Gå til innhold

Zidoval (mot BV), normal utflod? Og spm om BV. TW, BILDE

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Først av alt: jeg har legetime og skal be om henvisning til gynekolog for både tips og råd, celleprøve og undersøkelse siden jeg har en kul inni der. 

Jeg fikk meg ny kjæreste for snart 1år siden, har ikke vært så seksuelt aktivt på de to foregående år som singel. Testing av kjønnssykdommer er ikke noe som slo meg først, siden jeg ikke har vært aktiv. Tok hjemmetest bestilt på nett og ble positiv på klamydia. Dro til fastlegen og fikk masse voksenkjeft og behandling. (Hjemmetesten var falskt positiv siden testen hos fastlegen var negativ) Kjæresten behandlet seg også. 

Etter dette har jeg fått bakteriell vaginose etter nesten hver gang vi har sex. Jeg føler meg så ekkel og urenslig pga lukt og mengde utflod. Vet at det ikke har noe med hygienen å gjøre, men at det er forstyrrelse i normalfloraen nedentil. Det går jo utover selvtilliten. (Litt pga bakteriell vaginose jeg ønsker meg en time til gyn også) 

Jeg har fått behandling i form av vagitorier tidligere, synes ikke den har funket veldig bra og fikk nå zidoval gel som jeg opplever har funket godt. Men nå (avsluttet behandling med siste dose natt til i dag) og under veis i behandlingen har utfloden vært veldig rar. Skikkelig klumpete blandet med vanlig "glatt" utflod. Kjennes nesten ut som oppsmuldret papir. På et tidspunkt så det nesten ut som store biter av hud som kom ut. Lukter ingenting av det og har heller ingen smerter. 
Er det normalt med slik utflod under behandlingen? 

og er det noen som har tips til forebyggende mot bakteriell vaginose? Har forsøkt lactal balanse, men det går kort tid før lukt og ubehag (kløe og svie) er tilbake. Vivag synes jeg ikke funker noe spesielt. 

IMG_1917.jpeg

Anonymkode: c8979...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...