Gå til innhold

Deprimert slagrammet person

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kontaktet av en i familien som er bekymret for ett nært familiemedlem (de bor sammen, er ikke partnere).Denne personen ble rammet av slag for noen år siden og er nå uføretrygdet. Personen er ikke istand til å gå noe særlig. Lang historie kort; personen visner. Virker deprimert. Er ikke med på noe tiltak og vil ikke det heller. Bor avsidesliggende til så det er ikke så flust med tilbud.

Hvordan kan man hjelpe denne personen? Kontakte fastlegen? Hvem har egentlig oppfølgingsansvaret her? Om noen har det i det hele tatt...?

Takk for råd og tips.

Anonymkode: fe2bd...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen er ofte et godt sted å begynne. Kommunen skal også ha lavterskeltilbud innen psykisk helse, men vet det kan være veldig smått på mindre steder. 
Har du og/eller den vedkommende bor med muligheten til å bli med til fastlegen? Det kan ofte være lurt. 
Veldig fint dere vil hjelpe 🩵

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (38 minutter siden):

Fastlegen er ofte et godt sted å begynne. Kommunen skal også ha lavterskeltilbud innen psykisk helse, men vet det kan være veldig smått på mindre steder. 
Har du og/eller den vedkommende bor med muligheten til å bli med til fastlegen? Det kan ofte være lurt. 
Veldig fint dere vil hjelpe 🩵

Takk for svar. Er ikke jeg som skal ha skryt her, det er det den andre personen som skal ha. Jeg har stått i en pårørende-rolle i snart 5 år hos to ulike personer og jeg er helt utslitt. Jeg makter ikke å "ansvar" for nok en person men skal forsøke å lede den andre personen i riktig retning slik at de får hjelp. 

Anonymkode: fe2bd...b2d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig at slagrammede blir deprimerte. Min mor ble automatisk satt på "lykkepillen". Kontakt fastlegen, og si at du er bekymret.

Anonymkode: 00489...826

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt med andre i liknende situasjon kan hjelpe utrolig mye. Finnes det en forening for slagrammede det går an å ta kontakt med kanskje? Lokallag? Ville snakket med fastlegen. Kommunen har nok også noen tiltak som kan være aktuelle.

Anonymkode: 366e3...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...