Gå til innhold

Lufte/vertikalskjære plen - kalke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal "fikse" plenen vår i morgen. Vi har mye mose rundt om på plenen og skal bruke en vertikalskjærer/mosefjerner. Det følger med både mosefjerneren og vertikalskjærer. Da regner jeg med det er mosefjernen vi bruker først også den andre etter? Noen som har erfaring 

Etterpå skal vi så og gjødsle og toppdresse med sand, muligens litt jord også. Men så lurer jeg på om noen vet, kan man kalke i samme slengen eller ødelegger det noe?

Anonymkode: 5f4a3...52c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vertikalskjærer brukes ofte i plenen forøvrig, men du kan jo bruke den etter at mosen er fjernet for å harve litt opp i jorda under.

Du kan gjerne kalke samtidig, og gjerne bruke gjødsel som inneholder kalk. Når det er mose så er jorda ganske sur, så da tåler den endel kalk. 

Anonymkode: 0dedd...9de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vertikalskjærer brukes ofte i plenen forøvrig, men du kan jo bruke den etter at mosen er fjernet for å harve litt opp i jorda under.

Du kan gjerne kalke samtidig, og gjerne bruke gjødsel som inneholder kalk. Når det er mose så er jorda ganske sur, så da tåler den endel kalk. 

Anonymkode: 0dedd...9de

Takk for svar/tips.

Det ble til at vi gikk over med mosefjerneren først også vertikalskjæreren. Ble veldig bra

Jeg leste på nettet at det ikke var så bra å kalke og gjødsle sammen, da effekten kunne bli dårligere da. Så vi bare sådde og gjødslet. Og toppet med sand.

Anonymkode: 5f4a3...52c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Robotklipper eliminerer all mose på 2 mnd.

Anonymkode: 532ca...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...