Gå til innhold

Psykisk helse, belastninger og likegyldighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det diskuteres årsaker til selvmord. Skal fortelle om press på min helse og hvordan hjelpen er. Jeg har gjennom år hatt ulike helseplager både fysisk og psykisk. Kommer fra dysfunksjonelle forhold og oppvekst som har satt spor. Er høyt utdannet og har jobbet i en del år. Ufør nå. Alle barna har spesielle behov. Det er autisme, epilepsi etc. Et av barna som er ungdom nå bodde i mange år hos sin far og kom t meg som 14- åring. Dette barna hadde da aldri vært på bup etc. Far holdt h unna slikt. Det viste seg at barnet hadde store utfordringer med psykisk helse og rus. Tyngre enn de fleste og ligner noe på tvillingene Mina og Mille. Barnet er blitt avvist både på skole og i psykiatrien pga rus og det har vært kamp i noen år å få hjelp t barnet. Så det har vært instu kids hos oss med alt det medfører og barnet har oppsøkt belasta bygårder etc. Jeg har lett etter barnet til alle døgnets tider etc. Så har jeg tatt barnet vekk pga manglende hjelp. Altså stress og yo-yo. Vi bor trangt, og jeg og det yngste barnet sover i det som er stua/ kjøkken. Så om de eldste går rund i leiligheten og vil ha mat etc så forstyrres vår søvn. Har søkt startlån og tilskudd. Fått masse anbefalinger. Men på boligkontoret har en mindre smart ansatt plottet inn feil tall og skrekket t meg og saken er sendt som klagesak videre og det tar tid. Så er faren t et av barna blitt syk. Han har kommunal bolig og minste ufør og suppl sosialhjelp. Uansett skulle alle som bor i den bygården få nye kommunale leiligheter da gården er solgt. Han kan ikke bo der da pga hans helse er boligen uegnet. Alle lege brev er sendt in men de har ikke egnet bolig t han. Så han er hos oss så lenge. Han er operert i hodet, svulst og så blir det løp nå med stråling og cellegift. Leiligheten min er solgt men ny klarer vi ikke å kjøpe foreløpig. Kanskje utenfor kommunen men en del her er jo avhengig av en del ting i kommunen her. Har ikke bil og kan ikke kjøre. Hva gjør alt dette med helse og stå i slikt? Hjelper psykolog eller kanskje mer penger til å skaffe egnet bolig? Samt hjelp på plass t barnet, eksen med egnet bolig etc? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sosionomer kan hjelpe med denne type ting. 

hvorfor solgte du leiligheten uten å ha finansiering til ny bolig? Eller ny bolig klar?

Anonymkode: 09a64...807

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sosionomer kan hjelpe med denne type ting. 

hvorfor solgte du leiligheten uten å ha finansiering til ny bolig? Eller ny bolig klar?

Anonymkode: 09a64...807

Fordi at boligkontoret la til grunn utgifter t lån etc i nåværende bolig samt i en ny bolig og det ble så klart for mye utgifter. Han sa om de nåværende ikke skal medregnes så må nåværende bolig selges først. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å bukke under på et tidspunkt med så mye greier på en gang. Å ta deg av alle og enhver, barn som voksne, tærer på. 
Jeg forstår at du vil hjelpe til, men barnefar med kreft må få hjelp av noen andre. Så lenge han har noen som hjelper til så stresser ikke kommunen med å finne noe feks. 
Ang bolig så haster det jo veldig. 
Og barn med rus utfordringer🥺🙆🏻‍♀️ 
Ingenting av dette høres bra ut. Du har andre barn å ta deg av og som også blir skadelidende av å ha et søsken som krever så mye som et barn med rus utfordringer gjør. Grenser må settes og tiltak for hele familien må på plass. Her må mange skjermes. Og du kan ikke fikse for alle. Brutalt men sant.

Anonymkode: f3562...532

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kommer til å bukke under på et tidspunkt med så mye greier på en gang. Å ta deg av alle og enhver, barn som voksne, tærer på. 
Jeg forstår at du vil hjelpe til, men barnefar med kreft må få hjelp av noen andre. Så lenge han har noen som hjelper til så stresser ikke kommunen med å finne noe feks. 
Ang bolig så haster det jo veldig. 
Og barn med rus utfordringer🥺🙆🏻‍♀️ 
Ingenting av dette høres bra ut. Du har andre barn å ta deg av og som også blir skadelidende av å ha et søsken som krever så mye som et barn med rus utfordringer gjør. Grenser må settes og tiltak for hele familien må på plass. Her må mange skjermes. Og du kan ikke fikse for alle. Brutalt men sant.

Anonymkode: f3562...532

Takk! Enig. Hans bydel vet ikke at han er hos oss. Jeg har skrevet t dem og sendt legeerklæringer og brev fra sosionom på sykehuset. De bare svarer at per dags dato har de ikke egnet bolig for han. Han kan ikke gå trapper, han kan ikke slå på komfyr en gang. Hjernen er påvirket og egentlig må han ha mye hjelp. Blir forrvirret til tider etc. Han skal på Radiumhospitalet nå snart og der blir det en ny sosionom. Jeg har også søkt individuell plan for han og koordinator etc. Ingen svar. Det har gått noen uker etter operasjonen allerede. Alene ville han bare hatt det så stusslig som de som døde alene og ble funnet etter en stund i de kommunale boligene som Dagbladet skrev om. Sjokkert at hjelpen ikke er der. Sykehuset sendte diverse brev t kommunen, også vedr hjemmesykepleien etc. Ikke hørt noe. Jeg måtte stelle det såret selv og gi medisiner. Barnet med rop er et mareritt, ja. Nå etter 2 år hos meg, sier de at at det blir kanskje et egnet tilbud om noen mnd. Det har vært mye der av hendelser men også klager etc får å bli tatt på alvor. Men så har de ikke hatt tilbud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...