AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:10 #1 Del Skrevet mandag kl 21:10 Jeg leter etter bedkant som jeg kan ha rundt noen busker og et lite tre. Rundt treet vil jeg ha en litt større rundt ring, mens rundt buskene, litt mindre. Vil gjerne ha i svart, og gjerne stål som ikke ruster, eller i plastikk. Men jeg synts det er så vanskelig å finne, finner helst bare kanter som er ment for å være bene eller i vinkel, ikke rundet. Så jeg lurte på om noen her inne vet om noe lignenede/noe annet som kan brukes til bedkant? Ikke stein eller tre. Jeg prøver å søke å tenke, men jeg kommer ikke på noe. Noen spm vet noe? Den trenger ikke være så høy, kanskje 10-15cm høy Anonymkode: 0b579...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:18 #2 Del Skrevet mandag kl 21:18 Fjern topptorven, legg fiberduk, fyll på med rasp. Da kan du ha hvilken som helst fasong. Anonymkode: 6b01f...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:10 #3 Del Skrevet mandag kl 22:10 Biltema har diverse utvalg, og det har også Jula og Europris. De kan legges rundt. Anonymkode: f9e88...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet tirsdag kl 06:30 #4 Del Skrevet tirsdag kl 06:30 De fleste bedkanter kan bøyes. Så da får man den formen man ønsker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:40 #5 Del Skrevet tirsdag kl 11:40 newman01 skrev (5 timer siden): De fleste bedkanter kan bøyes. Så da får man den formen man ønsker Ja vet de fleste kan bøyes. Er anleggsgartner så har jobbet mye med slik. Men de er lettest og sette i en vinkel. Men spurte om andre "ting" som kan brukes som bedkant ser du Anonymkode: 0b579...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:50 #6 Del Skrevet tirsdag kl 11:50 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja vet de fleste kan bøyes. Er anleggsgartner så har jobbet mye med slik. Men de er lettest og sette i en vinkel. Men spurte om andre "ting" som kan brukes som bedkant ser du Anonymkode: 0b579...c79 Når du er anleggsgartner så vet du vel om hva som fungerer. Jeg synes slike bedkanter i metall eller plast faktisk er bedre å sette i en ring enn i vinkel. Du får jo også tak i ferdige rundinger, bl.a. denne til å sette sammen, 60 cm i diameter Anonymkode: f9e88...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet tirsdag kl 13:49 #7 Del Skrevet tirsdag kl 13:49 Plast er noe drit da. Blir porøst over tid, og liker stort sett ikke å møte en kantklipper. Metall som ikke ruster har du to valg: galvanisert eller syrefast. Førstnevnte blir som regel stygg etter noen år, syrefast koster en månedslønn. Trespiler kan brukes, men de kan råtne. Mulig jeg har feil forståelse av «anleggsgartner», men trodde den yrkesgruppen hadde god oversikt over ting man kan gjøre i hagen… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:28 #8 Del Skrevet onsdag kl 07:28 newman01 skrev (17 timer siden): Plast er noe drit da. Blir porøst over tid, og liker stort sett ikke å møte en kantklipper. Metall som ikke ruster har du to valg: galvanisert eller syrefast. Førstnevnte blir som regel stygg etter noen år, syrefast koster en månedslønn. Trespiler kan brukes, men de kan råtne. Mulig jeg har feil forståelse av «anleggsgartner», men trodde den yrkesgruppen hadde god oversikt over ting man kan gjøre i hagen… Det kommer ann på hva du jobber med som anleggsgartner. Anleggsgartner er ikke bare en person som jobber med blomster i en hage. En kjører også traktor å gravemaskin og jobber med helt andre ting enn hage. Jeg vet hvilke bedkanter som finnes, men nå spurte jeg om noen hadde brukt noe annet som bedkant for å få noen ideer og ikke bare bruke en "vanlig" bedkant. Anonymkode: 0b579...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:29 #9 Del Skrevet onsdag kl 07:29 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Når du er anleggsgartner så vet du vel om hva som fungerer. Jeg synes slike bedkanter i metall eller plast faktisk er bedre å sette i en ring enn i vinkel. Du får jo også tak i ferdige rundinger, bl.a. denne til å sette sammen, 60 cm i diameter Anonymkode: f9e88...b07 Det vet jeg. Men nå spurte jeg etter andre "ting" å bruke som bedkant for å ikke bare ha en "vanlig" bedkant. Er alltid noen som er kreative og lager noe annet. Anonymkode: 0b579...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:38 #10 Del Skrevet onsdag kl 07:38 Naboen fletter lave pilkanter. Det er veldig fint, men litt jobb - men er jo tre. Jeg har allikevel inntrykk av at de er mer holdbare enn kanter i tre man stikker ned i jorden. Han setter påler med litt avstand, og fletter vannrett. Jeg har sett gamle bildekk brukes som bedkant, men synes selv ikke det er fint. Det jeg synes er finest er forskjellige steinkanter, men jeg har dessverre ikke gode ideer for å legge de fint og ikke ha for mye gress/ugressproblem. Anonymkode: 26d45...a2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:49 #11 Del Skrevet onsdag kl 07:49 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det vet jeg. Men nå spurte jeg etter andre "ting" å bruke som bedkant for å ikke bare ha en "vanlig" bedkant. Er alltid noen som er kreative og lager noe annet. Anonymkode: 0b579...c79 👍 Du kan google Pinterest og bedkanter. Mange forslag som kommer opp der, men blir nok brukt mest tre og stein. Selv har jeg litt vanlige bedkanter og kantstein langs bedene. Ulempen med kantstein er at det kommer opp gras imellom som må lukes vekk, om man ikke klarer å legge det tett nok. Anonymkode: f9e88...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:49 #12 Del Skrevet onsdag kl 07:49 Du kan kanskje støpe en kant i hypertufa? Jeg har bare sett trau, men de er veldig fine. Anonymkode: 26d45...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:50 #13 Del Skrevet onsdag kl 10:50 Jeg kom også over bilde av takstein brukt som plenkant på pinterest, så slenger den inn. Jeg synes det ser fint ut, og det er mulig å få tilnærmet rundt siden de er bølgete. https://no.pinterest.com/pin/12807180187782764/ Anonymkode: 26d45...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå