AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:50 #1 Del Skrevet fredag kl 13:50 Jeg er redd det skal bli for mørkt og dystert. Men samtidig vil jeg ikke ha det så lyst at det nesten er hvitt fordi veggene er veldig stygge og føler litt mørkere farge kan dekke ujevnhetene mer enn helt lyst 🤔 Jeg vurderer soothing beige eller sand. Vil de bli for mørk til en liten stue med kun et lite vindu? Håper noen har noen innspill. Er åpen for andre farger enn de jeg nevnte. Helst ikke beige med gult eller fersken. Anonymkode: 2c431...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:56 #2 Del Skrevet fredag kl 14:56 Verken soothing beige eller sand er særlig mørke farger. Det er helt feil at farger på vegger gjør at rommet blir lite, noen ganger litt tvert i mot. Hvordan er gulvet? Ikke velg soothing beige hvis du har gul parkett. Har du standard bomull på lister og karmer? i såfall ligg unna alle greige farger som kalk osv. Hvis du har klassisk hvit, og særlig et gulv som ikke er gult, så er kalk superfin og lysere alternativ. Ellers kan du jo også se på Jotun mild. Anonymkode: 474fe...07b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:18 #3 Del Skrevet fredag kl 15:18 Hvis soothing beige fungerer hos deg sånn i forhold til lys og gulv (hos meg blir den blass og grå), så er den uansett ikke for mørk for en liten stue. Noen ganger så kan farger virke mørkere enn de vil bli på veggen når alt er ferdig møblert og innredet. Små rom tåler godt farge, det gir bare lunhet Anonymkode: 474fe...07b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:28 #4 Del Skrevet fredag kl 18:28 Jotun sand er nøytral og varm. Modern beige er en litt røffere og mørkere beige. Begge disse kan virke grålig og litt blass i noen rom så du bør kjøpe prøveboks først. Marrakesh er populær men mer brun enn beige, og KAN virke mørk og tung men det avhenger av rommet. Anonymkode: 355a2...c3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:13 #5 Del Skrevet fredag kl 19:13 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jotun sand er nøytral og varm. Modern beige er en litt røffere og mørkere beige. Begge disse kan virke grålig og litt blass i noen rom så du bør kjøpe prøveboks først. Marrakesh er populær men mer brun enn beige, og KAN virke mørk og tung men det avhenger av rommet. Anonymkode: 355a2...c3b Det var vel soothing beige og ikke moden beige TS nevnte. TS, jeg vil også utfordre deg litt til å se på farger som myk og fjærlett. Lyse duse og dempede pudderrosa toner som er kjempefine. Anonymkode: 474fe...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:21 #6 Del Skrevet fredag kl 20:21 Ville unngått for mørke farger, da det får rommet til å virke mindre. Hvilken hvitfarge har du? Anonymkode: 75c35...a7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:49 #7 Del Skrevet fredag kl 21:49 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Verken soothing beige eller sand er særlig mørke farger. Det er helt feil at farger på vegger gjør at rommet blir lite, noen ganger litt tvert i mot. Hvordan er gulvet? Ikke velg soothing beige hvis du har gul parkett. Har du standard bomull på lister og karmer? i såfall ligg unna alle greige farger som kalk osv. Hvis du har klassisk hvit, og særlig et gulv som ikke er gult, så er kalk superfin og lysere alternativ. Ellers kan du jo også se på Jotun mild. Anonymkode: 474fe...07b Tusen takk veldig informativt!! Skal sjekke oppi farge gulv og . Anonymkode: 2c431...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:51 #8 Del Skrevet fredag kl 21:51 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis soothing beige fungerer hos deg sånn i forhold til lys og gulv (hos meg blir den blass og grå), så er den uansett ikke for mørk for en liten stue. Noen ganger så kan farger virke mørkere enn de vil bli på veggen når alt er ferdig møblert og innredet. Små rom tåler godt farge, det gir bare lunhet Anonymkode: 474fe...07b Takk for input. Jeg trodde farger virket lysere enn hva de gjør på veggen . Anonymkode: 2c431...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:25 #9 Del Skrevet lørdag kl 05:25 Vi har faktisk ganske mørke farger på barnerommene, både på vegg og tak, og får hele tiden tilbakemelding på at rommene er så store og har så høy takhøyde. Men i realiteten har de helt vanlig standard/laveste lovlige takhøyde og er små (bare 7 m2). Tror de mørke fargene gir rommet dybde, slik at de fremstår litt større. Vi har sand både på kjøkkenet med masse lys og i en kjellergang, med begrenset dagslys. Den fremstår veldig lys begge steder og passer godt til eikelister. Anonymkode: 8005e...55a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:35 #10 Del Skrevet lørdag kl 05:35 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var vel soothing beige og ikke moden beige TS nevnte. TS, jeg vil også utfordre deg litt til å se på farger som myk og fjærlett. Lyse duse og dempede pudderrosa toner som er kjempefine. Anonymkode: 474fe...07b Jeg er ikke ts, men jeg ser etter akkurat sånne farger du nevner, gjerne litt brunlige. Er det ok om jeg spør om du vet hva noen av de fargene som er sånn heter? Anonymkode: 78c4e...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:38 #11 Del Skrevet lørdag kl 05:38 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke ts, men jeg ser etter akkurat sånne farger du nevner, gjerne litt brunlige. Er det ok om jeg spør om du vet hva noen av de fargene som er sånn heter? Anonymkode: 78c4e...09b Soft Skin og Friendly Pink er gode alternativer Anonymkode: 39d94...6c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:55 #12 Del Skrevet lørdag kl 05:55 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er ikke ts, men jeg ser etter akkurat sånne farger du nevner, gjerne litt brunlige. Er det ok om jeg spør om du vet hva noen av de fargene som er sånn heter? Anonymkode: 78c4e...09b Senses fra jotun ❤️❤️ Anonymkode: 3669e...d29 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøstjern1 Skrevet lørdag kl 06:01 #13 Del Skrevet lørdag kl 06:01 Jotun lady impression! Fantastisk fin beigefarge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:13 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har faktisk ganske mørke farger på barnerommene, både på vegg og tak, og får hele tiden tilbakemelding på at rommene er så store og har så høy takhøyde. Men i realiteten har de helt vanlig standard/laveste lovlige takhøyde og er små (bare 7 m2). Tror de mørke fargene gir rommet dybde, slik at de fremstår litt større. Vi har sand både på kjøkkenet med masse lys og i en kjellergang, med begrenset dagslys. Den fremstår veldig lys begge steder og passer godt til eikelister. Anonymkode: 8005e...55a Passer sand til gult eikeparkett og ? Det er det jeg har. Anonymkode: 2c431...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:23 #15 Del Skrevet lørdag kl 10:23 sjøstjern1 skrev (4 timer siden): Jotun lady impression! Fantastisk fin beigefarge TS er redd for at soothing beige blir for mørk. Impression er jo vesentlig mørkere. Anonymkode: 474fe...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:27 #16 Del Skrevet lørdag kl 10:27 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for input. Jeg trodde farger virket lysere enn hva de gjør på veggen . Anonymkode: 2c431...b33 Ikke nødvendigvis. Jeg skulle male gjesterommet som er veldig lite, og trodde local green skulle bli altfor mørk. Det ble den ikke, den ble helt fantastisk. Jeg vurderer å male rommet på nytt i en enda mørkere farge. Det som er viktig er interiøret. Det blir mørkere og tyngre med mørke gardiner og andre tekstiler. Soothing beige o.l er en perfekt nyanse der den passer inn; ikke for mørk og gir lunhet. Men har du et gulv som ikker har gule undertoner, og klassisk hvite karmer, så er Jotun Kalk et lysere og flott alternativ. Anonymkode: 474fe...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:43 #17 Del Skrevet lørdag kl 10:43 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Soft Skin og Friendly Pink er gode alternativer Anonymkode: 39d94...6c0 Kanskje også Blushing peach om man vil ha litt nærmere rosa. Anonymkode: 8005e...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:49 #18 Del Skrevet lørdag kl 10:49 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Passer sand til gult eikeparkett og ? Det er det jeg har. Anonymkode: 2c431...b33 Det vet jeg ikke, vi har denne typen her og synes det funker. Men for å matche det til gulvet, bestilte vi inn fargeprøvene vi skulle ha og la dem oppå gulvet i de rommene vi skulle ha dem. Anonymkode: 8005e...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøstjern1 Skrevet lørdag kl 19:53 #19 Del Skrevet lørdag kl 19:53 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS er redd for at soothing beige blir for mørk. Impression er jo vesentlig mørkere. Anonymkode: 474fe...07b 🙂👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:41 #20 Del Skrevet i går, 04:41 Hva med å kjøpe inn noe sparkel og sparkle veggen først? Da kan du velge den fargen du vil. Anonymkode: 30cab...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå