AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #81 Skrevet 14. april 2025 Det hadde vært så enormt bra om du sluttet helt å oppdatere TS. De hadde sittet her som noen idioter og håpet på oppdatering, de nærer slik på at det må gå dårlig, hvor gal han var - at alle deres spekulasjoner gikk i oppfyllelse. Kan se det for meg, de første dagene kommer det liksom noen forsiktig, "hvordan gikk det TS?" Så blir det færre, en gang i kvartalet, men tråden kommer til å leve evig. Helt til Internett har blitt tatt over av AI.. Oh gud, det hadde vært en våt drøm for meg. Anonymkode: ff120...74e 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #82 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så bra!!! Her er det så mange illrøde lysende, flagrende flagg. Du har vært med en psykopat tidligere = du er allerede LANGT mer sannsynlig å havne i klørne på enda en manipulativ skummel fyr. Dette er det veldig klare statistikker på. Du er ekstremt usikker og har lav selvtillit = du er da LANGT mer sannsnylig å havne i klørne på en manipulerende drittsekk. Igjen, veldig klare statistikker på dette. Han har hatt to dårlige forhold bak seg = mønstre lyver ikke, men det gjør mennesker. Sannsynligheten for at han, som fellesnevneren i disse to dårlige forholdene, er at han er årsaken til at damene er gale eller hva enn, er ekstremt høy. Statistikken er veldig tydelig på dette også. Denne mannen er dessuten lastebilsjåfør, som er det yrket hvor flest voldtektsmenn og mordere er i, på grunn av deres enkle tilgang til offere, samtidig som de oppholder seg over lange strekninger som gjør et eventuelt mønster av offere vanskeligere å få oversikt over, særlig hvis man kjører på tvers av ulike stater. Narsisisster og andre "powerhungry" individer har dessuten også en tendens til å søke seg mot autoritære stillinger - som for eksempel brannmenn, politi etc. En annen ting, er at han tydeligvis skal bo hjemme hos deg og han vet at du er ufør. Han vet med sikkerhet at du er et ekstremt lett, naivt bytte, som tidligere har falt for en psykopat, og hvis han forteller deg de rette ordene, løgn eller ei, så vil du falle for et håp om kjærlighet. Dette er IKKE en trygg situasjon du har satt deg i, og du burde for all del ikke la han overnatte hos deg! Anonymkode: 4a0c4...c49 Herrefred, hvorfor skal han groome TS i to år og reise halve verden rundt for å kverke henne? Litt sunn skepsis er greit, men dette var virkelig over the top! TS, litt sånn «hva hvis» scenarioer kan du jo tenke gjennom, men jeg håper dere får det kjekt sammen og at du oppdaterer oss! Selv har jeg vært på tre ukers blind date i USA, besøkte en fyr i København som jeg traff på fest og ikke engang husket jeg ga nummeret mitt til (han var faktisk brannmann!) og besøkte også en fyr i London som jeg møtte via en teit app på Facebook for hundre år siden. Jeg endte ikke opp med noen av dem, ikke alt var like vellykket, men det er bedre å angre på noe man gjorde, enn noe man IKKE gjorde. Anonymkode: 4cdea...d5a 6 2 2
Hensatt Skrevet 14. april 2025 #83 Skrevet 14. april 2025 Skal ikke si så mye her, men bare komme med en liten advarsel du må ha i bakhodet. Dersom han plutselig ringer fra f.eks flyplassen og sier at han har blitt ranet eller mistet alle pengene sine og ber deg overføre penger slik at han kommer seg videre, må du bryte all kontakt og ta det som en lærepenge i at han prøvd å catfishe deg hele veien. 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #84 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (5 timer siden): Heile familien min, vennekrets min veit om dette her. Og alle er parat om det skjer noke. Dei støtta meg. Dei har sett så mykje av han sjølv, att dei syns det blir gøy å møte han. Og han vil møte dei. Han har spurt fleire gonga om å ringe meg, seinast for 1 time sia, men eg sa nei. Eg velger å vente, veit ikkje kvifor. Jo, eg veit, et hata å prate i telefon faktisk. Men eg trur det blir enklare for meg å snakke med han face to face. Så du har aldri, i løpet av de årene du har kjent han, snakket med han fysisk? Og så skal han komme på besøk? Anonymkode: 4b533...560 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #85 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Herrefred, hvorfor skal han groome TS i to år og reise halve verden rundt for å kverke henne? Litt sunn skepsis er greit, men dette var virkelig over the top! TS, litt sånn «hva hvis» scenarioer kan du jo tenke gjennom, men jeg håper dere får det kjekt sammen og at du oppdaterer oss! Selv har jeg vært på tre ukers blind date i USA, besøkte en fyr i København som jeg traff på fest og ikke engang husket jeg ga nummeret mitt til (han var faktisk brannmann!) og besøkte også en fyr i London som jeg møtte via en teit app på Facebook for hundre år siden. Jeg endte ikke opp med noen av dem, ikke alt var like vellykket, men det er bedre å angre på noe man gjorde, enn noe man IKKE gjorde. Anonymkode: 4cdea...d5a Enig. Folk møter ukjente fra Tinder og internett hele tiden. Eneste forskjellen her er at mannen er fra USA og ikke en eller annen indre bygd. Hvorfor er denne mannen potensielt mer farlig enn en fra en datingside fra andre siden av landet? Eller Sverige? Jeg er enig i at mannen burde bodd på hotell iallefall de første nettene og at TS ikke bør sende han penger. Men det hadde jeg ment om «Roy fra Indre Østfold også». Det handler ikke om at mannen er fra USA. Å ha en sunn skepsis er bare vel og bra, men mye i denne tråden er jo direkte latterlig. Anonymkode: 7bfcd...d99 8 1
Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #86 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke mot, det er dumhet. Militære menn fra USA som skal komme på besøk er en klassiker. Men ja, man bør være skeptisk uansett hvor de kommer fra, og aldri la noen man ikke kjenner bo hos seg. Anonymkode: 84930...cd4 Han her omtala seg ikkje som veteran. Han er veldig stolt av å vere brannmann. Og hans store lidenskap er bil og lastebil, så han kjører lastebil når han kan det til plantasjer.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #87 Skrevet 14. april 2025 Hva rømmer han ifra? Anonymkode: a2b5b...525 5 1
Gjest Gentleman59 Skrevet 14. april 2025 #88 Skrevet 14. april 2025 M65: Kjære TS, det finnes eksempel på eksempel av online fraud, Netflix har lavet (minst) en serie om det. Spillverden er en yndet arena for slike svindlere. Slik du beskriver din egen livssituasjon er du et mykt, enkelt enkelt mål. Veteran? Sett dokumentasjon? Brannmann? Sett dokumentasjon? Lastebilsjåfør? Sett dokumentasjon? Har du i det hele tatt sett dokumentasjon på at denne personen er den vedkommende har sagt at vedkommende er? Hvilken risikovurdering har du gjort? Du skal møte en person du ikke aner hvem er og ikke aner noe om med unntak av påstander som vedkommende har fremsatt? Selv om dette går bra er du i skolebøkene de neste 50 årene som definisjonen på naiv. Noen nevnte barnevernet, det jeg skal si om akkurat det er følgende: Bruk tiden med og for dine barn. Ikke ta denne risikoen. Det minste du bør gjøre er å ha noen på OSL sammen med deg. Og hjemme hos deg de første timene. Om du er så sprø at du gjennomfører. Så håper jeg politiet følger godt med på nettforum i Norge,
Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #89 Skrevet 14. april 2025 Dokke som meina eg er så naiv. Eg har ett spm. Kva er forskjellen med å fare på fylla i helgene og ta med seg en ukjent heim i heimen og har sex i fylla? Skal mann ringe barnevernet der også? Eller er det 'fylla har skylla' Patetisk. Eg er en fullt oppegåande person, ja eg har dårleg sjølvtillit i forhold til UTSEENDE mitt, for eg var sammen med en som hata nærhet og eg følte meg stygg og jævlig i 7år. Eg ser ikkje problemet heilt ærleg, om han er frå USA, Trondheim eller Danmark eller kor søren det er snakk om. Finst faen meg psykopata overalt etter min erfaring. Det viktige er å ha korta tett inntil kroppen. Men eg gir alltid folk en ærleg sjanse. Kor er det blitt av? Ingen som stola på noken lenger? 5 1 2
Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #90 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herrefred, hvorfor skal han groome TS i to år og reise halve verden rundt for å kverke henne? Litt sunn skepsis er greit, men dette var virkelig over the top! TS, litt sånn «hva hvis» scenarioer kan du jo tenke gjennom, men jeg håper dere får det kjekt sammen og at du oppdaterer oss! Selv har jeg vært på tre ukers blind date i USA, besøkte en fyr i København som jeg traff på fest og ikke engang husket jeg ga nummeret mitt til (han var faktisk brannmann!) og besøkte også en fyr i London som jeg møtte via en teit app på Facebook for hundre år siden. Jeg endte ikke opp med noen av dem, ikke alt var like vellykket, men det er bedre å angre på noe man gjorde, enn noe man IKKE gjorde. Anonymkode: 4cdea...d5a Takk! Denne trengte eg å høre etter all kritikken eg har fått i dag. Å få orda naiv og barnevernstruslar etter seg er ikkje så veldig kjekt 😵💫🤯 Trudde folk kunne diskutere litt meir voksent enn som så. Eg håpar eg/vi får noken fine dagar sammen, eg trur det nemlig. Eg har trua, men sjølvsagt ringer det også bjeller som er sunn fornuft. Han virka som en kjempe kar, og er spent på om dette stemmer. Vi er like rare begge 2 😂 Vi er som sagt venner pr no. Og han seier sjølv at han vil ikkje rushe noke, og vil bruke tida å ha det kjekt. Eg prøva å snu sitvasjonen også litt. Han kjem til ett nytt land. Kjenner ingen. Og skal møte meg! Det blir jo akkurat det samme. Familien hans er også veldig skeptiske til att han skal dra hitover. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #91 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (9 minutter siden): Dokke som meina eg er så naiv. Eg har ett spm. Kva er forskjellen med å fare på fylla i helgene og ta med seg en ukjent heim i heimen og har sex i fylla? Skal mann ringe barnevernet der også? Eller er det 'fylla har skylla' Patetisk. Eg er en fullt oppegåande person, ja eg har dårleg sjølvtillit i forhold til UTSEENDE mitt, for eg var sammen med en som hata nærhet og eg følte meg stygg og jævlig i 7år. Eg ser ikkje problemet heilt ærleg, om han er frå USA, Trondheim eller Danmark eller kor søren det er snakk om. Finst faen meg psykopata overalt etter min erfaring. Det viktige er å ha korta tett inntil kroppen. Men eg gir alltid folk en ærleg sjanse. Kor er det blitt av? Ingen som stola på noken lenger? Ute på byen har du i det minste fått et inntrykk av personen før du tar ham med deg hjem, du har i det minste snakket med ham. Som regel har du også sett noen av hans venner, sett hvordan han oppfører seg rundt andre. Som regel har også en eller flere av dine venner sett fyren. Vanligvis er en man tar med seg hjem i fylla i Norge også en mann man snakker samme språk med, en mann med noenlunde samme kulturbakgrunn. Du har til og med valgt å ikke snakke med denne mannen. Det at du ikke ser problemet med at han er fra et annet kontinent, med en helt annen kultur, et språk du selv sier du ikke behersker å snakke... det at du ikke ser problemet med at dette er en veteran som forskning viser har svært høy risiko (sammenlignet med de som ikke har vært i krigsområder) for å ha psykiske traumer, psykiske problemer, større risiko for at de er voldelig, at de er rusavhengige m.m..... ALT dette viser at du både mangler kunnskap om hvem og hva du møter, og at du er naiv. Om dette går bra, så er det flaks, ikke fordi du har tatt gode vurderinger. Å møte denne mannen hadde vært greit det, om du hadde vett nok til å beskytte deg selv nok. Det gjør du dessverre ikke når du velger å la denne fremmede mannen få bo hos deg, i ditt hjem som også er dine barns hjem (selv om de ikke er hjemme den uken), før du en gang har møtt ham, før du en gang har snakket med ham. Du viser at du er definisjonen på naivitet. Jeg forstår at du virkelig ønsker at dette skal gå bra. Men hvorfor har du ikke tid til å beskytte deg selv??? Hva er det som gjør at du ikke tør eller ikke vil beskytte deg selv? Anonymkode: c2b55...ebf 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #92 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om det stemmer at han er brannmann, lastebilsjåfør og veteran, så begynner jeg å lure på hvor lenge han egentlig har tjenestegjort siden han er 35 år. (Ifølge den andre tråden). Han kunne jo ikke verve seg før han var 17 år med foreldrenes godkjenning, eller 18 år uten foreldrenes godkjenning. Stemmer han Trump også? Anonymkode: 06642...0b6 Hva har det å gjøre med saken om han stemmer Trump?? Anonymkode: 5dfa2...1be 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #93 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (7 timer siden): Det var faktisk eg som sa det var greit. Då får eg ett meir heilhetsinntrykk over mannen. Men hvor kom idéen ifra? Sa du greit etter at han hadde ymtet frem på en stund? Anonymkode: e3873...4cb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #94 Skrevet 14. april 2025 Gentleman59 skrev (1 time siden): Så håper jeg politiet følger godt med på nettforum i Norge, Du finner politifolk på alle nettforum. TS er blitt advart i sin første tråd. Det har imidlertid ingen hensikt, for hun har satt skylappene på og ser på alle advarsler som negativ motbør. Det er ikke ulovlig å være naiv og lettlurt. Hun beskriver seg selv som en ufør person som har vært i forhold med psykopat(er), hun har tydeligvis komplekser for utseendet, og hun behersker engelsk så dårlig at hun ikke, etter lang tids kontakt med personen, har snakket med ham. En mann, bosatt i USA, med barn der, med jobb som blant annet brannmann, tidligere ansatt i Forsvaret, og jeg mener å huske at han så bra ut, skal altså ha stor interesse av en ufør barnemor bosatt på Vestlandet. Dette skal henge sammen med at han har "hatt en så vanskelig barndom", de er sjelevenner, de to. Hvordan det hele skal løse seg praktisk, vet ingen. Vel, noe skurrer. Men det er helt bortkastet å forsøke å forklare dette til TS. Det blir et problem for samfunnet når det skal ryddes opp i dette etterpå. Anonymkode: 874be...1d4 5 2
Gjest Gentleman59 Skrevet 14. april 2025 #95 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du finner politifolk på alle nettforum. TS er blitt advart i sin første tråd. Det har imidlertid ingen hensikt, for hun har satt skylappene på og ser på alle advarsler som negativ motbør. Det er ikke ulovlig å være naiv og lettlurt. Hun beskriver seg selv som en ufør person som har vært i forhold med psykopat(er), hun har tydeligvis komplekser for utseendet, og hun behersker engelsk så dårlig at hun ikke, etter lang tids kontakt med personen, har snakket med ham. En mann, bosatt i USA, med barn der, med jobb som blant annet brannmann, tidligere ansatt i Forsvaret, og jeg mener å huske at han så bra ut, skal altså ha stor interesse av en ufør barnemor bosatt på Vestlandet. Dette skal henge sammen med at han har "hatt en så vanskelig barndom", de er sjelevenner, de to. Hvordan det hele skal løse seg praktisk, vet ingen. Vel, noe skurrer. Men det er helt bortkastet å forsøke å forklare dette til TS. Det blir et problem for samfunnet når det skal ryddes opp i dette etterpå. Anonymkode: 874be...1d4 M65: Enig.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #96 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hadde vært så enormt bra om du sluttet helt å oppdatere TS. De hadde sittet her som noen idioter og håpet på oppdatering, de nærer slik på at det må gå dårlig, hvor gal han var - at alle deres spekulasjoner gikk i oppfyllelse. Kan se det for meg, de første dagene kommer det liksom noen forsiktig, "hvordan gikk det TS?" Så blir det færre, en gang i kvartalet, men tråden kommer til å leve evig. Helt til Internett har blitt tatt over av AI.. Oh gud, det hadde vært en våt drøm for meg. Anonymkode: ff120...74e Jeg håper på en eventyrslutt. Og at hun er trygg. Det var litt skummelt det med å bo hos henne. Men han kan jo være drømmeprinsen. Det mest sannsynlige ellers er sikkert at det blir kleint som noen sier. Jeg heier på deg ts. Hun som sa det om barnevernet er jo tydeligvis ikke i vater. Anonymkode: e3873...4cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2025 #97 Skrevet 15. april 2025 Herregud for noen svar, ts 😅. Kos deg du.... Livet er for kort til noe annet 💘. Selv dro jeg Norge tvers på min aller første date med en engelskmann boende og jobbende i Norge. Han var så skummel 💘🤣🤣! Gift og haug med unger idag 😂... Den eneste gangen jeg har vært veldig skeptisk var til en fyr jeg møtte på byen, som hadde ankret opp i byen med båten sin, og vi fant tonen og jeg ble med i båten etter byen. Vi hadde god tone dagen etter og planla båttur langt vekk😂. Kjente ikke fyren engang, men blei da med selv om han kunne partert meg og kasta meg til sjøs. Gode venner idag altså. Enjoy amerikaneren din du !! God påske 💘 Anonymkode: fa850...381 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2025 #98 Skrevet 15. april 2025 Gentleman59 skrev (11 timer siden): M65: Kjære TS, det finnes eksempel på eksempel av online fraud, Netflix har lavet (minst) en serie om det. Spillverden er en yndet arena for slike svindlere. Slik du beskriver din egen livssituasjon er du et mykt, enkelt enkelt mål. Veteran? Sett dokumentasjon? Brannmann? Sett dokumentasjon? Lastebilsjåfør? Sett dokumentasjon? Har du i det hele tatt sett dokumentasjon på at denne personen er den vedkommende har sagt at vedkommende er? Hvilken risikovurdering har du gjort? Du skal møte en person du ikke aner hvem er og ikke aner noe om med unntak av påstander som vedkommende har fremsatt? Selv om dette går bra er du i skolebøkene de neste 50 årene som definisjonen på naiv. Noen nevnte barnevernet, det jeg skal si om akkurat det er følgende: Bruk tiden med og for dine barn. Ikke ta denne risikoen. Det minste du bør gjøre er å ha noen på OSL sammen med deg. Og hjemme hos deg de første timene. Om du er så sprø at du gjennomfører. Så håper jeg politiet følger godt med på nettforum i Norge, "Dette er alvorlig, har sett det på Netflix" 🤣🤣 Anonymkode: fc8ee...6b0
Gjest Gentleman59 Skrevet 15. april 2025 #99 Skrevet 15. april 2025 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): "Dette er alvorlig, har sett det på Netflix" 🤣🤣 Anonymkode: fc8ee...6b0 M65: Dersom du tar deg tid til å lese posten min så er det ikke det jeg skriver. Poenget mitt er ikke at Netflix har lavet en (fler?) serier (har ikke sett noen av dem), men at online fraud, også i spillverden er stor business. Mulig posten min ble for lang for deg? Endret 15. april 2025 av Gentleman59
AnonymBruker Skrevet 15. april 2025 #100 Skrevet 15. april 2025 Jeg fikk følelsen av at dette var en scammer som ikke kommer.. Men var bare en følelse. Anonymkode: 5c5b6...aa3 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå