Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (22 minutter siden):

Han sover med andre barnet. Tar renholdet, handlingen osv.

Jeg er helt enig med deg altså, synes det er sykt at du skal måtte forsvare å gjøre noe snilt for andre. Mente bare at du nok lager bedre og sunnere mat til dem enn det de kunne bestilt. 

Anonymkode: 996f8...419

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bakte mye piroger med ulikt fyll, det var supert å ha når klistremerket kom ut. Lett å bare ta ut av fryseren, tine i mikroen og spise, alt med en hånd.

Anonymkode: d87f3...769

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er helt enig med deg altså, synes det er sykt at du skal måtte forsvare å gjøre noe snilt for andre. Mente bare at du nok lager bedre og sunnere mat til dem enn det de kunne bestilt. 

Anonymkode: 996f8...419

Beklager, siterte feil. Har fokus på mye grønnsaker og fullkorn. Så med unntak av noen desserter skal det være sunt. Min nevø kan være litt kresen så da er det frem med stavmikseren.

Så blir der pølsegryter og slikt til han, sliter med å få i han nok mat.

Endret av Hannabanna
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Veldig snilt av deg, ts. Men jeg tenker også; er mannen i forholdet handicapet, siden han ikke kan ta i et tak?

Anonymkode: 9e43d...6f3

De har akkurat flyttet inn i nytt hus. Han sover med storebror, tar mesteparten av renholdet men er ikke så flink på kjøkkenet.

Min søster og mannen fikk første delen av maten og ble veldig glade.

Hvorfor er du så negativ?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dårlig ide altså. Kan være de ikke liker mer. Gi de gavekort.

Anonymkode: b7956...48f

De har ønsket seg det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, har ikke lest hele tråden, så mulig flere har tipset om dette. Jeg fryste ned i fryseposer, da tok det mindre plass i fryseren. :)

- Middagspai med skinke, fetaost og spinat. Kan fryses i stykker. Jeg lager med ferdigbunn og det blir veldig godt.
- Lage kyllingsuppe fra rester av en hel kylling, da får du masse næringsrik kraft fra skroget. Skjær opp små potetbåter, gulrot og brokkoli.
- Linsegryte med røde linser, gul løk, gulrot, potet, kokosmelk og 2 bokser hakkede tomater. Jeg bruker garam masala krydder.
- Moussaka og lasagne.

Anonymkode: 187a5...554

Skrevet

Jeg blir helt rørt av denne fine familien her :gruppeklem:

Kom på en ting til siden du nevnte storebror er litt kresen. Kan mummipølser være noe for ham? Det er pølser stekt i ovnen med deig rundt. Kan tas i hånden på farten mellom lekingen, og de voksne tar noe annet. Jeg er egentlig der at det er oftest er best om alle sitter sammen og spiser det samme i familien, men noen ganger er det unntak. Unntaket kan også være annet måltid enn middag, at en bare trenger noe raskt en lørdags formiddag. 
Pigs in a blanket blir de ofte kalt på engelsk, om du vil søke det opp. Veldig mange synes det er litt artig. 😊 Gratulerer med nytt tantebarn 🩵

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttsaus i store mengder, delt opp i mindre.
Legg til pasta: Bolognese.
 Bønner og ris: chili con carne.
Lasagneplater og hvit saus: lasagne. Aubergine, kanel og ost: moussaka. Potetmos: shepherds pai. Tortillalefser/pitabrød: wraps.  
Pizzabunn og ost: pizza. Osv osv. 

Blir sikkert mest spaghettisaus, og det er nyttig det.

Anonymkode: 16bb3...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...