en Norge så dere burde ta med noe mat om dere vill spare inn litt. Ellers har de noen sykt kule akvarie som er gøy får barn og voksene og en del parker og sånn Anonymkode: f495e...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #9 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så koselig😁 båten er spennende får ungene så de synes sikkert tiden går fort hvertfall om dere kanskje blir litt nervøse. Danmark er forresten blitt en god del dyrere og handle i en Norge så dere burde ta med noe mat om dere vill spare inn litt. Ellers har de noen sykt kule akvarie som er gøy får barn og voksene og en del parker og sånn Anonymkode: f495e...5c4 Har funnet ut at noe er dyrere, men ikke alt. Det meste av mat i butikken er litt billigere og går dermed opp i opp med den svake krona. Mat som ligger på samme pris som hjemme blir dyrere pga NOK. Restaurantbesøk blir ofte dyrere. Anonymkode: 84fd0...da5
mariie Skrevet 19. april #10 Skrevet 19. april Bestill sitteplass er mitt beste råd fra sist ferie med superspy
AnonymBruker Skrevet 19. april #11 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 3.26): Har funnet ut at noe er dyrere, men ikke alt. Det meste av mat i butikken er litt billigere og går dermed opp i opp med den svake krona. Mat som ligger på samme pris som hjemme blir dyrere pga NOK. Restaurantbesøk blir ofte dyrere. Anonymkode: 84fd0...da5 Dette. Mye er billigere i Danmark selv med dårlig kurs. Jeg måtte kjøpe ett nytt dekk i fjor endte opp med å kjøpe to da det var mye billigere enn her. Ang Båt så hadde jeg valgt color line, vært med den andre en gang likte den ikke. Anonymkode: fa41d...93a 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #12 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 23.33): Finnes ikke noe mer harry enn danskebåten. Anonymkode: 8f4ad...760 Du ser ikke forskjellen på en familie som tar båten til danmark for familieferie og en harrytass som skal kjøpe kvota på røyk og alkohol, og høre på danseband? Anonymkode: 8fe18...7c1 7
AnonymBruker Skrevet 19. april #13 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 3.05): Av samme grunn drar vi ikke til tropevarmen i ‘syden’. Danmark er barnas land fremfor noen andre. Proppfull med kjekke ting for barn. Har mange gode danmarks minner fra min egen barndom. Dette blir deres første utenlandstur og de gleder seg enormt masse. Vi bor rett ved en strand. Plaske rundt i gummibåt med is har de gjort fra mai-september fra de var 1 år og nå er de mer en klar nok til å prøve noe annet. Herregud, tenk at jeg er nødt å forsvare en liten danmarkstur med barna her😅😆 Jeg spør bare om noen enkle tips! Ikke en diskusjon hvorvidt barna vil like Danmark eller ei🤯😆 Anonymkode: 84fd0...da5 Tror ikke de leste hi som vanlig med folk her. Jeg elsket å kjøre båt til Danmark som barn, vi gjorde det hvert år som en del av tur, enten til DK eller videre ned i Europa. Vi reiste fra Gøteborg eller Helsingborg da og med Stena. Så har ikke direkte tips til dere. Men kos dere masse på Danmarksferie! Anonymkode: a703c...c1d 2
lille_fiol Skrevet 19. april #14 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 23.03): Ikke sååå små, men 6 og 7 år. Vi skal ta danskebåten for første gang med dem og ønsker tips. Først av alt, hvilken båt anbefaler dere med små barn Fjordline eller Colorline? Vi skal ta båten fra Hirtshals til Kristiandsand dagtid i sommersesongen. Vi tenkte hurtigferje ene veien og den som tar ca 4 timer andre veien. Barna gleder seg til båtturen og vi ønsker ikke noe stress. Hvilke seter anbefales å bestille med små barn og er der noen kjekk underholdning for barn på noen av disse båtene? Finner lite om dette på nett utenom på danmarkscruise. Alle tips mottas gjerne☺️ Anonymkode: 84fd0...da5 Begge er fine båter. Kan være vanskelig å få til å sove på båten så superspeed som kun bruker et par timer er et fint alternativ også. Alle mine somre som barn tok vi båten til DK og jeg har bare gode minner. Anbefaler å kjøpe reisesyketabletter før dere drar og sjekke værmeldingen. Høy sjø kan bety masse spy,så vi fikk alltid reisesyketablett før vi dro og var en av få familier som ikke lå og spydde i gangene ved høy sjø. Tar dere overnattingstur anbefaler jeg å leie en cabin (de der sovestolene er litt oppskrytt når sidemannen hoster hele turen) tar dere superspeed kan dere teknisk sett bare leie et bord i buffeen og være der hele overfarten. Colorline har underholdning for de små, jeg hadde med nevøen min på 3 som syntes det var gøy, de informerer over anlegget om alle de tingene der. Kanskje litt kjedelig for en 8åring men de har noe variasjon. Husker at fjordline hadde noe lignende for barn også. Selve opplevelsen for barna er jo bare det å være på en stor båt og handle noe i taxfreen. Bare det å få utfolde seg der og være sammen med mamma og pappa er jo stas. Som barn syntes jeg også det var gøy når vi overnattet på båten,det synes jeg ikke som voksen da jeg sliter mer med å sove nå😅 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #15 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 23.38): Ikke si at du gjør dette for barna. I den alderen hadde de gledet seg like mye til å plaske rundt i en liten gummibåt på nærmeste badeplass med en is eller to i hånden. Anonymkode: 3c450...38e Hæ? 6 og 7 år er ikke SMÅ barn. Min 7 åring ELSKET slik danskebåt, elsket showet, bufferen med masse is, spenningen med å overnatte i køyeseng😆 det er jo nettop barn som elsker slikt. Anonymkode: f6189...5a8 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #16 Skrevet 19. april Disse båtene er dørgende kjedelige, men det er effektivt. Jeg ville bestilt buffet, du har bordet hele reisen. Ta med et kortspill eller noe. Er du heldig dukker det opp en klovn med litt underholdning eller det er noe rebusløpgreier. Anonymkode: 958ff...a68 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #17 Skrevet 19. april Takk for supre råd på slutten her😊♥️ Anonymkode: 84fd0...da5
AnonymBruker Skrevet 19. april #18 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 3.00): De som drar t/r samme dag bare for å handle på taxfree’ en og feste med danseband ja… Vi skal på familietur sør i Danmark. Legoland og kunstmuseum. Ønsker å kjøre bil for å være mest mulig fleksible. Syns ikke harry er et passende utrykk for den type ferie akkurat.. Anonymkode: 84fd0...da5 Jo, det er harry. Anonymkode: b1441...933 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #19 Skrevet 19. april Mine barn elsket det og danmarkstur i den alderen. Jeg husker ikke helt hvilken vi tok og hva vi gjorde. For det er veldig mange år siden. Men dem elska løveparken i Danmark. Vi bestilte slik at vi fikk se når løvene fikk mat. Legoland var også artig. Selv elsker jeg København. Anonymkode: b0d4d...9e8 1 1
Laraa Skrevet 19. april #20 Skrevet 19. april (endret) AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 23.33): Finnes ikke noe mer harry enn danskebåten. Anonymkode: 8f4ad...760 Harry? Fortell meg gjerne hvordan man kommer seg nedover Europa på roadtrip ( jepp langtur sentraluropa rundt , og ikke interrail) utenom danskebåten. Og dessuten, å slå i hjel et halvt døgn i en båt er ikke harry. Det er en ren nødvendighet Ts, Colorline fra Kristiansand har piratopplegg for barna gjennom hele turen. Konkurranser, quiz etc...og tilslutt premieutdeling for barna de siste timen etc... Endret 19. april av Laraa 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå