Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så når han sier «jeg føler meg ikke verdsatt» så svarer du. «Ok.» og så lar du det være. Du lar vært å gå inn i det. Hans følelser, hans ansvar. Ber han aktivt om råd? Spør hva han tenker gjøre for å føle seg verdsatt. Hva HAN tenker gjøre. Ikke hva han tenker omverdenen må finne seg i. Hva han tenker gjøre for å regulere egne følelser.

Dette er så sant. Du er ikke ansvarlig for andres følelser. 

Anonymkode: 6dea7...7ae

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takker han deg når du går ut med søpla?

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takker han deg når du går ut med søpla?

Er det vanlig?

Anonymkode: 4258d...39f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det vanlig?

Anonymkode: 4258d...39f

I et normalt og velfungerende forhold er det ikke nødvendig, selv om man kanskje i noen tilfeller kanskje sier det likevel.

Poenget er vel at mannen til TS forventer at hun skal takke ham for å ta ut søpla, til tross for at han bare gjør maks 20 % av husarbeid, tredje skiftet, og ingenting med hennes barn (selv om de har bodd sammen i flere år og barna er farløse).

Denne mannen er ikke god!

Anonymkode: 546f3...aba

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

🚩🚩🚩🚩🚩🚩

Løp!

Han er ikke en grei fyr. Ingenting du sier om han er bra. En bra fyr støtter deg. Og ang psykologen, han er redd for å bli avslørt på pisspreiket sitt. Du fortjener bedre enn dette. Han likte deg når du var langt nede. Nå blomstrer du og han føler seg truet. 🚩 at alt skal handle om han hele tiden også. Han gjør det for å holde deg på tå hev. Du må gå før det går for langt.

♥️

Helt enig! 

Han er ute etter en svak partner som han kan holde nede og dominere. Han vil ha ei ung og uerfaren som lovpriser han som om han er jesus og gud for henne, ei som helst ikke har egne penger som må be pent om lommepenger fra han.

Nå tjener hun egne penger og kan dra på dagen fra han og han er livredd for han vet at han ikke bidrar med noe for henne og huset og derfor krangler han og 'føler seg ikke verdsatt' og legger skylden på henne. Han vet hun kan få hvilken som helst mann hun vil ha for hun har en smashing kropp og ser sikkert nydelig ut med sin nye stil og glød. 

Anonymkode: a6e7e...70a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor takker du ham for å gjøre en liten del av husarbeidet? Takker han deg for at du gjør mesteparten?

Anonymkode: 7b31b...bf2

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor i alle dager er du, i en alder av bare 31, sammen med en såpass mye eldre mann??????

Anonymkode: da7af...dc3

Beklager, men... Det rare er ikke at noen skriver slike svar som du har gjort her, det rare er at du har fått 15 likes på det!

Anonymkode: a7465...a0b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg forslår også at vi tar oss litt til til å snakke. Det er absolutt ikke noen tanker om om forlate han i mitt hode 

Anonymkode: 11848...15e

Hvorfor tror du det vil hjelpe å prate sammen nå?

Du har jo forsøkt å prate med ham mange, mange, mange ganger - han vil ikke endre seg.

Du har forsøkt parterapi - han vil ikke prate der heller.

Du må forstå at denne mannen ikke vil, og trolig ikke kan, endre seg!

Han vil ikke bli fornøyd før du er tilbake der du en gang var, usikker, traumatisert og ikke fornøyd med deg selv og egen kropp. Først da vil en slik mann bli fornøyd, fordi han er en som får energi og føler seg mer mann av å se ned på andre.

Nå som du har jobbet med deg selv, funnet deg selv, blitt trygg på deg selv, bearbeidet traumer, blitt venn med egen kropp, fått en sterk og frisk kropp, funnet deg en jobb du trives i som også er godt betalt... da er du en trussel mot hans ego, og den eneste måten han kan "fikse" det, det er å bryte deg ned igjen!

Jeg tror du skylder deg selv bedre enn dette. Og jeg tror han som er far til dine barn hadde ønsket bedre for både deg og barna enn at du fortsatte sammen med en mann som er så dysfunksjonell og bidrar så lite som det din nåværende gjør.

Beklager disse siste tøffe ordene, men du må rett og slett forstå at du ikke vil komme noen vei med å prate mer med denne mannen! Du har forsøkt det mange ganger, til og med parterapi nekter han. Han vil ikke være fornøyd før han har brutt deg ned igjen. Spiller ingen rolle om han gjør det bevisst eller mer ubevisst (slik min eks, som jeg fortalte om tidligere i tråden, gjorde). Virkningen er den samme så lenge de benekter egne problemer, nekter å prate, nekter parterapi.

Ønsker du ikke at ungene dine skal vokse opp i et hjem hvor du og de har det bedre, med en mann som bygger dere alle tre opp istedenfor å bryte deg, og ev. dem på sikt, ned?

Du er sterk som har greid å bygge deg opp slik du har gjort, du vil greie deg bedre uten ham.

❤️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Når dere ikke engang har felles barn og han er såpass lite investert i dine, så ser jeg ingen grunn til å fortsette forholdet.

Anonymkode: 88971...4fa

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor takker du ham for å gjøre en liten del av husarbeidet? Takker han deg for at du gjør mesteparten?

Anonymkode: 7b31b...bf2

Jeg takker han nettopp for å unngå beskyldninger om at han ikke er verdsatt. Jeg forventer ikke å få noe takk og tror ikke jeg for det for å vaske huset eller andre ting, det er bare sånt voksne gjør. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror du det vil hjelpe å prate sammen nå?

Du har jo forsøkt å prate med ham mange, mange, mange ganger - han vil ikke endre seg.

Du har forsøkt parterapi - han vil ikke prate der heller.

Du må forstå at denne mannen ikke vil, og trolig ikke kan, endre seg!

Han vil ikke bli fornøyd før du er tilbake der du en gang var, usikker, traumatisert og ikke fornøyd med deg selv og egen kropp. Først da vil en slik mann bli fornøyd, fordi han er en som får energi og føler seg mer mann av å se ned på andre.

Nå som du har jobbet med deg selv, funnet deg selv, blitt trygg på deg selv, bearbeidet traumer, blitt venn med egen kropp, fått en sterk og frisk kropp, funnet deg en jobb du trives i som også er godt betalt... da er du en trussel mot hans ego, og den eneste måten han kan "fikse" det, det er å bryte deg ned igjen!

Jeg tror du skylder deg selv bedre enn dette. Og jeg tror han som er far til dine barn hadde ønsket bedre for både deg og barna enn at du fortsatte sammen med en mann som er så dysfunksjonell og bidrar så lite som det din nåværende gjør.

Beklager disse siste tøffe ordene, men du må rett og slett forstå at du ikke vil komme noen vei med å prate mer med denne mannen! Du har forsøkt det mange ganger, til og med parterapi nekter han. Han vil ikke være fornøyd før han har brutt deg ned igjen. Spiller ingen rolle om han gjør det bevisst eller mer ubevisst (slik min eks, som jeg fortalte om tidligere i tråden, gjorde). Virkningen er den samme så lenge de benekter egne problemer, nekter å prate, nekter parterapi.

Ønsker du ikke at ungene dine skal vokse opp i et hjem hvor du og de har det bedre, med en mann som bygger dere alle tre opp istedenfor å bryte deg, og ev. dem på sikt, ned?

Du er sterk som har greid å bygge deg opp slik du har gjort, du vil greie deg bedre uten ham.

❤️

Jeg skal ikke dit jeg en gang var 🥰 Det har tatt meg mange år i terapi og i gymmen for å bli den jeg er i dag. Ikke bare er kropp og sjel fornyet, men jeg får også mange komplimenter på utseende. Vet man ikke skal bruke botox og slikt, men jeg har tatt noen grep han ikke vet om. Subtile grep som har fått ansiktet til å se mye mer symmetrisk ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg takker han nettopp for å unngå beskyldninger om at han ikke er verdsatt. Jeg forventer ikke å få noe takk og tror ikke jeg for det for å vaske huset eller andre ting, det er bare sånt voksne gjør. 

Du behandler ham som et barn altså.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du behandler ham som et barn altså.

Ja godt mulig. For å få harmoni i huset. Orker ikke anklager. Har aldri hatt det bedre med meg selv så jeg gjør mye for å unngå dårlig stemning 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal ikke dit jeg en gang var 🥰 Det har tatt meg mange år i terapi og i gymmen for å bli den jeg er i dag. Ikke bare er kropp og sjel fornyet, men jeg får også mange komplimenter på utseende. Vet man ikke skal bruke botox og slikt, men jeg har tatt noen grep han ikke vet om. Subtile grep som har fått ansiktet til å se mye mer symmetrisk ut. 

Og likevel vil du fortsette å prøve å prate med ham?

Det du skriver her viser jo også at du ikke føler du kan snakke med ham om alt.

Den veien tilbake er dessverre mye kortere enn du tror, hvis man fortsetter i dysfunksjonelle forhold, som det du lever med.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor i alle dager er du, i en alder av bare 31, sammen med en såpass mye eldre mann??????

Anonymkode: da7af...dc3

Jeg lurte også på det når jeg var 14 år og jentene i klassen brukte storefri (lunsjpausen) til å samlet seg rundt gutta som hadde tatt lappen og kom kjørende til skolen i sine biler. 🙃 

Gjest Nådeløs
Skrevet

Han har i det siste året vært ekstremt opptatt av at han ikke føler seg verdsatt. Uansett hva jeg er misfornøyd med drar han oppmerksomheten mot seg selv. Jeg sier takk for absolutt alt. Når han passer barna, eller kaster søpla, eller handler osv. selv om jeg gjør dette 80% av tiden. Men jeg takker nettopp for å unngå påstander om at han ikke blir verdsatt. Men han gjentar det hele tiden. 

Kan legge til at jeg det siste året har byttet jobb og trives mye mer. Jeg har gått ned 20 kilo og funnet min egen stil. For første gang i mitt voksne liv føler jeg meg tilfreds med livet, kroppen og jobben. Han virker å være stolt av meg, men også samtidig veldig feminin i oppførsel. Han krangler oftere og skal konstant snakke om sine følelser. Mens jeg nesten har sluttet å kjefte, være emosjonell og glemmer lettere konflikter. 

Har noen teorier om hva som foregår ? Jeg har spurt han og han svarer det samme. Han føler seg ikke verdsatt, at jeg ikke trenger han osv. 

kvinne 31, mann 45 

Så gammel og oppfører seg sånn? Rart. Men ikke overraskende. 

Begrenset hvor mye en kvinne trenger en mann som konstant sutrer og klager, som krever at man går ned på kne og hyller han for den minste ting, som skal ha skryt og ros konstant for "the bare minimum". Hadde ikke orka det der. Når du allerede setter pris på han, takker og det som er, og han ikke syns det er bra nok, så vet jeg ikke helt hva han tenker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og likevel vil du fortsette å prøve å prate med ham?

Det du skriver her viser jo også at du ikke føler du kan snakke med ham om alt.

Den veien tilbake er dessverre mye kortere enn du tror, hvis man fortsetter i dysfunksjonelle forhold, som det du lever med.

Jeg har valgt å ikke snakke med han om de små kosmetiske tingene jeg har gjort. Det er det ingen som vet om. Mine penger blir brukt til det. Ikke hans. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han har i det siste året vært ekstremt opptatt av at han ikke føler seg verdsatt. Uansett hva jeg er misfornøyd med drar han oppmerksomheten mot seg selv. Jeg sier takk for absolutt alt. Når han passer barna, eller kaster søpla, eller handler osv. selv om jeg gjør dette 80% av tiden. Men jeg takker nettopp for å unngå påstander om at han ikke blir verdsatt. Men han gjentar det hele tiden. 

Kan legge til at jeg det siste året har byttet jobb og trives mye mer. Jeg har gått ned 20 kilo og funnet min egen stil. For første gang i mitt voksne liv føler jeg meg tilfreds med livet, kroppen og jobben. Han virker å være stolt av meg, men også samtidig veldig feminin i oppførsel. Han krangler oftere og skal konstant snakke om sine følelser. Mens jeg nesten har sluttet å kjefte, være emosjonell og glemmer lettere konflikter. 

Har noen teorier om hva som foregår ? Jeg har spurt han og han svarer det samme. Han føler seg ikke verdsatt, at jeg ikke trenger han osv. 

kvinne 31, mann 45 

Han er i ferd med å bli ferdig feminisert, han er snart en kvinne, slik samfunnet vil ha alle menn 😮
En mann skal ikke ha store behov for å føle seg verdsatt, hans oppgave er å sørge for at alle de viktigste menneskene rundt han føler seg verdsatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja godt mulig. For å få harmoni i huset. Orker ikke anklager. Har aldri hatt det bedre med meg selv så jeg gjør mye for å unngå dårlig stemning 

Men du opprettholder den skjeve dynamikken på den måten. Enten må du begynne å forvente noe av ham, eller så må du gå.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har valgt å ikke snakke med han om de små kosmetiske tingene jeg har gjort. Det er det ingen som vet om. Mine penger blir brukt til det. Ikke hans. 

Det var ikke poenget, det at du ikke sier noe sier også en del om kommunikasjonen og dynamikken i forholdet.

Jeg kan forstå at du ikke forteller det til ham, slik han er, men det viser bare nok en ting som ikke fungerer i forholdet.

Hvorfor tror du det vil hjelpe å snakke med ham enda en gang, når hverken det at du har pratet med ham mange ganger før eller parterapi har fungert eller fått ham til å forstå?

Tvert om så har han jo bare blitt verre og verre... så hvorfor fortsetter du å gjøre det samme som ikke har fungert før? Og for hva, en mann som utnytter deg, ikke bidrar? En mann som du må gå på nåler rundt og rose når han nedverdiger seg til å gjøre noe bittelite av det som er normalt å gjøre for ansvarlige voksne? Er det virkelig dette du ønsker barna dine skal vokse opp med å se at forhold skal være?

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...