AnonymBruker Skrevet 17. april #121 Skrevet 17. april Syns foreldre skal begynne å sette grenser for barna sine, er så drittlei av å måtte tilpasse seg andres barn. Da jeg var liten måtte jeg tilpasse meg de voksne, ikke omvendt.. Når skal foreldre innse at det er kun de som er sjarmert av snørrungen sin? For majoriteten av mennesker er andres barn ett irritasjonsmoment.. Når du har så lite barn ts og det er stappfull butikk da tar du en svær vogn og setter ungen oppi den så slipper du slike situasjoner. Anonymkode: 3d82d...122 6 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #122 Skrevet 17. april Jeg forstår at folk kan bli irriterte etter 20-30 sekunder. Hvorfor flyttet du ikke barnet før? Fulgte du ikke med? Damen var uhørt frekk og umoden som skrek og skubbet barnet, det finnes ingen gyldig grunn til å gjøre slike ting. Irritasjonen hennes var reell, handlingen var totalt ugrei. Du overreagerer ikke, og jeg tenker at jeg selv ville sagt noe - men når situasjonen plutselig står brått foran en, så tror jeg heller jeg ville stått målløs og sjokkert. Anonymkode: 04dfa...17d 2 2
MegJa Skrevet 17. april #123 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.30): Barnet ditt er 2 år og går rundt med handlekurv alene??????? Slapp av, om historien er sann så husker ikke barnet dette uansett. Anonymkode: b36d0...a9d Jeg er barn av 90 tallet, og jeg kan fortsatt huske at jeg fikk lov til å gå med en liten handlevogn på butikken hvis jeg ville. Jeg ble ikke dyttet i ryggen av sure kjærringer eller gubber av den grunn. 4
Hololo Skrevet 17. april #124 Skrevet 17. april Zidji skrev (14 timer siden): Så du mener også at det er helt greit at foreldre bevisst lar barn være i veien og lage kø i kassen slik at de kan lære å være en del av samfunnet på den verst tenkelige tid på dagen? Så viss jeg hadde spurt moren foran meg i kø om hun kunne lagt på de siste varene selv fordi vi er mange som venter, så hadde du skjelt meg ut fordi det er jeg som er respektløs og ikke tar hensyn? gi deg, det finnes all slags mennesker der ute ikke bare barn, men også helt vanlige voksne som bruker lang tid på å f.eks scanne varene. skal vi begynne å eksludere folk fra å handle på enkelte dager bare forde at et fåtall har problemer med det? neida, butikken er for alle og de som ikke liker at det er andre folk der, får gå på andre tider, min anbefaling er klokka 7 om morgningen, da er det helt fantastisk å handle i fred og ro Viss det er et slik problem for deg så får du planlegge litt bedre og handle i god tid før. Viss hensyn og respekter dine medmennesker så skal du se at alle komme tidsnok hjem til påske 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #125 Skrevet 17. april Kanskje gamla skulle rekke bussen. Da er 30 sek mye. Det avgjør om hun rekker den eller ikke. Kjipt å måtte vente en timt eller tre på neste. Anonymkode: 18fc0...159 2
Zidji Skrevet 18. april #126 Skrevet 18. april Hololo skrev (6 timer siden): gi deg, det finnes all slags mennesker der ute ikke bare barn, men også helt vanlige voksne som bruker lang tid på å f.eks scanne varene. skal vi begynne å eksludere folk fra å handle på enkelte dager bare forde at et fåtall har problemer med det? neida, butikken er for alle og de som ikke liker at det er andre folk der, får gå på andre tider, min anbefaling er klokka 7 om morgningen, da er det helt fantastisk å handle i fred og ro Viss det er et slik problem for deg så får du planlegge litt bedre og handle i god tid før. Viss hensyn og respekter dine medmennesker så skal du se at alle komme tidsnok hjem til påske Det er stor forskjell på de som har problem selv og ikke kan noe for det, enn foreldre som lar barnet sitt lage kø og bare står passivt og ser på uten å gjøre noe. Første tilfelle må respekteres, andre tilfelle kan snakkes til. At du og andre enda ikke skjønner forskjellen er helt uforståelig. Det er ikke eldre, syke eller funksjonsnedsatte folk som er problemet. Herregud. 5
veronica<3 Skrevet 18. april #127 Skrevet 18. april Tråden er ryddet for brukerdebatt og oppfordring til brudd på norsk lov. veronica<3, mod.
herzeleid Skrevet 19. april #128 Skrevet 19. april Macro skrev (På 15.4.2025 den 10.20): Hvor mye hjelper det i fremtiden at vi alle sier oss enige at dytting av barn ikke er greit? Det hjelper antagelig at vi alle er tydelig på at slik oppførsel er ugrei. Når du i stede angriper moren, når barnet utsettes for en voksen fremmeds aggresjon, legger du ansvaret og skylden over på moren og bidrar (sikkert uforvarende) til å normalisere slik oppførsel. Nå er heldigvis ditt tidligere innlegg der du angrep moren slettet, og jeg håper du og de nærmere hundre som likte innlegget, og de andre som angriper moren, går i dere selv. Damen som dyttet og skrek til toåringen ville helt sikkert gitt dere tommel opp og følt hun fikk god støtte. Kvinneguiden virker i likhet med stresset under påskehandelen å få ut det verste i folk. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #129 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.27): Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen? Anonymkode: 59a0d...30b Det der hadde jeg ikke brukt en kalori på å tenke på. Folk må klare å vente litt, og du..du burde sagt ifra til dem som blokkerte inngangen, og be dem flytte seg. Anonymkode: 83576...24a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #130 Skrevet 20. april Hololo skrev (På 18.4.2025 den 0.24): gi deg, det finnes all slags mennesker der ute ikke bare barn, men også helt vanlige voksne som bruker lang tid på å f.eks scanne varene. skal vi begynne å eksludere folk fra å handle på enkelte dager bare forde at et fåtall har problemer med det? neida, butikken er for alle og de som ikke liker at det er andre folk der, får gå på andre tider, min anbefaling er klokka 7 om morgningen, da er det helt fantastisk å handle i fred og ro Viss det er et slik problem for deg så får du planlegge litt bedre og handle i god tid før. Viss hensyn og respekter dine medmennesker så skal du se at alle komme tidsnok hjem til påske Stråmann. INGEN i tråden har nevnt at man skal ekskludere noen fra samfunnet. Ingen som mener barn ikke skal sanne varer mener at eldre/funksjonshemmede ikke skal scanne egne varer. Du sammenlikner epler og bananer. Om du skal bruke butikken som en lekeplass for barna bør kanskje DERE gå i butikken på roligere tidspunkt. Barn MÅ ikke scanne varene selv. Gjett hva? Jeg scannet aldri mine egne varer som barn, men jeg er fullt kapabel til å gjøre det som voksen. Det er et dårlig argument. Hva om alle skulle latt barna scanne varer, fordi de "måtte øve seg til de blir voksne". Ingen hadde kommet seg hjem fra butikken pga kø. Alle ting i samfunnet egner seg ikke for barn. Anonymkode: ff262...a94 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #131 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Stråmann. INGEN i tråden har nevnt at man skal ekskludere noen fra samfunnet. Ingen som mener barn ikke skal sanne varer mener at eldre/funksjonshemmede ikke skal scanne egne varer. Du sammenlikner epler og bananer. Om du skal bruke butikken som en lekeplass for barna bør kanskje DERE gå i butikken på roligere tidspunkt. Barn MÅ ikke scanne varene selv. Gjett hva? Jeg scannet aldri mine egne varer som barn, men jeg er fullt kapabel til å gjøre det som voksen. Det er et dårlig argument. Hva om alle skulle latt barna scanne varer, fordi de "måtte øve seg til de blir voksne". Ingen hadde kommet seg hjem fra butikken pga kø. Alle ting i samfunnet egner seg ikke for barn. Anonymkode: ff262...a94 Kan ikke disse menneskene gå i betjent kasse da? Anonymkode: 15117...98e 1
Enda en tulling Skrevet 20. april #132 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 17.44): Ikke overrasket over at du mener det var dumt, men du skal få det inn med teskje 😉 Barn må kunne delta i samfunnet for å lære hvordan det fungerer. Og hvordan lærer man hvordan noe fungerer? Gjennom prøving og feiling. Hvis du og flere andre her blir så forbasket plaget av et lite barn som prøver å manøvrere en liten handlevogn eller hjelper mor/far med å legge matvarer på båndet så får dere holde dere hjemme. Anonymkode: c33c1...ecc Men kjære vene.... Om det er snakk om barn i førskolealder, slik som i HI, er det mange år til barnet skal gå på butikken på egenhånd. Innen da byr det seg helt sikkert utallige muligheter for å drive handleopplæring når det ikke er lange køer. Så vanskelig er det tross alt ikke, at det krever 10 år med daglig intensivtrening på forhånd. 1 2
Hololo Skrevet 20. april #133 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Stråmann. INGEN i tråden har nevnt at man skal ekskludere noen fra samfunnet. Ingen som mener barn ikke skal sanne varer mener at eldre/funksjonshemmede ikke skal scanne egne varer. Du sammenlikner epler og bananer. Om du skal bruke butikken som en lekeplass for barna bør kanskje DERE gå i butikken på roligere tidspunkt. Barn MÅ ikke scanne varene selv. Gjett hva? Jeg scannet aldri mine egne varer som barn, men jeg er fullt kapabel til å gjøre det som voksen. Det er et dårlig argument. Hva om alle skulle latt barna scanne varer, fordi de "måtte øve seg til de blir voksne". Ingen hadde kommet seg hjem fra butikken pga kø. Alle ting i samfunnet egner seg ikke for barn. Anonymkode: ff262...a94 Det er jo ikke snakk om lærdom, kan ikke se at det er så mye de tar med seg inn i voksen livet der akkurat. Men om du har et barn som er vandt med å scanne varene, så plutsellig er det en dag er det litt travelt, hva tror du tar lengst tid? at de voksne skal forklare barnet hvorfor det ikke kan scanne varene i dag eller bare å la barnet gjør som de alltid gjør? Barn er vane mennesker og når de vanene brytes så tar det ofte litt lengre tid. Jeg har aldri vært med barn i selvbetjenings kasser i travle tider, men har stått bak mange barn som koser seg og det gjør meg absolutt ingenting. Og når vet ikke jeg når du var liten, men da jeg var liten så var vi en del år ifra å få selvbetjenings kasser. 1
fjellglad Skrevet 22. april #134 Skrevet 22. april Hololo skrev (På 21.4.2025 den 0.51): Det er jo ikke snakk om lærdom, kan ikke se at det er så mye de tar med seg inn i voksen livet der akkurat. Men om du har et barn som er vandt med å scanne varene, så plutsellig er det en dag er det litt travelt, hva tror du tar lengst tid? at de voksne skal forklare barnet hvorfor det ikke kan scanne varene i dag eller bare å la barnet gjør som de alltid gjør? Barn er vane mennesker og når de vanene brytes så tar det ofte litt lengre tid. Jeg har aldri vært med barn i selvbetjenings kasser i travle tider, men har stått bak mange barn som koser seg og det gjør meg absolutt ingenting. Og når vet ikke jeg når du var liten, men da jeg var liten så var vi en del år ifra å få selvbetjenings kasser. Det tar 5 sekunder å forklare et barn "du kan scanne varer neste gang, i dag må vi være raske". Det samme gjelder at noen ganger kan barn ha egen liten handlevogn, i andre tilfeller er det ikke tid, da må de sitte i den store vognen. Barn er ikke dumme, dette skjønner de, spesielt om man er en tydelig voksen. 6
AnonymBruker Skrevet 22. april #135 Skrevet 22. april Hololo skrev (På 21.4.2025 den 0.51): Det er jo ikke snakk om lærdom, kan ikke se at det er så mye de tar med seg inn i voksen livet der akkurat. Men om du har et barn som er vandt med å scanne varene, så plutsellig er det en dag er det litt travelt, hva tror du tar lengst tid? at de voksne skal forklare barnet hvorfor det ikke kan scanne varene i dag eller bare å la barnet gjør som de alltid gjør? Barn er vane mennesker og når de vanene brytes så tar det ofte litt lengre tid. Jeg har aldri vært med barn i selvbetjenings kasser i travle tider, men har stått bak mange barn som koser seg og det gjør meg absolutt ingenting. Og når vet ikke jeg når du var liten, men da jeg var liten så var vi en del år ifra å få selvbetjenings kasser. Oi, lar du barnet styre hele hverdagen din? Barn må tåle å ikke alltid få det som de vil. Om de ikke tåler det, må de absolutt lære det. Hva slags barn får vi i samfunnet om de alltid skal få det som de vil? Blir helt matt av det argumentet.. Anonymkode: ff262...a94 3
Hololo Skrevet 23. april #136 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Oi, lar du barnet styre hele hverdagen din? Barn må tåle å ikke alltid få det som de vil. Om de ikke tåler det, må de absolutt lære det. Hva slags barn får vi i samfunnet om de alltid skal få det som de vil? Blir helt matt av det argumentet.. Anonymkode: ff262...a94 Her må du forklare litt bedre hva du mener, jeg snakker om at å stå bak barn i køen ikke plage meg, skjønner ikke helt hvordan ukjente barn styrer hverdagen min. De kan scanne, gå med små handlevogner eller hoppe og danse for min skyld. Jeg orke bare ikke å irritere meg over slike små bagateller, liker mitt rolige og stressfrie liv jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #137 Skrevet 23. april Hololo skrev (2 timer siden): Her må du forklare litt bedre hva du mener, jeg snakker om at å stå bak barn i køen ikke plage meg, skjønner ikke helt hvordan ukjente barn styrer hverdagen min. De kan scanne, gå med små handlevogner eller hoppe og danse for min skyld. Jeg orke bare ikke å irritere meg over slike små bagateller, liker mitt rolige og stressfrie liv jeg. "Men om du har et barn som er vandt med å scanne varene, så plutsellig er det en dag er det litt travelt, hva tror du tar lengst tid? at de voksne skal forklare barnet hvorfor det ikke kan scanne varene i dag eller bare å la barnet gjør som de alltid gjør?" Anonymkode: ff262...a94 3
AnonymBruker Skrevet 23. april #138 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.30): Barnet ditt er 2 år og går rundt med handlekurv alene??????? Slapp av, om historien er sann så husker ikke barnet dette uansett. Anonymkode: b36d0...a9d Datteren vår på 20 mnd har gått rundt med sånn barnehandlevogn i butikken siden hun var 1.5. Hva er galt med at barna hjelper til i handlingen? Anonymkode: acbee...235 3
k4ren Skrevet 23. april #139 Skrevet 23. april (endret) TinaChristina skrev (På 14.4.2025 den 22.36): Vi elsker våre barn og synes de er så søte med disse vognene og utprøvingene. Men for andre folk er de bare ekle, snørrete drittunger som er i veien. I alle dager, det tenkte aldri jeg før jeg fikk barn iallfall. Mangel på folkeskikk tror jeg heller det må være. Drittunger, liksom 😆 ekle? Ok, det er medmennesker vi snakker om, små snørrete mennesker kanskje, men likevel?? Endret 23. april av k4ren Snørrete, ikke snøbrett 2
k4ren Skrevet 23. april #140 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 6.13): Derfor er jeg teit på butikken. Jeg ber aldri min unge om å være forsiktig eller ikke kjøre på andre. For å komme fremover må man kjøre på. Og vi har like mye rett til å handle der som andre. Dessuten synes de fleste at en todler med vogn er søtt, så de fleste slipper oss raskt gjennom i kassen (et tips til dere andre med småbarn) Anonymkode: e1ca3...7b6 Nei takk, vi står i kø som alle andre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå