AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:44 #1 Del Skrevet fredag kl 07:44 Jeg må skifte dekkene på begge bilene, klippe gresset i hagen og andre typiske mannegreier. Gjør meg ingenting. Kona og hennes datter står for 95% av klesvasken i huset ettersom de skifter klær hver bidige dag, og de står for 90% av tette rør i dusjen pga langt hår. Kan kona kreve at jeg gjør 50% av dette arbeidet også? ;-) Anonymkode: 7633d...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet fredag kl 07:46 #2 Del Skrevet fredag kl 07:46 Kanskje ikke kreve, men forvente kan hun da gjøre. Akkurat som du kan forvente at hun klipper mer gress. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:47 #3 Del Skrevet fredag kl 07:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må skifte dekkene på begge bilene, klippe gresset i hagen og andre typiske mannegreier. Gjør meg ingenting. Kona og hennes datter står for 95% av klesvasken i huset ettersom de skifter klær hver bidige dag, og de står for 90% av tette rør i dusjen pga langt hår. Kan kona kreve at jeg gjør 50% av dette arbeidet også? 😉 Anonymkode: 7633d...98b Hvor ofte gjør du disse tingene? Det er neppe i nærheten like tidskrevende som husarbeid. Anonymkode: d691b...2f0 21 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet fredag kl 07:51 #4 Del Skrevet fredag kl 07:51 Nå er ikke jeg kommunist på samfunnsnivå, men på hjemmebane har jeg tro på at begge yter etter evne. Om det er 50/50, 40/60 eller 60/40 er likegyldig for meg. Om partner er lat eller sluntrer unna, hadde jeg ikke fortsatt det forholdet. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:52 #5 Del Skrevet fredag kl 07:52 Hun bør bytte deg med ut med en mann som fungerer Å skifte dekk tar en halvtime 2 ganger i året. Samme med gressklipping. Hadde aldri vasket klærne til en mann. Det klarer de ordentlige helt selv Anonymkode: d3e8d...c63 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet fredag kl 07:52 #6 Del Skrevet fredag kl 07:52 Ganske fint bytte da... Slippe unna alt husarbeid fordi man bytter dekk to ganger i året og klipper gresset hver 7.dag. Slenge på litt bilvask, øldrikking og fotballkamper i tillegg, så har man et fullt kalenderår 19 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet fredag kl 07:57 #7 Del Skrevet fredag kl 07:57 Troll Alert 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet fredag kl 07:59 #8 Del Skrevet fredag kl 07:59 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun bør bytte deg med ut med en mann som fungerer Å skifte dekk tar en halvtime 2 ganger i året. Samme med gressklipping. Hadde aldri vasket klærne til en mann. Det klarer de ordentlige helt selv Anonymkode: d3e8d...c63 Du tror å klippe en plen tar 1 time i året? Kona mi har for øvrig vasket klærne sine kanskje fem ganger de siste 15 årene. Det går helt fint å ha en fordeling der den ene har ansvar for en spesifikk oppgave. Endret fredag kl 08:00 av Grønnastar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:02 #9 Del Skrevet fredag kl 08:02 Hvor lang tid bruker du pr år på å skifte dekk? Si 4-5 timer? Her innebærer tiden også bære frem dekk, og utstyr og rydde det opp igjen. Hvor lang tid bruker kona di pr år på vaske klær pr år? Enig i at det brukes langt mer enn 4-5 timer på det eller? Fordi det er ikke bare vaskemaskinens tid det tar, men også alt rundt. Klippe gress og måke snø. Ganske væravhengig og åpenbart hvor stor hage/gårdsplass man har. Vaske huset er ikke veldig væravhengig, men avhengig av aktiviteten i huset og selvsagt størrelse og hvilken standard man ønsker. Kan sammenligne med mitt hus: vask av hele huset om alt gjøres på samme dag: 5 timer. 3 soverom, 1 bad, 1 toalettrom, 1 kjøkken, stue, spisestue, gang, yttergang, trapp. To vinduer må tas hver uke pga hund som liker å spionere på naboer. Måke snø: varierende pga mengde. Tatt et snitt basert på denne vinteren som har vært med ikke så mye snø, gårdsplass med 2 biler. Snitt pr uke: 2.5 time. Klippe gress: har selv robotgressklipper nå, så må egentlig bare kantklippe. 1 time pr uke. Før robotgressklipper: klippet omtrent 2 ganger i uken pluss kantklipp, til sammen 3 timer. Som du ser, så ville mannen her i huset sittet igjen med ganske mye mer fritid enn meg. om han da feks hadde blitt med på husarbeid et par timer i uka så hadde dette jevnet seg mye mer ut, slik at vi hadde hatt tilnærmet lik mengde fritid. Det er vel strengt tatt slik jeg ser det. Hvem som gjør hva er egentlig ikke relevant, her i heimen er det mannen som lager mat og jeg som kantklipper fordi jeg liker ikke lage mat. Men det betyr ikke at jeg ikke kan hjelpe til med opprydning etter middag. Eller om han rydder opp ett r middag, så kan jeg støvsuge eller bidra med noe annet slik at VI SAMMEN begge bidrar til et hyggelig hjem. Anonymkode: a314b...2a0 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:05 #10 Del Skrevet fredag kl 08:05 Så, de står for 95% av klærne som skal vaskes, men arbeidet skal deles 50/50? Ok, jeg brygger øl hjemme og drikker mesteparten selv (over tid selvfølgelig). Kan jeg da forvente at kona vasker alt utstyret, flasker og kokekar 50% av tiden? Kona og datteren hennes er noen frossenpinner. Jeg er varmblodig og takler ikke når man setter på for mye varme om vinteren og vil ha det kjøligere. De fyrer til maks, både peis og panelovner, jeg åpner vinduer og dører for å slippe varmen ut igjen fordi jeg ikke takler varmen. Vinningen går opp i spinningen, og strømregningen øker. Jeg ber de ta på seg mer klær. Blir ikke aktuelt for meg å gå i shorts og bar overkropp for å overleve varmen. Spørsmålet er: kan jeg kreve at kona da står for litt mer av strømregningen på vinterstid? 😉 Anonymkode: 7633d...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl 08:09 #11 Del Skrevet fredag kl 08:09 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg må skifte dekkene på begge bilene, klippe gresset i hagen og andre typiske mannegreier. Gjør meg ingenting. Kona og hennes datter står for 95% av klesvasken i huset ettersom de skifter klær hver bidige dag, og de står for 90% av tette rør i dusjen pga langt hår. Kan kona kreve at jeg gjør 50% av dette arbeidet også? 😉 Anonymkode: 7633d...98b Dekk på bilen tar meg ca 1t pr bil om jeg gjør det selv (inkl fremhenting, vask av gml dekk og lagring), gresset tar ca 2t hver uke, rense dusj tenker jeg ikke på for jeg har lagt inn ekstra renser som fanger opp hår. Klesvask, rydding, matlaging m m tar langt mer tid. Sett dere ned og sett realistiske timeplaner for hvor mye tid de forskjellige oppgavene tar så fordeler dere jobbene deretter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet fredag kl 08:09 #12 Del Skrevet fredag kl 08:09 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så, de står for 95% av klærne som skal vaskes, men arbeidet skal deles 50/50? Ok, jeg brygger øl hjemme og drikker mesteparten selv (over tid selvfølgelig). Kan jeg da forvente at kona vasker alt utstyret, flasker og kokekar 50% av tiden? Kona og datteren hennes er noen frossenpinner. Jeg er varmblodig og takler ikke når man setter på for mye varme om vinteren og vil ha det kjøligere. De fyrer til maks, både peis og panelovner, jeg åpner vinduer og dører for å slippe varmen ut igjen fordi jeg ikke takler varmen. Vinningen går opp i spinningen, og strømregningen øker. Jeg ber de ta på seg mer klær. Blir ikke aktuelt for meg å gå i shorts og bar overkropp for å overleve varmen. Spørsmålet er: kan jeg kreve at kona da står for litt mer av strømregningen på vinterstid? 😉 Anonymkode: 7633d...98b Prøv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl 08:13 #13 Del Skrevet fredag kl 08:13 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så, de står for 95% av klærne som skal vaskes, men arbeidet skal deles 50/50? Ok, jeg brygger øl hjemme og drikker mesteparten selv (over tid selvfølgelig). Kan jeg da forvente at kona vasker alt utstyret, flasker og kokekar 50% av tiden? Kona og datteren hennes er noen frossenpinner. Jeg er varmblodig og takler ikke når man setter på for mye varme om vinteren og vil ha det kjøligere. De fyrer til maks, både peis og panelovner, jeg åpner vinduer og dører for å slippe varmen ut igjen fordi jeg ikke takler varmen. Vinningen går opp i spinningen, og strømregningen øker. Jeg ber de ta på seg mer klær. Blir ikke aktuelt for meg å gå i shorts og bar overkropp for å overleve varmen. Spørsmålet er: kan jeg kreve at kona da står for litt mer av strømregningen på vinterstid? 😉 Anonymkode: 7633d...98b Ølbrygging er hobby. Vi er motsatt når det kommer til hvor varmt/kaldt vi skal ha det så jeg går i skjørt og tskjorte og min mann i tykke sokker og ullgenser inne de kaldeste dagene. Vi fyrer ikke for kråkene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:14 #14 Del Skrevet fredag kl 08:14 Hvem som gjør hva eller mest og minst, spiller ingen rolle så lenge dere er enig i arbeidsfordelingen mellom dere. Anonymkode: 21f3b...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:17 #15 Del Skrevet fredag kl 08:17 Hva er manne ting og kvinne ting lurer jeg på? Har vi oppgaver som er medfødt å passende til kjønn? Jeg lever i 2024, hater å lage mat, vasketøy, vaske generelt. Elsker å holde på ute som klippe gress, luke, male, vaske hus. Jeg er kvinne er ikke disse oppgavene til meg? Anonymkode: fc715...d02 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:22 #16 Del Skrevet fredag kl 08:22 newman01 skrev (35 minutter siden): Kanskje ikke kreve, men forvente kan hun da gjøre. Hva er forskjellen på å kreve og å forvente. newman01 skrev (35 minutter siden): Akkurat som du kan forvente at hun klipper mer gress. Anonymkode: a0afa...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet fredag kl 08:25 #17 Del Skrevet fredag kl 08:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er forskjellen på å kreve og å forvente. Anonymkode: a0afa...a66 Tuller du nå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:26 #18 Del Skrevet fredag kl 08:26 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er manne ting og kvinne ting lurer jeg på? Har vi oppgaver som er medfødt å passende til kjønn? Jeg lever i 2024, hater å lage mat, vasketøy, vaske generelt. Elsker å holde på ute som klippe gress, luke, male, vaske hus. Jeg er kvinne er ikke disse oppgavene til meg? Anonymkode: fc715...d02 Ja,vi kvinner er mer generisk egnet til omsorg og husarbeid. Menn er sterke og har mer teknisk innsikt og dermed mer egnet til ute- og handarbeid. Det genetiske kan ikke selv feminister forandre. Det er selvsagt unntak. Anonymkode: a0afa...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:27 #19 Del Skrevet fredag kl 08:27 Grønnastar skrev (1 minutt siden): Tuller du nå? Nei. Jeg ser på krav og forventninger som negativt og på samme linje. Anonymkode: a0afa...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:29 #20 Del Skrevet fredag kl 08:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja,vi kvinner er mer generisk egnet til omsorg og husarbeid. Menn er sterke og har mer teknisk innsikt og dermed mer egnet til ute- og handarbeid. Det genetiske kan ikke selv feminister forandre. Det er selvsagt unntak. Anonymkode: a0afa...a66 Man trenger ikke være sterk eller full av teknisk innsikt for å klippe gresset. De fleste med hage har tom robot til sånt nå for tida. Anonymkode: 9bfe2...56b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå