AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Skrevet 10. april Del gjerne erfaringer Jeg er over 35 år. Orker ikke mer av mensen og PMS. Ble anbefalt kombinasjonspillen .. Men leser mye skremmende på nett. Anonymkode: 848ff...538
ms. Perfect Skrevet 10. april #3 Skrevet 10. april Jeg gikk på den for 30 år siden eller noe sånt, og hadde ingen dårlige erfaringer med den. Nå har jeg mirena (spiral) og har ikke mensen🤩
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Skrevet 10. april Hva blir du skremt av? Det beste man kan gjøre er å lese på felleskatalogen under bivirkninger. Da får du statistisk sannsynlighet for at du vil få den og den bivirkningen og ikke egne enkelterfaringer som ikke er så mye verdt. Anonymkode: 5de3b...03a
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva blir du skremt av? Det beste man kan gjøre er å lese på felleskatalogen under bivirkninger. Da får du statistisk sannsynlighet for at du vil få den og den bivirkningen og ikke egne enkelterfaringer som ikke er så mye verdt. Anonymkode: 5de3b...03a Jeg blir skremt av muligheten for å bli ennå mer deprimert(da konstant) , enn det jeg er fra før pga PMS. Leste også om flere som mistet masse hår pga Yasmin, det syntes jeg også var skremmende 😣 Poenget er liksom å få det bedre, ikke verre. Anonymkode: 848ff...538
AnonymBruker Skrevet 10. april #6 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir skremt av muligheten for å bli ennå mer deprimert(da konstant) , enn det jeg er fra før pga PMS. Leste også om flere som mistet masse hår pga Yasmin, det syntes jeg også var skremmende 😣 Poenget er liksom å få det bedre, ikke verre. Anonymkode: 848ff...538 Ja, nedstemthet er en vanlig bivirkning av Yasmin som betyr at mer enn 10% opplever det (men det kan også bety at 90% ikke opplever det). Hårtap er betegnet som en mindre vanlig bivirkning, så er vel da ca 1% som opplever det. Hvis du blir mer nedstemt av å ta dem, så er det ikke verre enn å slutte? Anonymkode: 5de3b...03a 1
ms. Perfect Skrevet 10. april #7 Skrevet 10. april Da bør du forholde deg til bivirkningene oppgitt på pakningsvedlegget. Enkelterfaringer her sier deg ingenting, annet enn at det kan bekrefte bivirkningene som allerede står i pakningsvedlegget. Om du får 10 svar her om fryktelige bivirkninger, tror du mitt svar på ingen bivirkninger vil berolige deg? Selv om det er statistisk mest sannsynlig at du ikke får bivirkninger?
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Del gjerne erfaringer Jeg er over 35 år. Orker ikke mer av mensen og PMS. Ble anbefalt kombinasjonspillen .. Men leser mye skremmende på nett. Anonymkode: 848ff...538 Ble gravid selv om jeg tok den til fast tid. Sleit også med mellomblødninger, hodepine og tørr i munn. Anonymkode: 8d795...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Skrevet 10. april Slutt å lese skremselspropaganda på nett.. Forhold deg til legemiddelverket. Folk reagerer ulikt på hormonprevensjon. Jeg gikk på Yasmin i nesten ti år, og hadde null problemer med det. Ingen bivirkninger. Mens andre reagerer annerledes, og FÅR bivirkninger. Men det er da ikke verre enn at du prøver den noen måneder....? Det er ikke som at det er en commitment for de neste ti årene.. Anonymkode: 6a120...a22
AnonymBruker Skrevet 10. april #10 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, nedstemthet er en vanlig bivirkning av Yasmin som betyr at mer enn 10% opplever det (men det kan også bety at 90% ikke opplever det). Hårtap er betegnet som en mindre vanlig bivirkning, så er vel da ca 1% som opplever det. Hvis du blir mer nedstemt av å ta dem, så er det ikke verre enn å slutte? Anonymkode: 5de3b...03a ms. Perfect skrev (39 minutter siden): Da bør du forholde deg til bivirkningene oppgitt på pakningsvedlegget. Enkelterfaringer her sier deg ingenting, annet enn at det kan bekrefte bivirkningene som allerede står i pakningsvedlegget. Om du får 10 svar her om fryktelige bivirkninger, tror du mitt svar på ingen bivirkninger vil berolige deg? Selv om det er statistisk mest sannsynlig at du ikke får bivirkninger? AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Slutt å lese skremselspropaganda på nett.. Forhold deg til legemiddelverket. Folk reagerer ulikt på hormonprevensjon. Jeg gikk på Yasmin i nesten ti år, og hadde null problemer med det. Ingen bivirkninger. Mens andre reagerer annerledes, og FÅR bivirkninger. Men det er da ikke verre enn at du prøver den noen måneder....? Det er ikke som at det er en commitment for de neste ti årene.. Anonymkode: 6a120...a22 Det er sant, dere har rett i dette. Bare jeg som er veldig engstelig for å putte i meg legemidler 😅🤣 Jeg er redd for å f.eks. prøve en mnd, miste masse hår, og da er det no way back når håret allerede er mistet 🤣 Mulig jeg har ekstra katastrofetanker nå som jeg har mensen…. Tusen takk, jeg setter stor pris på alle beroligende meldinger 🙏 Anonymkode: 848ff...538 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Del gjerne erfaringer Jeg er over 35 år. Orker ikke mer av mensen og PMS. Ble anbefalt kombinasjonspillen .. Men leser mye skremmende på nett. Anonymkode: 848ff...538 Jeg gikk på den i mange år fra jeg var 17 til jeg var 25, jeg var konstant full i vannvekt, og hoven i ansiktet, men det visste jeg ikke før jeg sluttet på pillen og gikk ned mange kilo og tisset som en hest i et par dager etter. I løpet av årene på yasmin fikk jeg store mentale problem og fikk flere medisin mot depresjon og angst, det problemet forsvant også da jeg sluttet på den. Det er 20 år siden og på den tiden døde hvertfall 2 jenter som følge av blodpropp på den. Jeg hadde ikke mensen, ikke kviser, ikke pms (men andre mentale problem døgnet rundt), så jeg tror det er kanskje den sterkeste verste pilla på markedet sånn sett. Vær obs. Anonymkode: 09b10...c06
AnonymBruker Skrevet 10. april #12 Skrevet 10. april Min kropp tålte den veldig fint. Ingen bivirkninger som jeg merket, mindre akne enn med andre typer p-piller, og jeg gikk ikke opp i vekt. Men helt enig med de over, ingen kan si hva som er riktig for deg. Anonymkode: 5db95...651
AnonymBruker Skrevet 10. april #13 Skrevet 10. april Jeg brukte den fra jeg var ca 14 til 30. Hadde kun lett blødning hver tredje måned. Ingen bivirkninger eller tull, og ble kvitt styrtblødninger og smerter/plager. Denne typen tråder blir litt biased. De som har veldig negative erfaringer føler et stort behov for å ytre det. Anonymkode: d7e36...1e1
Tough cookie Skrevet 10. april #14 Skrevet 10. april Jeg fikk stikkende brystsmerter som gikk ut i venstre arm etter bare to piller, og fikk beskjed av gynekolog å slutte tvert.
AnonymBruker Skrevet 10. april #15 Skrevet 10. april For meg funket de ikke... La på meg 10 kg i vannvekt, småblødninger histen og pisten og fullstendig fravær av sexlyst... Mens søsteren min har brukt de i mange år og er storfornøyd. Ikke lagt på seg noe, og har knapt mensen på de, sexlysten er normal osv. Så det er jo litt sånn at man bare må prøve og se om de funker, og kanskje må man bytte merke noen ganger for å finne den som passer seg best. Anonymkode: 2e04a...f29 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #16 Skrevet 10. april Tough cookie skrev (19 minutter siden): Jeg fikk stikkende brystsmerter som gikk ut i venstre arm etter bare to piller, og fikk beskjed av gynekolog å slutte tvert. Men ikke umiddelbart sendt til EKG? Merkelig lege.. Anonymkode: d7e36...1e1
AnonymBruker Skrevet 10. april #17 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Del gjerne erfaringer Jeg er over 35 år. Orker ikke mer av mensen og PMS. Ble anbefalt kombinasjonspillen .. Men leser mye skremmende på nett. Anonymkode: 848ff...538 Skal dere ha flere barn? Hvis ikke - hysterektomi/sterilisering? Anonymkode: f4269...22e
AnonymBruker Skrevet 10. april #18 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men ikke umiddelbart sendt til EKG? Merkelig lege.. Anonymkode: d7e36...1e1 Norge, vet du. Her blir man ikke sendt noe sted med mindre man er nesten dau. Anonymkode: f4269...22e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april #19 Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Norge, vet du. Her blir man ikke sendt noe sted med mindre man er nesten dau. Anonymkode: f4269...22e Poenget er at jeg tror null på historien. Forstår ikke at man må slenge ut slikt bare fordi man er skeptisk til hormonprevensjon. Anonymkode: d7e36...1e1
Tough cookie Skrevet 10. april #20 Skrevet 10. april (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men ikke umiddelbart sendt til EKG? Merkelig lege.. Anonymkode: d7e36...1e1 Jeg ble bedt om å komme inn til undersøkelse med en gang, men gynekologen hadde ikke EKG, så hun undersøkte meg på andre måter. Jeg kontaktet deretter en farmasøyt jeg kjenner som ringte produsenten av Yasmin, og produsenten ba meg ikke bruke noe mer p-piller og konkluderte med at jeg er sensitiv for østrogen. Endret 10. april av Tough cookie 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå