AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:07 #1 Del Skrevet tirsdag kl 07:07 Bor i en liten vei (kommunal). Opplever ofte at folk som skal på besøk til andre hus i veien ved siden av parkerer i innkjørselen til vår vei. Det er mulig å komme forbi, men man må lirke seg fram. Utrykningskjøretøy hadde ikke fått plass. Hva er korrekt fremgangsmåte? Virker som jeg er den eneste som lar meg irritere over dette. Kan jeg legge en lapp i ruta på bilen, eller er det for passiv aggressivt? Bør jeg bare akseptere det? Anonymkode: 525db...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:13 #2 Del Skrevet tirsdag kl 07:13 Her er det også trangt, og begrenset parkering i blindvei. Vi har bare snakket sammen, så alle har et øye på at egne gjester parkerer som de skal. Og også et godt samarbeid når noen er på reise og slik, at vi da kan låne hverandres parkeringer. Det gir et godt naboforhold. Anonymkode: dcb9c...542 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:18 #3 Del Skrevet tirsdag kl 07:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er det også trangt, og begrenset parkering i blindvei. Vi har bare snakket sammen, så alle har et øye på at egne gjester parkerer som de skal. Og også et godt samarbeid når noen er på reise og slik, at vi da kan låne hverandres parkeringer. Det gir et godt naboforhold. Anonymkode: dcb9c...542 Ideelt sett hadde det sikkert vært en bra løsning. Men her snakker vi minst femti husstander, og alle vi kan ikke snakke sammen og at alle tar hensyn er også en utopi. Feks har jeg sett at de med mest plass til parkering på egen tomt er blant de ivrigste til å ha gjester stående hos oss uten noe areal i det hele tatt Så jeg ville sette stor pris på om noen har svar på det jeg lurer på i hi. Anonymkode: 525db...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:19 #4 Del Skrevet tirsdag kl 07:19 De fleste vet å ikke parkere foran en innkjørsel, men det er ikke alltid lett å se at det er innkjørsel. Er det mye busker eller dårlig sikt? Kan du klippe hekken litt? Anonymkode: a0b57...dbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:20 #5 Del Skrevet tirsdag kl 07:20 Det er forbudt ved lov å parkere foran innkjørsel/utkjørsel, derfor tenker jeg at det er helt greit å legge en påminnelse på ruta til folk som gjør det. Vi du være enda tøffere, kan du også tipse kommunen som kanskje sender en parkeringsvakt med en gul lapp. Anonymkode: 1311f...f74 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:24 #6 Del Skrevet tirsdag kl 07:24 Kjøp Parkering forbudt foran innkjørsel skilt | SignOnline | NO-PA35 du kan jo legge ut for et skilt TS Anonymkode: 8c748...4c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:38 #7 Del Skrevet tirsdag kl 07:38 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ideelt sett hadde det sikkert vært en bra løsning. Men her snakker vi minst femti husstander, og alle vi kan ikke snakke sammen og at alle tar hensyn er også en utopi. Feks har jeg sett at de med mest plass til parkering på egen tomt er blant de ivrigste til å ha gjester stående hos oss uten noe areal i det hele tatt Så jeg ville sette stor pris på om noen har svar på det jeg lurer på i hi. Anonymkode: 525db...347 Du trenger da ikke å skyte ned folk som prøver å hjelpe deg, selv om svaret ikke passet. Anonymkode: b0336...dcd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:46 #8 Del Skrevet tirsdag kl 07:46 Du kan sette opp et skilt - "Privat innkjørsel" Anonymkode: 85a45...a69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:05 #9 Del Skrevet tirsdag kl 10:05 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste vet å ikke parkere foran en innkjørsel, men det er ikke alltid lett å se at det er innkjørsel. Er det mye busker eller dårlig sikt? Kan du klippe hekken litt? Anonymkode: a0b57...dbe Ingen busker eller hekk, kun tre veier som møtes, hvor bilen hadde parkert slik at den dekket halve innkjørselen til den ene veien. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du trenger da ikke å skyte ned folk som prøver å hjelpe deg, selv om svaret ikke passet. Anonymkode: b0336...dcd Jeg har lest svaret jeg skrev flere ganger for å forsøke å forstå hvor jeg «skyter ned» vedkommende, men jeg klarer faktisk ikke å se det. Jeg holder meg til saken og redegjør for hvorfor jeg ikke kan løse saken slik hos meg som den jeg siterte gjorde hos seg. Hva er problemet? Anonymkode: 525db...347 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:06 #10 Del Skrevet tirsdag kl 10:06 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan sette opp et skilt - "Privat innkjørsel" Anonymkode: 85a45...a69 Men den er jo ikke privat, men kommunal. Regner med kommunen ville reagert på det. Anonymkode: 525db...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:09 #11 Del Skrevet tirsdag kl 10:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er forbudt ved lov å parkere foran innkjørsel/utkjørsel, derfor tenker jeg at det er helt greit å legge en påminnelse på ruta til folk som gjør det. Vi du være enda tøffere, kan du også tipse kommunen som kanskje sender en parkeringsvakt med en gul lapp. Anonymkode: 1311f...f74 Da kan jeg se om jeg tør å legge en lapp hvis det gjentar seg. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøp Parkering forbudt foran innkjørsel skilt | SignOnline | NO-PA35 du kan jo legge ut for et skilt TS Anonymkode: 8c748...4c6 Kan tenke på det, men i og med at alle (?) vet at man ikke skal parkere foran innkjørsel så er det vel lite som hindrer dem i å nappe vekk skiltet og fortsette å parkere der? Anonymkode: 525db...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:14 #12 Del Skrevet tirsdag kl 10:14 Naboene her tok parkeringsplassene mine, og parkerte helt idiotisk. jeg begynte å parkere de inne, og ba mine gjester gjøre det samme. Så de som besøkte naboene måtte komme å ringe på eller naboene måtte ringe meg for å be oss flytte bilen når de skulle hjem. Så tok raskt slutt med idiotiske parkeringer😌 Anonymkode: d1b57...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 10:15 #13 Del Skrevet tirsdag kl 10:15 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har lest svaret jeg skrev flere ganger for å forsøke å forstå hvor jeg «skyter ned» vedkommende, men jeg klarer faktisk ikke å se det. Jeg holder meg til saken og redegjør for hvorfor jeg ikke kan løse saken slik hos meg som den jeg siterte gjorde hos seg. Hva er problemet? Anonymkode: 525db...347 Seriøst? Du skrev: AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ideelt sett hadde det sikkert vært en bra løsning. Men her snakker vi minst femti husstander, og alle vi kan ikke snakke sammen og at alle tar hensyn er også en utopi. Feks har jeg sett at de med mest plass til parkering på egen tomt er blant de ivrigste til å ha gjester stående hos oss uten noe areal i det hele tatt Så jeg ville sette stor pris på om noen har svar på det jeg lurer på i hi. Anonymkode: 525db...347 Når man ordlegger seg slik, antyder man at vedkommende du siterte ikke har svart på problemstillingen din. At du ikke ser dette etter flere gjennomlesninger, er ganske så utrolig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet tirsdag kl 10:20 #14 Del Skrevet tirsdag kl 10:20 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men den er jo ikke privat, men kommunal. Regner med kommunen ville reagert på det. Anonymkode: 525db...347 Sjekk om det er lov å parkere i kommunal vei i din kommune? Uansett ville jeg tipset veiavdelingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 10:40 #15 Del Skrevet tirsdag kl 10:40 (endret) Rosa Sitron skrev (20 minutter siden): Sjekk om det er lov å parkere i kommunal vei i din kommune? Uansett ville jeg tipset veiavdelingen Det er da lov å parkere langs alle kommunale veier så lenge det ikke er skiltet noe annet, og du ikke er til hinder for ferdsel. Endret tirsdag kl 10:40 av Grønnastar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:51 #16 Del Skrevet tirsdag kl 10:51 Hvis jeg forstår det riktig, parkerer de midt i et kryss så de stenger for veien inn til dere. Det er ikke lov å parkere i kryss, så jeg ville ringt kommunen og spurt hvor du kan ringe når det er feilparkering det og ringt hver gang noen parkerer der. Da vil ikke de samme parkere der igjen og andre vil kanskje se at det blir gitt bøter og å sikt slutter folk å parkere der. Hvis det finnes en facebookgruppe for området du bor i, kan du evt legge ut der i tillegg å minne om at det er et kryss der og derfor ikke lov å parkere der. Anonymkode: e67e2...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:31 #17 Del Skrevet tirsdag kl 12:31 Grønnastar skrev (2 timer siden): Seriøst? Du skrev: Når man ordlegger seg slik, antyder man at vedkommende du siterte ikke har svart på problemstillingen din. At du ikke ser dette etter flere gjennomlesninger, er ganske så utrolig. Det er minst like utrolig at du er så hårsår at du anser ts sitt svar som å bli skutt ned. 🙈 Anonymkode: b7360...ce2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 12:41 #18 Del Skrevet tirsdag kl 12:41 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er minst like utrolig at du er så hårsår at du anser ts sitt svar som å bli skutt ned. 🙈 Anonymkode: b7360...ce2 Hårsår? Neppe. Jeg synliggjør bare alminnelige tekstforståelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:54 #19 Del Skrevet tirsdag kl 12:54 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøp Parkering forbudt foran innkjørsel skilt | SignOnline | NO-PA35 du kan jo legge ut for et skilt TS Anonymkode: 8c748...4c6 Man skjønner lett at denne lappen i såfall er satt opp uten kompetanse for parkeringsbestemmelser. Merkelig av dette firmaet som selger dette dekalet også. Benytter begrepet "parkering", vedr. et skilt som er et all "stans" forbudt. Anonymkode: ca4fc...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:12 #20 Del Skrevet tirsdag kl 13:12 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ideelt sett hadde det sikkert vært en bra løsning. Men her snakker vi minst femti husstander, og alle vi kan ikke snakke sammen og at alle tar hensyn er også en utopi. Feks har jeg sett at de med mest plass til parkering på egen tomt er blant de ivrigste til å ha gjester stående hos oss uten noe areal i det hele tatt Så jeg ville sette stor pris på om noen har svar på det jeg lurer på i hi. Anonymkode: 525db...347 Men da vet du jo hvem det er. Snakk med dem. De tenker sikkert ikke over det en gang. Anonymkode: dcb9c...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå