Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke hvis man skriver at prisen er fast og at man ikker svarer på bud under prisantydning.

Det virkelige problemet er at selv om at Finn-torget er gratis så bruker folk Facebook. Der snart alle nordmenn nå har sin egen salgsgruppe og som er katastrofalt dårligere enn Finn funksjonsmessig.

Anonymkode: 5a5b8...24e

Jeg bruker ikke Facebook marketplace lenger.  Bare svindlere der 

Anonymkode: 420eb...8e6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (10 timer siden):

Syns også det er mye ville priser på nett (og tildels i en del butikker), og lar derfor vær å kjøpe brukt. Det er for lite å spare i forhold til alt arbeidet og portoen (eller bompengene...). 

Men jeg tror ikke folk flest får solgt til disse spinnville prisene heller. Jeg har solgt litt klær i det siste og må som regel legge meg på 30 prosent av nypris for å få solgt svært pent brukte plagg. Selger ingenting under 250 kroner, da går det heller til Fretex eller lignende. Ser også på Tise at de overprisede plaggene ligger ute måned for måned. 

Helt forståelig at spesielle objekter/klær har en høyere pris altså, men en brukt treningstights fra 2XU er faktisk ikke verdt mer enn max 50 prosent av nypris. En Stokke tripptrapp derimot, som nesten aldri er på tilbud og aldri blir utslitt, kan være verdt mer enn 50 prosent. Sånne ting kan du jo kjøpe brukt og selge videre 3 år etterpå til samme pris. 😅

Stokke tripptrapp blir relativt fort synlig slitt, er min erfaring. Maling som falmer eller bli skrapt av. Dessuten kan den få noen hakk her og der. Når vi skal selge våre, kommer jeg til å legge dem ut til en veldig grei pris.

Anonymkode: a4d80...a60

• Liker 1
Skrevet

Jeg selger alltid langt under andre sine priser. Folk priser alt for høyt, for å prøve å lure andre. Mange kjøper fordi dem vet ikke hva tingen er verdt. De følger ikke med på prisutviklingen de senere årene, ikke hva det koster i utlandet osv. Men så lenge man får solgt det, så eier mange ikke skam.

• Liker 2
Skrevet

Bare for å si det enkelt, så lenge det finnes nok av dumme kjøpere, så finnes disse selgerne. De forsvinner raskt når folk gidder å sjekke prishistorikk og tenker igjennom hvilke verdi og levetid gjenstanden muligens har. Men slikt kan man naturligvis ikke forlange fra Ola Dunk, så bare finn dere i å bli spammet med overpris.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enig i det, men ikke alltid man har noen som kan overta. Jeg har donert en del på gi-bort grupper på Facebook, men føler det er så mye svindel der. Folk som sitter klare og alltid er førstemann og har bruk for alt mulig. Er sikker på at de selger det videre. Og det er ganske mye jobb å sende til dem også. Så kjenner jeg blir litt lei. Til jul satte jeg opp «gi bort» annonser både på Facebook og Finn. Den på Finn endte opp med å koste meg over 80kr å bli kvitt for de som ville ha det hadde ikke råd til å betale frakt. Sendte en lang og trist historie om hvor mye de ønsket tingen, men da jeg spurte om de kunne dekke frakt svarte de ikke en gang.  Så jeg sendte ny melding fordi jeg syns synd i dem og sa jeg kunne betale. Da fikk jeg plutselig svar igjen og tusen takk. Hørte aldri noe mer da de fikk varen… så noen ganger syns jeg det er bedre å donere til en bruktbutikk eller frelsesarmeen eller lignende og spare seg den forbannelsen det er å forholde seg til folk…. Beklager. Vet det høres negativt ut, men jeg blir så lei 

Hvor lang tid tok det deg å forstå at mennesker prøver å svindle for egen vinning? Gratulerer liksom. Bra du fant ut av det til slutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Stokke tripptrapp blir relativt fort synlig slitt, er min erfaring. Maling som falmer eller bli skrapt av. Dessuten kan den få noen hakk her og der. Når vi skal selge våre, kommer jeg til å legge dem ut til en veldig grei pris.

Anonymkode: a4d80...a60

En annen ting med Stokke er jo at de er veldig dyre i innkjøp - men de kjører to tilbudskampanjer i året, der du får både stol og nyfødt-sete billigere. Jeg vet ikke om prisene nå, men nå vi kjøpte, kostet nyfødt-tillegg 999,- men 699,- på tilbud. Stolen kostet sammen med nyfødtsete 1750,- tror jeg. Jeg regner nesten med at mange vet det og kjøper de på tilbud. Men når de skal selge, vil de ha halvpris av fult pris.. 

altså, derfor kjøpte vi selv nye. De brukte på finn var så dyre, og nye var på tilbud.

Anonymkode: 6b6c9...8df

AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (2 timer siden):

Hvor lang tid tok det deg å forstå at mennesker prøver å svindle for egen vinning? Gratulerer liksom. Bra du fant ut av det til slutt.

For lang tid. Var veldig naiv der. Og ble manipulert 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...