AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Hei, vi tenker på navnet Iben til en gutt, vet det ikke er så vanlig til gutter som til jenter, men vet om gutter som heter det og vi syns det er et et fint navn. Men vi trenger forslag på mellomnavn som passer til Iben. Siden mange forbinder Iben med jente, tenke vi det kan være fint med et typisk gutte-mellomnavn! :) Anonymkode: ab842...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Dette er et jentenavn i Norge, blir som «a boy named Sue»… Anonymkode: 6ef60...08b 21 4
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er et jentenavn i Norge, blir som «a boy named Sue»… Anonymkode: 6ef60...08b Det er et unisex navn som kan benyttes på jenter og gutter! Anonymkode: ab842...4bc 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er et unisex navn som kan benyttes på jenter og gutter! Anonymkode: ab842...4bc Betyr ikke at man skal gjøre det. Han kommer til å bli mobba for jentenavn hele livet sitt. Anonymkode: efa28...7eb 13 6
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april Iben er jentenavn. Tilsvarende guttenavn er Ib. Anonymkode: e58bb...37b 5
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april I Norge er det mellom 3000 og 3500 som heter Iben totalt, og av dem er 93-94% jenter. Iben er også i sterk vekst som jentenavn, det er langt mindre dobbeltkjønnet enn det var for flere tiår siden. Så det hender gutter får navnet Iben, og det er mer unisex enn en del navn er. Men de aller fleste vil gå ut fra at det er en jente, og antagelig flere og flere i takt med at navnet blir vanligere og vanligere. Anonymkode: d36b5...990 2 11
Uanonym bruker Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april Jeg synes Iben i utgangspunktet passer veldig mye bedre som guttenavn enn som jentenavn, men siden det er så mye mer brukt på jenter, ville jeg gått for noe annet. Det blir litt som å kalle ei norsk jente for Kim. Det er kjipt om alle går utfra at man er det motsatte kjønnet av det man er. 10 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #8 Skrevet 14. april Uanonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg synes Iben i utgangspunktet passer veldig mye bedre som guttenavn enn som jentenavn, men siden det er så mye mer brukt på jenter, ville jeg gått for noe annet. Det blir litt som å kalle ei norsk jente for Kim. Det er kjipt om alle går utfra at man er det motsatte kjønnet av det man er. Skjønner hva du mener, derfor tenker vi også på om det går å kombinere det med et dobbelt navn, som kanskje: Iben Aleksander, Iben Elias… ? Anonymkode: ab842...4bc 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #9 Skrevet 14. april Ville aldri kalt en gutt for Iben. Jeg vet at det har blitt brukt som guttenavn, men for meg kan det sammenlignes med å kalle sønnen sin for Nora. Det er et jentenavn i Norge. Anonymkode: ed774...74e 13
AnonymBruker Skrevet 14. april #11 Skrevet 14. april Da er Ruben bedre. Eller Torben. Anonymkode: cdfbb...63e 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #12 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er et unisex navn som kan benyttes på jenter og gutter! Anonymkode: ab842...4bc Jeg kjenner det kun de Danmark der det er et jentenavn. Den mannlige versjonen er vel Ib, som er et ganske vanlig navn der. Anonymkode: a768e...c03 4
AnonymBruker Skrevet 14. april #13 Skrevet 14. april Hvis du vil at ungene skal mobbe navnet til sønnen din er navnet perfekt Anonymkode: 47c8a...ce6 7
Stor pike Skrevet 14. april #14 Skrevet 14. april Per Iben? Petter Iben. Sorry. Funker ikke. Iben er et jentenavn. Et fint jentenavn. 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #15 Skrevet 14. april Jeg kjente en gutt som het Iben. Han byttet navn da han ble 18 år, og heter i dag Ben. Anonymkode: ab282...2eb 6
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Skrevet 15. april Synes det høres ut som et guttenavn, et som passer med f.eks. Espen og Even. Men nå er jo navnet stort sett brukt på jenter, så han risikerer å bli ertet... Anonymkode: e9c05...efc 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Skrevet 15. april Stakkars gutt. Iben er jo et jentenavn i Norge. Anonymkode: bd795...9bc 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Skrevet 15. april Han vil bli tatt for jente hele tiden. Jeg kjenner et par gutter som heter det. De er ikke veldig fornøyde med valget, selv om begge har mer maskuline fornavn nummer to. Den ene har gått over til å kun bruke det andre fornavnet. Anonymkode: 9a665...787 2
Sinte-my Skrevet 15. april #19 Skrevet 15. april En ting er at dere syntes navnet Iben er pent til gutt. Men sønnen din skal bære navnet hele livet, jeg ville ikke brukt det navnet på en gutt. 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #20 Skrevet 15. april Hvis dere er fast bestemte på det navnet, kan dere vurdere å endre én bokstav? F.eks. Eben, Yben, Æben, Ibyn, Ibæn, Iban, Iven, Ilen, Igen. Eller legge til en bokstav: Hiben, Tiben, Wiben, Siben, Viben. Ibent, Ibene, Ibens, Ibenn. Anonymkode: 0c748...a65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå