Gå til innhold

"Glasskuppelen" - Netflix

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis man klarer å utstå de woke-ifiserte klisjene, som sikkert må være der for å få pengestøtten til serien, så var den likevel blant de bedre fra Sverige. Selv om den nok kunne vært en episode kortere og selv om løsningen er litt for obvious: litt tegneserieaktig ser man hvem som er skurkene og hvem som urettmessig kommer til å bli beskylt for å være det bare ved å se på alder, kjønn, etnisitet og urban vs "bygdetulling".

Anonymkode: 88144...fd5

Hva var "woke" med denne serien?

Anonymkode: b43e4...b28

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 1.34):

Jeg syns den var bra, men ble litt skuffet over at slutten var såpass forutsigbar. Jeg mistenkte den skyldige i første episode, så jeg skulle ønske det var en større overraskelse. Men, jeg slukte alle episodene på en kveld, så den var absolutt bra! 

Anonymkode: a0aff...384

Enig, jeg skjønte hvort hvem det var også. Håpet underveis at vi skulle bli lurt, men nei. Bra endog. 

Anonymkode: 7e984...001

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 1.03):
  Vis skjult innhold

Politimann som adopterer det kidnappede barnet.  Allerede der var det et gigahint 

Og måten han kjeftet på broren om de blomstene til begravelsen. 

Og når Lejla forklarte at Ecki har begynt igjen pga noe omveltning i livet (kona dør)

Anonymkode: 5b142...de4

Spoiler

Det som gjorde at jeg skjønte raskt hvem den skyldige var:

Forutsatte at det var noen vi ble kjent med i serien

Profilen vi ble presentert med, at morderen var en strukturert og kontrollert person. Kunne jo bare være en…

Så denne og Mordene i Åre i påska. Synes mordene i Åre var bedre, ikke fullt så formelaktig. Mer menneskelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig kjedelig og forutsigbar serie. 

Spoiler

Mistenkte kidnapperen i første episode her også. Skuffende å ha rett. Så blir det også litt for dumt at en psycho kidnapper og barnemorder samtidig har vært en omsorgsfull og god pappa til sitt adopterte offer. 

Anonymkode: 79f78...6e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (På 26.4.2025 den 10.47):
  Vis skjult innhold

Det som gjorde at jeg skjønte raskt hvem den skyldige var:

Forutsatte at det var noen vi ble kjent med i serien

Profilen vi ble presentert med, at morderen var en strukturert og kontrollert person. Kunne jo bare være en…

Så denne og Mordene i Åre i påska. Synes mordene i Åre var bedre, ikke fullt så formelaktig. Mer menneskelig.

Det er ikke så rart. Mordene i Åre er jo en true crime mere , mens Glasskuppelen er ren fiksjon basert på en bok

Anonymkode: c08b9...78f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 0.01):

Det er ikke så rart. Mordene i Åre er jo en true crime mere , mens Glasskuppelen er ren fiksjon basert på en bok

Mordene i Åre er jo basert på en bok (bokserie) også - Viveca Sten sine bøker. Er ikke TC.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Milla29 skrev (13 timer siden):

Mordene i Åre er jo basert på en bok (bokserie) også - Viveca Sten sine bøker. Er ikke TC.

Beklager så mye,  du har helt rett om Mordene i Åre, var Gjennombruddet jeg tenkte på som er basert på sanne hendelser. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Alle" skriver at de skjønte hvem morderen var, bare jeg som var dum og ble overrasket skjønner jeg 🤷‍♀️😂

Anonymkode: 5de04...19e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

"Alle" skriver at de skjønte hvem morderen var, bare jeg som var dum og ble overrasket skjønner jeg 🤷‍♀️😂

Jeg er som deg som du er ikke alene 😂

Gjest Sur sitron
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er som deg som du er ikke alene 😂

Ikke jeg heller,  men jeg sovnet flere ganger i løpet av hver episode så jeg tenkte det var derfor 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 2.14):

Tok lang tid før jeg skjønte det....ganske dum jeg også 🙈😅

Anonymkode: 99104...44d

Skrevet

Neida, ikke i det hele tatt ;)

Jeg syns den var veldig "Läckberg", og jeg er egentlig ganske lei hele henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Han var min mistenkte fra episode 1, men håpet i det lengste det var en annen. En ok far kan ikke samtidig være en barnemyrder.  Ble for teit 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han var min mistenkte fra episode 1, men håpet i det lengste det var en annen. En ok far kan ikke samtidig være en barnemyrder.  Ble for teit 

Han var jo ikke faren hennes? Eller har jeg misforstått alt 

AnonymBruker
Skrevet
huldra_hildur skrev (1 time siden):

Han var jo ikke faren hennes? Eller har jeg misforstått alt 

Spoiler

Adoptivfar

AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

Min første tanke var at så uvant, han adoptivfaren pleier jo alltid å være ond/skurk, han er vel ikke det her også. Hadde de brukt en annen skuespiller hadde jeg ikke tenkt det samme (så fort)

Anonymkode: 1fb43...eb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):
  Vis skjult innhold

Adoptivfar

Da forsto jeg rett tross alt😅

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke! Spennende serie.

Anonymkode: 67c26...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...