k4ren Skrevet 23. april #141 Skrevet 23. april Himmelen_91 skrev (På 15.4.2025 den 9.58): dere som hadde blitt sinte etter 20-30 sekunder, har seriøst problemer. Kunne ikke dama sagt unnskyld kan jeg komme meg forbi? Jobb litt med dere selv as Enig, hva faen er det med folk, hvor brenner det liksom? Blir helt matt at disse selvhøytidelige folkene som ikke klarer å vente på et lite barn med vogn. Er dere like lite tolerante ovenfor rullestolbrukere? Kan de ikke bare holde seg hjemme i rushet så de ikke ruller iveien for meg og min kostbare tid??? 4
k4ren Skrevet 23. april #142 Skrevet 23. april got2go skrev (På 15.4.2025 den 10.38): Særdeles dårlig valg av dag til å la en 2åring gå alene med egen vogn. Kan ikke du legge ut en kalender med full oversikt over hvilke dager som er særdeles gode for en 2åring å ferdes med vogn? 1
Hololo Skrevet 23. april #143 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): "Men om du har et barn som er vandt med å scanne varene, så plutsellig er det en dag er det litt travelt, hva tror du tar lengst tid? at de voksne skal forklare barnet hvorfor det ikke kan scanne varene i dag eller bare å la barnet gjør som de alltid gjør?" Anonymkode: ff262...a94 Ja men snakker utifra perspektiv som en som står bak og venter, det er jo det denne tråden handler om. Men er ikke det rett mener du? nå snakke me om de minste, da tror jeg du kan vær så tydelig og god som foreldre du vil, men om et barn bruker alltid å få hjelpe mamma og pappa og scanne varene så er de ikke slik at du bare kan si "i dag er det litt travelt så da må mamma/pappa scanne varene alene" Uansett hvor mye vi skulle ønske at barn ble født fullt utviklet så er dessverre ikke det helt realiteten. Jeg vil gjerne se det barnet som kan oppfatte envær situasjon, med full forståelse og kunnskapen til å håndtere den på "rett" måte. Som sagt tidligere, om dette er noe som plager og irritere folk så er mitt tips og ikke gå i butikken i de mest kaotiske tidene, så enkelt er det faktisk.
AnonymBruker Skrevet 23. april #144 Skrevet 23. april k4ren skrev (2 timer siden): Kan ikke du legge ut en kalender med full oversikt over hvilke dager som er særdeles gode for en 2åring å ferdes med vogn? Om foreldre ikke evner å følge med i butikken selv og se når det er et folkehav bak de i køen som hopet seg opp fordi deres 2 åring enten skal ha opplæring i å scanne varer (som tydeligvis noen mener at tar 18 år å lære), eller at både foreldre og barn lider av tvangstanker og barna må scanne varer hver eneste gang eller må få lov å kjøre med vogn hver gang så er det ikke kalenderen til de bak det er noe i veien med for å si det slik. Foreldre bør inneha litt lengre sosiale antenner og klare å se seg litt om. Butikken er ikke en lekeplass for barn! Andre mennesker burde ikke vise deg kalenderen for at du skal fatte å begripe at ikke alle er interessert i å bruke mange minutter ekstra for at barnet skal få "dille" seg ferdig mens foreldre står passive og "duller" ved siden av. Har du selv så utrolig lyst til å bruke butikken som en lekeplass for din unge får du selv gå når det er lite folk der (jeg hørte noen forelså kl 07 på morningen). På butikken gjør vi det vi skal og står ikke i veien for andre. Anonymkode: e29c6...5ef 2 6
AnonymBruker Skrevet 23. april #145 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (1 time siden): På butikken gjør vi det vi skal og står ikke i veien for andre. Anonymkode: e29c6...5ef Si det til klyngen av slarvende voksne i inngangen som gjorde at TS' toåring måtte gå sakte forbi for ikke å kjøre på dem, slik at toåringen ble i veien for den hastige damen som valgte å angripe et lite barn. Anonymkode: 4381d...133 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #146 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si det til klyngen av slarvende voksne i inngangen som gjorde at TS' toåring måtte gå sakte forbi for ikke å kjøre på dem, slik at toåringen ble i veien for den hastige damen som valgte å angripe et lite barn. Anonymkode: 4381d...133 Ingen bør stå i veien for folk men nå er det barnet og de late vanene til foreldre som surrer rundt i sin egen verden og lar barn dille og dulle som er temaet. De som sto i inngangen er ikke de som har laget en tråd på kg med manglende selvinnsikt så det blir litt vanskelig å banke på alle dører i landet for å prøve å finne den klyngen av "slarvende voksne" i historien her. Anonymkode: e29c6...5ef 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #147 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.27): Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen? Anonymkode: 59a0d...30b Jeg tenker at i en full bitikk, så er ikke tiden gor at ditt barn skal vandre med liten handekurv. Det gjør man når det ikke er mye trafikk. En to åring vimser jo rundt, står i veien og ikke altid lett å se. Jeg har jobbet i butikk i mange år. Og kan si at tålmodigheten til slitne folk etter arbeid eller annet er ikke skyhøy. På butikken finnes det alle type mennesker, så tenker du skal være glad det endte opp med bare skubbing. Og at det ikke var en enda værre galning som klikket helt. Gøy med barn med sine små vogner. Men jeg ville aldri selv valgt en dag med fullt av folk, med tanke på barnets sikkerhet og hensyn til andre. Du vet aldri hvem du møter på. Har selv blitt forsøkt vold mot på jobb, både med kniv og knyttneve. Heldigvis endte det godt begge ganger. Det er ikke vanlig det, og dette er to hendelser på 10 år. Men noen kan true og hisse seg litt opp, når de får nok. For ordens skyld, det er på ingen måte ok å skubbe barn av den grunn, man snakker høflig til barn også. Menntenker irritasjonen som gikk utover barnet her, mulig var fordi du ikke tok tak. Og ble irritert fordi hun skulle frem og barnet står i veien. Så øa for all del barnet kose seg med liten kurv. Men velg litt roligere tudspunkt, og hjelp barnet og pass på at de ikke er i veien. De er små og ikke lett å se heller , selv med flagg på vognen Anonymkode: 55550...030 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #148 Skrevet 23. april Hololo skrev (På 21.4.2025 den 0.51): Det er jo ikke snakk om lærdom, kan ikke se at det er så mye de tar med seg inn i voksen livet der akkurat. Men om du har et barn som er vandt med å scanne varene, så plutsellig er det en dag er det litt travelt, hva tror du tar lengst tid? at de voksne skal forklare barnet hvorfor det ikke kan scanne varene i dag eller bare å la barnet gjør som de alltid gjør? Barn er vane mennesker og når de vanene brytes så tar det ofte litt lengre tid. Jeg har aldri vært med barn i selvbetjenings kasser i travle tider, men har stått bak mange barn som koser seg og det gjør meg absolutt ingenting. Og når vet ikke jeg når du var liten, men da jeg var liten så var vi en del år ifra å få selvbetjenings kasser. Der gjr deg ingenting helt til du har det teavelt. Ungen din bør jo like mye lære at av og til får de lov av og til ikke også. Er det kø, så begynner man ikke med at barna skal scanne.at du har tid til det, er det mange andre som ikke har tid.da bør du velge tider å dra på butikken med barn da det ikke er så mye folk. Hater å handle med fulle butikker selv. Og skjeldent mye folk på butikken når jeg er der, fordi jeg er bevisst på når jeg drar dit Anonymkode: 55550...030 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #149 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen bør stå i veien for folk men nå er det barnet og de late vanene til foreldre som surrer rundt i sin egen verden og lar barn dille og dulle som er temaet. De som sto i inngangen er ikke de som har laget en tråd på kg med manglende selvinnsikt så det blir litt vanskelig å banke på alle dører i landet for å prøve å finne den klyngen av "slarvende voksne" i historien her. Anonymkode: e29c6...5ef Nei, temaet for tråden er at en voksen kvinne dyttet og bannet til en toåring som måtte gå sakte fordi en klynge voksne sto midt i inngangen og skvaldret. TS og barnet oppførte seg adekvat, de andre voksne oppførte seg dårlig. Anonymkode: 4381d...133 1
k4ren Skrevet 24. april #150 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om foreldre ikke evner å følge med i butikken selv og se når det er et folkehav bak de i køen som hopet seg opp fordi deres 2 åring enten skal ha opplæring i å scanne varer (som tydeligvis noen mener at tar 18 år å lære), eller at både foreldre og barn lider av tvangstanker og barna må scanne varer hver eneste gang eller må få lov å kjøre med vogn hver gang så er det ikke kalenderen til de bak det er noe i veien med for å si det slik. Foreldre bør inneha litt lengre sosiale antenner og klare å se seg litt om. Butikken er ikke en lekeplass for barn! Andre mennesker burde ikke vise deg kalenderen for at du skal fatte å begripe at ikke alle er interessert i å bruke mange minutter ekstra for at barnet skal få "dille" seg ferdig mens foreldre står passive og "duller" ved siden av. Har du selv så utrolig lyst til å bruke butikken som en lekeplass for din unge får du selv gå når det er lite folk der (jeg hørte noen forelså kl 07 på morningen). På butikken gjør vi det vi skal og står ikke i veien for andre. Anonymkode: e29c6...5ef Vi leker ikke når vi er vi er på butikken og vi sperrer ikke veien for andre. Det er ikke lov å sperre veien, og de blir flyttet ut til siden ganske kjapt. Synes likevel det er spesielt at dere blir så sure på TS, her blir man halshugd for å kose seg og leve i nuet istedenfor å stresse avgårde på samlebånd. Jaja, kos dere med det, stress og hast dere gjennom livet helt til dere ligger på dødsleiet og lurer på hva som var vitsen med det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #151 Skrevet 24. april Hololo skrev (20 timer siden): Ja men snakker utifra perspektiv som en som står bak og venter, det er jo det denne tråden handler om. Men er ikke det rett mener du? nå snakke me om de minste, da tror jeg du kan vær så tydelig og god som foreldre du vil, men om et barn bruker alltid å få hjelpe mamma og pappa og scanne varene så er de ikke slik at du bare kan si "i dag er det litt travelt så da må mamma/pappa scanne varene alene" Uansett hvor mye vi skulle ønske at barn ble født fullt utviklet så er dessverre ikke det helt realiteten. Jeg vil gjerne se det barnet som kan oppfatte envær situasjon, med full forståelse og kunnskapen til å håndtere den på "rett" måte. Som sagt tidligere, om dette er noe som plager og irritere folk så er mitt tips og ikke gå i butikken i de mest kaotiske tidene, så enkelt er det faktisk. Poenget er jo at man ikke kan la barn bli vant til å få det som de vil hele tiden. De skal ikke bli vant til at det er de som har hovedansvaret for å scanne varer når man går i butikken. Butikken er ikke en lekeplass. I butikken handler man, og man lager ikke unødvendig kø for andre. Da jeg var liten, visste jeg godt hva som var "voksenoppgaver", fordi foreldrene mine satte grenser. Jeg visste f.eks. at jeg skulle holde meg langt unna bagasjebåndet på flyplasser (noen lar jo ungene leke på de båndene, lar dem stå helt inntil slik at vi andre ikke slipper frem når bagasjen vår kommer, og attpåtil at barnet skal hente bagasjen). Verden surrer ikke rundt ungen din, og ingen andre synes det er søtt. Vi andre synes slik oppførsel og mangel på grenser er forferdelig irriterende. Styr på slik dere vil hjemme, men ute blant folk må man oppføre seg. Og det er lurt at barna lærer det så tidlig som mulig. Anonymkode: ff262...a94 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #152 Skrevet 24. april Hololo skrev (20 timer siden): Som sagt tidligere, om dette er noe som plager og irritere folk så er mitt tips og ikke gå i butikken i de mest kaotiske tidene, så enkelt er det faktisk. Som sagt tidligere. Ikke alle har muligheten til å velge fritt når man skal i butikken. Mange har full jobb, samt ikke bil. Vi blir dermed ofte "tvunget" inn i rushen. Om dere absolutt skal bruke butikken som en lekeplass, så er det jo dere som må velge et rolig tidspunkt! Anonymkode: ff262...a94 2 2
Hololo Skrevet 25. april #153 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Poenget er jo at man ikke kan la barn bli vant til å få det som de vil hele tiden. De skal ikke bli vant til at det er de som har hovedansvaret for å scanne varer når man går i butikken. Butikken er ikke en lekeplass. I butikken handler man, og man lager ikke unødvendig kø for andre. Da jeg var liten, visste jeg godt hva som var "voksenoppgaver", fordi foreldrene mine satte grenser. Jeg visste f.eks. at jeg skulle holde meg langt unna bagasjebåndet på flyplasser (noen lar jo ungene leke på de båndene, lar dem stå helt inntil slik at vi andre ikke slipper frem når bagasjen vår kommer, og attpåtil at barnet skal hente bagasjen). Verden surrer ikke rundt ungen din, og ingen andre synes det er søtt. Vi andre synes slik oppførsel og mangel på grenser er forferdelig irriterende. Styr på slik dere vil hjemme, men ute blant folk må man oppføre seg. Og det er lurt at barna lærer det så tidlig som mulig. Anonymkode: ff262...a94 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Som sagt tidligere. Ikke alle har muligheten til å velge fritt når man skal i butikken. Mange har full jobb, samt ikke bil. Vi blir dermed ofte "tvunget" inn i rushen. Om dere absolutt skal bruke butikken som en lekeplass, så er det jo dere som må velge et rolig tidspunkt! Anonymkode: ff262...a94 først og fremst, at folk har en annen mening enn deg betyr ikke automatisk at det er mangel på grensesetting, du sammenligne det å gjør helt normale hverdagslige ting med herjing, klart barn ikke bør få lov å herje med bagasjebåndet på flyplassen, samt de skal jo ikke ha lov til å hope og springe og skrike i butikken heller. Og det å gjør helt vanlige ting som å scanne varer er ikke i mine øyner og "ikke oppføre seg". Men jeg har jo skjønt det her inne at det letteste når du er uenige i saker som omhandle barn er å gå rett i angrep på foreldrene. I butikken, og spesielt på travle dager før jul og påske så er det vel mer voksne som lager kø enn barn, står i trange butikk ganger og snakke, skal lese bakpå vær varer for å sikker se hva som er oppi, sene ved kassen/selvbetheningen, men jeg har jo lært av erfaring at det finnes tusenvis av forskjellige individer der ute, og skulle jeg gått rundt og irritert meg på vær minste ting så hadde jeg jo gått helt bananas. Så det du mener er "feil" er ikke nødvendigvis andre sin meninger, så om det er et problem for deg så er det du som må tilpasse det. veldig få om noen i det hele tatt blir "tvunget" til å handle i rush tidene. Her snakkes det om dager som er ekstra travle, som rett før påske og jul, da er det jo bare å planlegge litt i forveien. Det er lov å vær uenige, men du kan ikke forvente at alle skal tilrettelegges dine meninger. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #154 Skrevet 25. april Hololo skrev (8 timer siden): først og fremst, at folk har en annen mening enn deg betyr ikke automatisk at det er mangel på grensesetting, du sammenligne det å gjør helt normale hverdagslige ting med herjing, klart barn ikke bør få lov å herje med bagasjebåndet på flyplassen, samt de skal jo ikke ha lov til å hope og springe og skrike i butikken heller. Og det å gjør helt vanlige ting som å scanne varer er ikke i mine øyner og "ikke oppføre seg". Men jeg har jo skjønt det her inne at det letteste når du er uenige i saker som omhandle barn er å gå rett i angrep på foreldrene. I butikken, og spesielt på travle dager før jul og påske så er det vel mer voksne som lager kø enn barn, står i trange butikk ganger og snakke, skal lese bakpå vær varer for å sikker se hva som er oppi, sene ved kassen/selvbetheningen, men jeg har jo lært av erfaring at det finnes tusenvis av forskjellige individer der ute, og skulle jeg gått rundt og irritert meg på vær minste ting så hadde jeg jo gått helt bananas. Så det du mener er "feil" er ikke nødvendigvis andre sin meninger, så om det er et problem for deg så er det du som må tilpasse det. veldig få om noen i det hele tatt blir "tvunget" til å handle i rush tidene. Her snakkes det om dager som er ekstra travle, som rett før påske og jul, da er det jo bare å planlegge litt i forveien. Det er lov å vær uenige, men du kan ikke forvente at alle skal tilrettelegges dine meninger. Min mening er at det er mangel på grensesetting at barn skal "leke butikk" med scanneren i butikken. Der får vi være uenige. Jeg (og mange) mener det er en voksenaktivitet å scanne varer, og at det ikke er barna som skal ha ansvaret for dette. Ja, det er mange irriterende voksne også. Men fordi andre voksne er treige/irriterende, så betyr ikke det at det er fritt frem for barn i butikken? Skjønner ikke helt det argumentet der. Irriterende folk er irriterende folk uansett. Den rushen jeg snakker om er den daglige rushen. Den etter jobb, der alle handler samtidig, og det er lange køer. Butikken min har tre betjente kasser, og sikkert 10 selvscanningskasser. Det er lange køer, og det er ikke akkurat søtt å se på foreldre som lar barn scanne varene da. Og nei, ikke alle har mulighet til å gå utenom disse tidene på hverdager. Personlig liker jeg å handle så sjelden som mulig, men med buss så er det begrenset med hvor mange varer jeg får med meg på én gang, så da blir det et par ganger i uka. Rushen rundt høytider prøver jeg å unngå. Men selv da forstår jeg ikke hvorfor barn skal leke med scanneren. Så klart er det lov å være uenige, men du kan ikke forvente at alle skal stå tålmodig og vente på ditt barn, når det er lang kø. Du kan ikke forvente at folk ikke blir irritert og synes det er helt idiotisk. Anonymkode: ff262...a94 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #155 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Min mening er at det er mangel på grensesetting at barn skal "leke butikk" med scanneren i butikken. Der får vi være uenige. Jeg (og mange) mener det er en voksenaktivitet å scanne varer, og at det ikke er barna som skal ha ansvaret for dette. Ja, det er mange irriterende voksne også. Men fordi andre voksne er treige/irriterende, så betyr ikke det at det er fritt frem for barn i butikken? Skjønner ikke helt det argumentet der. Irriterende folk er irriterende folk uansett. Den rushen jeg snakker om er den daglige rushen. Den etter jobb, der alle handler samtidig, og det er lange køer. Butikken min har tre betjente kasser, og sikkert 10 selvscanningskasser. Det er lange køer, og det er ikke akkurat søtt å se på foreldre som lar barn scanne varene da. Og nei, ikke alle har mulighet til å gå utenom disse tidene på hverdager. Personlig liker jeg å handle så sjelden som mulig, men med buss så er det begrenset med hvor mange varer jeg får med meg på én gang, så da blir det et par ganger i uka. Rushen rundt høytider prøver jeg å unngå. Men selv da forstår jeg ikke hvorfor barn skal leke med scanneren. Så klart er det lov å være uenige, men du kan ikke forvente at alle skal stå tålmodig og vente på ditt barn, når det er lang kø. Du kan ikke forvente at folk ikke blir irritert og synes det er helt idiotisk. Anonymkode: ff262...a94 Vel, da får du dytte meg som er voksen, og ikke barnet mitt. Så får vi se om du tør det. Anonymkode: 87680...636 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #156 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vel, da får du dytte meg som er voksen, og ikke barnet mitt. Så får vi se om du tør det. Anonymkode: 87680...636 Jeg dytter selvfølgelig ingen.. her tillegger du meg meninger/handlinger. Går da an å være uenig uten å være voldelig. Anonymkode: ff262...a94 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #157 Skrevet 26. april Hololo skrev (På 25.4.2025 den 8.45): først og fremst, at folk har en annen mening enn deg betyr ikke automatisk at det er mangel på grensesetting, du sammenligne det å gjør helt normale hverdagslige ting med herjing, klart barn ikke bør få lov å herje med bagasjebåndet på flyplassen, samt de skal jo ikke ha lov til å hope og springe og skrike i butikken heller. Og det å gjør helt vanlige ting som å scanne varer er ikke i mine øyner og "ikke oppføre seg". Men jeg har jo skjønt det her inne at det letteste når du er uenige i saker som omhandle barn er å gå rett i angrep på foreldrene. I butikken, og spesielt på travle dager før jul og påske så er det vel mer voksne som lager kø enn barn, står i trange butikk ganger og snakke, skal lese bakpå vær varer for å sikker se hva som er oppi, sene ved kassen/selvbetheningen, men jeg har jo lært av erfaring at det finnes tusenvis av forskjellige individer der ute, og skulle jeg gått rundt og irritert meg på vær minste ting så hadde jeg jo gått helt bananas. Så det du mener er "feil" er ikke nødvendigvis andre sin meninger, så om det er et problem for deg så er det du som må tilpasse det. veldig få om noen i det hele tatt blir "tvunget" til å handle i rush tidene. Her snakkes det om dager som er ekstra travle, som rett før påske og jul, da er det jo bare å planlegge litt i forveien. Det er lov å vær uenige, men du kan ikke forvente at alle skal tilrettelegges dine meninger. Godt svar Anonymkode: 5b1ff...847
AnonymBruker Skrevet 26. april #158 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg dytter selvfølgelig ingen.. her tillegger du meg meninger/handlinger. Går da an å være uenig uten å være voldelig. Anonymkode: ff262...a94 Det var premisset for tråden. Om du som voksen har noe uoppgjort med et barn(!), så får du jaggu ta det med forelderen. Det er tross alt ganske åpenbart. Anonymkode: 87680...636 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #159 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 18.32): Det var premisset for tråden. Om du som voksen har noe uoppgjort med et barn(!), så får du jaggu ta det med forelderen. Det er tross alt ganske åpenbart. Anonymkode: 87680...636 Premisset for tråden var at noen dyttet et barn. Vi får bare morens synspunkt, så vi kan ikke vite hele historien. Om moren er en som lar verden surre rundt barnet og ikke setter grenser, kan man forstå folk blir frustrerte. Det betyr ikke at man støtter at noen dytter dem. Selvfølgelig er det foreldrenes feil om barnet ikke har lært grenser. Noe annet har jeg aldri påstått. Ser ikke hva du vil med den kommentaren, dette er et diskusjonsforum. Her tillegger du folk meninger de ikke har. Anonymkode: ff262...a94 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #160 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Premisset for tråden var at noen dyttet et barn. Vi får bare morens synspunkt, så vi kan ikke vite hele historien. Om moren er en som lar verden surre rundt barnet og ikke setter grenser, kan man forstå folk blir frustrerte. Det betyr ikke at man støtter at noen dytter dem. Selvfølgelig er det foreldrenes feil om barnet ikke har lært grenser. Noe annet har jeg aldri påstått. Ser ikke hva du vil med den kommentaren, dette er et diskusjonsforum. Her tillegger du folk meninger de ikke har. Anonymkode: ff262...a94 Så vi vet at et barn ble dyttet av en voksen. Da vet vi det vi trenger å vite. Anonymkode: 87680...636 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå