AnonymBruker Skrevet 16. april #101 Skrevet 16. april Jeg hadde klikka på dama, i et samfunn så må man kunne oppføre seg som folk uansett hvor irriterende ting måtte være. Ingen hadde fått dyttet eller ropt til mitt barn, jeg skal love deg at det hadde blitt stor reaksjon fra meg. Anonymkode: e9ad2...548 2
Zidji Skrevet 16. april #102 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fordi barn er en del av samfunnet de og! Anonymkode: c33c1...ecc Dummeste svaret. Å være en del av samfunnet betyr å ta hensyn og ikke dure på som du vil når du vil! 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #103 Skrevet 16. april Zidji skrev (43 minutter siden): Hvorfor må folk forvente det?! Og hvorfor gjøre det på de travleste tidene?! Forde barn er en del av samfunnet på lik linje med alle andre, jeg har selv stått bak i køen til voksne som ikke forstår selv scanning kassen, eldre og andre som bruker lengre tid en kanskje meg selv, jeg blir ikke sur av den grunn, er jo ikke slik at det tar timesvis, men kanskje noen ekstra minutter maks. Saken er at visst du ikke tåle og vær ute med folk som av forskjellige årsaker vil "forsinke" deg samme om det er barn, funksjonsnedsettelse eller eldre så er det DU som må ta hensyn til det og ikke alle andre som må tilrettelegge seg etter deg. Heldigvis tror jeg de fleste av oss viser stor forståelse til det. Vi beveger oss desverre inn i et samfunn der mer og mer folk kun tenke meg, meg og meg, og alle tror de er kongen på haugen med første rett til alt. uff. Anonymkode: 5f7c4...216 3
Zidji Skrevet 16. april #104 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forde barn er en del av samfunnet på lik linje med alle andre, jeg har selv stått bak i køen til voksne som ikke forstår selv scanning kassen, eldre og andre som bruker lengre tid en kanskje meg selv, jeg blir ikke sur av den grunn, er jo ikke slik at det tar timesvis, men kanskje noen ekstra minutter maks. Saken er at visst du ikke tåle og vær ute med folk som av forskjellige årsaker vil "forsinke" deg samme om det er barn, funksjonsnedsettelse eller eldre så er det DU som må ta hensyn til det og ikke alle andre som må tilrettelegge seg etter deg. Heldigvis tror jeg de fleste av oss viser stor forståelse til det. Vi beveger oss desverre inn i et samfunn der mer og mer folk kun tenke meg, meg og meg, og alle tror de er kongen på haugen med første rett til alt. uff. Anonymkode: 5f7c4...216 Ingenting av det du sier forsvarer det å skulle la et barn scanne alle varene midt i rushtiden. DET er egoistisk det og et tydelig tegn på meg, meg, meg samfunnet du gnåler om! 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #105 Skrevet 16. april Lurer på hvordan folk er i trafikken her jeg, om de ikke takler at man må vente eller noe går sakte. Helt skremmende at folk blir trigget av barn. Anonymkode: ee37a...cf6 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #106 Skrevet 16. april Zidji skrev (1 minutt siden): Ingenting av det du sier forsvarer det å skulle la et barn scanne alle varene midt i rushtiden. DET er egoistisk det og et tydelig tegn på meg, meg, meg samfunnet du gnåler om! Har du barn så vet du at barn er veldig vane mennesker, og barne elsker å gjøre lsike ting som å skanne varene i butikken. Så foretrekke du at foreldre bruker 10min å krangle med barnet for å få skanne varene, eller at barnet bruker et parmin ekstra på å gjør det? Synest du eldre som handle i rushtiden er egoister? hva med de med en funksjonsnedsettelse? Inkludering er ikke egoistisk i mine øyner, viss du lar dette plager deg så tenke jeg at du møte mange utfordringer i livet. Anonymkode: 5f7c4...216 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #107 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lurer på hvordan folk er i trafikken her jeg, om de ikke takler at man må vente eller noe går sakte. Helt skremmende at folk blir trigget av barn. Anonymkode: ee37a...cf6 Ja, har du ikke sett alle eldre som ligger strødd på overgangsfeltene rundt forbi? Anonymkode: 5f7c4...216
AnonymBruker Skrevet 16. april #108 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): hehe det gjorde jeg og altid når barnet var mindre, hn elsket å scanne varer, og helt ærlig folk må forvente det. både barn, eldre og t.o.m "vanlige" voksne kan bruke lang tid på ting, folk er forskjellige, og det er ingen som MÅ handle i rushtiden, viss slike ting plager deg så bør du helst gå på tider det er mindre folk. Anonymkode: 5f7c4...216 Folk må forvente det? Tror du verden kretser rundt deg og ditt barn? At "vanlige" folk bruker lang tid på ting er ikke på langt nær like irriterende som å se et barn scanne inn varer fordi foreldrene ikke setter grenser. Forskjellen er at "vanlige" som bruker lang tid bruker lang tid fordi de prøver sitt beste. Et barn er med foreldrene sine, og foreldrene har mulighet til å gjøre det raskere. Du sier "ingen som MÅ handle i rushtiden". Det er en grunn til at det er rushtid. Har du tenkt på at ikke alle bor i nærheten av butikk eller ikke har bil? Da må man handle på vei hjem fra jobb, og dermed blir det rush. Ikke alle har mulighet til å velge tidspunkt å handle når man er i full jobb hver dag. Selvfølgelig skjønner jeg at å scanne varer kan være gøy for unger, men da burde kanskje DERE gå utenom rushtiden. At barn syns det er gøy trumfer ikke at mange skal stå i lang kø, fordi dere vil at ungen deres skal ha det gøy og dermed ikke scanner inn varene selv. Anonymkode: ff262...a94 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #109 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Forde barn er en del av samfunnet på lik linje med alle andre, jeg har selv stått bak i køen til voksne som ikke forstår selv scanning kassen, eldre og andre som bruker lengre tid en kanskje meg selv, jeg blir ikke sur av den grunn, er jo ikke slik at det tar timesvis, men kanskje noen ekstra minutter maks. Saken er at visst du ikke tåle og vær ute med folk som av forskjellige årsaker vil "forsinke" deg samme om det er barn, funksjonsnedsettelse eller eldre så er det DU som må ta hensyn til det og ikke alle andre som må tilrettelegge seg etter deg. Heldigvis tror jeg de fleste av oss viser stor forståelse til det. Vi beveger oss desverre inn i et samfunn der mer og mer folk kun tenke meg, meg og meg, og alle tror de er kongen på haugen med første rett til alt. uff. Anonymkode: 5f7c4...216 Du misforstår poenget totalt. Du skriver "jeg har selv stått bak i køen til voksne som ikke forstår selv scanning kassen, eldre og andre som bruker lengre tid en kanskje meg selv, jeg blir ikke sur av den grunn". Det er noe HELT annet. Jeg blir ikke irritert på folk/eldre som ikke forstår selvscanning. De prøver sitt beste. Jeg blir irritert på foreldre som lar barna bruke butikken som en lekeplass, og leke med scanningen, fremfor at FORELDRENE gjør det når mange står og venter. At du skriver "Vi beveger oss desverre inn i et samfunn der mer og mer folk kun tenke meg, meg og meg, og alle tror de er kongen på haugen med første rett til alt. uff." faller på sin egen urimelighet. Det der er akkurat det jeg tenker om deg. Verden kretser ikke rundt ungen din. Anonymkode: ff262...a94 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #110 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du barn så vet du at barn er veldig vane mennesker, og barne elsker å gjøre lsike ting som å skanne varene i butikken. Så foretrekke du at foreldre bruker 10min å krangle med barnet for å få skanne varene, eller at barnet bruker et parmin ekstra på å gjør det? Synest du eldre som handle i rushtiden er egoister? hva med de med en funksjonsnedsettelse? Inkludering er ikke egoistisk i mine øyner, viss du lar dette plager deg så tenke jeg at du møte mange utfordringer i livet. Anonymkode: 5f7c4...216 Hvis barnet forstår grenser så står det ikke og gnåler i 10 min. Du må jo forklare barnet at barnet ikke alltid kan få viljen sin. At barnet skal ha det gøy er ikke et argument for å la mange folk vente i lang kø. Ikke trekk inn personer med funksjonsnedsettelser inn i dette. Det har overhodet ingen relevans. Anonymkode: ff262...a94 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #111 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde klikka på dama, i et samfunn så må man kunne oppføre seg som folk uansett hvor irriterende ting måtte være. Ingen hadde fått dyttet eller ropt til mitt barn, jeg skal love deg at det hadde blitt stor reaksjon fra meg. Anonymkode: e9ad2...548 Enig!👍 Anonymkode: 6818d...38f 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #112 Skrevet 16. april Zidji skrev (4 timer siden): Dummeste svaret. Å være en del av samfunnet betyr å ta hensyn og ikke dure på som du vil når du vil! Ikke overrasket over at du mener det var dumt, men du skal få det inn med teskje 😉 Barn må kunne delta i samfunnet for å lære hvordan det fungerer. Og hvordan lærer man hvordan noe fungerer? Gjennom prøving og feiling. Hvis du og flere andre her blir så forbasket plaget av et lite barn som prøver å manøvrere en liten handlevogn eller hjelper mor/far med å legge matvarer på båndet så får dere holde dere hjemme. Anonymkode: c33c1...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #113 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.33): Nå er ikke jeg TS, men vil anta at det var en handlevogn fir barn. Min toåring elsker dem, ikke akkurat en rar ting å gjøre. Anonymkode: 1491d...18a Det rare er at foreldre ikke forstår at ikke alle andre nødvendigvis synes at gullklumpens vinglete håndtering av handelvognen er spesielt sjarmerende. Ifølge ts er hennes barn veldig veloppdragent og går rolig (hvilket betyr ekstremt tregt med lengden på en 2-årings bein), men jeg har også sett unger som fyker frem og tilbake i butikker med disse handlevognene og skaper mye uro. Det er påske, og kjent eller fremmed butikk, ts burde forstått at akkurat nå har ikke folk tålmodighet med en unge på 2 år som dytter en vogn i 2-års tempo, og skaper enda mer hindre enn de som, også irriterende, valgte å stå og prate midt i gangveien. Jeg tviler også litt på at 2-åringen var "satt ut" av at butikken var "fremmed". Det høres rett og slett litt rart ut å bruke det som unnskyldning . Ansvaret ligger hos foreldrene, som ikke burde la ungen ha egen vogn når det er mye folk ute og handler. Anonymkode: 40247...ccf 6
AnonymBruker Skrevet 16. april #114 Skrevet 16. april TomKrus skrev (22 timer siden): Det er aldri greit, men fortell barnet ditt at det finnes slike mennesker blant oss, og at de tenker bare på seg selv og lite annet. Da blir det en "erfaring" også for barnet at alle mennesker ikke nødvendigvis er snille og omtenksomme, og at dette ikke er barnet sin feil på noen måte. Jeg hadde sagt omtrent sagt til damen " ro litt ned da " Vis litt hensyn med en god men streng tone ! Da viser du barnet at du beskytter det, og at den gamle damen ikke helt vet hvordan hun skal fare frem i verden. Det er ikke greit å dytte et lite barn. Men det er heller ikke greit at foreldre ikke klarer å lese situasjonen de befinner seg i. TS skriver at det er mye folk. Noe det gjerne er nå før påske. Hvorfor skal ts da absolutt la 2-åringen bruke denne handlevognen, og skape enda mer kødannelse? Mulig barnet hadde protestert, men det ligger lærdom i det å kunne avstå fra noe en gjerne ønsker å gjøre, av hensyn til andre mennesker. Anonymkode: 40247...ccf 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #115 Skrevet 16. april På onsdag før påske, (lille) julaften, 17. mai og liknende dager råder det en slags unntakstilstand. Det er fullt overalt og mange har høyt stressnivå. Noen klarer ikke å takle det og oppfører seg annerledes enn de ville gjort i en mer normal situasjon. Da er det best at vi som fortsatt klarer å beherske oss, toner ned de eksplosjonene og sammenbruddene vi blir innblandet i, ikke blåser dem opp. Det er ikke greit å dytte eller glefse til andre, uansett alder, selv om det er trangt eller kø. Men forsøk å gå til side når bulldoserne kommer, forklar ungen at "uffda, den damen hadde visst både dårlig tid og dårlig humør i dag" eller noe annet som tar brodden av hendelsen, og ikke lag noe mer styr. Ikke kjeft tilbake til en som allerede er på bristepunktet. Alle kommer opp i situasjoner der de blir urettferdig behandlet i løpet av livet, noen av dem er det best å bare riste på hodet og trekke på skuldrene av. Anonymkode: f4d75...5a2 1 1
Grønnastar Skrevet 17. april #116 Skrevet 17. april Zidji skrev (13 timer siden): Nei. Det er ikke vi som hater andre mennesker. Vi ønsker at alle skal vise hensyn til hverandre. For meg virker det heller som om det er en del småbarnsforeldre som misliker andre mennesker så sterkt at de driter i om folk må vente på gullungen deres som er det eneste som betyr noe for de. Haha, snakk om livsløgn om du oppriktig mener at du er en av de som tar hensyn med oppførselen du forsvarer. Det er helt åpenbart for meg at det er mye folk som er bøller og mobbere, som ikke klarer å la sjansen til å oppføre seg dritt mot noen de opplever som «svakere» enn seg selv på en eller annen måte. Jeg har sett det hele livet mitt, der folk behandler små og/eller unge mennesker som søppel - mens jeg som er mann på 2 meter, 100 kg og har et kraftig helskjegg, knapt blir sett stygt på. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har satt på plass på vegne av kone, barn, kollegaer og andre, som uten grunn har fått en skyllebøtte av en fremmed. De samme tendensene ser jeg her; ypp med noen på din egen alder og størrelse. 2
Zidji Skrevet 17. april #117 Skrevet 17. april Grønnastar skrev (59 minutter siden): Haha, snakk om livsløgn om du oppriktig mener at du er en av de som tar hensyn med oppførselen du forsvarer. Det er helt åpenbart for meg at det er mye folk som er bøller og mobbere, som ikke klarer å la sjansen til å oppføre seg dritt mot noen de opplever som «svakere» enn seg selv på en eller annen måte. Jeg har sett det hele livet mitt, der folk behandler små og/eller unge mennesker som søppel - mens jeg som er mann på 2 meter, 100 kg og har et kraftig helskjegg, knapt blir sett stygt på. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har satt på plass på vegne av kone, barn, kollegaer og andre, som uten grunn har fått en skyllebøtte av en fremmed. De samme tendensene ser jeg her; ypp med noen på din egen alder og størrelse. Så du mener også at det er helt greit at foreldre bevisst lar barn være i veien og lage kø i kassen slik at de kan lære å være en del av samfunnet på den verst tenkelige tid på dagen? Så viss jeg hadde spurt moren foran meg i kø om hun kunne lagt på de siste varene selv fordi vi er mange som venter, så hadde du skjelt meg ut fordi det er jeg som er respektløs og ikke tar hensyn? 4 2
veronica<3 Skrevet 17. april #118 Skrevet 17. april (endret) Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, oppfordring til brudd på norsk lovverk og svar til dette. veronica<3, mod. Endret 18. april av veronica<3
Svett.svele Skrevet 17. april #119 Skrevet 17. april Jobber i matbutikk og ser denne oppførselen litt for ofte i perioder med mye folk som påske og jul. Sjeldent sett noe sånt med barn da heldigvis. Syns det er synd folk legger igjen folkeskikken hjemme og det er "unna vei, her kommer jeg" mentalitet fra de kommer inn døren. Har selv blitt kjørt på av voksne med handlevogn, dyttet, skumpet og alt mulig mens jeg fyller inn varer. Enkelte har lite forståelse for at vi i slike perioder må stå og fylle på varer hele åpningstiden, ellers blir det jo tomt. Når man har omsetning på nesten 2 mill på en dag, så er det bare sånn det er. Syns generelt folk er ugreie i høytidene, så overrasker meg ikke at den damen oppførte seg sånn mot barnet ditt. Men greit er det overhodet ikke, og hadde jeg sett noe sånt som ansatt hadde jeg sagt ifra! 1 1
NakenPanda Skrevet 17. april #120 Skrevet 17. april her er meg når noen dytter eller slår mot barnet mitt: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå