Daisy-love Skrevet 15. april 2025 #21 Skrevet 15. april 2025 Så utrolig koselig gjort 🥰 Masse gode forslag her, men jeg hadde også tenkt på mat som kan spises med en hånd, gjerne uten både kniv og gaffel sammen. Det fordi en ikke vet hvilket barn en får. Små munnfuller med cakepops, energikuler (kan lages uten nøtter), fylte dadler, osv kan være veldig fint om en ikke orker så mye, eller klokken er 3 på natten og en må ha noe, men orker ikke å styre noe mer. Hjemmelagde knekkebrød kan også være fint i samme stilen. 😊 1
Hannabanna Skrevet 15. april 2025 Forfatter #22 Skrevet 15. april 2025 gatelykt skrev (21 minutter siden): Enchiladas! Og middagspai, sheperd's pie og diverse supper/gryter hadde jeg blitt så glad for! Søtpotetsuppe med ingefær og kokosmelk, som man f.eks. kan tilsette linser når man varmer den opp. Takk. Det er helgvis lokk så kan skrive tips og steketid ol. Geniale bokser, ikke det mest miljøvennlige men hvis det er lov med raske løsninger tenker jeg at etter fødsel har man lov. Da kan jeg også tilsette det sterke på slutten så får storebror noe han kan spise. 1
Hannabanna Skrevet 15. april 2025 Forfatter #23 Skrevet 15. april 2025 Daisy-love skrev (3 minutter siden): Så utrolig koselig gjort 🥰 Masse gode forslag her, men jeg hadde også tenkt på mat som kan spises med en hånd, gjerne uten både kniv og gaffel sammen. Det fordi en ikke vet hvilket barn en får. Små munnfuller med cakepops, energikuler (kan lages uten nøtter), fylte dadler, osv kan være veldig fint om en ikke orker så mye, eller klokken er 3 på natten og en må ha noe, men orker ikke å styre noe mer. Hjemmelagde knekkebrød kan også være fint i samme stilen. 😊 Takk! Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt. Gode ideer. 1
Kjempeliten Skrevet 15. april 2025 #24 Skrevet 15. april 2025 Så koselig! Dette hadde jeg likt: Pizzasnurrer/ pizza/ calzone Vårruller Chili con carne Pannekaker Fiskegrateng Kjøttdeigsaus til spaghetti Rundstykker/ horn
AnonymBruker Skrevet 15. april 2025 #25 Skrevet 15. april 2025 Mange gode tips her. Lurt å bake noe også,feks rundstykker. Og kanskje boller/muffins/kake som de kan servere hvis de får barselgjester. Anonymkode: 2cd10...f1e 1 1
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #26 Skrevet 16. april 2025 Kjempeliten skrev (13 timer siden): Så koselig! Dette hadde jeg likt: Pizzasnurrer/ pizza/ calzone Vårruller Chili con carne Pannekakerterre Fiskegrateng Kjøttdeigsaus til spaghetti Rundstykker/ horn Vårruller er jo en god ide og noe som enkelt kan stekes opp på natta. Burde kanskje forfritere dem?
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #27 Skrevet 16. april 2025 (endret) Dobbelpost. Endret 16. april 2025 av Hannabanna
AnonymBruker Skrevet 16. april 2025 #28 Skrevet 16. april 2025 Fiskegrateng, ost-og skinkegrateng, lasagne, plukkfisk, chilli con carne, lapskaus, blomkålsuppe, tomatsuppe, bolognese saus (bare å koke pasta), viltgryte, kjøttboller i fløtesaus og potetmos fryst hver for seg, stekt ris, skinke og brokkolipai, kjøttkaker. Lunsjkaker og fiskekaker som kan brukes til lunsj eller ved et kjapt måltid. Samme med pizzasnurrer, fylte horn, omelettmuffins. Brød, rundstykker, boller, vafler. Anonymkode: 59bf6...618
AnonymBruker Skrevet 16. april 2025 #29 Skrevet 16. april 2025 Så mange gode forslag her! Fy for en drøm å få! It takes a village sier de, og det er du! Om jeg fikk noe sånn hadde jeg blitt dritglad. Har tenkt tanken selv om noen får barn, og tilby hjelp. Spørre om jeg kan gjøre noe, feks brette tøy, vaske opp, rydde oppvaskmaskin, støvsuge osv. Jeg fikk ingen hjelp, tilbud osv av noen, så vil være motsatt selv. Anonymkode: c7b6f...ea3 1
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #30 Skrevet 16. april 2025 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så mange gode forslag her! Fy for en drøm å få! It takes a village sier de, og det er du! Om jeg fikk noe sånn hadde jeg blitt dritglad. Har tenkt tanken selv om noen får barn, og tilby hjelp. Spørre om jeg kan gjøre noe, feks brette tøy, vaske opp, rydde oppvaskmaskin, støvsuge osv. Jeg fikk ingen hjelp, tilbud osv av noen, så vil være motsatt selv. Anonymkode: c7b6f...ea3 Nå spleiser mine søsken på maten så vi har ett godt budsjettet og hjelper med å kjøre. Nå er jeg rett å slett den beste til å lage mat så jeg gjør det, men var plutselig vanskelig å finne på nok alternativer. Nå er han kommet og min lillesøster og lillebror vasket hele huset og handlet inn typisk juice, kaffe, egg, pepsi max, wasa sandwich ol. Så jeg står ikke alene opp i dette. Men det skaper ett veldig godt forhold å hjelper hverandre slik. Mamma og pappa gir penger hvis det er noe de trenger. Så nå håper vi hun blir glad for dette. Mannen vet en del, han måtte feks sjekke fryseren og sette den på. Endret 16. april 2025 av Hannabanna 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2025 #31 Skrevet 16. april 2025 Dere virker som en fantastisk familie! Jeg hadde blitt superglad🫶 Ingen tips utover det, men måtte bare si det! Anonymkode: 40edd...5ae 3
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #32 Skrevet 16. april 2025 (endret) Foreløpig har jeg 4 fiskegratenger, 4 bokser burritos, 2 pølsegratenger og 4 små til storebror, og hjemmelaget tomatsuppe på småtomater, løk, gulerot og basilikum. Men nå har jeg jo så gode ideer fra dere som har svart jeg må nedte holde meg litt tilbake. Endret 16. april 2025 av Hannabanna 1
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #33 Skrevet 16. april 2025 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dere virker som en fantastisk familie! Jeg hadde blitt superglad🫶 Ingen tips utover det, men måtte bare si det! Anonymkode: 40edd...5ae Takk for det ❤️ Jeg vet jeg er heldig. Fikk litt sjokk i arbeidslivet da en kollega skulle flytte og ingen tilbøy hjelp. Fra vi var små er vi opplært til det. Endret 16. april 2025 av Hannabanna 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2025 #34 Skrevet 16. april 2025 Hannabanna skrev (4 timer siden): Vårruller er jo en god ide og noe som enkelt kan stekes opp på natta. Burde kanskje forfritere dem? Jeg pleier ikke gjøre det. Men går jo fortere å varme opp hvis du forfriterer de da. Anonymkode: 18190...9bd
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #35 Skrevet 16. april 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg pleier ikke gjøre det. Men går jo fortere å varme opp hvis du forfriterer de da. Anonymkode: 18190...9bd Ja tenker at det skal være så enkelt og raskt som mulig. Men god hjemmelaget mat.
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #36 Skrevet 16. april 2025 (endret) Gavekort på levering er dyrt så det ville blir færre middager. Leverer heller ikken om natten. Endret 16. april 2025 av Hannabanna 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2025 #37 Skrevet 16. april 2025 Hannabanna skrev (1 time siden): Gavekort på levering er dyrt så det ville blir færre middager. Leverer heller ikken om natten. I tillegg er hjemmelaget som regel sunnere. Anonymkode: 996f8...419
AnonymBruker Skrevet 16. april 2025 #38 Skrevet 16. april 2025 Veldig snilt av deg, ts. Men jeg tenker også; er mannen i forholdet handicapet, siden han ikke kan ta i et tak? Anonymkode: 9e43d...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2025 #39 Skrevet 16. april 2025 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Veldig snilt av deg, ts. Men jeg tenker også; er mannen i forholdet handicapet, siden han ikke kan ta i et tak? Anonymkode: 9e43d...6f3 Utrolig hvordan alt positivt kan snus til noe negativt 🙄 Anonymkode: 996f8...419 1 1
Hannabanna Skrevet 16. april 2025 Forfatter #40 Skrevet 16. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): I tillegg er hjemmelaget som regel sunnere. Anonymkode: 996f8...419 Han sover med andre barnet. Tar renholdet, handlingen osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå