Gå til innhold

Barnefar serverer kun ultraprossesert drittmat til barna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna på 3 og 7 år får utelukkende servert drittmat når far skal holde fortet de dagene jeg jobber dagvakt, og dette skaper mye krangling hos oss :( 

Kan f.eks være Eventyrkjeks eller Vestlandslefse med kanel og smør til frokost , og 3-åringen får en flaske med NAN melkedrikk istedenfor mat.
Til middag kan det være frossenpizza, pølser eller at de kjører til McDonalds og henter burgere og milkshake. Til kvelds enda mer kjeks, is og sjokoladedrikk. Han sier han må gå for lettvindte løsninger de dagene han er alene med barna, men det å oppsøke McDonalds tar jo lengre tid enn å f.eks steke egg..

Jeg sørger for å skjære opp frukt og grønt som ligger klart til servering i kjøleskapet. Vi har også alt av sunne frokost- og middags alternativer tilgjengelig. 

Så hva gjør man? Han skjønner ikke kommentarene på at dette blir feil og blir sur. Han får også medhold av svigers så ingen støtte å hente der..
Barna blir mer og mer kresne pga dette og foretrekker junk fremfor vanlig mat 😕 

Anonymkode: 60b36...c88

• Liker 3
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man gjør ingenting. Du har ikke noe med hva han serverer.

Du kan selvsagt spørre pent om en endring og forklare hvorfor det er viktig for deg. 

Anonymkode: 00e28...463

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier de vanligvis å spise til frokost, lunsj og kvelds? Er det ikke noe av det han kan gi dem? Brødskive, müsli med melk, yoghurt med müsli? Så får de noe vanlig mat i magen.

De må da bli veldig trøtte og gretne av å kun fôres med kjeks? 

Anonymkode: b3099...755

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som barnefar gidder ikke/kan ikke lage mat og velger for ham letteste løsninger.

Du får vanskelig gjort noe med det, annet enn å prøve å påvirke og selv sørge for godt og sundt koshold når barna er hos deg.

Endret av senior
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man gjør ingenting. Du har ikke noe med hva han serverer.

Du kan selvsagt spørre pent om en endring og forklare hvorfor det er viktig for deg. 

Det blir jo noe spesielt når en innad i en familie ikke skal ha noe med hva den andre forelderen serverer barna som måltid. 

Så er uenig,  og syns dette var en kjemperar kommentar. 

Men samtidig, om han virkelig ikke hører på deg når du ber ham gi barna sunnere matvarer så er det jo ikke lett å gjøre noe med det sånn sett. 

Nå tolker jeg det som dere bor sammen og er et par. Det kan jo virke som det er litt dypere problemer i forholdet deres om han ignorerer alt du sier og til og med får foreldrene sine med på laget. 

En annen ting er, hvem kjøper denne drittmaten dere har i hus?  

Anonymkode: dcccb...f4a

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor omtaler du samboeren din som barnefar, forresten? Det er sånn språkbruk folk har om ekser...

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så hva gjør man? 

Anonymkode: 60b36...c88

Hvorfor har dere så mye mat du ikke vil at barna skal spise i huset?

Anonymkode: d1bef...60e

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem utnevnte deg til øverste sjef i huset? 

Du selv? 

Anonymkode: 98336...8b7

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir jo noe spesielt når en innad i en familie ikke skal ha noe med hva den andre forelderen serverer barna som måltid. 

Så er uenig,  og syns dette var en kjemperar kommentar. 

Men samtidig, om han virkelig ikke hører på deg når du ber ham gi barna sunnere matvarer så er det jo ikke lett å gjøre noe med det sånn sett. 

Nå tolker jeg det som dere bor sammen og er et par. Det kan jo virke som det er litt dypere problemer i forholdet deres om han ignorerer alt du sier og til og med får foreldrene sine med på laget. 

Ja, det er jo rart å være sammen med noen man ikke klarer å bli enige om slikt med. Men han vil neppe servere noe annet om hun ditcher ham.

Sexnekt skal være effektivt om man har valgt å etablere familie med folk som er gutt-tretten-år i hodet, da. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sikkert han siden hun sier hun kjøper sunn mat og faktisk gjør klart frukt og diverse, men han fortsatt serverer lefser, is og kjører til McDonalds

Anonymkode: 397b5...cd9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Server det samme til han når han er hjemme og du lager måltidene 

Anonymkode: d5e08...44a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min liker ikke å lage mat. Jeg elsker å lage mat. Så enten laget jeg mat slik at det ble enkelt for han ellers så fikk han bare gi det han ville. For jeg var bare glad at han bidrar slik at familien as fungerer også når mor er borte. Ikke bare når far er borte. Jeg brydde meg ikke. Bare barna overlever så er jeg fornøyd. 

Anonymkode: ed56f...cf7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Server det samme til han når han er hjemme og du lager måltidene 

Anonymkode: d5e08...44a

Enig. 1 uke med bare Nan, eventyrkjeks og happy meal så blir han nok lei. 

Anonymkode: 7de42...f13

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sikkert han siden hun sier hun kjøper sunn mat og faktisk gjør klart frukt og diverse, men han fortsatt serverer lefser, is og kjører til McDonalds

Anonymkode: 397b5...cd9

Så han reiser  ens ærend på butikken for å kjøpe nan og kjeks når de har skikkelig mat hjemme 🙈🙈 kan ikke si han ikke gjør en innsats 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres utrolig slitsom ut. Maten som selges i butikkene er godkjent av mattilsynet og er derfor ikke farlig å spise for barna dine. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan til en treåring? Sært.

Jeg ville tatt med kjeks og kaker i en pose på jobb.

Mine barn spiser sunt, men har vi kjeks i huset så spiser de det. Så derfor har vi det veldig sjeldent 

Anonymkode: 31da2...600

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det er jo rart å være sammen med noen man ikke klarer å bli enige om slikt med. Men han vil neppe servere noe annet om hun ditcher ham.

Sexnekt skal være effektivt om man har valgt å etablere familie med folk som er gutt-tretten-år i hodet, da. 

Ja vil ikke anbefale å gå fra ham, da blir det kjeks og nan annenhver uke, og da har hun virkelig ikke noe hun skulle sagt.. 

Er nok best hun holder ham nær om hun skal ha sjans å kontrollere det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treåringer skal ikke ha mme!!! De kan drikke ordentlig melk ikke ultraprossesert pulvermat

Anonymkode: 43c01...d63

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...