Hanne67 Skrevet 14. april #1 Del Skrevet 14. april Idag begynte Påskelabyrinten på P1, og hva synes dere? Det er jo ny programleder og nytt konsept, og må si jeg savner slik det var før. Veldig lette oppgaver, så det skal mye til å ikke bomme på de. Men det verste var "medhjelperen" som bare var med for å forvirre. Første deltager hadde jo riktig, helt til hun ødela. Nesten så hun gjorde ei ny tabbe med neste deltager også, hadde ikke han stått på sitt! 🙉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 14. april #2 Del Skrevet 14. april Forstår ikke dette behovet for å fordumme alt hele tiden. Inn med fjasete kjendiser og forenklede spørsmål. Kommer ikke til å følge med fremover, dessverre. Det trengte en endring og fornying, med en litt yngre, geografi-kyndig programleder. Synd de ikke gikk den veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 14. april #3 Del Skrevet 14. april Få bort dette kjendis-tøvet, så kan det bli helt ok. Ellers har Viggo Valle lansert podkast, «Kor ska vi reis», med tre oppgaver hver dag fra 12/4, fasit dagen etterpå. Svært korte episoder, bare et par minutter. Litt kortere oppgaver enn vanlig fra den kanten, ikke så vanskelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Del Skrevet 14. april Viggo Valle har gått ut på dato. Veldig pompøs og mest opptatt av å fremheve seg selv. Nrk kam jo godt ha et quizprogram på radio, men de bør jo kalle det noe annet. og denne Margrethe... herrejemini!! Anonymkode: 3ec7d...73a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Del Skrevet 14. april Margrethe skal ikke være med hele uken? Hun klarte jo ødelegge veldig mye av programmet. Anonymkode: fedc3...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 14. april Forfatter #6 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Margrethe skal ikke være med hele uken? Hun klarte jo ødelegge veldig mye av programmet. Anonymkode: fedc3...a88 Hun skal heldigvis ikke være med resten av uka, - er nok en ny hver dag. Viggo Valle syntes heller ikke noe om dette med å ha med en ekstra: https://www.dagbladet.no/nyheter/viggo-om-nrk-grep-stor-tabbe/82965275 Første skattejeger fikk hjelp av kona til å finne navnet på første bok i Ringenes herre, og hun kom fram til riktig navn. Det burde programlederen ha oppfattet og tatt tak i. Isteden ble alt fokuset på Margrethe Røed, og hun svarte feil og da ble det også svaret tilslutt! 🤯 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 15. april #7 Del Skrevet 15. april Påskelabyrinten er ødelagt.... Hadde egentlig litt troen på Torfinn Borkhus og syns jo egentlig spørsmålene var greie, men det der "få hjelp av en kjendis"-opplegget bommer totalt. Er så enig med Viggo Valle, dette går for tregt og kjendisen ( i alle fall Margrethe) bare forvirret og ble slitsom. Forsto det slik at det var en ny "hjelper" hver dag, så skal gi det en sjanse til i dag, det er jo mulig det var bare det at det var Margrethe som gjorde det så ille. Hun var jo helt blank på alt, så jeg fikk nesten inntrykk av at hun egentlig visst svarene, men måtte late som for at det skulle bli "spennende". Hver gang deltageren kom på et helt opplagt svar så var det sånn "åja, SELVSAGT, he he". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 15. april #8 Del Skrevet 15. april Angelheart2 skrev (4 timer siden): Påskelabyrinten er ødelagt.... Hadde egentlig litt troen på Torfinn Borkhus og syns jo egentlig spørsmålene var greie, men det der "få hjelp av en kjendis"-opplegget bommer totalt. Er så enig med Viggo Valle, dette går for tregt og kjendisen ( i alle fall Margrethe) bare forvirret og ble slitsom. Forsto det slik at det var en ny "hjelper" hver dag, så skal gi det en sjanse til i dag, det er jo mulig det var bare det at det var Margrethe som gjorde det så ille. Hun var jo helt blank på alt, så jeg fikk nesten inntrykk av at hun egentlig visst svarene, men måtte late som for at det skulle bli "spennende". Hver gang deltageren kom på et helt opplagt svar så var det sånn "åja, SELVSAGT, he he". Var det verdt å høre på idag, eller er det bare å innse at de har ødelagt nok et godt program? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Del Skrevet 15. april Hanne67 skrev (12 timer siden): Hun skal heldigvis ikke være med resten av uka, - er nok en ny hver dag. Viggo Valle syntes heller ikke noe om dette med å ha med en ekstra: https://www.dagbladet.no/nyheter/viggo-om-nrk-grep-stor-tabbe/82965275 Første skattejeger fikk hjelp av kona til å finne navnet på første bok i Ringenes herre, og hun kom fram til riktig navn. Det burde programlederen ha oppfattet og tatt tak i. Isteden ble alt fokuset på Margrethe Røed, og hun svarte feil og da ble det også svaret tilslutt! 🤯 Ikke altfor dyktig han programlederen heller. Sa feil navn på Ringens Brorskap (jegeren måtte korrigere den) og uttalte Belarus feil flere ganger. Tydeligvis ikke han som har laget oppgavene… Anonymkode: fedc3...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 15. april #10 Del Skrevet 15. april Ingebjørg skrev (25 minutter siden): Var det verdt å høre på idag, eller er det bare å innse at de har ødelagt nok et godt program? ❤️ Det var faktisk hakket bedre i dag. Litt roligere "kjendis" og litt mer stress på tid, samt at "kjendishjelperen" ikke ga hele svar, men kun hintet. Fortsatt ikke helt sikker på om det blir noe påske-must fremover, men det går an å høre på. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 15. april Forfatter #11 Del Skrevet 15. april Angelheart2 skrev (54 minutter siden): Det var faktisk hakket bedre i dag. Litt roligere "kjendis" og litt mer stress på tid, samt at "kjendishjelperen" ikke ga hele svar, men kun hintet. Fortsatt ikke helt sikker på om det blir noe påske-must fremover, men det går an å høre på. Ja, det var mye bedre idag. Medhjelperen ga bare hint og ikke forslag til svar, selv om han faktisk visste svaret også. De burde avklart på forhånd hvilken rolle medhjelperen skulle ha, eller aller helst skulle de ikke hatt en sånn en i det hele tatt. 😅 Hva er vitsen egentlig. De som deltar står jo fritt til å bruke egne isåfall. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Del Skrevet 15. april Jeg har fulgt påskelabyrinten over mange år og det er ingen tvil om at det trengs fornyelse. Når man har brukt opp nesten alle gudsforlatte steder hvor en ukjent c-kjendis fra Drevsjø mellomlandet i 1948 så har programmet fått et problem. Og både deltakerne og lytterne ble jo tilslutt bare godt pensjonerte lærere på 80+. Veldig bra at de har fått et nytt konsept, men de må gjøre det mindre rotete og forberede seg bedre. Anonymkode: 1474e...e4b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 17. april #13 Del Skrevet 17. april Jeg har ikke hørt den nye enda, men ser meg at Einar Tørnqvist kunne passet som programleder, siden han lever og ånder for geografi. Angående at oppgavene tydeligvis har blitt enklere, så er vel det den samme kritikken som Påskenøttene på TV fikk etter at Roald Øyen ga seg. Hans oppgaver var jo direkte vanskelige. Nå er de jo nesten i enkleste laget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #14 Del Skrevet 17. april Nevian skrev (6 timer siden): Jeg har ikke hørt den nye enda, men ser meg at Einar Tørnqvist kunne passet som programleder, siden han lever og ånder for geografi. Angående at oppgavene tydeligvis har blitt enklere, så er vel det den samme kritikken som Påskenøttene på TV fikk etter at Roald Øyen ga seg. Hans oppgaver var jo direkte vanskelige. Nå er de jo nesten i enkleste laget. Det har blitt litt bedre utover i uka, - oppgavene er litt vanskeligere enn i begynnelsen. Medhjelperen fungerer bedre, men så var jo også Margrethe i første program helt håpløs. Anonymkode: 435bf...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #15 Del Skrevet 20. april Jeg likte det nye konseptet veldig godt og har fulgt med gjennom hele uka. Enig at første program var litt vel rotete pga kjendisen som var veldig masete, men de neste kjendisene holdt seg mer i bakgrunn. Synes det var gøy at det ikke bare var geografi man skulle frem til, passa med et nytt konsept. Eneste jeg lurer på er hvorfor de forandret på finale programmet? Var det ikke slik før at den deltageren som svarte da programmet var slutt var vinneren? Nå var det hun som hadde flest poeng og det ble jo ikke noe spennende på slutten siden hun hadde så mange poeng. Noen som vet? Anonymkode: 98f01...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:45 #16 Del Skrevet tirsdag kl 21:45 Jeg er blodfan av Viggo Valles påskelabyrint, alltid vært! Og jeg er lei meg for at han er ferdig med den. Når det er sagt så er Torfinn Borkhus et særdeles behagelig menneske å høre på, og et menneske med en fascinerende hjerne. Jeg har faktisk all tro på at han kan bli et fast innslag i påsken framover. Jeg likte at oppgavene var så varierte, men mye av det ble litt for lett. Det må finnes en mellomting mellom pensjonerte lærere og fjerdeklassinger. Med unntak av Are Sende Osen (som også kunne vært en god labyrintgeneral!) så var det kanskje ikke det mest nødvendige å ha en «kjendishjelper», jeg er lei av kjendiser. Når det gjelder finalen syns jeg jo egentlig den nye måten er mer rettferdig, det skjedde jo flere ganger i den gamle måten at én person dro og dro, men var uheldig rett før kl 11, og en annen vant. Jeg trodde ikke jeg skulle si det, men nye påskelabyrinten var faktisk helt ok. Riktignok måtte jeg synge Kari pers polska for meg selv for å få påskestemning, men det gikk jo det og 😁 Anonymkode: dba16...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå