Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gentleman59 skrev (6 minutter siden):

M65: Dersom du tar deg tid til å lese posten min så er det ikke det jeg skriver. Poenget mitt er ikke at Netflix har lavet en (fler?) serier (har ikke sett noen av dem), men at online fraud, også i spillverden er stor business. 

Mulig posten min ble for lang for deg? 

Noen grunn til at du føler for å presisere kjønn og alder i starten på hvert enkelt innlegg?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gentleman59
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Noen grunn til at du føler for å presisere kjønn og alder i starten på hvert enkelt innlegg?

M65: Plager det deg? 

Skrevet
Gentleman59 skrev (2 minutter siden):

M65: Plager det deg? 

Nei men det var litt merkelig adferd. Spesielt siden kjønn allerede står på profilinformasjonen din. Og hverken alder eller kjønn utgjør noen forskjell i innleggene dine.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han kommer på langfredag? Altså nå til fredag? Lykke til! 

Gjest Gentleman59
Skrevet
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Nei men det var litt merkelig adferd. Spesielt siden kjønn allerede står på profilinformasjonen din. Og hverken alder eller kjønn utgjør noen forskjell i innleggene dine.

Noen har signatur efter tekst, jeg har plassert min først. Så enkelt. 
God ferie. 

Skrevet
Gentleman59 skrev (Akkurat nå):

Noen har signatur efter tekst, jeg har plassert min først. Så enkelt. 
God ferie. 

Og det er litt misvisende når du skriver kjønn + alder etterfulgt av kolon. Da gir du inntrykk av at du skriver til noen med det kjønnet og alderen, altså at M65 er subjektet du skriver til.

Signatur er noe man avslutter med.

• Liker 5
Gjest Gentleman59
Skrevet (endret)
Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Og det er litt misvisende når du skriver kjønn + alder etterfulgt av kolon. Da gir du inntrykk av at du skriver til noen med det kjønnet og alderen, altså at M65 er subjektet du skriver til.

Signatur er noe man avslutter med.

M65: Takk for oppmerksomheten. 
Dersom dette plager deg så må  du gjerne blokkere meg. 

Endret av Gentleman59
Skrevet
Bil123 skrev (14 timer siden):

What?! Er det muleg å seie noke sånt til folk?

har lest en del av svarene du fikk og jeg blir kvalm.. aldri sett noe så paranoid og ondskapfull.. Jeg er selv utlending og har bodd i Norge i 40 år. Men nå forstår jeg hvorfor jeg har aldri hatt en ekte venn her..

• Hjerte 2
Skrevet

Herregud folk må ta seg en chillpill ass.

Ts, håper det blir et vellykket møte 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å dra inn barnevernet er drøyt og totalt unødvendig, og at fyren har planlagt å drepe TS er også en rimelig vill tanke. Men det er på ingen måte latterlig å advare TS om muligheten for å bli svindlet. Det er mye bedre å ta forholdsregler og oppdage etterpå at fyren er en trivelig fyr uten onde hensikter, enn å være godtroende og sitte igjen med svarteper.
Den største feilen er å invitere fyren hjem for å bo der i dagesvis. Uansett om han er en fin fyr, kan det jo bli evig nok kleint og rart å ha en fremmed fyr i huset i dagesvis. Når det først er avgjort at han skal bo hos TS, så synes jeg i det minste at TS burde invitere en god venn/venninne over også som kan treffe fyren.

Angående å dra fremmede med hjem fra byen, så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sansen for det heller, men det er i det minste personer man har truffet fysisk på forhånd og snakket med.

Det er mange fornuftige råd her, men også noen i to ytterpunkter som drar det veldig langt. På ene siden sitter de som er helt hysteriske og snakker om massemordere, psykopater og at barnevernet bør involveres, og på den andre siden sitter de som latterliggjør de som er skeptisk og oppmuntrer TS til å bare hoppe i det uten å tenke seg om.

Jeg håper dette går fint og at fyren viser seg å være en trivelig kar som du kommer godt overens med, TS! Men jeg håper også at du klarer å se forbi de mest hysteriske (eller de naive) innleggene og tar noen forholdsregler.

Anonymkode: d2184...07a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skulle vise seg at denne mannen er en psykopat eller seriemorder - hvorfor i alle dager skulle han gidde å prate med ei random dame i Norge over lengre tid og så bruke masse tid og penger på å reise hit? Det gir ingen mening.

Det vil da være mer enn nok damer for han å prøve seg på som trailersjåfør i USA.

Anonymkode: 4eb5f...5d1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. 

Christina82, mod

Endret av Christina82
AnonymBruker
Skrevet

hvordan går det ts?

Anonymkode: 90318...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 14.28):

Se lastebilmannen først, sikre deg på mer enn å skulle sende en melding. 
Dette synes jeg er svært uforsvarlig, han burde ikke bo hjemme hos deg, får oppriktig vondt i magen av dette. 

Anonymkode: a92e0...5c3

Jeg dro og bodde hos en amerikaner i en uke, alle mine nærmeste var redde men det gikk såpass bra at vi bare ble enda mer forelsket, vi levde som kjærester den uka og det var fantastisk. Vil tro det er enda tryggere for ts da han kommer hit og er i hennes hjem og land. 

Men også jævelig, vi så jo at det ikke kunne lede noe sted når vi var bundet til hvert vårt land med 14 timer fly imellom. Har fremdeles kjærlighetssorg. Litt større tro på dette da siden han er istand til å kunne flytte. 

Anonymkode: 94756...a1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt større tro på dette da siden han er istand til å kunne flytte. 

Men er han egentlig det?

For det første har TS delt at han et barn med spesielle behov som han har delt omsorg for. Å få barnet hit uten mor på slep er svært lite sannsynlig. Alternativt uten barn og mor. Yay årets far..

I tillegg må han få seg jobb her. Forsvaret får han ikke jobb i selv om han er veteran. Veldig få kan leve av å være brannmann her i landet. Skal han finne seg jobb som langtransportsjåfør så konkurrerer han med sjåfører fra øst-europeere til en brøkdel av lønnskostnaden hans. I tillegg har han en dyr hobby i forhold til kjøretøy. Å få det fraktet til Norge er ikke bare tidkrevende men og veldig kostbart. Og bilhold i Norge er dyrere enn i USA…

Så jeg stiller spørsmål med hvor realistisk det faktisk er.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Men er han egentlig det?

For det første har TS delt at han et barn med spesielle behov som han har delt omsorg for. Å få barnet hit uten mor på slep er svært lite sannsynlig. Alternativt uten barn og mor. Yay årets far..

I tillegg må han få seg jobb her. Forsvaret får han ikke jobb i selv om han er veteran. Veldig få kan leve av å være brannmann her i landet. Skal han finne seg jobb som langtransportsjåfør så konkurrerer han med sjåfører fra øst-europeere til en brøkdel av lønnskostnaden hans. I tillegg har han en dyr hobby i forhold til kjøretøy. Å få det fraktet til Norge er ikke bare tidkrevende men og veldig kostbart. Og bilhold i Norge er dyrere enn i USA…

Så jeg stiller spørsmål med hvor realistisk det faktisk er.

At han har barn fikk jeg ikke med meg, enig det gjør det vanskeligere. Jeg har en bekjent i Sverige som fikk en amerikansk kjæreste og hennes barn tilflyttet så det er mulig. Men ja, det er klart det gjør det mer komplisert. Og samme med jobb også, er enig at det ikke er optimalt eller enkelt, bare tenker de har en bittelitt større sjanse enn hva vi hadde. Har bestemt meg for å aldri bli forelsket i en som bor i utlandet igjen. 

Skrevet

Kan du ikke fortelle oss om hvordan det går da? TS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det, TS? 

Anonymkode: 2aa7e...3f5

• Liker 1
Skrevet

Håper dere får det fint sammen!

AnonymBruker
Skrevet

Lever du?

Anonymkode: da4d7...56d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...