Egenskap Skrevet mandag kl 12:24 #1 Del Skrevet mandag kl 12:24 Det er spørsmål jeg stiller. Russland i areal er digert, så hvorfor skal alt handler om grenser, når et land har mega land å boltre seg til. Det er snodige greier. Hvis alt handler om å stjele informasjon, da må land stenges for hverandre. Særlig når det er øverste hold som gir dårlige signaler. Russland er og vil betraktes som et kriminelt land. Så klarer dem ikke å prestere bedre? landet strekker seg fra vest til Finland og til Japan. Når vi ser Japan på kartet så er det jo ikke mye areal de er på. Har ikke media evnen å snu perspektiv? å snakke om alle distriktene i Russland til å bidra til å snu opp ned tankegangene som skjer, for all informasjonflytet blir jo totalt vrang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Det er jo mulig at vårt bilde av Russland er noe misvisende? Landet har jo på hundre år gått fra å være et fattig og tilbakestående land til å bli en stormakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Egenskap skrev (På 14.4.2025 den 14.24): Det er spørsmål jeg stiller. Russland i areal er digert, så hvorfor skal alt handler om grenser, når et land har mega land å boltre seg til. Det er snodige greier. Hvis alt handler om å stjele informasjon, da må land stenges for hverandre. Særlig når det er øverste hold som gir dårlige signaler. Russland er og vil betraktes som et kriminelt land. Så klarer dem ikke å prestere bedre? landet strekker seg fra vest til Finland og til Japan. Når vi ser Japan på kartet så er det jo ikke mye areal de er på. Har ikke media evnen å snu perspektiv? å snakke om alle distriktene i Russland til å bidra til å snu opp ned tankegangene som skjer, for all informasjonflytet blir jo totalt vrang. Det handler ikke om areal slik f.eks Hitler så for seg Ukraina som Tysklands "lebensraum" Det handler delvis om tilgang til ubåt baser, men mest om en nostalgisk Putin som vil ha Ukraina inn i folden, slik det var under gamle USSR. Som du selv påpeker så er Russland enormt, selv om mye av det bortenfor Moskva og mot Kina/Nord Korea er i all hovedsak ubebodd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 43 minutter siden #4 Del Skrevet 43 minutter siden stan skrev (1 time siden): Det er jo mulig at vårt bilde av Russland er noe misvisende? Landet har jo på hundre år gått fra å være et fattig og tilbakestående land til å bli en stormakt. Vi er nødt til å tenke og lese historie i tillegg til å lese overskrifter og høre på podcaster på sosiale medier. Vi er ikke først på lista til Russland, men de er øverst på lista vår. Gå inn på facebook eller indtagram og se på poster som er kritiske til Russland. Se på antall følgere og dag de registrerte seg på de som kommenterer positivt om russland. . Se etter konstruktiv kritikk av Russland og deres ledelse fra russiske brukere og borgere. Se på valgprosessen deres, ytringfriheten deres og Putins statsbesøk til andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 3 minutter siden #5 Del Skrevet 3 minutter siden Helene1982 skrev (35 minutter siden): Vi er nødt til å tenke og lese historie i tillegg til å lese overskrifter og høre på podcaster på sosiale medier. Vi er ikke først på lista til Russland, men de er øverst på lista vår. Gå inn på facebook eller indtagram og se på poster som er kritiske til Russland. Se på antall følgere og dag de registrerte seg på de som kommenterer positivt om russland. . Se etter konstruktiv kritikk av Russland og deres ledelse fra russiske brukere og borgere. Se på valgprosessen deres, ytringfriheten deres og Putins statsbesøk til andre land. Gode poenger. Jeg kjenner ikke Russland veldig godt, så jeg er usikker på hva og hvordan det er der. Men jeg antar at narrativet om Russland er like upresist som det for Kina, som jeg kjenner ganske bra. Det er absolutt utfordringer og ønskelige forbedringer, men ofte på helt andre steder enn det narrativet peker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå