AnonymBruker Skrevet 28. april #161 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så vi vet at et barn ble dyttet av en voksen. Da vet vi det vi trenger å vite. Anonymkode: 87680...636 Vet du hva et diskusjonsforum går ut på? Hvis vi vet det vi trenger å vite, og at ingen trenger å tilføye noe, så trengte ikke TS opprette en tråd i dine øyne. I et diskusjonsforum diskuterer man, og deler meninger. Ser ikke poenget ditt. Anonymkode: ff262...a94 2
Sirah Skrevet 28. april #162 Skrevet 28. april Akkurat i denne situasjonen så oppførte flere seg feil. - De voksne skulle skravlet en annen plass enn i inngangen. - TS skulle lest situasjonen bedre og innsett at dette ikke var tid og sted for å la barnet gå alene med en liten handlevogn. Spesielt ikke når barnet ble usikker (noe som er helt naturlig) og ble gående såpass lenge og nøle for å komme forbi de andre. Rett før påske er jo det aller værste tidspunktet å inn i en butikk på! - Personen som dyttet til ungen burde skamme seg! Selv om barnet "var i veien" så gjør man ikke slik! Punktum! Den eneste som ikke gjorde noe galt her er ungen. Han var bare et lite barn som handlet slik som barn gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #163 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hva et diskusjonsforum går ut på? Hvis vi vet det vi trenger å vite, og at ingen trenger å tilføye noe, så trengte ikke TS opprette en tråd i dine øyne. I et diskusjonsforum diskuterer man, og deler meninger. Ser ikke poenget ditt. Anonymkode: ff262...a94 Hva er problemet ditt egentlig? Jeg har delt min mening. At du ikke ser poenget mitt, er da ikke mitt problem. Anonymkode: 87680...636 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #164 Skrevet 28. april Jeg hadde dytta kjærringa tilbake så hun hadde forn på hue og ræva Anonymkode: bffa5...b4e
fjellglad Skrevet 29. april #165 Skrevet 29. april Hololo skrev (På 23.4.2025 den 22.56): Ja men snakker utifra perspektiv som en som står bak og venter, det er jo det denne tråden handler om. Men er ikke det rett mener du? nå snakke me om de minste, da tror jeg du kan vær så tydelig og god som foreldre du vil, men om et barn bruker alltid å få hjelpe mamma og pappa og scanne varene så er de ikke slik at du bare kan si "i dag er det litt travelt så da må mamma/pappa scanne varene alene" Uansett hvor mye vi skulle ønske at barn ble født fullt utviklet så er dessverre ikke det helt realiteten. Jeg vil gjerne se det barnet som kan oppfatte envær situasjon, med full forståelse og kunnskapen til å håndtere den på "rett" måte. Som sagt tidligere, om dette er noe som plager og irritere folk så er mitt tips og ikke gå i butikken i de mest kaotiske tidene, så enkelt er det faktisk. Dette er jo helt på styr. Selvsagt kan man si til barn at "i dag er det travelt så da må mamma/pappa scanne varene alene". Har du i det hele tatt barn? Dette er jo det absolutt minstemål av hva man må kunne forvente at foreldre skal greie, å sette grenser for egne barn. Om man ikke får til det så kanskje man heller skal bestille mat fra Oda, enn å leke butikk med barnet og stå i veien for andre som skal hente i barnehage, kjøre barn til trening, lage middag eller hva det måtte være. 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #166 Skrevet 29. april Hololo skrev (På 23.4.2025 den 22.56): Men er ikke det rett mener du? nå snakke me om de minste, da tror jeg du kan vær så tydelig og god som foreldre du vil, men om et barn bruker alltid å få hjelpe mamma og pappa og scanne varene så er de ikke slik at du bare kan si "i dag er det litt travelt så da må mamma/pappa scanne varene alene" Det kan man da absolutt gjøre. Det er faktisk en del av det å være forelder. Anonymkode: 87680...636 5
got2go Skrevet 29. april #167 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde dytta kjærringa tilbake så hun hadde forn på hue og ræva Anonymkode: bffa5...b4e Ja det er jo voksent å gjøre, spesielt rett foran barnet ditt 🙄 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #168 Skrevet 29. april got2go skrev (2 timer siden): Ja det er jo voksent å gjøre, spesielt rett foran barnet ditt 🙄 Du lærer barnet at handlinger har konsekvenser. Far min lært meg at jeg aldri skulle starte en slåsskamp, men jeg har all rett til å forsvare meg, og avslutte den. Anonymkode: 87680...636
got2go Skrevet 29. april #169 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du lærer barnet at handlinger har konsekvenser. Far min lært meg at jeg aldri skulle starte en slåsskamp, men jeg har all rett til å forsvare meg, og avslutte den. Anonymkode: 87680...636 Det er ikke det samme 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #170 Skrevet 29. april got2go skrev (3 timer siden): Det er ikke det samme På hvilken måte er det ikke det samme? Barnet mitt blir dyttet av en voksen. Som vergen til barnet, dytter jeg den voksne tilbake, for å påpeke idiotien i handlingen. Anonymkode: 87680...636
got2go Skrevet 29. april #171 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På hvilken måte er det ikke det samme? Barnet mitt blir dyttet av en voksen. Som vergen til barnet, dytter jeg den voksne tilbake, for å påpeke idiotien i handlingen. Anonymkode: 87680...636 Gidder ikke å forklare noe så åpenlyst til deg. 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #172 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.27): Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen? Anonymkode: 59a0d...30b og AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.55): Forstår godt at det er blandede reaksjoner her. Er klar over at situasjonen kunne blitt håndter anderledes og det er derfor slike detaljer som at barnet hadde liten handlevogn, og at barnet gikk sakte er tatt med i hovedinnlegget. 20- 30 sekunder er absolutt max (trolig mindre) og jeg forsøkte å geleidet barnet, men i og med at denne damen hadde presset seg mellom oss var det dermed vanskelig å få løftet hun opp. Dette burde jeg trolig gjort på forhånd og tar selvfølgelig selvkritikk på dette. Jeg og min familie er langt fra verdens navle, og dette å ta plass/stå i veien er ikke noe vi har plaget andre med tidligere. Barnet måtte passere en gruppe med voksne som sto å pratet i åpningen, og gikk dermed sakte disse 4 meterne. Jeg tar selvkritikk på at vi kunne ha løftet barnet i denne situasjonen, men mener i fortsattt at den fremmede damen hadde en ugrei håndtering. Ville andre foreldre snakket med damen om dette med roping og dytting av barn eller ville dere latt det ligge? Anonymkode: 59a0d...30b Du var en irriterende og dårlig forelder, og damen overreagerte. Ungen din er ikke verdens navle for andre enn deg, og å la henne stå om somle og sperre veien i nesten et halvt minutt er sinnsykt irriterende og frekt. Men å dytte og rope til ungen er skikkelig ufint og overreagering. Siden det er DIN feil at situasjonen oppstå burde du absolutt ikke ta det opp med kvinnen. Hadde jeg vært kvinnen hadde jeg nok snakket skarpt til deg i stedet for å ta det ut på ungen din. Anonymkode: 22bc9...26e 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #173 Skrevet 29. april got2go skrev (6 minutter siden): Gidder ikke å forklare noe så åpenlyst til deg. Om det er så åpenlyst, så går det raskt. Jeg tolker det som at du ikke har noe argument, når du bruker tid på å svare, uten å si noe vettugt. Anonymkode: 87680...636
got2go Skrevet 29. april #174 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om det er så åpenlyst, så går det raskt. Jeg tolker det som at du ikke har noe argument, når du bruker tid på å svare, uten å si noe vettugt. Anonymkode: 87680...636 Tolk det som du vil du. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #175 Skrevet 30. april got2go skrev (13 timer siden): Tolk det som du vil du. Nok et intetsigende svar! Anonymkode: 87680...636
AnonymBruker Skrevet 30. april #176 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 19.09): Hva er problemet ditt egentlig? Jeg har delt min mening. At du ikke ser poenget mitt, er da ikke mitt problem. Anonymkode: 87680...636 Jeg har ikke noe problem, du kommer med masse intetsigende svar i tråden. 1. Du anklaget meg for å dytte barn. 2. Jeg svarte at jeg ikke dytter barn, og at du tillegger meg meninger. 3. Du sier at om jeg har noe uoppgjort med et barn får jeg ta det forelderen. (Jeg har ALDRI ment noe annet, igjen du tillegger meg meninger jeg ikke har) 4. Jeg spør hva du vil med de kommentarene, og at du tillegger folk meninger de ikke har. 5. Du skriver "Så vi vet at et barn ble dyttet av en voksen. Da vet vi det vi trenger å vite.". (Nok et intetsigende svar. Insinuerer at vi ikke trenger å vite mer enn HI) 6. Jeg minner deg på at man deler ulike meninger i et debattforum, som vi nå befinner oss i. 7. Du spør hva problemet mitt er. Masse intetsigende svar fra deg. Anonymkode: ff262...a94
AnonymBruker Skrevet 30. april #177 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har ikke noe problem, du kommer med masse intetsigende svar i tråden. 1. Du anklaget meg for å dytte barn. 2. Jeg svarte at jeg ikke dytter barn, og at du tillegger meg meninger. 3. Du sier at om jeg har noe uoppgjort med et barn får jeg ta det forelderen. (Jeg har ALDRI ment noe annet, igjen du tillegger meg meninger jeg ikke har) 4. Jeg spør hva du vil med de kommentarene, og at du tillegger folk meninger de ikke har. 5. Du skriver "Så vi vet at et barn ble dyttet av en voksen. Da vet vi det vi trenger å vite.". (Nok et intetsigende svar. Insinuerer at vi ikke trenger å vite mer enn HI) 6. Jeg minner deg på at man deler ulike meninger i et debattforum, som vi nå befinner oss i. 7. Du spør hva problemet mitt er. Masse intetsigende svar fra deg. Anonymkode: ff262...a94 Ah, nok en av disse som ikke forstår den språklige «du». Det er da helt åpenbart at jeg ikke snakket om deg spesifikt. Erstatt «du» med «man», så ser du det. Anonymkode: 87680...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå