Gå til innhold

Stor krangel med mannen om vinduer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen sier at jeg har veldig mange fantasifulle forestillinger og har nå sagt at han har fått nok. Hvis jeg ikke blir med i terapi så vil han skilles. Jeg mener jeg er fornuftig og bare liker å ta vare på tingene mine.

For et år siden kjøpte vi nye vinduer og markiser. Jeg mener at for å ta vare på vinduene burde markisene alltid være helt nede ved solskinn, ellers brukes vinduene fortere opp. Det er mer økonomisk og miljømessig lurt å skifte duk i markisene ofte enn å skifte ut vinduene ofte. Nye duker i markisene koster en brøkdel av nye vinduer og det går mye fortere å bytte ut når det først strengs.

Mannen ønsker å la sola skinne inn i huset og vil helst bare ha markisene nede når han ser på TV. For meg gjør det ikke noe om det er litt mørkere, hvis jeg vil ha sol så går jeg bare ut!

Men nå sier mannen at han har fått nok og at jeg er gal. Men jeg har alltid hatt dårlig råd fordi jeg er kronisk syk og vil bare unngå å bruke opp vinduene som tross alt kostet flere hundre tusen (med montering, men likevel). Å ta ned markisene forhindrer også falming av møblene som står i sollyset.

Jeg opplever at mannen ofte vil sløse mer enn meg. Jeg er flink til å sy, fikse og reparere ting som blir ødelagt, men vinduer kan jeg jo ikke fikse dersom de brukes opp så jeg vil være forsiktig med dem.

Hjelp! Det må da være flere som ønsker å ta vare på tingene sine og som f.eks ikke ønsker å bruke opp vinduene når man har kjøpt nye?

Anonymkode: 9fc1f...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan mener du at vinduene brukes opp..?

Anonymkode: c1153...ebc

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som trolle tråd.

Hvis du mener seriøst  så bør du til behandling. Du bruker nå ikke opp vinduene fordi sola står på vinduene. Da  burde vinduene hos svigers vært ødelagt. Er fra 1800 tallet. Og glass osv er nå like fine. Blitt vanlig  vedlikehold ved å males og kittest

Anonymkode: 997ff...93b

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med mannen din i terapi du. 

Tror du vet ar vinduer ikke blir brukt opp. 

Kan legge til at lys er bra for både hodet og psyken.

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du innbiller deg altså at vi som ikke har markiser driver å bytter vinduer jevnlig fordi de brukes opp? 

veldig nysgjerrig på hvordan du mener de brukes opp altså 😅

Anonymkode: 570a4...353

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinduer blir ikke slitt eller brukt opp, de blir gamle, mellom 20 til 30 år, og da bør de byttes. Men de blir ikke gamle fortere selv om sola skinner gjennom dem. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette ikke er troll, så bør du oppsøke hjelp.

Anonymkode: b3eec...2cb

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker ikke opp vinduer, Men vi er litt som dere. Eg er veldig opptatt av å ikkje få sol inn. Han bryr seg ikkje. Heime har det ingen betydning for vinduene er ikj mot sola. Men på hytta derimot. Han mente vi ikj trengte solskjerming engang når vi bygde den. Vart drivhus og ødelagt sofa. Så kvar gang han ikj tar ned lamellene minner eg han på sofaen. Eg hater og at spottene er på Max. Han liker masssse lys.

Endret av Pilleville
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 12.57):

Hvis dette ikke er troll, så bør du oppsøke hjelp.

Anonymkode: b3eec...2cb

Ekspander  

Hvis det er det også😂

Anonymkode: 3e5b3...e6c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt utrolig hvis dette faktisk er sant 🤣 Og jeg forstår frustrasjonen til mannen din. Selvsagt brukes ikke vinduene opp, og det er da fryktelig deprimerende å sitte inne i mørket vel. Markisene bruker dere ved behov, altså dersom sola er for skarp hvis dere skal se tv f eks, eller for å holde julivarmen ute.

Anonymkode: 5b350...130

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper dette er trolling... Hvis ikke: jeg håper du oppsøker psykologhjelp for livet ditt kan bli så mye bedre enn dette ts, og det fortjener du! ❤️

Anonymkode: 914f2...b00

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hva du mener med å bruke opp vinduer. Men er ellers enig i at man bør beskytte interiøret mot solen. Særlig kunst, dyre møbler, gulvtepper og annet dyrt innbo.
Kan en løsning være å montere solføler som styrer markisene automatisk? Så slipper dere å tenke på det. 

Anonymkode: c1866...cf3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Påskemoroa har startet🧌

Anonymkode: 554c3...d1c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får du knute i russelua di for dette ts?

Anonymkode: 2d87c...f1f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troll sprekker i møte med dagslys....😎

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So mykje frekke svar. Kor er empatien hjå folk?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men i alle dager da.... at det er mulig. 

Markiser?? 

Hvorfor kjøpte dere ikke screens? Er dere stuck på 80-tallet? 

Anonymkode: 42dbd...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Pilleville skrev (På 12.4.2025 den 13.43):

So mykje frekke svar. Kor er empatien hjå folk?

Ekspander  

Empati for hva da?

At ts er en av disse:

•troll?

•mindre intelligent?

•rammet av vrangforestillinger om      vinduer?

Anonymkode: e5086...6c7

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...