AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg er 42 år gammel, har en jobb som til tider er stressende, men ikke alltid. Ingen barn. Samboer i 10 år og ellers alt på stell, bortsett fra at jeg føler at jeg aldri får slappet av ordentlig. Jeg må liksom alltid ha noe å gjøre, rydde, ordne ting, hvis ikke får jeg dårlig samvittighet. Tankene kverner i 100 km/t, omtrent som å ha en sang på hjernen som går i fast forward. Å sette seg på sofaen uten noe i hendene er ren tortur. Nylig skaffet jeg meg en deltidsjobb, siden jeg uansett ikke slapper av når jeg er hjemme. Jeg kjenner jo at det blir for mye for kroppen, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? Jeg eier ikke tålmodighet lengre, og jeg har lyst til å klikke på både samboer og resten av familien hele tiden. Jeg prøver å roe nervene med et glass vin, og det hjelper litt, men jeg ender alltid opp med å drikke for mye😥 Noen som har det på samme måte? noen tips? Ikke foreslå turer i skogen, jeg har hund og går 4-5 km om dagen. Jeg strikkker, men det er ikke avslappende i det hele tatt, heller tvert imot. Jeg har vært hos fastlegen, men hun er kun opptatt av fysiske symptomer, som søvnproblemer og vondt i magen. Fikk test-kit for å sjekke om jeg har magesår, den står i skapet og kommer ikke til å bli brukt. Sovepiller gjør meg bare ubrukelig dagen etter, og samboer spør meg hver gang om hva som er galt. Anonymkode: ed607...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Kjenner noen med en lignende historie som endte opp med adhd-diagnose etter de møtte veggen. Anonymkode: 0e4ca...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er 42 år gammel, har en jobb som til tider er stressende, men ikke alltid. Ingen barn. Samboer i 10 år og ellers alt på stell, bortsett fra at jeg føler at jeg aldri får slappet av ordentlig. Jeg må liksom alltid ha noe å gjøre, rydde, ordne ting, hvis ikke får jeg dårlig samvittighet. Tankene kverner i 100 km/t, omtrent som å ha en sang på hjernen som går i fast forward. Å sette seg på sofaen uten noe i hendene er ren tortur. Nylig skaffet jeg meg en deltidsjobb, siden jeg uansett ikke slapper av når jeg er hjemme. Jeg kjenner jo at det blir for mye for kroppen, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? Jeg eier ikke tålmodighet lengre, og jeg har lyst til å klikke på både samboer og resten av familien hele tiden. Jeg prøver å roe nervene med et glass vin, og det hjelper litt, men jeg ender alltid opp med å drikke for mye😥 Noen som har det på samme måte? noen tips? Ikke foreslå turer i skogen, jeg har hund og går 4-5 km om dagen. Jeg strikkker, men det er ikke avslappende i det hele tatt, heller tvert imot. Jeg har vært hos fastlegen, men hun er kun opptatt av fysiske symptomer, som søvnproblemer og vondt i magen. Fikk test-kit for å sjekke om jeg har magesår, den står i skapet og kommer ikke til å bli brukt. Sovepiller gjør meg bare ubrukelig dagen etter, og samboer spør meg hver gang om hva som er galt. Anonymkode: ed607...577 Har egentlig alltid hatt det sånn som deg. Har ikke likt å sette meg ned før sent på kvelden når alt er gjort, og da er det plutselig leggetid. Den dårlige samvittigheten kommer fort, og det er ikke så veldig behagelig i lengden nei... er også 42 Test ut mindfulness. Jeg bruker en app som heter Calm, har brukt den et par år. For meg gir det en unnskyldning til å slappe av litt - det er jo faktisk bra for helsen, så unngår en del følelse av "bortkastet tid" Så prøver jeg ofte å tenke på hva andre gjør i hverdagen. Mange føler seg jo faktisk helt fornøyd med å ikke gjøre noe nyttig 24/7 🙈 Anonymkode: 08289...d23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg er 42 år gammel, har en jobb som til tider er stressende, men ikke alltid. Ingen barn. Samboer i 10 år og ellers alt på stell, bortsett fra at jeg føler at jeg aldri får slappet av ordentlig. Jeg må liksom alltid ha noe å gjøre, rydde, ordne ting, hvis ikke får jeg dårlig samvittighet. Tankene kverner i 100 km/t, omtrent som å ha en sang på hjernen som går i fast forward. Å sette seg på sofaen uten noe i hendene er ren tortur. Nylig skaffet jeg meg en deltidsjobb, siden jeg uansett ikke slapper av når jeg er hjemme. Jeg kjenner jo at det blir for mye for kroppen, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? Jeg eier ikke tålmodighet lengre, og jeg har lyst til å klikke på både samboer og resten av familien hele tiden. Jeg prøver å roe nervene med et glass vin, og det hjelper litt, men jeg ender alltid opp med å drikke for mye😥 Noen som har det på samme måte? noen tips? Ikke foreslå turer i skogen, jeg har hund og går 4-5 km om dagen. Jeg strikkker, men det er ikke avslappende i det hele tatt, heller tvert imot. Jeg har vært hos fastlegen, men hun er kun opptatt av fysiske symptomer, som søvnproblemer og vondt i magen. Fikk test-kit for å sjekke om jeg har magesår, den står i skapet og kommer ikke til å bli brukt. Sovepiller gjør meg bare ubrukelig dagen etter, og samboer spør meg hver gang om hva som er galt. Anonymkode: ed607...577 Du må slutte å agere på den følelsen av å måtte gjøre noe. Stress avler tankekjør som igjen avler stress. Noen må bli fysisk syke og må gå på en kjempesmell før de skjønner at man ikke kan fortsette. Mulig du er en av de😅 Det går til ett visst punkt så sier det pang og man kommer seg ikke opp av senga. Det er ubehagelig å sitte i ro og ikke gjøre noe når man er vandt til at det går i hundre hele tiden, men ta det litt etter litt -korte pauser flere ganger for dagen, etterhvert lærer kroppen at det ikke er farlig å slappe av. Anonymkode: d5f3c...052 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Ver så snill å prøv denne. Den er toppen for både hode og kropp: Anonymkode: 1360e...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Dette minnet meg på et innlegg jeg så tidligere i dag. Det korte svaret er at du kan lære deg å slappe av, men du må begynne i det små, øve og øve. https://www.instagram.com/p/DHWS0HbOvT2 Anonymkode: bc1cf...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå