AnonymBruker Skrevet 12. april 2025 #41 Skrevet 12. april 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du skal ikke se deg blind på bmi når du trener regelmessig. Jeg tenker også at styrketrening kan være greit for deg, ikke bare kondisjon. Anonymkode: aacd9...233 Tror jeg skal prøve meg på litt styrketrening sammen med kondisjonstrening😊👌🏻 Anonymkode: 4ff1b...f45
AnonymBruker Skrevet 12. april 2025 #42 Skrevet 12. april 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skulle gjerne hatt kroppen din, veldig flott er du! Den shortsen satt jo ganske stramt på på det første bildet, så du merker kanskje forskjell når du prøver den igjen? Eller så syns jeg det er stor forskjell på knærne og leggene dine, ser smalere og mer "fit" ut. Anonymkode: 293fc...0d8 Takk for fint kompliment og tips❤️☺️Så gøy at du ser litt forskjell, har sett meg blind på meg selv tror jeg😅🤷🏻♀️ Anonymkode: 4ff1b...f45
aazy Skrevet 15. april 2025 #43 Skrevet 15. april 2025 BMI er totalt unyttig for å vite kroppskomposisjon. Overrasker meg ikkje at du ser så slank ut på den BMIen! Det er et veldig bra teikn på at mengden muskemasse o.l. er god ift vekt Men ja, over til spørsmålet ditt: Det er dritt, men om du har auka aktivitetsnivå vil det ta opptil 6-8 veker før det kan «slippe». På nyåret la eg til litt sykling i treningsregimet, og vekta rikka seg ikkje på SJU veker. Då rasa eg ned 1kg over natta, og etter det har det gått nedover i jamn fart. Kroppen er rar, og ting tek tid! 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #44 Skrevet 17. april 2025 aazy skrev (På 15.4.2025 den 8.43): BMI er totalt unyttig for å vite kroppskomposisjon. Overrasker meg ikkje at du ser så slank ut på den BMIen! Det er et veldig bra teikn på at mengden muskemasse o.l. er god ift vekt Men ja, over til spørsmålet ditt: Det er dritt, men om du har auka aktivitetsnivå vil det ta opptil 6-8 veker før det kan «slippe». På nyåret la eg til litt sykling i treningsregimet, og vekta rikka seg ikkje på SJU veker. Då rasa eg ned 1kg over natta, og etter det har det gått nedover i jamn fart. Kroppen er rar, og ting tek tid! Nå ser det faktisk ut som det skjer ting her😄🐣 Vekta har begynt å gå nedover plutselig😊 Tok bare litt tid ja👌🏻 Hmmm, nei, skal vel helst ikke stole blindt på BMI, men ha det som en pekepinn Anonymkode: 4ff1b...f45 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #45 Skrevet 17. april 2025 AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 22.59): jeg ligger i kalori underskudd og holder på med cardio hver dag Hei Ts 😃 Dette er den klassiske feilen svært mange kvinner tar når vi skal ned i vekt. Enten går man ikke ned, eller så går man på en smell og går oftest opp mer enn man har hatt gått ned. Årsaken kan være litt kompleks, men jeg kan prøve å forklare kort. Når du går ned i vekt/spiser færre kalorier så stresser du kroppen din. Det samme gjør du når du trener cardio. Ofres har vi kvinner alt for høyt stressnivå fra før av 🥴 Så slanking og høy intensitet trening gjør oftes ondt verre. Det som skjer når vi stresser er at, enkelt forklart, hjernen sender signaler til kroppen at nå er den i beredskap. Altså overlevelse modus. Dette øker kortisolet som gjør oss bedre rustet for farer og stress. Men svært skadelig når vi går med dette lenge. Når blant annet kortisolnivået går opp, fungerer kroppen anerledes. Forbrenningen går ned, kroppen lagerer mer fett, tarmene og fordøyelsen fungerer ikke optimalt, opptak av vitaminer og mineraler fungerer ikke optimalt, man får lyst på mer usunn mat, søvnkvalitet går ned, hormonene fungerer ikke optimalt etc etc. I tillegg mister man både fett og muskler, når man i utgangspunktet vil beholde musklene, men miste fettet. Derfor mislykkes veldig mange med slankingen hvor man spiser færre kalorier og trener mye kardio, eller man går ned for så å gå opp mer enn man har gått ned. Løsningen: Mindre fokus på vekt, mer fokus på helse og støtte under en sunn og sterk kropp. Kosthold: Fokusere mer på å spise riktig. Har du hørt "Du må spise mer, for å gå ned i vekt"? 😅 Høres ulogisk ut, men egentlig ikke heller. Frasen kommer ut fra at du må spise mer riktig og variert mat som støtter under kroppens funksjoner slik at kroppen fungerer optimalt fysisk og psykisk. Dvs forbrenning, mage/tarm, energi, søvn, hormoner, sult etc. Nok proteiner, nok fett, ren mat, mat laget fra bunn av, nok vitaminer og mineraler og nok veske. Spis etter syklusen: Rett før menstrasjon/2 uker før: mer karbohydrater (ikke raske som sukker og hvetemel) men mørk sjokolade når det brenner som verst er gull. Menstrasjon og uken etter: mer proteiner og mindre karbo. I tillegg, ikke spis rett før leggetid. Kroppen trenger tid til å fordøye, roe ned etc. Trening/mosjon: Lav intensitet styrketrening er helt gull. Både for vektnedgang, den psykiske og fysiske helsen og helsen fremover. Samt det å holde vekten nede fremover. Muskler øker også forbrenningen, man har mer energi gjennom dagen og bedre rustet i livet. Ikke stresser det kroppen slik som cardio. Gå, gå og atter gå. Legg inn 8. 000 -10.000 skritt pr dag. Dette gjør underverk for forbrenningen, og i tillegg stresser ikke kroppen. Bra for flere funksjoner i kroppen. Etterhvert kan du legge inn litt cardio å se litt an hvordan kroppen håndterer det. Men kanskje det aller viktigste er å finne trening som gir glede, samtidig ikke stresser kroppen unødvendig. Også her, tren etter syklusen. 2 uker før menstrasjon: mindre trening og lavere intensitet. Når energien kommer tilbake under eller etter menstruasjon: mer vekter, mer trening osv. Livsstil generelt: nok søvn og god nok søvn. Roe ned, ikke stresse for mye. Yoga. Meditasjon. Jording (eks gå ute barnbeint i gresset). Nok sollys. Le. Vær med venner. Gjør ting som gjør deg godt. Godta dårlig dager og tilbakefall. Vær stolt av alt du får til. Kast vekten, å ta frem målebåndet i stede. Så mange kvinner som har rast ned i vekt/fettprosent, fått langt bedre helse, blomstrer, bedre energi, bedre humør og selvbilde etc ved å fokusere mer på helsa, støtte under hormoner/kroppens funksjoner, roe ned og stresse ned. Også finner man liksom sin vei, på veien 😊 Masse lykke til Ts, you can do it 💪 Anonymkode: a587f...3a4 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #46 Skrevet 17. april 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei Ts 😃 Dette er den klassiske feilen svært mange kvinner tar når vi skal ned i vekt. Enten går man ikke ned, eller så går man på en smell og går oftest opp mer enn man har hatt gått ned. Årsaken kan være litt kompleks, men jeg kan prøve å forklare kort. Når du går ned i vekt/spiser færre kalorier så stresser du kroppen din. Det samme gjør du når du trener cardio. Ofres har vi kvinner alt for høyt stressnivå fra før av 🥴 Så slanking og høy intensitet trening gjør oftes ondt verre. Det som skjer når vi stresser er at, enkelt forklart, hjernen sender signaler til kroppen at nå er den i beredskap. Altså overlevelse modus. Dette øker kortisolet som gjør oss bedre rustet for farer og stress. Men svært skadelig når vi går med dette lenge. Når blant annet kortisolnivået går opp, fungerer kroppen anerledes. Forbrenningen går ned, kroppen lagerer mer fett, tarmene og fordøyelsen fungerer ikke optimalt, opptak av vitaminer og mineraler fungerer ikke optimalt, man får lyst på mer usunn mat, søvnkvalitet går ned, hormonene fungerer ikke optimalt etc etc. I tillegg mister man både fett og muskler, når man i utgangspunktet vil beholde musklene, men miste fettet. Derfor mislykkes veldig mange med slankingen hvor man spiser færre kalorier og trener mye kardio, eller man går ned for så å gå opp mer enn man har gått ned. Løsningen: Mindre fokus på vekt, mer fokus på helse og støtte under en sunn og sterk kropp. Kosthold: Fokusere mer på å spise riktig. Har du hørt "Du må spise mer, for å gå ned i vekt"? 😅 Høres ulogisk ut, men egentlig ikke heller. Frasen kommer ut fra at du må spise mer riktig og variert mat som støtter under kroppens funksjoner slik at kroppen fungerer optimalt fysisk og psykisk. Dvs forbrenning, mage/tarm, energi, søvn, hormoner, sult etc. Nok proteiner, nok fett, ren mat, mat laget fra bunn av, nok vitaminer og mineraler og nok veske. Spis etter syklusen: Rett før menstrasjon/2 uker før: mer karbohydrater (ikke raske som sukker og hvetemel) men mørk sjokolade når det brenner som verst er gull. Menstrasjon og uken etter: mer proteiner og mindre karbo. I tillegg, ikke spis rett før leggetid. Kroppen trenger tid til å fordøye, roe ned etc. Trening/mosjon: Lav intensitet styrketrening er helt gull. Både for vektnedgang, den psykiske og fysiske helsen og helsen fremover. Samt det å holde vekten nede fremover. Muskler øker også forbrenningen, man har mer energi gjennom dagen og bedre rustet i livet. Ikke stresser det kroppen slik som cardio. Gå, gå og atter gå. Legg inn 8. 000 -10.000 skritt pr dag. Dette gjør underverk for forbrenningen, og i tillegg stresser ikke kroppen. Bra for flere funksjoner i kroppen. Etterhvert kan du legge inn litt cardio å se litt an hvordan kroppen håndterer det. Men kanskje det aller viktigste er å finne trening som gir glede, samtidig ikke stresser kroppen unødvendig. Også her, tren etter syklusen. 2 uker før menstrasjon: mindre trening og lavere intensitet. Når energien kommer tilbake under eller etter menstruasjon: mer vekter, mer trening osv. Livsstil generelt: nok søvn og god nok søvn. Roe ned, ikke stresse for mye. Yoga. Meditasjon. Jording (eks gå ute barnbeint i gresset). Nok sollys. Le. Vær med venner. Gjør ting som gjør deg godt. Godta dårlig dager og tilbakefall. Vær stolt av alt du får til. Kast vekten, å ta frem målebåndet i stede. Så mange kvinner som har rast ned i vekt/fettprosent, fått langt bedre helse, blomstrer, bedre energi, bedre humør og selvbilde etc ved å fokusere mer på helsa, støtte under hormoner/kroppens funksjoner, roe ned og stresse ned. Også finner man liksom sin vei, på veien 😊 Masse lykke til Ts, you can do it 💪 Anonymkode: a587f...3a4 Wow😄❤️ Tusen takk for ett utfyllende og lærerikt svar‼️😊 Dette skal jeg ta med meg videre👍🏻👌🏻😊 Riktig god påske til deg🐣💛😊🌷 Anonymkode: 4ff1b...f45 1 1
aazy Skrevet 17. april 2025 #47 Skrevet 17. april 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei Ts 😃 Dette er den klassiske feilen svært mange kvinner tar når vi skal ned i vekt. Enten går man ikke ned, eller så går man på en smell og går oftest opp mer enn man har hatt gått ned. Årsaken kan være litt kompleks, men jeg kan prøve å forklare kort. Når du går ned i vekt/spiser færre kalorier så stresser du kroppen din. Det samme gjør du når du trener cardio. Ofres har vi kvinner alt for høyt stressnivå fra før av 🥴 Så slanking og høy intensitet trening gjør oftes ondt verre. Det som skjer når vi stresser er at, enkelt forklart, hjernen sender signaler til kroppen at nå er den i beredskap. Altså overlevelse modus. Dette øker kortisolet som gjør oss bedre rustet for farer og stress. Men svært skadelig når vi går med dette lenge. Når blant annet kortisolnivået går opp, fungerer kroppen anerledes. Forbrenningen går ned, kroppen lagerer mer fett, tarmene og fordøyelsen fungerer ikke optimalt, opptak av vitaminer og mineraler fungerer ikke optimalt, man får lyst på mer usunn mat, søvnkvalitet går ned, hormonene fungerer ikke optimalt etc etc. I tillegg mister man både fett og muskler, når man i utgangspunktet vil beholde musklene, men miste fettet. Derfor mislykkes veldig mange med slankingen hvor man spiser færre kalorier og trener mye kardio, eller man går ned for så å gå opp mer enn man har gått ned. Løsningen: Mindre fokus på vekt, mer fokus på helse og støtte under en sunn og sterk kropp. Kosthold: Fokusere mer på å spise riktig. Har du hørt "Du må spise mer, for å gå ned i vekt"? 😅 Høres ulogisk ut, men egentlig ikke heller. Frasen kommer ut fra at du må spise mer riktig og variert mat som støtter under kroppens funksjoner slik at kroppen fungerer optimalt fysisk og psykisk. Dvs forbrenning, mage/tarm, energi, søvn, hormoner, sult etc. Nok proteiner, nok fett, ren mat, mat laget fra bunn av, nok vitaminer og mineraler og nok veske. Spis etter syklusen: Rett før menstrasjon/2 uker før: mer karbohydrater (ikke raske som sukker og hvetemel) men mørk sjokolade når det brenner som verst er gull. Menstrasjon og uken etter: mer proteiner og mindre karbo. I tillegg, ikke spis rett før leggetid. Kroppen trenger tid til å fordøye, roe ned etc. Trening/mosjon: Lav intensitet styrketrening er helt gull. Både for vektnedgang, den psykiske og fysiske helsen og helsen fremover. Samt det å holde vekten nede fremover. Muskler øker også forbrenningen, man har mer energi gjennom dagen og bedre rustet i livet. Ikke stresser det kroppen slik som cardio. Gå, gå og atter gå. Legg inn 8. 000 -10.000 skritt pr dag. Dette gjør underverk for forbrenningen, og i tillegg stresser ikke kroppen. Bra for flere funksjoner i kroppen. Etterhvert kan du legge inn litt cardio å se litt an hvordan kroppen håndterer det. Men kanskje det aller viktigste er å finne trening som gir glede, samtidig ikke stresser kroppen unødvendig. Også her, tren etter syklusen. 2 uker før menstrasjon: mindre trening og lavere intensitet. Når energien kommer tilbake under eller etter menstruasjon: mer vekter, mer trening osv. Livsstil generelt: nok søvn og god nok søvn. Roe ned, ikke stresse for mye. Yoga. Meditasjon. Jording (eks gå ute barnbeint i gresset). Nok sollys. Le. Vær med venner. Gjør ting som gjør deg godt. Godta dårlig dager og tilbakefall. Vær stolt av alt du får til. Kast vekten, å ta frem målebåndet i stede. Så mange kvinner som har rast ned i vekt/fettprosent, fått langt bedre helse, blomstrer, bedre energi, bedre humør og selvbilde etc ved å fokusere mer på helsa, støtte under hormoner/kroppens funksjoner, roe ned og stresse ned. Også finner man liksom sin vei, på veien 😊 Masse lykke til Ts, you can do it 💪 Anonymkode: a587f...3a4 Intensjonen her er god, men å trene etter syklus har null effekt. Ikke juster intensitet etter syklus, men etter form (og når formen er bra og ikke er ekstremt individuelt). Styrketrening stresser kroppen masse, det er slik den tilpasser seg større belastning i framtida! Det er heile poenget! 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #48 Skrevet 17. april 2025 aazy skrev (15 minutter siden): Intensjonen her er god, men å trene etter syklus har null effekt. Ikke juster intensitet etter syklus, men etter form (og når formen er bra og ikke er ekstremt individuelt). Styrketrening stresser kroppen masse, det er slik den tilpasser seg større belastning i framtida! Det er heile poenget! Har du prøvd det selv? Å legge opp treningen sin, og kostholdet sitt, etter syklus, er det som har gitt meg den aller STØRSTE kroppsforandringen noensinne! Energi ut av en annen verden, mindre nedfor tanker, glasshud for første gang i mitt liv, aldri lenger oppblåst. Jeg kan fortsette i det uendelige. Life changing. Virkelig. Cycle syncing! Anbefaler på det sterkeste 😍 Anonymkode: 078ab...33c 1 1
aazy Skrevet 17. april 2025 #49 Skrevet 17. april 2025 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du prøvd det selv? Å legge opp treningen sin, og kostholdet sitt, etter syklus, er det som har gitt meg den aller STØRSTE kroppsforandringen noensinne! Energi ut av en annen verden, mindre nedfor tanker, glasshud for første gang i mitt liv, aldri lenger oppblåst. Jeg kan fortsette i det uendelige. Life changing. Virkelig. Cycle syncing! Anbefaler på det sterkeste 😍 Anonymkode: 078ab...33c Trener etter dagsform. Den varierer såpass urelatert til syklus at det å leggja til noko kompleksitet der er meiningslaust for meg. Har lagt om livet og gått ned 50kg med heilt enkel, ukomplisert opplegg som funka for meg - hadde eg fulgt rådet om å omtrent ikkje trene hardt fordi eg er ei skjør kvinne som ikkje tåler stress halve månaden hadde eg definitivt IKKJE kome i like god form. Det å generalisere så enormt for noko så komplisert og personleg som syklus funka ikkje for meg, og det er ikkje støtte for det i vitskapen heller. Endret 17. april 2025 av aazy 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #50 Skrevet 17. april 2025 aazy skrev (2 minutter siden): Trener etter dagsform. Den varierer såpass urelatert til syklus at det å leggja til noko kompleksitet der er meiningslaust for meg. Har lagt om livet og gått ned 50kg med heilt enkel, ukomplisert opplegg som funka for meg - hadde eg fulgt rådet om å omtrent ikkje trene hardt fordi eg er ei skjør kvinne som ikkje tåler stress halve månaden hadde eg definitivt IKKJE kome i like god form. Det å generalisere så enormt for noko så komplisert og personleg som syklus funka ikkje for meg, og det er ikkje støtte for det i vitskapen heller. Mennesker er forskjellige, så hva som fungerer for den ene behøver tydeligvis ikke fungere for den andre😊 Anonymkode: 4ff1b...f45
aazy Skrevet 17. april 2025 #51 Skrevet 17. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mennesker er forskjellige, så hva som fungerer for den ene behøver tydeligvis ikke fungere for den andre😊 Anonymkode: 4ff1b...f45 Nettopp! Det er så frustrerande for meg med bølgen av folk med gode intensjoner som gjev dårlege råd til kvinner fordi vi visstnok har det sånn og sånn pga kjønnet vårt. Gufs frå fortida. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #52 Skrevet 17. april 2025 aazy skrev (30 minutter siden): Nettopp! Det er så frustrerande for meg med bølgen av folk med gode intensjoner som gjev dårlege råd til kvinner fordi vi visstnok har det sånn og sånn pga kjønnet vårt. Gufs frå fortida. Ehh? Du vet vel at kroppen til en kvinne endrer seg gjennom syklusen? Har ingenting med fortiden å gjøre, men hvordan kroppen våres fungerer. Biologi! Google it! Skal vi gå tilbake til fortiden så hadde vi ikke denne kunnskapen og heller presset oss gjennom alt. Slike holdninger du kommer med holder oss i fortiden. Såklart vil vi fungere ulikt. Ikke fordi vi har ulik biologi, men fordi vi har ulik livsstil, DNA, noen har kanskje sykdommer som påvirker etc. Anonymkode: a587f...3a4 2
aazy Skrevet 17. april 2025 #53 Skrevet 17. april 2025 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ehh? Du vet vel at kroppen til en kvinne endrer seg gjennom syklusen? Har ingenting med fortiden å gjøre, men hvordan kroppen våres fungerer. Biologi! Google it! Skal vi gå tilbake til fortiden så hadde vi ikke denne kunnskapen og heller presset oss gjennom alt. Slike holdninger du kommer med holder oss i fortiden. Såklart vil vi fungere ulikt. Ikke fordi vi har ulik biologi, men fordi vi har ulik livsstil, DNA, noen har kanskje sykdommer som påvirker etc. Anonymkode: a587f...3a4 Problemet eg kritiserer er at ein seier at ALLE kvinner er x, og må dermed gjere y, pga syklus. Som i innlegget eg kritiserte, der ALLE kvinner skal leggja opp treninga på ein viss måte, fordi ALLE kvinner påverkast identisk og har identisk syklus og hormonprofil gjennom månaden… for ikkje å snakke om at ALLE kvinner har null syklusvariasjon, like lang lengde, osv. Spør hundre kvinner om når dei kjenner seg bra og dårleg gjennom ein syklus, og du vil få hundre svar, og desse vil variere frå mnd til mnd fordi vi kvinner faktisk også er menneskjer, som mirakuløst nok har meir kompliserte liv enn det som kan tolkast og lesast utifrå hormonnivå. Håplaust om eg visstnok skal trene hardt fordi eg er på den og den dagen av syklusen, og drite i næringsinntak, søvn, og anna viktigare faktorer. Les kva eg skriv før du svarer, så skjønar du at eg har gjort ganske mykje meir research på dette enn berre eit enkelt googlesøk. Meir Google Scholar, enn standard google isåfall. Kvinner er faktisk meir enn kjønna våre. Å seie noko anna er steinalderlogikk. Endret 17. april 2025 av aazy 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #54 Skrevet 17. april 2025 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 7.55): Ser ingen forskjell. Men du burde trene rumpa mer... Anonymkode: 19f30...cc3 Herregud. Personlig syns jeg ikke det er pent med store rumper, det er faktisk bare en trend som egentlig er ganske ny. Liker best å ha små pupper også. Til ts: ikke poser når du skal ta bilder for å sammenlikne. Ta rett fram eller rett fra siden. Og samme klær selvfølgelig. Personlig syns jeg at vekt er bedre enn målebånd. Jeg er ofte oppblåst osv. Vekt er mer riktig for meg. Hva med å avvente litt med så mye trening? Man blir jo ofte veldig sulten av det, så vinninga går opp i spinninga. Fokuser på nedgang først, deretter trening. Anonymkode: 9233a...59a 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #55 Skrevet 17. april 2025 Anbefaler å kikke litt på kroppene til klesmodeller, de aller fleste er tynne, men med helt normale rumper. Det er ikke pent i mine øyne med unaturlig rumpe. Synes TS ser slank og sunn ut. Anonymkode: 8b6fa...3f4 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #56 Skrevet 17. april 2025 Bruk samme klær. Stå på samme plass og ta med samme posisjon. Eneste måten å se det på. Det er umulig å si uti fra de bildene du har tatt. Skaff deg et målebånd. Mye lettere å følge vekttap med det enn vekt. Anonymkode: 51f5e...a2b 1
Gjest Viljestyrke Skrevet 17. april 2025 #57 Skrevet 17. april 2025 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 7.55): Ser ingen forskjell. Men du burde trene rumpa mer... Anonymkode: 19f30...cc3 Og du burde ta tak i problemene du har med selvbildet i stedet for å snakke ned andre. Anbefaler å ta bilde stående "rett opp ned" (altså ingen posering), med samme klær og så likt lys som mulig, trådstarter! Da blir det lettere å sammenligne og se forskjell. Stå avslappet. På etter-bildet løfter du foten litt mer og det kan gjøre at man ikke ser forskjell som egentlig er der. For meg kan det se ut som du har blitt litt smalere over lårene, men hvilke klær en har på seg og hvordan man står påvirker mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå