AnonymBruker Skrevet 27. juni #101 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du må være veldig uheldig med valg av mann. Dette er ikke vanlig før de når 60 år +++. I min vennekrets springer mennene maraton til nærmer seg midten av 60 åra og jobber til de er godt forbi pensjonistalder. Sex ett par ganger i uka er heller ikke ett problem. Anonymkode: 13740...3b6 Jeg trodde helle ikke at det skulle starte så tidlig Anonymkode: 11848...15e
AnonymBruker Skrevet 27. juni #102 Skrevet 27. juni Samme hva som foregår. Fortell ham det som du forteller oss alle her, du tenner mindre på mannen din, du føler at du er bedre enn ham når det blir så mye syting, at du trenger at han gjør seg aktuell igjen. Jeg skjønner for øvrig godt at han ikke føler seg verdsatt for det lyser jo igjennom lang vei at du er lei av den han er blitt. Men det gidder du ikke være ærlig om. Anonymkode: b77be...267
AnonymBruker Skrevet 27. juni #103 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme hva som foregår. Fortell ham det som du forteller oss alle her, du tenner mindre på mannen din, du føler at du er bedre enn ham når det blir så mye syting, at du trenger at han gjør seg aktuell igjen. Jeg skjønner for øvrig godt at han ikke føler seg verdsatt for det lyser jo igjennom lang vei at du er lei av den han er blitt. Men det gidder du ikke være ærlig om. Anonymkode: b77be...267 Jeg har begynt å være ganske ærlig om hvor lei jeg er av å offermentalitet og manglende selvinnsikt, jo. Han var ikke blid for å bli konfrontert slik 😁 Men kjente jeg bare ble skikkelig irritert over å ikke bli respekt Anonymkode: 11848...15e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #104 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har begynt å være ganske ærlig om hvor lei jeg er av å offermentalitet og manglende selvinnsikt, jo. Han var ikke blid for å bli konfrontert slik 😁 Men kjente jeg bare ble skikkelig irritert over å ikke bli respekt Anonymkode: 11848...15e Dette er en da en tråd altså om hvordan du har dobbeltkommunisert i lang tid, kanskje årevis, og så når du plutselig sier noe så blir du overrasket av at han ikke er blid. Selvsagt er han ikke det. Du forteller ham at du har løyet til ham i lang tid. Og det har ALT med måten en gjør det på. Sett deg ned med han, og si at du er lei deg for at du ikke har vært helt ærlig med ham tidligere. Og så forteller du hva det gjør med deg at han oppfører seg slik. Hvordan sa du fra? Anonymkode: b77be...267
BobbySocks Skrevet 27. juni #105 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er en da en tråd altså om hvordan du har dobbeltkommunisert i lang tid, kanskje årevis, og så når du plutselig sier noe så blir du overrasket av at han ikke er blid. Selvsagt er han ikke det. Du forteller ham at du har løyet til ham i lang tid. Og det har ALT med måten en gjør det på. Sett deg ned med han, og si at du er lei deg for at du ikke har vært helt ærlig med ham tidligere. Og så forteller du hva det gjør med deg at han oppfører seg slik. Hvordan sa du fra? Anonymkode: b77be...267 Såklart er alt dette TS sin feil. Mannen er jo bare et stakkars offer og har null ansvar for noe som helst. Stakkars stakkars lille tafatte mann. 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #106 Skrevet 27. juni BobbySocks skrev (2 minutter siden): Såklart er alt dette TS sin feil. Mannen er jo bare et stakkars offer og har null ansvar for noe som helst. Stakkars stakkars lille tafatte mann. Såklart er alt dette mannen sin feil. TS er jo bare et stakkars offer og har null ansvar for noe som helst. Stakkar stakkars lille TS. Var det bedre? En kan ikke kontrollere andre, en kan kontrollere seg selv. TS kan få råd om hvor teit mannen er til hun blir gul i trynet, det endrer ikke forholdet hennes, det er det bare HUN som kan gjøre, siden det er henne vi snakker med. Anonymkode: b77be...267
AnonymBruker Skrevet 27. juni #107 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette er en da en tråd altså om hvordan du har dobbeltkommunisert i lang tid, kanskje årevis, og så når du plutselig sier noe så blir du overrasket av at han ikke er blid. Selvsagt er han ikke det. Du forteller ham at du har løyet til ham i lang tid. Og det har ALT med måten en gjør det på. Sett deg ned med han, og si at du er lei deg for at du ikke har vært helt ærlig med ham tidligere. Og så forteller du hva det gjør med deg at han oppfører seg slik. Hvordan sa du fra? Anonymkode: b77be...267 Ellers takk, jeg er ferdig med å ta ansvar for andre. Jeg setter meg selv først fremover Anonymkode: 11848...15e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #108 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ellers takk, jeg er ferdig med å ta ansvar for andre. Jeg setter meg selv først fremover Anonymkode: 11848...15e Det er vel akkurat det jeg sier at du skal. Men det er noe ganske patetisk med å ha skapt en dynamikk der du helt eksplisitt nå skriver at du har tatt ansvar for en voksen mann, og så når du konfronterer ham med det på en frekk måte så blir du overrasket av at han ikke er blid. Du har ikke tatt ansvar for deg selv, og DINE grenser og det har vært DITT ansvar hele veien. Martyrrollen der du later som at dette er noe du har vært tvunget til er både uattraktivt, og selv om du går fra dette forholdet vil det gjøre at du ikke når frem med selvutviklingen din, fordi du skylder på andre for dynamikker DU har skapt. Anonymkode: b77be...267
AnonymBruker Skrevet 27. juni #109 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er vel akkurat det jeg sier at du skal. Men det er noe ganske patetisk med å ha skapt en dynamikk der du helt eksplisitt nå skriver at du har tatt ansvar for en voksen mann, og så når du konfronterer ham med det på en frekk måte så blir du overrasket av at han ikke er blid. Du har ikke tatt ansvar for deg selv, og DINE grenser og det har vært DITT ansvar hele veien. Martyrrollen der du later som at dette er noe du har vært tvunget til er både uattraktivt, og selv om du går fra dette forholdet vil det gjøre at du ikke når frem med selvutviklingen din, fordi du skylder på andre for dynamikker DU har skapt. Anonymkode: b77be...267 Takk for råd, men flere andre har gitt langt bedre og mer fornuftige råd uten å blame meg for andres handlinger Anonymkode: 11848...15e 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #110 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for råd, men flere andre har gitt langt bedre og mer fornuftige råd uten å blame meg for andres handlinger Anonymkode: 11848...15e Bare hyggelig du! Den eneste som blamer andre her er vel deg her, med tanke på at du anklager meg DIN feiltolking. Jeg blamer deg selv for DINE handlinger, ingen andres. 😂 Anonymkode: b77be...267
AnonymBruker Skrevet 28. juni #111 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bare hyggelig du! Den eneste som blamer andre her er vel deg her, med tanke på at du anklager meg DIN feiltolking. Jeg blamer deg selv for DINE handlinger, ingen andres. 😂 Anonymkode: b77be...267 Bra du fikk dette ut systemet da 😂 Anonymkode: 11848...15e
fugl fønix Skrevet 28. juni #112 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 22.07): Noen menn har behov for at dama er "mindre" enn de på flere arenaer for at de skal føle seg som en mann. De vil ha en ung, dum, sårbar og uerfaren dame som er lett å påvirke. Det at de ikke har respekt for den unge, sårbare kvinnen er et bonus: det gjør det bare enda enklere for de å hevde seg og føle seg bedre enn partneren. De får en ego-boost av å gå rundt og vite at de er bedre enn partneren. Så lenge denne dynamikken holder seg, er de fornøyde. Når dynamikken endrer seg, kommer usikkerheten boblende opp med stygge resultat. Han var tidligere den eldre, mer erfarne mannen som tok vare på den unge, traumatiserte småbarnsmoren. Nå er du blitt ordentlig voksen, har en jobb du trives i hvor du tjener godt, viser selvdisiplin ved å jevnlig trene og har kontroll på barn, gjøremål, husarbeid osv, og er generelt mer selvsikker. Han føler seg derfor ikke lenger som en mann. Din suksess og velvære er en direkte trussel mot hans syn på seg selv. Jo bedre du har det, jo verre har han det. Hans løsning på det, er å klage, surmule, og forsøke å sabotere deg. Det er sannsynlig at hans atferd vil eskalere om du fortsetter å stå stødig. Han vil ikke være fornøyd før han har klart å dytte deg ned så han kan føle seg på topp igjen. Dessverre. Anonymkode: d88aa...224 Det er helt riktig, sånn var min siste kjæreste også, det endte med at han dyttet foten hardt i ansiktet mens jeg sov over hos han. Han ble fort en X etter det, og han er IKKE velkommen her hos meg mer for å si det sånn!! Tryggere å være singel enn å være sammen med en sånn sjalu drittmann!🏆 Sikkerhet kommer alltid først, det er viktigst, klarer ikke en mann å tilby meg trygghet engang, ja da er han bare luft for meg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå