Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Fremmed dyttet barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så ikke før nå at det sto 20-30 sekunder. Det er lenge. Hvorfor flyttet du ikke dere litt unna. Det er normal folkeskikk.

Anonymkode: d6614...2ef

20- 30 sekunder er som nevnt tidligere en sterk overdrivelse, itillegg gjelder dette forflytning over ca 4 meter så barnet sto ikke i ro, men forsøkte å flytte seg. Jeg forsøkte å få med meg barnet unna veien, men klarte ikke løfte ettersom denne damen hadde presset seg mellom meg og barnet. Så jeg forsøkte å uføre det du referer til som normal folkeskikk, og ser i ettertid at dette kunne blitt håndtert bedre😊

Anonymkode: 59a0d...30b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Barnet ditt er 2 år og går rundt med handlekurv alene???????

Slapp av, om historien er sann så husker ikke barnet dette uansett.

Anonymkode: b36d0...a9d

En 2 åring kan bli 3 år om noen uker.

Anonymkode: 5d414...5de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt godt tak i armen på dama og spurt om jeg skulle dytte henne så hun falt lett på kne. Så skulle jeg faen meg fortalt henne hvordan man oppfører seg ute blant folk. Ingen, absolutt ingen, legger hånd på en toåring på den måten. Og jeg hadde gjort det samme om det hadde vært noens annen unge hun dytta. 

Anonymkode: e126e...a2f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ha sagt fra til denne damen ganske så klart og tydelig.

Et lite barn på to år skal kunne gå i butikken med foreldre uten at voksne personer opptrer skremmende mot det. Vil tro at det handler om psykiatri, eventuelt var damen ekstremt stresset. Uansett, er oppførselen uakseptabel.

Anonymkode: 7aaaf...865

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns absolutt ikke det er greit å kjefte og dytte på barn! De som skulle fått kjeft er de som stopper i døråpningen til butikker for å prate! Maakan, jeg er så ekstremt lei alle som bare står i veien rundt omkring fordi de skal prate med kjentfolk. Kan dere ikke bare gå til siden!! 

Anonymkode: d3cc1...176

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Derfor er jeg teit på butikken. Jeg ber aldri min unge om å være forsiktig eller ikke kjøre på andre. For å komme fremover må man kjøre på. Og vi har like mye rett til å handle der som andre. 

Dessuten synes de fleste at en todler med vogn er søtt, så de fleste slipper oss raskt gjennom i kassen (et tips til dere andre med småbarn)

Anonymkode: e1ca3...7b6

Skrevet

Denne dama var helt klart ikke frisk. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Idag var jeg og familien min på en fremmed matbutikk hvor det var mye folk. Barnet på 2 år ble litt satt ut, men forsøkte å karre seg gjennom folkemengden. Foran oss sto det ca 4 mennesker og snakket (og dermed blokkerte halve inngangen til butikke) Barnet mitt hadde en liten handlevogn og forsøkte å ikke kjøre på noen av menneskene og gikk dermed sakte. Bak meg kom det en fremmed dame på 60-70 år som presset seg frem mellom meg og barnet. Jeg forsøkte å geleide barnet bort slik at andre kunne komme frem, men denne damen valgte da å rope til barnet på 2 år at hun måtte da for faren se til å flytte seg før hun puffet henne bort. Både jeg og Barnet ble litt satt ut av reaksjonen til denne fremmede damen, men valgte bare å gå videre uten å si noe. Altså er det så vanskelig å vente litt på et lite barn? Barnet sto i veien for damen i kanskje 20 til 30 sekunder, var dette virkelig verd denne reaksjonen? Var ikke heller problemet de som sto å pratet i inngangen? Når ble det greit å dytte barn? Overreagerer jeg eller burde jeg ha sagt noe til denne damen?

Anonymkode: 59a0d...30b

Fy søren! Jeg skjønner ikke hva som foregår oppe i huene på folk som får seg til å rope og dytte til et lite barn på 2 år?! Og det er helt uavhengig av hvordan man synes en forelder løser en situasjon. Barnet er jo uskyldig uansett! Et barn på to år har ganske nylig lært å gå og er dermed ikke så raske enda. En handlevogn gjør det jo også lettere å holde balansen. Er jo en del toåringer som ikke enda har så god balanse og da kan en slik handlevogn være til hjelp. Det er noe med å ha forståelse for at ikke alle er like raske til beins. Om en 10 - 15 år tid så vil muligens denne damen (avhengig av nåværende alder) bli tregere og mer ustø. Skal noen da dytte den da 80 år gamle damen fordi hun bruker for lang tid over fotgjengerfeltet? Dere som støtter damen, synes dere det er ok og dytte en eldre person på 80 år eller er det bare små barn dere synes det er greit å gjøre det mot? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Voksne har lov å stå å ha kaffeslabberas i døråpningen og blokkere, slik at et lite barn må bevege seg sakte i mellom, og da er det greit å skrike og dytte det i bakken? Da er det muligens du som burde holde deg lagt unna folk. Brutalt, men sånn oppførsel gagner ingen. Skjerp deg.

Du forstår at hun skrek og dyttet et barn? Det forstår vel egentlig ikke oppegående folk. Er et halvt minutt et hav av tid, når barnet må manøvrere seg mellom voksne folk som står veldig ubeleilig til, så bør du velge å handle på nett. Det er ikke greit at et barn går med handlevogn, men voksne stå i døråpningen og skravle? Logikken i det er? Du ser sikkert hvordan du fremstiller deg.

Du ville benytte deg av vold mot barn ja, vi har skjønt det.

Uff, ja. Lett å flytte seg når de som tar opp plassen ikke flytter seg. Hvem egentlig har dårlig folkeskikk her? En mor og barn som går i butikken? De som står i døråpningen og prater, slik at situasjonen oppstår? Damen som skriker og dytter en 2åring i bakken? Jo så klart, det er mor og barn som skal ha skylden. Høres ut som om du og burde tenke på hva folkeskikk er??

De som stod i døråpningen er ikke sosialt handicapet da? Ts la opp til det? Ba hun dem stå der så det ble trangt å passere? Hvor leste du det? Du var kanskje bare ute etter å være ekkel? 

Anonymkode: ee37a...cf6

Jeg har aldri sagt det er greit å dytte. Du fantaserer.

Som voksen og mor vet at jeg barna mine kan møte hva som helst i samfunnet. Derfor velger jeg hvilke situasjoner jeg lar barnet drive selvstendighetstrening og hvilke situasjoner jeg velger å ha barnet tett på meg. I en smekk full og travel butikk hadde jeg valgt å ha en 2-åring i armene.

Uansett hvor feil det var av dama å dytte så endte ungen opp med en skikkelig dårlig opplevelse. En opplevelse man som voksen man burde klare å forutse nettopp fordi vi voksne vet hvordan det kan være ute i samfunnet.

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vil man forbi sier man fra om det på en hyggelig måte. Selvsagt er det ikke ok å skrike til folk eller dytte dem, uansett alder eller årsak. 

Samtidig må hensyn gå begge veier, og å slippe en toåring fra seg på butikk med handlevogn i påskerushet hadde jeg definitivt ikke gjort. Det er lite hensynsfullt overfor andre. Mange vil bare handle og bli ferdige, ikke gå kjempesakte bak et vimsete barn. 

Anonymkode: 8141c...f29

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du lever et rolig liv uten mye ansvar eller tidspress.

Anonymkode: 52944...ee8

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt dreier seg ikke om ditt barn, du burde respektere andres hverdag. 20-30 sekunder er ulidelig lenge når man ser tåpelig oppførsel av en forelder. 

Anonymkode: 522fe...8c9

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel sånn dag da barna ikke bør gå med de små handlevognene, da er de til sjenanse for andre kunder. Ikke at en skal dytte noen, det er aldri greit.

Anonymkode: 6a4b8...d16

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (8 timer siden):

Joda en toåring har like mye rett og vær der som deg, om du ikke takle det så får du vær ute i god tid da, før påske rushet begynner.

Men poenget er at en toåring ikke trenger å bruke de små handlevognene når det er fullt i butikken. De kan barnet bruke alle andre dager.

Anonymkode: 6e40d...b4c

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du ble satt ut. Dette er jo ikke normalt! Og ja, du burde sagt noe, for barn bør vite at vi foreldre er der for dem og at det er ok å si fra når folk er rasshøl. Men skjønner jo godt at du ikke klarte å summe deg der og da. Håper ikke barnet ble veldig redd og lei seg…

Anonymkode: 79594...9d4

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt tilbake.

Anonymkode: db941...b56

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men poenget er at en toåring ikke trenger å bruke de små handlevognene når det er fullt i butikken. De kan barnet bruke alle andre dager.

Anonymkode: 6e40d...b4c

Og voksne trenger ikke stå i klynge i butikkens inngangsdør for å slarve slik at toåringer må gå ekstra sakte for ikke å kjøre på dem... Men det er det få som har sagt noe på i tråden her.

Anonymkode: 4381d...133

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er såklart ikke grei oppførsel av dama på noen måte.

Og dere som sier 2-åringen kunne brukt vogn en annen dag... Har dere hatt 2-åring? Kanskje TS og familien måtte handle akkurat da og 2-åringen så de vognene, ville dere heller at hun skulle gjort hele handleturen med en hylskrikende 2-åring? Hadde det forstyrret mindre eller mer? Man må nesten tåle at barn også er i butikken og høres ikke akkurat ut som at TS sitt barn råkjørte rundt og plaget folk.

De som burde blitt dyttet var de som sto i åpningen og pratet. DET er irriterende det, voksne folk som står i klynger i veien midt der man naturlig skal gå. Og voksne folk burde klare å skjønne selv at dette ikke er greit. I motsetning til en 2-åring som høres ut som gjorde det beste hun kunne i situasjonen.

Anonymkode: a1daf...442

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og voksne trenger ikke stå i klynge i butikkens inngangsdør for å slarve slik at toåringer må gå ekstra sakte for ikke å kjøre på dem... Men det er det få som har sagt noe på i tråden her.

Anonymkode: 4381d...133

Jeg er enig med deg. Finnes lite som er mer irriterende enn voksne mennesker som står midt i inngangspartiet.

Og damen det er snakk om er så feig at hun klikka på et lite barn fremfor de voksne som stod i veien. 

Anonymkode: f5e31...58b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

At noen står i inngangen er et problem. Disse burde fått tilsnakk. Hadde gjort både det og sagt i fra til damen som dyttet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...