AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Elsker sjøen og bodd i kyst by i mange år. Alle ferier tilbringes ved sjøen. I fjor kjøpte jeg meg leilighet enda nærmere sjøen. Har hatt det så fint her. Men de siste ukene har båtlivet trappa opp veldig. Helt vanlig kjøring er bare koselig. Men det finnes disse som er de samme som råkjører etter veien. En grusom stor fart . Noen på båter som bråker enormt og så er de på vannskuter . Er det lite straff å bli tatt eller lite kontroller?. I går holdt de på i timevis . Dette ødelegger så mye med kosen for vanlig folk i båt også. Anonymkode: f1fee...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Jepp, bor i en fjord, idioter på båt og vannscooter ødelegger for alle. Husk at det er fartsgrenser på vann også, og scootere skal kjøre minst 400m fra land. Det går ikke en gang i den smale fjorden vår, og likevel kommer de i en heidrundandes fart tett på land. Det er litt nytt de siste årene og vi lar ikke unger bade her uten veldig strengt tilsyn lenger. Politi har vi heller ikke i distriktet. Anonymkode: be6d7...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jepp, bor i en fjord, idioter på båt og vannscooter ødelegger for alle. Husk at det er fartsgrenser på vann også, og scootere skal kjøre minst 400m fra land. Det går ikke en gang i den smale fjorden vår, og likevel kommer de i en heidrundandes fart tett på land. Det er litt nytt de siste årene og vi lar ikke unger bade her uten veldig strengt tilsyn lenger. Politi har vi heller ikke i distriktet. Anonymkode: be6d7...42e Utrolig kjedelig 😢 både for folk og dyrelivet . Ble fult liv her i dag også. Forstår unge vil ha det gøy. Men de får dra ut på større sjø med dette bråke og farten. Anonymkode: f1fee...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Problemet er at ingen kan pålegge de. Men jeg henter frem roperten til kl22 når det er stilletid. Da må vi ikke ha noen idioter kjører i sirkel på full guffe utenfor her. Føles som om noen går med plenklipper rundt huset. Anonymkode: be6d7...42e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Kjører de over fartsgrensen kan de bøtlegges. Eller om de kjører over en viss fart nærmere enn en viss avstand fra land/brygge. Men problemet er at politiet har en båt pr landsdel og kommer aldri til å klare å komme dette til livs. Dessverre. Hilsen padler, snorkler og svært sjøglad. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jepp, bor i en fjord, idioter på båt og vannscooter ødelegger for alle. Husk at det er fartsgrenser på vann også, og scootere skal kjøre minst 400m fra land. Det går ikke en gang i den smale fjorden vår, og likevel kommer de i en heidrundandes fart tett på land. Det er litt nytt de siste årene og vi lar ikke unger bade her uten veldig strengt tilsyn lenger. Politi har vi heller ikke i distriktet. Anonymkode: be6d7...42e Og detter har FRP vært med på å presse igjennom. Vannscootere er noe forbannet dritt, og det gjelder stort sett de som sitter opp på disse "motorsyklene" på sjøen. De gir seg en faen i støy, holde fast grensen, eller tenke sikkerhet for seg selv eller andre. Så jeg stemmer aldri mer FRP etter denne faenskapen de har vært med på å gjennomføre. Og noe kontroll regime langs den ekstremt lange kysten vi har kan man bare glemme. Sjansen for å bli tatt er ekstremt liten om man ikke raser rundt i havnene i storbyene da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Eh...å stemme FrP forutsetter vel at man har opptil tre aktive hjerneceller - og aldri bruker alle samtidig. Så dette regner jeg med er uansett ikke et valgalternativ for halvveis oppegående folk. Anonymkode: be6d7...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Fortsetter dette skal jeg tipse politiet , skulle vært mye mere kontroller på sjøen. Fatter ikke hva FrP fikk igjennom 😡 Anonymkode: f1fee...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): ............ Men det finnes disse som er de samme som råkjører etter veien. En grusom stor fart .............. Anonymkode: f1fee...939 Dette er en generalisering du slett ikke har belegg for. Fartsgrenser på sjøen reguleres av den enkelte kommune, men sånn omtrentlig så er det 5 knop nærmere land enn 50m. Utenfor der kan det være 8 knop, 30 knop eller fri fart. I noen sørlandskommuner gjelder også fartbegrensningene bare i juni, juli og halve august. At det lager lyd, eller at du ikke liker det betyr altså ikke at det er forbudt. Tips og anmeld i vei. Jeg er for at lovbrytere blir tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå