Gå til innhold

Hvorfor inviterer dere ikke andre barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er grunnen til at dere ikke inviterer tilbake? Har to barn, 7 og 9 år. Vi har invitert mange barn til oss siden slutten av barnehagen. Men det er så skjevt fordelt? Føler vi inviterer 9/10 ganger mens barna blir invitert den siste delen bort til de. Noen blir de aldri invitert  til. Ofte sier foreldrene når de har henta barna " neste gang må x være med hjem til oss da..." Så går ukene/mnd.. 

Barnet på 9 ordner en del avtaler selv, men fortsatt er vi foreldre ofte med i planleggingen. Jeg lurer på om det er våre barn det er noe galt med? Vil ikke de andre barna egentlig være med de? Ser ut som alle har det fint når de er på besøk her. Får gode tilbakemeldinger fra lærere om at de er begge veldig snille mot andre barn, hjelpsomme og har mange å leke med på skolen. Ja, jeg vet ikke.. 

Hvordan er det for dere? Og hvorfor inviterer dere ikke tilbake? Noen inviterer også barna sine hjem til oss (spesielt de som aldri har hatt besøk av våre barn hos de). Er det innafor og spørre om? Jeg syns det er frekt å invitere seg selv? Samtidig så går jo barna til naboer og ringer på, så det blir kanskje det samme? 

Anonymkode: c3972...5b5

• Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor inviterer ikke dine barn seg bort til andre? 

Anonymkode: cd547...f40

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn har vi det også. Engang ringte vi bare på hos en som barnet mitt gjerne ville besøke, som var hos oss ofte, og som foreldrene ofte sa at neste gang må du komme til oss "Per". De bodde/bor så langt unna at foreldrene skjønte meget godt at jeg hadde kjørt barnet mitt dit. 

Anonymkode: c6511...ef3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de sier neste gang må x bli med y hjem, så si at det er en god idè, passer …dag til uken? 

Anonymkode: 529bf...a9c

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er grunnen til at dere ikke inviterer tilbake? Har to barn, 7 og 9 år. Vi har invitert mange barn til oss siden slutten av barnehagen. Men det er så skjevt fordelt? Føler vi inviterer 9/10 ganger mens barna blir invitert den siste delen bort til de. Noen blir de aldri invitert  til. Ofte sier foreldrene når de har henta barna " neste gang må x være med hjem til oss da..." Så går ukene/mnd.. 

Barnet på 9 ordner en del avtaler selv, men fortsatt er vi foreldre ofte med i planleggingen. Jeg lurer på om det er våre barn det er noe galt med? Vil ikke de andre barna egentlig være med de? Ser ut som alle har det fint når de er på besøk her. Får gode tilbakemeldinger fra lærere om at de er begge veldig snille mot andre barn, hjelpsomme og har mange å leke med på skolen. Ja, jeg vet ikke.. 

Hvordan er det for dere? Og hvorfor inviterer dere ikke tilbake? Noen inviterer også barna sine hjem til oss (spesielt de som aldri har hatt besøk av våre barn hos de). Er det innafor og spørre om? Jeg syns det er frekt å invitere seg selv? Samtidig så går jo barna til naboer og ringer på, så det blir kanskje det samme? 

Å fordi noen har syke foreldre, ikke orker besøk , har det så mye travlere enn andre osv , det pleier hvertfall å være unnskyldningene..

Anonymkode: f04c6...ba2

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi dette styrer barna selv. Aldri avtalt med foreldrene om besøk. Dette avtalte barna fra siste år i barnehagen. Kun ringt foreldrene for å bekrefte avtalen. 

På skolen har jeg kun snakket med foreldrene ved henting. Ungene er supre på å ordne selv.

Tar heller ikke regnskap på hvem som besøker hvem. Det blir for dumt. Jeg er bare glad barna flyr inn og ut dørene 🌸

Anonymkode: 341cd...a64

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor inviterer ikke dine barn seg bort til andre? 

Ts 

Som jeg skrev så føler jeg det er frekt om jeg spør om det? De snakker jo sammen på sfo, barna mine og de andre hvor de vil være med de andre hjem f.eks. Men jeg vet jo ikke om de barna videre formidler det til sine foreldre.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Å fordi noen har syke foreldre, ikke orker besøk , har det så mye travlere enn andre osv , det pleier hvertfall å være unnskyldningene..

Anonymkode: f04c6...ba2

Ts 

Ja, det er kanskje så enkelt. Blir bare undrende til at så mange har dette, men er kanskje bare sånn ja. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi vi liker å være sammen som famile på ettermiddagen og i helger. Barna ser hverandre i 6+ timer hver dag. 

Innimellom er det selvfølgelig fint med besøk, men det kan ofte bli for mye av det gode. 

Når barna blir gamle nok til å styre med dette selv, så kan de springe fra hus til hus så mye de ønsker. 

Anonymkode: 2146a...b5a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi dette styrer barna selv. Aldri avtalt med foreldrene om besøk. Dette avtalte barna fra siste år i barnehagen. Kun ringt foreldrene for å bekrefte avtalen. 

På skolen har jeg kun snakket med foreldrene ved henting. Ungene er supre på å ordne selv.

Tar heller ikke regnskap på hvem som besøker hvem. Det blir for dumt. Jeg er bare glad barna flyr inn og ut dørene 🌸

Anonymkode: 341cd...a64

Ts 

Om det er sånn det foregår så må det være noe med mine barn da? Siden det ikke blir avtalt de i mellom (har begynt å skje med eldste, men det er først nå den siste tiden). 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en forelder som sa til meg (ut av det blå)  at det var så mye enklere for meg at vi hadde mye besøk av barnets venner siden jeg var alene og hadde bare et barn, hun hadde jo mann og å ta hensyn til. :ler: Noe som var helt greit for min del for jeg hadde ikke noe ønske om at mitt barn skulle løpe rundt hos de uansett. 

Noen har rett og slett ikke tid, eller tar seg ikke tid til slikt. Enten fordi de ikke gidder eller så er de bare utrolig travle og det er ikke en prioritet. Andre glemmer det hele tiden. Hadde ei som alltid unnskyldte seg når hun traff meg for vi hadde hatt barnet hos oss sånn 10 ganger og hun fikk aldri gjengjeldt, men jeg visste jo hun hadde en veldig travel hverdag og hun og barnet var jo så hyggelig at det var ikke noe stress. Jeg prioriterte jo slike ting og hadde muligheten til det, alle har ikke det av variable grunner.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk er forskjellige. 

Noen har naboer og/eller mange søsken og trenger ikke ta så mye initiativ. Da har et miljø der de bor.

Noen barn er populære og får så mange tilbud at foreldrenes jobb blir å bremse så de kan få litt tid hjemme alene.

Noen familier har syke foreldre som ikke orker så mye besøk.

Noen familier har søsken med diagnoser som trenger tid og ro hjemme.

Noen barn er velfungerende ute men trenger mye ro og alenetid likevel.

Noen familier ønsker å ha noen dager med kun dem for å skape gode familieøyeblikk.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts 

Om det er sånn det foregår så må det være noe med mine barn da? Siden det ikke blir avtalt de i mellom (har begynt å skje med eldste, men det er først nå den siste tiden). 

Dette er ulikt fra sted til sted har jeg inntrykk av. Her vi bor har det vært vanlig at foreldrene avtaler besøk for barna til de er litt opp i skolealder. Det er litt avstand mellom hjemmene, så barna måtte kjøres og hentes stort sett da. 
Din eldste er i den alderen der barna begynte å styre det mer selv her. 
Det er helt sikkert ikke noe med dine barn. Endel foreldre inviterer aldri tilbake uansett, noen er bare opptatt av å få barnefri selv. 

Anonymkode: 51401...963

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kunne vært mor til ei jente mitt barn leker masse med på skole/sfo. Og jeg vet ikke om det er dette som er greia for ditt vedkommende også, men denne moren vi har som hele tiden skal invitere ungene på regissert og koreografert samvær med voksenstyrte aktiviteter hver eneste lørdag klokken 2 lurer sikkert på hvor bollebaleren i meg er. Og ja, jeg syns det er fint at de er sammen på fritiden, men vi har barn her  på besøk hver eneste dag hele uken som bare kommer på døra. De springer mellom husene, og de leker inne, ute i mange rom og mange hus og det er en frilek som jeg ikke kommer til å bryte opp. Det denne moren til mitt barns venn ikke ser ut til å forstå er denne «hvor leker de nå, barnet mitt vil gjerne være med» meldingen til de andre. Hun styrer for mye. Jeg vasker huset eller er ute i hagen en lørdag kl.2 jeg har ikke tenkt å drive med sånt styr. Og på dagtid er det jo unger overalt. 
heng på! 

Anonymkode: 8ee3e...9b1

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler på det samme. Min var i en gjeng i bhg. Vi inviterte flere av disse hjem. De er nå i en annen gruppe enn min så har de sluttet å invitere mitt barn i sine bursdager også. Trist og stussellig. Merker jeg selv har  veldig lite til overra ovenfor disse falske menneskene,de er så hyggelige når man ser dem. Æsj

Anonymkode: d4471...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det virkelig blitt sånn at foreldrene organiserer alt? Barn ringer ikke på dører og møter hverandre på eget initiativ lenger?

Anonymkode: 437e4...e39

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har det virkelig blitt sånn at foreldrene organiserer alt? Barn ringer ikke på dører og møter hverandre på eget initiativ lenger?

Om barn bor i nabolag med masse barn organiseres det ikke, de bare løper mellom. Om barn bor lenger fra hverandre så må det organiseres. vi fikk merke det da vi flyttet fra nytt boligområde hvor 5-åringen fløy rundt i nabolaget til å flytte inn i området hvor det ikke var barn i samme alder. Så nå måtte ting organiseres. Skulle gjerne beholdt det fritt som vi hadde det, var tungt uten nabobarn. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle bor ikke i nabolag med unger i annenhvert hus. Noen bor på steder med lengre avstander i mellom der barna må kjøres og hentes på besøk. Da må som oftest foreldre involveres. 

Anonymkode: 30fe7...e79

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi bor i rekkehus, og med mange barn. Så mine barn hadde andre barn de kunne leke med i nabolaget. Men så har jo begge hatt gode bestevenner i barnehage og skole, som de gjerne vil leke med på fritiden. Vi har alltid hatt åpent hjem, og invitert mange barn hit. Og tatt med barn på aktiviteter. Og det er få som inviterer tilbake. Men det viktigste for meg, har vært at barna får leke med vennene sine.

Anonymkode: 8d48a...bfc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi inviterer barna bort til andre. For hvis ikke skjer det ingenting. Vi er flinke til å invitere hjem til oss, så føler ikke at vi misbruker gjestfriheten til noen. 
Jeg tenker at det er hverdagene som flyr av gårde med folk? Vanskelig å planlegge for spontane besøk? 

Anonymkode: 09069...27b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...