AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:53 #1 Del Skrevet fredag kl 17:53 Har begynt å snuse litt forsiktig på yoga. Har vært på noen timer med Aroma relax, veldig rolig yoga med aromatiske dufter til. I dag prøvde jeg yin yoga og yoga nitra. Trodde jeg skulle være altfor stiv til yin, men det gikk overraskende bra. Har egentlig tenkt at yoga ikke er trening og at det ikke er noe for meg, men jeg tror både kropp og hode liker det. Er en veldig stressa person og jeg føler det roer tankene mine litt. Håper jeg kanskje finner roen til å sove litt bedre i natt. Noen som har positive erfaringer, jeg vil gjerne høre! Anonymkode: a799b...616 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet fredag kl 22:27 #2 Del Skrevet fredag kl 22:27 Jeg har gjort noe yoga, men det er sikkert mange som har mye mer erfaring enn meg. Jeg begynte for 5 år siden da jeg ble introdusert for mediyoga. På den tiden sleit jeg mye med nattskrekk og opplevde hele natten egentlig fra jeg skulle legge meg til jeg sto opp som ubehagelig. Nå var det riktignok ikke bare mediyoga jeg gjorde for å skape en hygge og glede rutine med å legge meg men mediyoga hjalp meg mye på den tiden, det er det ingen tvil om. Seinere ble jeg introdusert for endel yoga øvelser sammen med min psykomotorisk fysioterapeut. Jeg har slitt med låsing av hofter og mye stress og traumer har satt seg i det området hos meg. Sammen har vi satt opp en yoga trening og selv om det er noen øvelser jeg finner ekstremt triggende så kjenner jeg også at når jeg kommer over den bøygen så har det en helt mindblowing effekt på kroppen og psyken. Yoga øvelsene jeg gjør åpner opp både hofter, gjør meg mer mobil og jeg har fått en annen pusterytme enn tidligere, ikke bare puster jeg med magen men jeg puster også med korsryggen. For de fleste av oss puster vi foran i kroppen men når jeg lærte meg å virkelig puste (hvor nå enn så forbanna enkelt det høres ut som..) så skjedde det virkelig noe forløsende med meg. Jeg gjør Yoga 3-4 ganger i uken, min 30 min hver gang men bare hjemme, jeg er ikke noe gruppe person. Og for meg er det nesten viktigere å gjøre Yoga regelmessig enn å kle på meg hver dag (Kanskje satt litt på spissen men samtidig ikke). ❤️ Håper du sover godt i natt og at yoga kan hjelpe litt som avstressing for deg. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:10 #3 Del Skrevet i går, 06:10 Jeg liker veldig godt de yogatimene du nevner, men de er jo alle ren avspenning. Går du på en "vanlig" yogatime får du nok en annen opplevelse. Anonymkode: 9ec8b...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:15 #4 Del Skrevet i går, 06:15 Den yogaen du driver med er jo veldig rolig og regnes ikke som trening, men er behagelig og avslappende. Jeg er på hot power yoga og den type yoga. Det er trening. Anonymkode: 59f1a...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:51 #5 Del Skrevet i går, 07:51 Ja, jeg trener andre timer med kondisjon og styrke, og mitt mål med yoga er nettopp avspenning. Helt enig i at det finnes fysisk krevende yogaprogram, altså! Anonymkode: a799b...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:54 #6 Del Skrevet i går, 07:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker veldig godt de yogatimene du nevner, men de er jo alle ren avspenning. Går du på en "vanlig" yogatime får du nok en annen opplevelse. Anonymkode: 9ec8b...ee1 Hvilke timer liker du best? Har du prøvd Vinyasa, hvordan er det i forhold? Anonymkode: a799b...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:02 #7 Del Skrevet i går, 08:02 Det høres ut som de yogaformene du har prøvd passer fint for deg om du sliter med høyt stressnivå. Jeg har gjort yoga i mange år. Etter alvorlig sykdom har det vært det beste verktøyet for meg når det gjelder rehabilitering - det hjelper meg å hente meg inn, men også å akspetere situasjonen. Akkurat nå står vi i en veldig stressende situasjon med mye som skjer. Fordi jeg har jobbet med pusten i så mange år så klarer jeg å stoppe meg selv i det jeg er i ferd med å skru opp stresset. Jeg stopper opp, jobber med pusten og roer meg ned. Jeg bruker yoga nidra mye når jeg sliter med å sove. Mye bra på Spotify. Men yoga er ikke bare øvelsene, det er et levesett. For meg hjelper det meg til å leve godt og harmonisk. Anonymkode: 55f43...a68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #8 Del Skrevet i går, 08:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som de yogaformene du har prøvd passer fint for deg om du sliter med høyt stressnivå. Jeg har gjort yoga i mange år. Etter alvorlig sykdom har det vært det beste verktøyet for meg når det gjelder rehabilitering - det hjelper meg å hente meg inn, men også å akspetere situasjonen. Akkurat nå står vi i en veldig stressende situasjon med mye som skjer. Fordi jeg har jobbet med pusten i så mange år så klarer jeg å stoppe meg selv i det jeg er i ferd med å skru opp stresset. Jeg stopper opp, jobber med pusten og roer meg ned. Jeg bruker yoga nidra mye når jeg sliter med å sove. Mye bra på Spotify. Men yoga er ikke bare øvelsene, det er et levesett. For meg hjelper det meg til å leve godt og harmonisk. Anonymkode: 55f43...a68 Takk for fint svar! Jeg er veldig nysgjerrig på å utforske dette videre. Fikk god effekt av timene i går og var roligere i hodet da jeg la meg. Godt å oppleve det. Anonymkode: a799b...616 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:41 #9 Del Skrevet i går, 09:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke timer liker du best? Har du prøvd Vinyasa, hvordan er det i forhold? Anonymkode: a799b...616 Jeg har prøvd "alt", men nå driver jeg bare med yin. "Vanlig" yoga opplever jeg mer som styrketrening. Anonymkode: 9ec8b...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #10 Del Skrevet i går, 09:46 Yin Yoga og «hot calm» på f eks Sats har gjort underverker for psyken og avspenning/traumebehandling hos meg. Noen av posisjonene hvor man ligger lenge å puster slipper ut enormt med følelser og spenninger. Har hatt Yin timer hvor jeg har grått. Men på en god måte. Yoga har vært essensielt for meg for å føle meg vel og trygg i egen kropp. Anonymkode: 1c8e2...b1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juleeees Skrevet i går, 09:54 #11 Del Skrevet i går, 09:54 Jeg gjør yoga hver dag. Trenger det for å holde meg i vater. Ofte en form for "treningsyoga", men noen ganger også rolig. Har medlemsskap på Find What Feels Good (= Yoga with Adriene), men er også på en fysisk klasse i uka på det lokale yogastudioet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #12 Del Skrevet i går, 10:00 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Yin Yoga og «hot calm» på f eks Sats har gjort underverker for psyken og avspenning/traumebehandling hos meg. Noen av posisjonene hvor man ligger lenge å puster slipper ut enormt med følelser og spenninger. Har hatt Yin timer hvor jeg har grått. Men på en god måte. Yoga har vært essensielt for meg for å føle meg vel og trygg i egen kropp. Anonymkode: 1c8e2...b1c Dette ble jeg veldig glad for å høre! Har også traumebakgrunn og opplever at det roer ned kroppen. Nesten så jeg ikke tør å tro det er sant ... Anonymkode: a799b...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Jeg kan anbefale Yoga with Adrienne på YouTube! Ho har veldig gode økter, laget for ulike formål. Noe avslappende og noe mer styrkende Anonymkode: 140aa...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden skreppamedleppa skrev (På 12.4.2025 den 0.27): Jeg har gjort noe yoga, men det er sikkert mange som har mye mer erfaring enn meg. Jeg begynte for 5 år siden da jeg ble introdusert for mediyoga. På den tiden sleit jeg mye med nattskrekk og opplevde hele natten egentlig fra jeg skulle legge meg til jeg sto opp som ubehagelig. Nå var det riktignok ikke bare mediyoga jeg gjorde for å skape en hygge og glede rutine med å legge meg men mediyoga hjalp meg mye på den tiden, det er det ingen tvil om. Seinere ble jeg introdusert for endel yoga øvelser sammen med min psykomotorisk fysioterapeut. Jeg har slitt med låsing av hofter og mye stress og traumer har satt seg i det området hos meg. Sammen har vi satt opp en yoga trening og selv om det er noen øvelser jeg finner ekstremt triggende så kjenner jeg også at når jeg kommer over den bøygen så har det en helt mindblowing effekt på kroppen og psyken. Yoga øvelsene jeg gjør åpner opp både hofter, gjør meg mer mobil og jeg har fått en annen pusterytme enn tidligere, ikke bare puster jeg med magen men jeg puster også med korsryggen. For de fleste av oss puster vi foran i kroppen men når jeg lærte meg å virkelig puste (hvor nå enn så forbanna enkelt det høres ut som..) så skjedde det virkelig noe forløsende med meg. Jeg gjør Yoga 3-4 ganger i uken, min 30 min hver gang men bare hjemme, jeg er ikke noe gruppe person. Og for meg er det nesten viktigere å gjøre Yoga regelmessig enn å kle på meg hver dag (Kanskje satt litt på spissen men samtidig ikke). ❤️ Håper du sover godt i natt og at yoga kan hjelpe litt som avstressing for deg. Jeg så du skreppamedleppa kommenterte emnet om yoga. Og jeg vet du liker å gå i kjole og skjørt. Da kunne jeg ikke la vær å dra assosiasjoner til ei annen dame som må være ditto deg. Hun er åpenbart ei opptatt dame med baby og en innpåsliten hund, så da blir det yoga i det man står og går i? YOGA CLASS! Day 1035 of yoga and gratefulness Anonymkode: a1263...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg så du skreppamedleppa kommenterte emnet om yoga. Og jeg vet du liker å gå i kjole og skjørt. Da kunne jeg ikke la vær å dra assosiasjoner til ei annen dame som må være ditto deg. Hun er åpenbart ei opptatt dame med baby og en innpåsliten hund, så da blir det yoga i det man står og går i? YOGA CLASS! Day 1035 of yoga and gratefulness Anonymkode: a1263...b32 😅 Jo takk, men jeg gjør aldri yoga i skjørt/kjole (kan ikke tenke meg noe mer upraktisk), ikke har jeg baby og ikke har jeg innpåsliten hund når jeg gjør yoga. Men det er flott at andre finner tid i en travel hverdag til å gjøre yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden skreppamedleppa skrev (1 time siden): 😅 Jo takk, men jeg gjør aldri yoga i skjørt/kjole (kan ikke tenke meg noe mer upraktisk), ikke har jeg baby og ikke har jeg innpåsliten hund når jeg gjør yoga. Men det er flott at andre finner tid i en travel hverdag til å gjøre yoga He He, regna med at du ikke ble fornærma for en slik sammenligning, men bra man får trene samme hva en har på seg da. 👍 Anonymkode: a1263...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): He He, regna med at du ikke ble fornærma for en slik sammenligning, men bra man får trene samme hva en har på seg da. 👍 Anonymkode: a1263...b32 Nei hvorfor skulle jeg bli fornærmet, det blir det samme som at jeg har uniform på meg på jobb men jeg gjør heller ikke yoga i uniform, og om andre som har sett meg i arbeidsuniform assosierer uniform med meg så er jo det helt greit det. Funker det for andre er det fett det, det er bare ikke det naturlige for meg å ha på meg, men hva en har på seg når en trener Yoga blir vel kanskje en avsporing i forhold til trådens tema, uansett bør en jo trene i det en er komfortabel med👍 men er en med på grupper bør en jo selvfølgelig ta hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Jeg elsker yin yoga, og burde nok gjøre det mye oftere. Det har hjulpet nervesystemet mitt mye tror jeg, som noen andre nevner så har jeg også grått, både i timen og av og til etterpå, men det føles veldig forløsende. Gjør andre typer yoga også, men det er pustingen og yin som har hatt størst betydning for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden 17.11 skrev (16 minutter siden): Jeg elsker yin yoga, og burde nok gjøre det mye oftere. Det har hjulpet nervesystemet mitt mye tror jeg, som noen andre nevner så har jeg også grått, både i timen og av og til etterpå, men det føles veldig forløsende. Gjør andre typer yoga også, men det er pustingen og yin som har hatt størst betydning for meg. Hvor ofte gjør du det? Jeg tror jeg vil prøve yin en gang i uka, og aroma relax eller hot calm en gang i uka. Håper på å få plass på en hot aroma relax i morgen 🤞 Anonymkode: a799b...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå