Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #61 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke bra å ha han overnattende i eget hus. Dette ble også skrevet til deg i første tråden du hadde om dette, du vet da du sa han skulle bo på hotell. Da ble du fortalt at det var BRA! Men nå har du valgt å gå bort fra det og slipper han inn i huset ditt. Han har vært i Irak, 3 ganger. At han ptsd er faktisk ganske sannsynlig. Finn ut hva som er hans triggere slik at du kan unngå å slå ut en hendelse på han mens han er i huset ditt. Du henter han på flyplassen, det må da være greit. Men du kan med fordel ha andre folk i huset med deg også. Denne venninna du har nevnt, hun kan godt være med dere og ikke bare være i backup. Hvor lenge skal han være her? Anonymkode: 61516...eff Heile familien min, vennekrets min veit om dette her. Og alle er parat om det skjer noke. Dei støtta meg. Dei har sett så mykje av han sjølv, att dei syns det blir gøy å møte han. Og han vil møte dei. Han har spurt fleire gonga om å ringe meg, seinast for 1 time sia, men eg sa nei. Eg velger å vente, veit ikkje kvifor. Jo, eg veit, et hata å prate i telefon faktisk. Men eg trur det blir enklare for meg å snakke med han face to face. 2
Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #62 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hadde mye heller fått ham til å leie en leilighet i nærheten gjennom airbnb. For som sagt, tenk om du ser på ham i 2 sek og skjønner at det er HELT uaktuelt. Det blir en laaaaaang og piiiiinlig uke... Anonymkode: 847ae...8b4 Han legger seg inn på hotell om eg vil det. Det veit han. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #63 Skrevet 14. april 2025 Kan du ikke bare ta ett skritt av gangen? Det er første gang dere møtes og bare ta det derfra. Når han har reist igjen, så kan du evaluere litt sammen med venninnene dine. En ting jeg lurer på er hvordan hans økonomi vil være hvis han skulle flytte til Norge som en eldre mann. Har han pensjon fra USA som han “får med seg” til Norge og er dette nok? Anonymkode: cfbab...5d9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #64 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (Akkurat nå): Han legger seg inn på hotell om eg vil det. Det veit han. Gi ham beskjed om det nå. Som sammen kan man gjøre når man blir godt kjent. Det er ikke sikkert du liker ham en gang når du møter ham, Anonymkode: 84930...cd4 2 1
Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #65 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og hvem har betalt flybilletten? Anonymkode: 84930...cd4 Kanskje mora hans. Herregud, eg velger å sjå vekk frå sånne spm. For eg har ikkje penga, det veit han. Som eg har sagt før. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #66 Skrevet 14. april 2025 TS du må sørge for at noen kommer på besøk til deg mens han er det i det minste. Jeg er samboer med en fra er annet land, vi hadde et avstandsforhold i flere år før han flyttet til Norge. Det hadde aldri ramlet meg inn å invitere han hjem til meg første gang vi møttes! Du ANER ikke hva slags menneske dette er, og utsetter deg selv for unødvendig fare. Vi møttes i en annen by, separate hoteller, og møttes i full offentlighet med andre mennesker rundt. Innen han besøkte meg i mitt hjem første gang (eller jeg besøkte han) hadde jeg ikke bare møtt han flere ganger, men også møtt hans beste venner. Denne «jeg ser det an» forstår jeg heller ikke, hva er det å se an? Tror du at dere kommer til å ha et avstandsforhold resten av livet? Det skjer ikke, en av dere går lei eller møter noen andre om dere aldri kan bygge et liv sammen. Med utgangspunktet dere har er det utrolig lite sannsynlig at dere kan bo sammen, hverken nå eller i fremtiden. Du tar med andre ord stor risiko for liten gevinst her. Du ber om råd men det er allerede for sent, du har invitert en fremmed til å bo hos deg, en du aldri har møtt. Det eneste rådet jeg har nå er som jeg sa i starten - sørg for at folk kommer på besøk mens han er der. Anonymkode: 2fe78...781 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #67 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (4 minutter siden): Kanskje mora hans. Herregud, eg velger å sjå vekk frå sånne spm. For eg har ikkje penga, det veit han. Som eg har sagt før. Du velger også å se bort fra alle gode råd, så hva er vitsen med å skrive innlegg i det hele tatt. Hele greia virker veldig oppkonstruert, men samtidig vet vi at sjokkerende mange faller for sånne menn og historier. Og motsatt mange menn som også lar seg lure av kvinner (som iblant ikke en gang er kvinner). Felles for dem er at ingen gode råd biter på dem. Anonymkode: 84930...cd4 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #68 Skrevet 14. april 2025 Du trenger ikke å engste deg for engelsken, de pleier å være greie der om du er dårlig i muntlig engelsk. De fleste synes det er fantastisk at du kan engelsk i det hele tatt. Ser litt for meg en litt hillbilly type fra midt- eller sørstatene, som kanskje får nyhetene sine fra SoMe til nød Foxnews. Tviler på at han vet alt det tullete Trump finner på. Du må være forberedt på at baderomsdøra kommer til å stå på vid gap etter at han har vært der, og han kommer ikke til å låse når han er inne på badet. Ellers så må jeg si meg enig med de som synes han burde overnatte på hotell når du ikke kjenner han. Anonymkode: 06642...0b6 2 1
hvaduikkeser Skrevet 14. april 2025 #69 Skrevet 14. april 2025 Hva skal en amerikaner med en blakk, ufør dame i Norge? Skjønner ikke at du tør. 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #70 Skrevet 14. april 2025 Dette har jeg også gjort en gang. 😊 Vi dro på hyttetur sammen i en helg på første møte. Ja, det var teoretisk mulig at han var en øksemorder, men jeg følte at jeg hadde blitt godt kjent med han i det halvåret vi hadde hengt sammen i spillverden. Vi videochattet og visste hvordan den andre så ut. Det jeg fant når jeg googlet stemte med det han fortalte meg. Det er alltid en sjanse for at noen kan være psykopat uansett hvor man treffer noen. Hadde ikke noe spesielt sikkerhetsnett den helgen annet enn at mamma visste hvor jeg var. Gikk kjempebra og er fremdeles sammen nå 10 år senere. Ikke bruk lang tid før dere flytter sammen. Det sliter virkelig på forholdet med avstand i årevis. Anonymkode: 8e934...72b 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #71 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (21 minutter siden): Heile familien min, vennekrets min veit om dette her. Og alle er parat om det skjer noke. Dei støtta meg. Dei har sett så mykje av han sjølv, att dei syns det blir gøy å møte han. Og han vil møte dei. Han har spurt fleire gonga om å ringe meg, seinast for 1 time sia, men eg sa nei. Eg velger å vente, veit ikkje kvifor. Jo, eg veit, et hata å prate i telefon faktisk. Men eg trur det blir enklare for meg å snakke med han face to face. Burde ta den. Han ringer sikkert for å fortelle han har mistet flybilletten og må låne penger til ny. Som du da heeeeelt sikkert får tilbakebetalt når han kommer. Eller at han har brukket foten og må låne penger midlertidig for å betale sykehusregningen og ny billett siden den opprinnelige må endres. Lommebok og kort har han helt sikkert mistet på et av sine oppdrag som brannmann. Sannsynligheten for at Vålerenga vinner Champions League er større enn at han setter sine føtter på norsk jord😃😃 Anonymkode: 3b1ef...e27 7
Kålrota Skrevet 14. april 2025 #72 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (1 time siden): Ja, det blir ho berre sånn, men det er en risk eg er villig til å ta. Du har jo bestemt deg, tross mange gode og legitime råd. Hvorfor spør du da? 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #73 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (1 time siden): Eg betala ikkje ett øre. Og kjem ikkje til å gjere det. Er jo samme spørsmålene denne gongen som sist. Ser dokke ikkje kva eg spør om i innlegg 2? Bra du ikke betaler noenting. Du er fremdeles så skremmende naiv, at det viktigste er å realitetsorientere deg om den risikoen du tar selv, og den risikoen du indirekte utsetter dine barn for (hvis du f.eks. blir skadet eller verre...). Om du er så sikker på denne mannen som du forsøker å gi inntrykk av, da er det vel heller ikke noe problem å være deg selv rundt ham? Dere har kommunisert på engelsk i to år, ergo er det bare en ørliten bøyg å også snakke engelsk. Han bør IKKE bo hjemme hos deg! Anonymkode: c2b55...ebf 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #74 Skrevet 14. april 2025 Jeg blir ikke overrasket om noe «uforutsett» skjer sånn at han ikke kan komme likevel. Kanskje han ber deg hjelpe ham med å betale for å komme ut av en knipe. Men jeg håper jo for sin del at både jeg og de andre skeptikerne her inne tar feil. Hold oss oppdatert den dagen han skal komme da! Gjerne med et nytt innlegg med en like bra overskrift som dette, så vi som følger med skjønner hva det gjelder. Anonymkode: e154a...498 6 2
Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #75 Skrevet 14. april 2025 Ja! Kanskje eg skal gjere det 😂😂 Dette er jo spennande og underholdende både for meg og andre 😅 Eg delar gjerne mine erfaringar med andre. Det kan hende der finst gode folk der ute. For der finst mange dårlege dessverre. 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #76 Skrevet 14. april 2025 Hvordan skal du snakke med han når du ikke engang tør å prate med han på telefon fordi du ikke tør å snakke engelsk? Anonymkode: 0d47f...908 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #77 Skrevet 14. april 2025 Han har ikke landet ennå... Kanskje ble noen plutselig syk og så kan han ikke komme likevel🙄 Anonymkode: 98771...c1f
Bil123 Skrevet 14. april 2025 Forfatter #78 Skrevet 14. april 2025 Nei, no avslutta eg denne tråden her. Dette vart for dumt for min del. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #79 Skrevet 14. april 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har dere tenkt på hvordan dette forholdet eventuelt skal fungere frem i tid, altså om dere skal flytte sammen og hvordan det skal foregå?. Han vil ikke ha sjans til å skaffe seg oppholdstillatelse i Norge på egen hånd så lenge han ikke har en meget spesiell utdanning som det er sterkt behov for i Norge, hvis dere skal gifte dere og du skal stå som referanseperson så stilles det store økonomiske krav og andre krav til deg. Samme blir andre veien hvis dere skal bo i USA, der vil du få problemer med helseforsikring og hvis du allerede har problemer med helsen så vil du slite med å få forsikring. Om du får forsikring så vil den ikke gjelde for de helseproblemene du har i dag, havner du på sykehus så kan regningen fort bli flere millioner kroner som du må betale ut av egen lomme. Anonymkode: 9d420...9d0 Det er ikke store økonomiske krav til uføretrygdede når de skal være referanseperson ved familieinnvandring, det er snakk om 307 tusen i året... Det er mange og gode muligheter for mennesker fra USA å bo i Norge, både midlertidig og permanent. Virker litt som om du bare var ute etter å svartmale her. Anonymkode: 8e934...72b 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2025 #80 Skrevet 14. april 2025 Bil123 skrev (1 time siden): Nei, no avslutta eg denne tråden her. Dette vart for dumt for min del. Nei, fortsett Anonymkode: 3b1ef...e27 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå