Gå til innhold

Fremmed dyttet barnet mitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen?

Anonymkode: 59a0d...30b

• Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet ditt er 2 år og går rundt med handlekurv alene???????

Slapp av, om historien er sann så husker ikke barnet dette uansett.

Anonymkode: b36d0...a9d

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt å reagere slik, nei. Vil tro det dreier seg om psykisk sykdom. 

Anonymkode: 3dc2f...280

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20-30 sekunder er veeeldig lenge. Jeg hadde blitt sur selv. 

Anonymkode: 8992f...d4b

• Liker 37
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som barnet ditt var i veien og at du burde lagt opp ting annerledes. Men det er selvsagt helt uakseptabelt å dytte, eller for en fremmed å snakke skarpt til et så lite barn.

Anonymkode: 871f3...ebb

• Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig unødvendig reaksjon av damen. Tenker det må ha vært noe psykisk inne i bildet, ville nok derfor gjort som deg og bare la det passere.

Ville kanskje heller rettet et spørsmål til gjengen som sperret inngangen om de kunne funnet et mer passende sted for samtalen sin :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det er blandede reaksjoner her. Er klar over at situasjonen kunne blitt håndter anderledes og det er derfor slike detaljer som at barnet hadde liten handlevogn, og at barnet gikk sakte er tatt med i hovedinnlegget. 20- 30 sekunder er absolutt max (trolig mindre) og jeg forsøkte å geleidet barnet, men i og med at denne damen hadde presset seg mellom oss var det dermed vanskelig å få løftet hun opp. Dette burde jeg trolig gjort på forhånd og tar selvfølgelig selvkritikk på dette. Jeg og min familie er langt fra verdens navle, og dette å ta plass/stå i veien er ikke noe vi har plaget andre med tidligere. Barnet måtte passere en gruppe med voksne som sto å pratet i åpningen, og gikk dermed sakte disse 4 meterne. Jeg tar selvkritikk på at vi kunne ha løftet barnet i denne situasjonen, men mener i fortsattt at den fremmede damen hadde en ugrei håndtering. Ville andre foreldre snakket med damen om dette med roping og dytting av barn eller ville dere latt det ligge?

• Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke bry deg om alle de negative kommentarene her TS, noen folk burde faktisk ikke gått ute blant andre folk om de tåler så lite, skal vi begynne å dytte vekk og presse oss forbi alle eldre med gåstol og nå da?

Om du synes det å vente i 20-30sek på å komme forbi er så forferdelig så tenke jeg du har større problemer enn som så.

Ikke bry deg, dessverre så vil det alltid vær sånne folk der ute, neste gang bare se på de og le litt hånlig og gå videre. Beste måten å behandle slike folk er med kropps utrykk som får de til å føle seg dumme ut.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Falt barnet?

Anonymkode: 754e0...755

Hun falt lett på kne, men ikke slik at det ble noe vondt. Reiste seg rask for å flytte seg unna for andre kunder. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deg det er noe i veien med. Damen eier ikke folkeskikk. 

Anonymkode: d6614...2ef

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt irrelevant om barn er irriterende eller ikke. Å dytte folk, store eller små og banne til dem er tegn på psykisk sykdom og overhodet ikke normal oppførsel. Normale folk snakker ikke sånn til fremmede og oppfører seg ikke sånn. 

Anonymkode: 644dd...13a

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke deg det er noe i veien med. Damen eier ikke folkeskikk. 

Så ikke før nå at det sto 20-30 sekunder. Det er lenge. Hvorfor flyttet du ikke dere litt unna. Det er normal folkeskikk.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikkert psykiatri. Og derfor må du holde barnet ved deg når det er trangt, vet aldri når sånne gærninger dukker opp.

Anonymkode: d2346...17e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...