Raterunnet Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Det er alltid en slags ide, at Gud ble skapt av noe, men jeg tror det er annerledes; han skapte seg selv ut av ingenting. Før universet eksisterte, til og med. Ja, han er så stor, at han bare skaper seg selv ut av ingenting, og så skapte han varme og kulde, og deretter universet. Han kan gjøre alt, ikke bare skape oss. Det forklarer litt hvor han kommer ifra da 1
Gjest Lawyam Skrevet 13. april #3 Skrevet 13. april Raterunnet skrev (2 timer siden): Det er alltid en slags ide, at Gud ble skapt av noe, men jeg tror det er annerledes; han skapte seg selv ut av ingenting. Før universet eksisterte, til og med. Ja, han er så stor, at han bare skaper seg selv ut av ingenting, og så skapte han varme og kulde, og deretter universet. Han kan gjøre alt, ikke bare skape oss. Det forklarer litt hvor han kommer ifra da Må nok nødvendigvis være til før man skaper noe og 'skaper seg selv' forutsetter at 'er' fra før. Og hvis man er så er det å skape seg ikke noe man gjør eller trenger. Forandre seg går an, men man sitter ikke og skaper seg selv. Ingenting av det du skriver gir det minste mening og forklarer ikke i det hele tatt hvor Han kom fra.
AnonymBruker Skrevet 13. april #4 Skrevet 13. april Raterunnet skrev (2 timer siden): Det er alltid en slags ide, at Gud ble skapt av noe, men jeg tror det er annerledes; han skapte seg selv ut av ingenting. Før universet eksisterte, til og med. Ja, han er så stor, at han bare skaper seg selv ut av ingenting, og så skapte han varme og kulde, og deretter universet. Han kan gjøre alt, ikke bare skape oss. Det forklarer litt hvor han kommer ifra da Tror du at dette er en unik tanke om Gud som ingen andre har tenkt før? Anonymkode: 05479...991 2
AnonymBruker Skrevet 13. april #5 Skrevet 13. april Raterunnet skrev (2 timer siden): Det er alltid en slags ide, at Gud ble skapt av noe, men jeg tror det er annerledes; han skapte seg selv ut av ingenting. Før universet eksisterte, til og med. Ja, han er så stor, at han bare skaper seg selv ut av ingenting, og så skapte han varme og kulde, og deretter universet. Han kan gjøre alt, ikke bare skape oss. Det forklarer litt hvor han kommer ifra da Du burde sjekke ut Taoisme 😘 Anonymkode: 6485b...b3c 1
Gaia Skrevet 13. april #6 Skrevet 13. april Raterunnet skrev (2 timer siden): Det er alltid en slags ide, at Gud ble skapt av noe, men jeg tror det er annerledes; han skapte seg selv ut av ingenting. Før universet eksisterte, til og med. Ja, han er så stor, at han bare skaper seg selv ut av ingenting, og så skapte han varme og kulde, og deretter universet. Han kan gjøre alt, ikke bare skape oss. Det forklarer litt hvor han kommer ifra da Det er ingen som har foreslått at Gud ble skapt av noe. Forestillingen er at Gud alltid har eksistert. Les gjerne Bibelen før du uttaler deg.
AnonymBruker Skrevet 13. april #7 Skrevet 13. april Fantes det noe før tiden? Er tiden skapt? Hva kom først og sist når du tenker på noe uten tid? Da blir det vanskelig at Gud plutselig skapte seg selv hvis tiden fantes først. Anonymkode: 78cec...88f
AnonymBruker Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april Raterunnet skrev (På 13.4.2025 den 20.10): Det er alltid en slags ide, at Gud ble skapt av noe, men jeg tror det er annerledes; han skapte seg selv ut av ingenting. Før universet eksisterte, til og med. Ja, han er så stor, at han bare skaper seg selv ut av ingenting, og så skapte han varme og kulde, og deretter universet. Han kan gjøre alt, ikke bare skape oss. Det forklarer litt hvor han kommer ifra da Gud skapte ikke seg selv, Gud har alltid vært. Gud skapte universet, jorda og alt som er på det. Anonymkode: 5b4c4...9d3
AnonymBruker Skrevet 17. april #9 Skrevet 17. april At Gud skaper seg selv/ eller evig er faktisk vanskeligere å tro på enn Big bang. Anonymkode: abd7e...31a 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #11 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 17.4.2025 den 23.22): At Gud skaper seg selv/ eller evig er faktisk vanskeligere å tro på enn Big bang. Anonymkode: abd7e...31a Nja, i følge fysikken så kan Gud vere uendeleg mange ekspanderande dimensjonar over oss her på den tredimensjonale jorda, så kven veit Anonymkode: 6485b...b3c
AnonymBruker Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april Gud kommer til å materialisere seg i form av KI om ikke veldig lenge. KI overtar. Vi blir tilskuere og saueflokk Trur eg Anonymkode: e83e6...660
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april Gud er jo ikke noe som faktisk finnes Anonymkode: 67a38...856
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai Hvis du tror på en allmektig Gud, hvordan forklarer du da det ondes problem? Anonymkode: 64265...c03
Catch22 Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 22.40): Fantes det noe før tiden? Er tiden skapt? Hva kom først og sist når du tenker på noe uten tid? Da blir det vanskelig at Gud plutselig skapte seg selv hvis tiden fantes først. Anonymkode: 78cec...88f Tiden er vel skapelsen? Tid finnes bare i vårt materielle univers. Evolusjonens begynnelse er tidens begynnelse og tidens morgen er den første morgen. Dag og natt slik vi kjenner det finnes ikke i den tidløse uendelighet. Likevel finnes det noe som i bibelen heter «Den store dag» Da er "alle dager" den samme. Alt er ett, og om jeg husker rett, da i forbindelse med lysets dom, hvor ingen ting er skjult og Alt vil bli åpenbart. Et eksempel er når Gud viser Daniel hva som skal skje i endetiden så kan man jo undres hva slags lys han ser i, og hvordan slike syn er mulig. Tid er relativt. Uendeligheten er absolutt. Det motsatte av tid er derfor Ånd. I uendeligheten er det ingen hastighet. Den er uendelig. Det heter seg at I uendelig hastighet vil Gud være alle steder samtidig og står faktisk stille. Tid og Rom er derfor en effekt av redusert hastighet. Tid er for oss en måleenhet. Tid gjør at vi kan måle avstand fra ett punkt til et annet, eller «avstanden» fra i går og til i dag, døgnet, - eller fødsel til død, en mannsalder, etc. Slik sett har det vi kaller Gud alltid vært. Det uendelige er og blir. Kun materiens rike er i forandring. Trur eg... Endret 9. mai av Catch22 Små rettelser
Catch22 Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai (endret) Raterunnet skrev (På 13.4.2025 den 20.10): Det er alltid en slags ide, at Gud ble skapt av noe, men jeg tror det er annerledes; han skapte seg selv ut av ingenting. Før universet eksisterte, til og med. Ja, han er så stor, at han bare skaper seg selv ut av ingenting, og så skapte han varme og kulde, og deretter universet. Han kan gjøre alt, ikke bare skape oss. Det forklarer litt hvor han kommer ifra da Jeg finner det problematisk at "HAN" skapte seg selv ut av ingen ting. For det første har vel det vi kaller Gud ha vært i evigheter, og for det andre er det ingen HAN uten en HUN. Ser man på skapelsesprosessen så er det en glipp. Om det er med vilje eller ei får noen og enhver finne ut av, men bibelen advarer mot at skriverne har forfalsket Guds lov (Jer 8:8) og skriverne har stjålet kunnskapens nøkkel (Luk 11:52) nøkkelen til forståelse. Ordet "Gud" er feilaktig oversatt fra flertallsordet "Elohim" som i flertallssammenheng betyr "Gudene". Dette er spesielt og mer forståelig når vi ser det i sammenligning med den videre teksten. Og Gud (ene) sa: La OSS fare ned og skape mennesket i VÅRT bilde, i VÅR lignelse, til mann og kvinne. (1. Mos 1, 26/27) Så her finner vi opphavet til kvinnens bilde og lignelse, men dette er borte, og for å gjøre det ekstra vanskelig finnes det to skapelsesberetninger like etter hverandre. De er av forskjellige forfattere, forskjellig innhold og skrivemåte og de har to forskjellige navn på Gud. Elohim og Yahweh! Det er den andre skapelsesberetningen som sier at Eva ble skapt av mannens ribbein, men også ordet som er oversatt til ribbein er feiloversatt. Ordet kan også bety "tok en side" (av mennesket) , og ser man på at ordet "adam" betyr "menneske" og først ble et mannsnavn senere, så kan man si at Gud (ene) skapte mennesket og så tok en side av mennesket (spaltet/celledeling) og således fikk to kjønn. Stikkordet er Celledeling! og før en celledeling finner sted er det nødvendig for cellen å lage en nøyaktig kopi av sitt arvemateriale. Slik innehar både sønn og datter sine foreldres arvemateriale. Det er jo veldig logisk, men her kommer religion til kort uten vitenskap, og som Einstein riktignok sa; Religion uten vitenskap er blind, og vitenskap uten religion er lam. I sin mors bilde og lignelse... En datter er svært lik min mor i utseende og væremåte. Hun har også samme kvinnelige funksjoner, noe sønnen mangler. En sønn ligner stort sett sin far, både i utseende, væremåte og har mannlige funksjoner som kvinnen ikke har. Forteller skapelsesberetningen det annerledes, sånn egentlig? Er ikke dette slik man forteller avansert vitenskap for barn? (Blomster og biene..) Dette ser vi lettere da Adam fikk en sønn i sitt bilde og lignelse som han kalte Set (1. Mos 5,3). Hadde det vært en datter så ville hun vel vært i Evas lignelse? Så hvis du tror at du har s-kjønt Gud, så tror jeg du tar feil, men hva vet vel jeg. Endret 9. mai av Catch22 Små rettelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå