AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Skrevet 9. april Min partner og min mor får ikke til å kommunisere. De er veldig forskjellig i hva de synes er «nødvendig» og har helt forskjellige verdier og interesser. Dette resulterer i at uenigheter og frustrasjon bygges opp og det SMELLER. Den ene kjefter og smeller og den andre reagerer avvisende og svarer provoserende. Ting eskalerer. Jeg er møkk lei og synes begge har sine poeng og svakheter.. Dette påvirker igjen relasjonene jeg har til dem begge to. Vanskelig å stå midt i. Kan jeg kjøpe en time ho terapeut til dem og «tvinge» dem til å gå sammen dit?… Finnes det en annen løsning? Anonymkode: 9cfe0...398 4
AnonymBruker Skrevet 9. april #2 Skrevet 9. april Dette syns jeg hørtes veldig smart ut! Høres forferdelig ut å måtte stå mellom to slik. begge bør jo være interessert i dette, for å gjøre det litt mer levelig for deg. Anonymkode: 80c0a...0f9 4
AnonymBruker Skrevet 9. april #4 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det heter svigerinne Anonymkode: 0e69c...112 Det heter jo kkke det.. tipper det er TS sin kone, som da er svigerdatteren til mammaen hans (altså svigermoren til svigerdatter). Anonymkode: 80c0a...0f9 8
AnonymBruker Skrevet 9. april #5 Skrevet 9. april Det er kanskje på tide å kutte navlestrengen eller? Anonymkode: 94476...b97 4
Hippogriff Skrevet 9. april #6 Skrevet 9. april En god start er å ikke legge seg borti hverandres liv og hverdag. Ingen grunn til at den som starter kalaset skal kjefte og smelle - da hadde jeg også virket avvisende. 1
Ulven Skrevet 9. april #7 Skrevet 9. april Du trenger ikke kjøpe terapitimer, men gi din mor beskjed om å backe unna og holde fred. 11 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #9 Skrevet 9. april Hvorfor er mor så langt inne i privatlivet deres at det er behov for å KRANGLE om noe som helst? Anonymkode: 4c7dd...f02 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #10 Skrevet 9. april Moren din bør gi deg og din kone fred. Hun har ingenting med hvordan dere vil ha det i livet, hjemme hos dere etc. Når dere er på besøk hos din mor, så bør din kone jenke seg og gjøre sitt beste for å være positiv og blid. Dersom kranglene går på ulike politiske syn, religion, legning etc, så får dere nesten bare unngå disse temaene. Vær enige om at dere (de to) er uenige. Anonymkode: e00be...76a 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #11 Skrevet 9. april Fant du deg en dame som var lik din mor. Det er et vanlig fenomen. Situasjonen høres forferdelig ut. Du kan ikke tvinge noen til noe som helst. Høres ut som de må skilles. Kanskje du må ta avstand til din mor for å få fred. Eller besøk henne alene. Tar du din mors parti kan du risikere å bli skilt. Anonymkode: 425df...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #12 Skrevet 9. april Ulven skrev (22 minutter siden): Du trenger ikke kjøpe terapitimer, men gi din mor beskjed om å backe unna og holde fred. Men mange av oss liker å ha foreldrene våre i livet vårt. Jeg hadde ikke ønsket at mine foreldre skulle backe unna bare fordi mannen bare kranglet med de. Da måtte de funnet seg en måte å omgåes de på - da hadde jo terapitime vært gull. Anonymkode: 80c0a...0f9 5
AnonymBruker Skrevet 9. april #13 Skrevet 9. april Terapi høres helt gull ut. Håper du får begge til å stille evt så kan det være nyttig selv om bare en av de møter opp. Anonymkode: 254fc...3d9
AnonymBruker Skrevet 9. april #14 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det heter jo kkke det.. tipper det er TS sin kone, som da er svigerdatteren til mammaen hans (altså svigermoren til svigerdatter). Anonymkode: 80c0a...0f9 eventuelt er det TS sin mor og mannen til TS om ryker sammen der mor blir sinna og han blir ufin.. Anonymkode: 0ab19...07f
AnonymBruker Skrevet 9. april #15 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): det heter svigerinne Anonymkode: 0e69c...112 Ehh. Nei Anonymkode: e556f...94b 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #16 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor er mor så langt inne i privatlivet deres at det er behov for å KRANGLE om noe som helst? Anonymkode: 4c7dd...f02 Det bunner i at vi har fått hjelp av mine foreldre til en del praktiske ting i bolig som vi selv ikke har kunnskap om. Ved «sammarbeid», hjelp og veiledning om dette har det gått skikkelig galt mellom dem. Framover er praktisk hjelp eller samarbeid uaktuelt. Anonymkode: 9cfe0...398
AnonymBruker Skrevet 9. april #17 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ved «sammarbeid», hjelp og veiledning om dette har det gått skikkelig galt mellom dem. Anonymkode: 9cfe0...398 Dette kan nok mange kjenne igjen at er roten til alt ondt mellom svigerforeldre og svigerdatter/sønn. Det er bare å bite tennene sammen og aldri komme opp i tilsvarende situasjoner igjen. Anonymkode: 80296...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #18 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det bunner i at vi har fått hjelp av mine foreldre til en del praktiske ting i bolig som vi selv ikke har kunnskap om. Ved «sammarbeid», hjelp og veiledning om dette har det gått skikkelig galt mellom dem. Framover er praktisk hjelp eller samarbeid uaktuelt. Anonymkode: 9cfe0...398 De fleste som har vært nyetablerte har hatt lite kunnskap om dette, men finner ut av det sammen som par og vokser sammen på det uten mammas innblanding. Dere skal jo som par starte noe i sammen, det er å be om trøbbel når dere er i forhold med mamma også… Anonymkode: 94476...b97 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #19 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det bunner i at vi har fått hjelp av mine foreldre til en del praktiske ting i bolig som vi selv ikke har kunnskap om. Ved «sammarbeid», hjelp og veiledning om dette har det gått skikkelig galt mellom dem. Framover er praktisk hjelp eller samarbeid uaktuelt. Anonymkode: 9cfe0...398 Husk at det er din partner du skal bo sammen med. Ikke drit der du spiser... Hvis det gjelder hvordan man setter opp en lettvegg så trumfer ekspertisen. Hvis det gjelder hvor lettveggen skal stå og hvilken farge så er det du og partner som bestemmer. Gjelder det ting som sikring av barn i bil, grind rundt peis med ettåring i huset osv så trumfer lovverket og sunn fornuft. Anonymkode: 4c7dd...f02 2 1
Sparkling_Pink Skrevet 9. april #20 Skrevet 9. april Åh, salige anekdote. X-en var bunnkjørt sliten, jeg hadde blitt syk og vi måtte spørre om hjelp til å få huset i orden. Mor hans stilte opp. Da det verste var tatt, hentet hun flere poser og sa hun skulle hjelpe oss å kaste glass. -vent litt, sa jeg. -hvordan glass tenkte du å kaste? Det viste seg at hun ville kaste de med lokk. Da sa jeg - nei, de trenger jeg. Om du skal kaste glass må du ta de andre, de uten lokk. Hun stod og gapte av svaret. Pakket sammen og dro. Og denne dama kom jeg godt overens med. Det finnes sikker klokere eller dummere ting å gjøre i en situasjon der kone og svigermor braker sammen. Men å tvinge de i terapi, det har jeg personlig ikke troa på. Om begge går frivillig og du betaler timen(e) derimot, har jeg troa. Vel så effektivt vil det være at en eller begge begynner å opptre respektfullt og får speilet det nøytralt tilbake til seg ved respektløs oppførsel. Det er forøvrig helt reelt at du kan bli skilt om kona di føler du tar din mors parti. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå