Gå til innhold

Tips til verste sted å bo i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja jeg vet det høres rart ut. Men planlegger å flytte til Oslo. Og vil bo der det er mest kriminalitet, flest voldsepisoder og ran. Gjerne litt ghettoområder. Noen som kjenner byen godt som har noen tips?

ps. Jeg er seriøs. 

Anonymkode: b10c2...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor hører du ikke med gjengen din? Du er åpenbart en del av klientellet

Anonymkode: 37c00...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mest kriminalitet,korrupsjon, kameraderi, vold og snusk finner du på vestkanten men da må du være på innsiden. 

Anonymkode: bd354...028

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja jeg vet det høres rart ut. Men planlegger å flytte til Oslo. Og vil bo der det er mest kriminalitet, flest voldsepisoder og ran. Gjerne litt ghettoområder. Noen som kjenner byen godt som har noen tips?

ps. Jeg er seriøs. 

Hvorfor vil du det? 

Anonymkode: 4540d...2a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

ps. Jeg er seriøs. 

Sats på et liv som uteligger, så treffer du nok målgruppen din. 
Noen episoder at Petter uteligger hjelper deg og? 

Anonymkode: 3bb47...bfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor vil du det? 

Anonymkode: 4540d...2a4

Kommer fra en storby utenlands hvor det er mye action. Trives med kaos rundt meg og byjungel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

ps. Jeg er seriøs. 

Mortensrud, Grønland/Tøyen, Gamlebyen, Søndre Nordstrand, Stovner, Romsås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mest kriminalitet,korrupsjon, kameraderi, vold og snusk finner du på vestkanten men da må du være på innsiden. 

Mye kokain og økonomisk kriminalitet der, men definitivt mest gjengkriminalitet og vold på Østkanten i drabantbyene og Grønland/Tøyen/Gamlebyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (7 minutter siden):

Takker for tipset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (1 time siden):

Mye kokain og økonomisk kriminalitet der, men definitivt mest gjengkriminalitet og vold på Østkanten i drabantbyene og Grønland/Tøyen/Gamlebyen. 

Mener du at gjengene på vestkanten ikke er gjenger bare fordi de kaller det ting som hyttetur med gutta, skiferie med venner og båttur med kollegaer?

Seksualisert vold, vold i parforhold osv blomstrer bak lukkede dører. Ta bare eksempelet med «lille Marius». Det er så normalisert at det dukker opp nye offer under politietterforskningen, ikke fordi offera selv melder fra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grønlandsleiret, Tøyen, Brugata, Storgata. De andre stedene som nevnes er mye roligere, drabantbysteder, og det er langt mellom uroen. De nevnte stedene over får du bråk daglig, særlig i helgene.

Anonymkode: ddef1...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oslo Vest bader i kokain og vinningskriminalitet. F eks Frognerdrapet skjedde på åpen gate i 2023. Her er enda et drap til som skjedde på Oslo Vest i 2023:

https://www.aftenposten.no/norge/i/mQm9EL/mann-i-20-aarene-siktet-for-drap-paa-oslo-vest

"Ny studie viser at ungdom på Oslo vest fortsatt har høyest alkoholforbruk. Det samme gjelder nå bruken av kokain. Nær halvparten av dem som har vært beruset siste år, har brukt et illegalt rusmiddel. På vei inn i en hektisk russetid vil både russebusser og andre «frisoner» kunne forsterke rusutfordringene."

https://www.forebygging.no/Kronikker/2024/russetid-rusbruk-og-sarbarhet-i-den-delte-byen/

Anonymkode: aa4e4...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du blir skuffet om du flytter til stedene i Groruddalen som blir foreslått lenger opp. Har jobbet og oppholdt meg mye der, og stort sett er det fredelig og fint der. Da får du mye mer "kok" i områdene vet Vaterland/Storgata/Brugata.

Anonymkode: e6a2a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror du blir skuffet om du flytter til stedene i Groruddalen som blir foreslått lenger opp. Har jobbet og oppholdt meg mye der, og stort sett er det fredelig og fint der. Da får du mye mer "kok" i områdene vet Vaterland/Storgata/Brugata.

Anonymkode: e6a2a...9b7

Ja holder en knapp på disse. Pluss ovennevnte Grønlandsreiret og Tøyen. Hvilke av disse gyldne fem er det billigst leilighet å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (1 time siden):

Det er fredelige områder, så her bare lirer du av deg fordommer. Men skal du bo sammen med subben så får du bo rundt Grønlands Torg. 

Anonymkode: c6037...d25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grønland og Stovner er vel 2 av de stedene i Oslo det er mest action.

Anonymkode: 460f2...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I områder med høy tetthet av kommunale boliger er det også en del action, som i visse områder i bydelene Sagene/Torshov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...