Anonym_Norge Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Jeg var veldig gammel kunde hos Zalando, ca. 15 år. og plutselig kunne ikke logge meg på kundekontoen min. Årsaken: etter returnert varen i fjor, fikk jeg ikke enten tilbakebetaling eller forslag på å løse problemet. Svindel! Etter flere e-poster og robot svar fra kundeservice problemet ble ikke løst og de aldri forklarte meg på hvorfor returen ble ikke registrert mens pakken ble returnert til Zalando og hva var i selve pakken! Siden jeg var alene med håpløst sak, klaget jeg videre til Forbrukertilsynet. Etter flere måneder kom Forbrukertilsynet med mekling til Zalando og de endelig kom med forslag om tilbakebetaling for returnert varen. Så neste dagen Zalando kontoen min ble sperret og etter 4 e-poster fikk jeg svar fra de: "Siden det har vært ulike avvik i klageprosessen på Zalando-kontoen din i løpet av de siste ukene og månedene, har vi besluttet å deaktivere brukerkontoen din. Ytterligere forretningsforbindelser med deg er ikke ønsket. .." Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Så kampen er ikke over! I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! 5
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Dette burde du ta til media. Liten kredibilitet til historien fra en anonym, misfornøyd kunde. Anonymkode: 3077a...6be 18 4
Daisy-love Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Oj her var det litt. Dette høres jo ikke bra ut. Jeg kan for så vid forstå at Zalando ikke ønsker seg kunder det er mye «styr» med, i mangel på bedre beskrivelse. De har vel også retten til å nekte folk å handle hos dem (tror jeg?). Personlig hadde jeg ikke ønsket å handle hos dem, så ikke så stort tap. Jeg har selv kun god erfaring med Zalando, og veldig fornøyd med kundeservice med det lille jeg har hatt med dem å gjøre. Jeg handler ikke der årlig en gang, men handlet der første gang i 2013, så blitt noen ganger, men lite siste årene. 3 1
Anonym_Norge Skrevet 15. april Forfatter #5 Skrevet 15. april Takk for råd! Jeg sendt historien til TV2 i forrige uke. 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april Høres ut som dårlig behandling ja Heldigvis finnes det mange andre klesbutikker. Anonymkode: db213...53b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Skal aldri meir handle hjå zalando sjølv. Handla der 4 gongar siste 2 åra, altså ikkje for ofte. Første gongen gjekk det fint, 70% blei dog retur på grunn av rare storleikar. 2. gongen måtte eg returnere ein del óg pga. same problem, og måtte diskutere ganske mykje med dei før dei godtok at eg faktisk hadde sendt alt i retur. 3. gongen endra summen seg kvar gong eg betalte, kor dei påstod eg hadde beheldt ei vare eg ikkje hadde. Og sjølv om eg betalte det dei hevda mangla fekk eg purringar på småsummar fleire gongar. Ringte inn og det var visst heilt umogleg å slette purregebyr sjølv om dei innrømte at det var deira feil. Endte med å koste meg 300 kr meir enn ordinært + eg betalte for ei vare eg ikkje beheldt. Siste gongen no var eg skeptisk til å handle hjå dei, men gav dei ein siste sjanse sidan eg sleit med å finne akkurat den typen bukse eg var ute etter andre stader. Bestilte 3 bukser av same merke og i same storleik, men berre 1 passa. Har igjen vore i klagerunde kor dei hevdar at eg beheldt eine buksa eg sendte i retur. Denne gongen har dei ordna opp utan gebyr og slikt, men eg orkar ikkje handle meir hos dei når det blir så mykje problem kvar gong. Anonymkode: d26ed...e8d 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april Anonym_Norge skrev (2 timer siden): Jeg var veldig gammel kunde hos Zalando, ca. 15 år. og plutselig kunne ikke logge meg på kundekontoen min. Årsaken: etter returnert varen i fjor, fikk jeg ikke enten tilbakebetaling eller forslag på å løse problemet. Svindel! Etter flere e-poster og robot svar fra kundeservice problemet ble ikke løst og de aldri forklarte meg på hvorfor returen ble ikke registrert mens pakken ble returnert til Zalando og hva var i selve pakken! Siden jeg var alene med håpløst sak, klaget jeg videre til Forbrukertilsynet. Etter flere måneder kom Forbrukertilsynet med mekling til Zalando og de endelig kom med forslag om tilbakebetaling for returnert varen. Så neste dagen Zalando kontoen min ble sperret og etter 4 e-poster fikk jeg svar fra de: "Siden det har vært ulike avvik i klageprosessen på Zalando-kontoen din i løpet av de siste ukene og månedene, har vi besluttet å deaktivere brukerkontoen din. Ytterligere forretningsforbindelser med deg er ikke ønsket. .." Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Så kampen er ikke over! I tillegg Zalando sperret også kundekonto til broren min som aldri klaget på de og generell kjøpte mye der fra. Dette synes jeg er veldig frekk og urettferdig! Så hvis du blir plutselig lurt, du må holde skjeft. Ellers mister du retten til å kjøpe fra de og hele din familie i tillegg. Jeg og familien min aldri opplevd sånn holdning som kunder. Jeg anbefaler alle som leser historien min: tenk dobbelt før dere kjøper noe fra Zalando. Ved eventuelt problem med retur, enten retur bekreftelse eller masse eposter hjelper ikke lenge. Det er kunder som straffes for alt! En sak har alltid minst to sider. Dette er din side av saken, Zalando sin side av saken får vi ikke høre her. Men å henge Zalando ut på denne måten, er ikke greit. Dette er en sak mellom deg og Zalando, og den er av privat karakter. Er du fortsatt ikke fornøyd, får du skaffe deg en advokat og ta saken den veien, det er det vi gjør i Norge i slike saker. Anonymkode: 79a37...f4f 8 6
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Anonym_Norge skrev (3 timer siden): Etter 5 arbeidsdager tilbakebetaling ikke kom og de krever offisielt brev fra banken min om manglende tilbakebetaling. Det kan høres ut som at de ikke helt tror på deg med både retur og manglende tilbakebetaling. En historie med flere sider? Anonymkode: cfa28...158 5 2
Anonym_Norge Skrevet 15. april Forfatter #10 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan høres ut som at de ikke helt tror på deg med både retur og manglende tilbakebetaling. En historie med flere sider? Anonymkode: cfa28...158 Det ble sendt kopi av korrespondanse mellom meg og banken, men det var ikke nok for dem!? 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april sSluttet å handle med Zalando, da jeg bestilte ett par løpesko som skulle være eksakt samme merke, størrelse og type som de jeg hadde kjøpt fra en sportsbutikk, men det som kom var noe man faktisk kan finne på temu, er sikkert noe retur de hadde mottatt fra en annen kunde og de ikke har giddet å sjekke før de sendte de ut🤮🫣 Dette er flere år siden, og har aldri handlet der igjen. Anonymkode: 8c264...e1c 5
Anonym_Norge Skrevet 15. april Forfatter #12 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En sak har alltid minst to sider. Dette er din side av saken, Zalando sin side av saken får vi ikke høre her. Men å henge Zalando ut på denne måten, er ikke greit. Dette er en sak mellom deg og Zalando, og den er av privat karakter. Er du fortsatt ikke fornøyd, får du skaffe deg en advokat og ta saken den veien, det er det vi gjør i Norge i slike saker. Anonymkode: 79a37...f4f Jeg blir ikke overrasket, hvis du plutselig jobber der. Ellers du er heldig at du fortsatt trofast kunden dems. Takk for tips. Jeg er voksen person og vet hvor og hvordan svindel håndteres her I Norge! For resten i følge deg den forum bør ikke eksistere, fordi alle her beskriver sin erfaring og private saker. 5 2
Lady La-Laa Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april Er det noe tap for deg og ikke kunne handle på zalando mer da? Hvis de lurte deg slik du sier her pluss at du måtte bruke masse tid og energi på å få din utbetaling? Hvis det var de som lurte deg, så er det jo DU som burde boikottet dem. 8 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april Har bestilt maaaaasse fra Zalando. Har aldri hatt noe tull med retur eller tilbakebetaling. Da har du hatt uflaks. Jeg returnerer ca 90% av alt jeg handler derfra, tror jeg. Anonymkode: adb58...e51 9 2
Mardina Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april Har bestilt mye fra Zalando og returnert et par ting også. Aldri hatt noen problemer 😊 7
Anonym_Norge Skrevet 15. april Forfatter #16 Skrevet 15. april Lady La-Laa skrev (1 minutt siden): Er det noe tap for deg og ikke kunne handle på zalando mer da? Hvis de lurte deg slik du sier her pluss at du måtte bruke masse tid og energi på å få din utbetaling? Hvis det var de som lurte deg, så er det jo DU som burde boikottet dem. Absolutt enige med deg. Takk for forståelsen. Hele saken er veldig godt dokumentert, jeg har alt fra bilder, retur bekreftelse og hele korrespondanse. I utgangspunktet jeg har ikke enten varen eller penger nå i ett år. Pluss jeg fortsatt må krangle med dem på det som de selv lovet både meg og Forbrukertilsynet. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Skrevet 15. april Jeg fikk nylig et manglende produkt i leveransen min. Dette ble løst raskt og de ba meg bare bestille på nytt. Jeg ble også ilagt et fraktgebyr da pga for liten sum på ny bestilling, dette gebyret slettet de etter kontakt. I det hele tatt opplevde jeg rask og god kundeservice. Tror du har hatt skikkelig uflaks. Har vært kunde hos zalando siden rundt 2012. Anonymkode: 2635c...048 5
Anonym_Norge Skrevet 15. april Forfatter #18 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har bestilt maaaaasse fra Zalando. Har aldri hatt noe tull med retur eller tilbakebetaling. Da har du hatt uflaks. Jeg returnerer ca 90% av alt jeg handler derfra, tror jeg. Anonymkode: adb58...e51 Jeg hadde bra erfaring med dem før. Og var veldig veldig overrasket at plutselig retur ble ikke registrert og ingen konkret begrunnelse på hvorfor. Etter utfylt skjema, tilbakebetaling ble ikke godkjent av dem uansett. Jeg opplevde med én gang at det noe rart som skjedde med kundeservice dems. De alle fleste svarer det samme. Kanskje roboter.?
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Skrevet 15. april Anonym_Norge skrev (29 minutter siden): Jeg blir ikke overrasket, hvis du plutselig jobber der. Ellers du er heldig at du fortsatt trofast kunden dems. Takk for tips. Jeg er voksen person og vet hvor og hvordan svindel håndteres her I Norge! For resten i følge deg den forum bør ikke eksistere, fordi alle her beskriver sin erfaring og private saker. Hvis det er på denne måten du har kommunisert med Zalando, så overrasker det meg ikke at de har utestengt deg. Å gå til personangrep på en person som svarer deg i en tråd, og å spy ut indisier, det hører ingen steder hjemme for et angivelig voksent menneske. Anonymkode: 79a37...f4f 8 2 8
AnonymBruker Skrevet 15. april #20 Skrevet 15. april Har vært kunde der siden 2013 og aldri opplevd annet enn god service. Anonymkode: 56ae7...883 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå