Anononyma Skrevet 15. april #41 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt dreier seg ikke om ditt barn, du burde respektere andres hverdag. 20-30 sekunder er ulidelig lenge når man ser tåpelig oppførsel av en forelder. Anonymkode: 522fe...8c9 Og da er det greit å skrike og dytte til et uskyldig barn? Veldig mange i denne tråden som tydeligvis synes det er ok å utføre vold mot små barn. Er det fordi de er små? Hadde du skreket og dyttet om det var en muskelmann på 195 som sto i veien for deg i 20 sek? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 15. april #42 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Men poenget er at en toåring ikke trenger å bruke de små handlevognene når det er fullt i butikken. De kan barnet bruke alle andre dager. Anonymkode: 6e40d...b4c Det har du kanskje rett i, men hovedpoenget er at man dytter ikke andre, og ihvertfall ikke små barn!!! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #43 Del Skrevet 15. april Jeg jobber i psykiatrien, det er fylt til randen av pasienter og de fleste som trenger det får ikke plass. De er ute i samfunnet sammen med oss, som for eksempel på butikken. Det er ikke alle som har like stort toleransevindu eller håndterer stress like godt som ellers friske mennesker. Da kan det hende at man får gloser slengt etter seg etc. Det kan det være lurt å snakke med sine barn om, på en aldersadekvat måte selvsagt. Anonymkode: aa92b...f9a 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 15. april #44 Del Skrevet 15. april Thyra skrev (14 minutter siden): Det har du kanskje rett i, men hovedpoenget er at man dytter ikke andre, og ihvertfall ikke små barn!!! Det skjønner jo "enhver idiot". Tror de færreste i denne tråden mener dytting er ok. MEN, man vil alltid kunne møte på slike folk som denne damen. Man får ikke gjort noe med slike folk. Det eneste man kan gjøre er å passe på ungene sine. Selv om vi har vikeplikt for gående så velger gående å se til høyre og venstre og bruke refleksvest. Hjelper lite å hevde sin rett når man ligger der påkjørt. Det er mitt poeng i denne tråden. Selv om 2-åringen har like mye rett til å ferdes og behandles med respekt, så var risikoen der. TS kunne ha bært ungen for å unngå det hele og spart vognkjøringen til et rolig tidspunkt. Selv om man har retten til noe bør man bruke hodet. 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellglad Skrevet 15. april #45 Del Skrevet 15. april Man kan ikke la små barn gå i veien med disse vognene i fulle butikker, da bærer man eller setter dem i setet i handlevognen. Jeg forstår kvinnens frustrasjon, hun hadde heller ikke "presset seg i mellom meg og barnet" som du skriver, hun forsøkte å passere mennesker som blokkerte henne fra å handle. Med det sagt: å skrike til og å dytte er fullstendig uakseptabelt, hun kan ikke ha vært helt klar/oppegående for slik er det ingen som oppfører seg selv om man er frustrert og irritert. Du skulle ikke latt barnet gå med vogn (spesielt ikke når du så at inngangen var blokkert og det var trangt), men du kunne absolutt og med den beste samvittighet i verden ha sagt fra til kvinnen om at man ikke dytter barn (eller voksne for den del). Jeg tror dessverre ikke at noen som oppfører seg slik nødvendigvis er mottagelig for korrektur på oppførsel, så det er mulig du gjorde det fornuftige med i bare la det gå. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 15. april #46 Del Skrevet 15. april dere som hadde blitt sinte etter 20-30 sekunder, har seriøst problemer. Kunne ikke dama sagt unnskyld kan jeg komme meg forbi? Jobb litt med dere selv as 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #47 Del Skrevet 15. april Det er helt uakseptabelt å dytte barnet, selvsagt. Det er heller ikke greit å stå og skravle midt i butikken slik at man står i veien for andre kunder. Og små barn behøver heller ikke få bruke minihandlevogn på tidspunkt der det er mange mennesker i butikken. Sånn – hvis alle tar hensyn, blir handleturen effektiv og mindre irriterende for alle parter. Anonymkode: 4fdfa...7de 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #48 Del Skrevet 15. april 30 s er lenge å vente for travle folk. Men man dytter selvfølgelig ikke barn. Når det er snakk om barn så små som to år, så vil det også være naturlig å henvende seg til den voksne/forelder. Så små barn har ikke forutsetninger for å vite til en hver tid at hen står i veien. Hvis noen hadde kjeftet på/dyttet mitt barn så ville jeg sagt at dette er ikke greit. Man dytter jo heller ikke trege voksne som står i veien. Så får du heller, om mulig, unngå å la toåringen kjøre vogn når det er som travlest i butikken. Anonymkode: 450c6...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #49 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet ditt er 2 år og går rundt med handlekurv alene??????? Slapp av, om historien er sann så husker ikke barnet dette uansett. Anonymkode: b36d0...a9d Nå har jeg ikke lest tråden, men jeg vil anta at moren gikk rett bak/på siden. Anonymkode: 450c6...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #50 Del Skrevet 15. april uglejenta skrev (11 timer siden): Jeg hadde også blitt irritert av å vente 20-30 sekunder på at barnet ditt gikk sakte, men hadde aldri ropt eller dyttet. Jeg ville tenkt at du var veldig tafatt, du burde flyttet datteren din selv etter maks fem sekunder Jeg tenker at hvis man skal bli irritert i denne situasjonen, så får man bli irritert på de voksne som stilte seg midt i inngangen, og ikke irritere seg over småbarn. Men når det først var trangt, så burde moren hjelpe datteren å passere sånn at det gikk raskere ja. Anonymkode: 450c6...d02 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #51 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er såklart ikke grei oppførsel av dama på noen måte. Og dere som sier 2-åringen kunne brukt vogn en annen dag... Har dere hatt 2-åring? Kanskje TS og familien måtte handle akkurat da og 2-åringen så de vognene, ville dere heller at hun skulle gjort hele handleturen med en hylskrikende 2-åring? Hadde det forstyrret mindre eller mer? Man må nesten tåle at barn også er i butikken og høres ikke akkurat ut som at TS sitt barn råkjørte rundt og plaget folk. De som burde blitt dyttet var de som sto i åpningen og pratet. DET er irriterende det, voksne folk som står i klynger i veien midt der man naturlig skal gå. Og voksne folk burde klare å skjønne selv at dette ikke er greit. I motsetning til en 2-åring som høres ut som gjorde det beste hun kunne i situasjonen. Anonymkode: a1daf...442 Ja så små barn har jeg hatt,og mang en gang så ble hun løftet ut av butikken fordi hun ikke oppførte seg. Da lærte hun hvordan en oppfører seg i butikkene. Anonymkode: 6e40d...b4c 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #52 Del Skrevet 15. april Macro skrev (2 timer siden): Jeg har aldri sagt det er greit å dytte. Du fantaserer. Som voksen og mor vet at jeg barna mine kan møte hva som helst i samfunnet. Derfor velger jeg hvilke situasjoner jeg lar barnet drive selvstendighetstrening og hvilke situasjoner jeg velger å ha barnet tett på meg. I en smekk full og travel butikk hadde jeg valgt å ha en 2-åring i armene. Uansett hvor feil det var av dama å dytte så endte ungen opp med en skikkelig dårlig opplevelse. En opplevelse man som voksen man burde klare å forutse nettopp fordi vi voksne vet hvordan det kan være ute i samfunnet. Hvis du er så voksen og kan forutsi alt mulig, så vet du at av og til må man ha noe på butikken, som man kommer på, og må ha med barnet. Og som mor vet du vel og at barn på 2 år må man gi og ta, da bør du og tenke at muligens det går smidigere om barnet får bruke den handlevognen, enn å nekte det det. For noen er det å ta hensyn til andre og. 2 års alderen er trassalderen, uansett hvor mye du vrir og vender på det. Du som mor og kvinne, bør heller vite at av og til så får man ikke sett for seg alt i verden. Ved å legge skylden på ts så støtter du det at damen dyttet. For du velger glatt å overse at det oppstod pga noen som stod å skravlet i døråpningen. Det kan man ikke forutse. Og måten du valgte å ordlegge deg mot ts, viser og at du syntes det var greit at barnet ble dyttet. Du kan gjerne si at jeg fantaserer, men ærlig talt. Kvinner er kvinner verst, det viser du. Folk med barn er ikke de eneste som skal vise hensyn. Anonymkode: ee37a...cf6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 15. april #53 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er så voksen og kan forutsi alt mulig, så vet du at av og til må man ha noe på butikken, som man kommer på, og må ha med barnet. Og som mor vet du vel og at barn på 2 år må man gi og ta, da bør du og tenke at muligens det går smidigere om barnet får bruke den handlevognen, enn å nekte det det. For noen er det å ta hensyn til andre og. 2 års alderen er trassalderen, uansett hvor mye du vrir og vender på det. Du som mor og kvinne, bør heller vite at av og til så får man ikke sett for seg alt i verden. Ved å legge skylden på ts så støtter du det at damen dyttet. For du velger glatt å overse at det oppstod pga noen som stod å skravlet i døråpningen. Det kan man ikke forutse. Og måten du valgte å ordlegge deg mot ts, viser og at du syntes det var greit at barnet ble dyttet. Du kan gjerne si at jeg fantaserer, men ærlig talt. Kvinner er kvinner verst, det viser du. Folk med barn er ikke de eneste som skal vise hensyn. Anonymkode: ee37a...cf6 Jeg mener du er helt på ville veier. Du tar ut av løse luften at jeg mener dytting av barn er greit og at jeg hater andre kvinner. Jeg mener bare at vi har ansvar for å verne osselv og våre barn. Hvor mye hjelper det i fremtiden at vi alle sier oss enige at dytting av barn ikke er greit? Det hjelper nada niks, man kan derimot lære av situasjonen. Det er travelt med trassalder ja, men så er det nå en gang slik at de fleste foreldre vet bedre enn en 2 åring og derfor må foreldrene bestemme iblant. Om denne situasjoen skjer igjen, hva tenker du TS bør gjøre da? Gjenta hele greia siden det ikke er greit dytte andre, eller lære av sist gang og velge å bære ungen siden butikken er full og travel? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #54 Del Skrevet 15. april Macro skrev (2 minutter siden): Jeg mener du er helt på ville veier. Du tar ut av løse luften at jeg mener dytting av barn er greit og at jeg hater andre kvinner. Jeg mener bare at vi har ansvar for å verne osselv og våre barn. Hvor mye hjelper det i fremtiden at vi alle sier oss enige at dytting av barn ikke er greit? Det hjelper nada niks, man kan derimot lære av situasjonen. Det er travelt med trassalder ja, men så er det nå en gang slik at de fleste foreldre vet bedre enn en 2 åring og derfor må foreldrene bestemme iblant. Om denne situasjoen skjer igjen, hva tenker du TS bør gjøre da? Gjenta hele greia siden det ikke er greit dytte andre, eller lære av sist gang og velge å bære ungen siden butikken er full og travel? Man kan jo ikke gjøre alle til lags uansett. Sett nå at moren nekter vogn neste gang, og ungen skriker. Da kan noen bli irritert fordi moren tok med en skrikerunge på butikken og lot vogna med varer stå igjen når hun gikk ut med ungen osv. Jeg er enig med deg da, at man må jo ikke la småbarn gå med vogn midt i rushet, og jeg har jo skrevet det jeg også.. Men det er ikke sikkert de som misliker barn blir fornøyd uansett. Anonymkode: 450c6...d02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 15. april #55 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan jo ikke gjøre alle til lags uansett. Sett nå at moren nekter vogn neste gang, og ungen skriker. Da kan noen bli irritert fordi moren tok med en skrikerunge på butikken og lot vogna med varer stå igjen når hun gikk ut med ungen osv. Jeg er enig med deg da, at man må jo ikke la småbarn gå med vogn midt i rushet, og jeg har jo skrevet det jeg også.. Men det er ikke sikkert de som misliker barn blir fornøyd uansett. Anonymkode: 450c6...d02 Neinei, men at ungen skriker blir jo annerledes. Det må folk bare tåle for slik er barn. Men barnet ender ikke opp i farlige situasjoner ved at mor får kjeft med ungen på armen. Små barn kan lett bli trampet ned i uoversiktlige situasjoner, selv om jeg ikke mener det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #56 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen? Anonymkode: 59a0d...30b Jeg hadde aldri i livet latt min 2 åring gå rundt med handlevogn i en så full butikk, mitt barn hadde sittet i handlevognen, aller mest var dette uansvarlig av deg. Anonymkode: 4ffb6...a19 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #57 Del Skrevet 15. april Helt enig i at "dama er gæren" eller "TS er tafatt" ikke er gjensidig utelukkende. For det første: Man er helt sprø om man tar ut sinnet over noe sånt ved å rope til en toåring at hun faen meg må flytte seg før noen dytter henne - og følger opp med å faktisk dytte barnet bort. Det er helt uakseptabelt, og det er ikke noe et eneste normalt fungerende menneske gjør. Dama har tydeligvis ikke antydning til kontroll på eget sinne, ei heller et minimum av oppdragelse eller omløp i skallen. For det andre: Man er utrolig tafatt som forelder om man bruker nærmere et halvt minutt på å få tak i, og forflytte, toåringen sin når han eller hun står i veien for andre. Det er også veldig dumt å la en toåring øve på denne måten i en butikk med såpass mye folk som det som skisseres her (inn i påsken, en "folkemengde"), og ikke minst å mene at den rette løsningen var at hun "ventet på et lite barn" fremfor at du som forelder tok et minimum av ansvar for toåringen. Det hadde vært helt greit at den aktuelle dama snakket litt hardt til deg, som barnets forelder. Anonymkode: c8063...d4c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 15. april #58 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen? Anonymkode: 59a0d...30b forskjellig kultur.. Hun var fremmed.. mener du at hun var ikke norsk ? Jeg er ikke norsk og i mitt land folk har mindre tålmodighet mot barn som er i veien. Og jeg er europeisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #59 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde aldri i livet latt min 2 åring gå rundt med handlevogn i en så full butikk, mitt barn hadde sittet i handlevognen, aller mest var dette uansvarlig av deg. Anonymkode: 4ffb6...a19 Toåringer er for store til å sitt i handlevogna. Husker ikke vektbegrensningen nå, men min måtte gå selv når hun var 2. Anonymkode: 450c6...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 15. april #60 Del Skrevet 15. april Særdeles dårlig valg av dag til å la en 2åring gå alene med egen vogn. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå