Gå til innhold

Fremmed dyttet barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ts , det er ikke noe vits å legge ut slike historier på KG. Her skal ts alltid tas uansett hva det gjelder. Det er mye psykiatri her inne virker det som, og nå som det nærmer seg påskeferie er det enda verre.  Selvfølgelig var damen i butikken helt ute. Det er ikke noe å diskutere engang. 

Anonymkode: cf367...f86

• Liker 6
Skrevet
Hannabanna skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du at hun ikke har psykiske problemer? Når du blir eldre bruker du også lengre tid fordi alderen gjør dette med kroppen. Skjerp deg selv.

Fordi jeg har jobbet et tiår i matbutikk, og den absolutt verste gruppen mennesker med et felles trekk, det var pensjonistene.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen?

Anonymkode: 59a0d...30b

Jeg tenker denne damen må ha hatt en ganske utrolig dårlig dag. Synd at det gikk utover dere. Det hjelper ikke å huffe og knuffe, og bli sur og gretten. Barn er en del av samfunnet og man møter på de i hverdagen, sånn er det bare. 

Jeg tar ting helt knusende med ro, spesielt rundt små barn. Det er ofte jeg er i butikken og det er små barn som kan gå litt langsomt foran meg (dog ikke med liten handlevogn, men med handlekurven man kan trille etter seg). Jeg synes det bare er koselig jeg. Barnet hjelper mamma/pappa med handleturen. Men jeg blir ikke irritert eller sur. Når man går på et tidspunkt hvor butikken er så og si full, så sier det seg selv at man må ha god tålmodighet. 

Nå mener jeg ikke at mamma eller pappa ikke skal veilede barnet når andre venter på å komme forbi, men det sier seg selv at det blir litt vanskelig når det står en klynge med 4 andre midt i veien og barnet prøver å komme seg forbi denne klyngen også kommer en som bare presser seg frem. Den personen bør selv stoppe opp og se at det går ikke an å presse seg fram på den måten. Det går an å spørre om å få komme fordi. Det er det jeg gjør. Man kommer langt med litt høflighet.

Jeg hadde nok sagt noe der og da, som at det ikke var nødvendig å dytte barnet vekk og heller spørre oss, inkludert gruppen på 4 om vi kan flytte oss litt, enn å bare presse seg fram. Og hadde jeg vært virkelig forbanna, så hadde jeg sikkert spurt om personen hadde en dårlig dag... Det skal mye til før jeg blir provosert, men når jeg først blir det, da blir jeg skikkelig irritert og kan snakke hardt til den personen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (19 timer siden):

20-30 sekund er faktisk ufattelig lenge. Denne damen var nok mest irritert på den slappe og tiltaksløse mora.

Et tips er å bære ungen når du ser det er travelt, og la barnet bruke vogn når det er rolig og lite folk. Brutalt, men jeg mener du la vel til rette for at ungen fikk denne opplevelsen.

Dere kvinner er så utrolig voldelige. Hvis en mann dyttet deg etter 30 sekunder ja da hadde du gått til politiet.

Anonymkode: 80020...84c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen?

Burde sikkert ikke sagt noe til damen, men jeg hadde nok ikke klart å la være😅Jeg blir hissig sånn fra 0-100 på et sekund når det kommer til slike folk. Det er ikke nødvendigvis en "velsignelse".

Sikkert like greit du ikke sa noe, du vet aldri med sånne folk. Kunne sikkert fort blitt til noe ubehagelig som hadde tatt lengre tid å komme over.

Og det er selvsagt ikke greit å dytte barn! Hun skal være glad barnet ikke falt og skadet seg. 

Det vandrer dessverre rundt sånne folk som kun tenker på seg og tror de har forkjørsrett  i samfunnet. 

Også har vi karma da😉

Anonymkode: 6818d...38f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Mora trenger hjelp til å holde styr på ungen din.

Anonymkode: 9578f...3f1

Eh hæ???

Anonymkode: 5b1ff...847

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er aldri greit, men fortell barnet ditt at det finnes slike mennesker blant oss, og at de tenker bare på seg selv og lite annet.  Da blir det en "erfaring" også for barnet at alle mennesker ikke nødvendigvis er snille og omtenksomme, og at dette ikke er barnet sin feil på noen måte.  Jeg hadde sagt omtrent sagt til damen " ro litt ned da "  Vis litt hensyn med en god men streng tone !  Da viser du barnet at du beskytter det, og at den gamle damen ikke helt vet hvordan hun skal fare frem i verden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (2 timer siden):

Fordi jeg har jobbet et tiår i matbutikk, og den absolutt verste gruppen mennesker med et felles trekk, det var pensjonistene.

Du blir pensjonist en dag selv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nå er jeg 40 år og handler i mange travle butikker i Oslo og omegn, og jeg kan faktisk aldri huske at et barn med sånn barnehandlevogn har vært i veien for meg. Men kan komme på sikkert hundrevis av voksne folk som har lagd kø i kassa, stått og pratet midt i midtgangen, satt handlevognen sin på de dummeste steder, stengt for hele skapet med mat mens de står og teeeenker på hva de skal ha osv. Hva skjer med hatet for barn? De fleste matbutikker har 2-3, kanskje maks 4-5 i en større butikk, av de dere små handlevognene tilgjengelig, de tar ikke opp så mye plass.

Anonymkode: a1daf...442

Dette👏

Anonymkode: 6818d...38f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om da jeg var på Rema i "rushtiden" etter jobb. Lang kø i kassene, mange selvscanningskasser. Men en mor skulle absolutt la ungen scanne alle varene. OG DET TOK SÅ LANG TID.

Anonymkode: ff262...a94

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere kvinner er så utrolig voldelige. Hvis en mann dyttet deg etter 30 sekunder ja da hadde du gått til politiet.

Anonymkode: 80020...84c

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

For 2 åringens del hadde jeg aldri latt han/ hun gå med vogn i en stappfull butikk.

Anonymkode: 79e57...56f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du blir pensjonist en dag selv.

Og da kommer jeg ikke til å handle i rushtiden kl 15.30-17.30 når alle som har jobbet dagtid skal handle. Jeg kommer heller ikke til å kreve at de ansatte i butikken finner alle varene for meg, eller være uforskammet mot dem.

For du skjønner vel at det er ATFERDEN til pensjonistene jeg adresserer, ikke alderen deres…?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (15 timer siden):

For meg var det damer i 50-60-åra som var mest Karen. Pensjonistene var stort sett greie. 

Anonymkode: 450c6...d02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Minner meg om da jeg var på Rema i "rushtiden" etter jobb. Lang kø i kassene, mange selvscanningskasser. Men en mor skulle absolutt la ungen scanne alle varene. OG DET TOK SÅ LANG TID.

Anonymkode: ff262...a94

hehe det gjorde jeg og altid når barnet var mindre, hn elsket å scanne varer, og helt ærlig folk må forvente det. både barn, eldre og t.o.m "vanlige" voksne kan bruke lang tid på ting, folk er forskjellige, og det er ingen som MÅ handle i rushtiden, viss slike ting plager deg så bør du helst gå på tider det er mindre folk.

Anonymkode: 5f7c4...216

Skrevet

Gidder ikke å lese alt når halve førstesiden er folk som mener at det er greit å dytte og kjefte på en toåring fordi de må vente 20-30 sekunder. Sjukt å lese! 

TS - denne damen gikk hinsides over streken, og å tillate seg å snakke slik/dytte til en toåring tyder på manglende folkeskikk, impulskontroll og empati. 
God påske! 

• Liker 3
Skrevet
Plantemas skrev (2 timer siden):

Gidder ikke å lese alt når halve førstesiden er folk som mener at det er greit å dytte og kjefte på en toåring fordi de må vente 20-30 sekunder. Sjukt å lese! 

Man begynner virkelig å lure på hva slags mennesker som befinner seg på dette forumet…

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hehe det gjorde jeg og altid når barnet var mindre, hn elsket å scanne varer, og helt ærlig folk må forvente det. både barn, eldre og t.o.m "vanlige" voksne kan bruke lang tid på ting, folk er forskjellige, og det er ingen som MÅ handle i rushtiden, viss slike ting plager deg så bør du helst gå på tider det er mindre folk.

Anonymkode: 5f7c4...216

Hvorfor må folk forvente det?! Og hvorfor gjøre det på de travleste tidene?!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.39):

20-30 sekunder er veeeldig lenge. Jeg hadde blitt sur selv. 

Anonymkode: 8992f...d4b

Ja, for noen er det kanskje lenge, men likevel ingenting grunn til å være voldelig mot et lite barn! Ja, det er faktisk vold å dytte et barn.

Anonymkode: c33c1...ecc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Zidji skrev (4 minutter siden):

Hvorfor må folk forvente det?! Og hvorfor gjøre det på de travleste tidene?!

Fordi barn er en del av samfunnet de og!

Anonymkode: c33c1...ecc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...