Gå til innhold

Trådløst nettverk?


agbre

Anbefalte innlegg

Har et stk laptop med trådløst nettverkskort. Leilighet på 58 kvadratmeter.

Skal jeg kjøpe meg trådløst nettverk eller laaaang lankabel?

Kan jeg sitte utafor huset med trådløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg vet ikke så mye om sånt, men har selv trådløst nettverk og er kjempefornøyd! Det er deilig å slippe ledninger. Dessuten kan man bruke maskinen ute også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Trådløst er deilig, og du kan nok helt sikkert gå ut av huset. Et annet problem er vanligvis at man ikke ser så mye av skjermen når det er sollys.

Hvis du vil gå for trådløst, så gidd og sett deg inn i hvordan du sikrer det. Da helst med WPA. Slike ting står vanligvis i manualen som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i et tre-etasjes hus med en trådløs router i kjelleren, funker perfekt å sitte i stuen foran tvn med kun laptop i fanget uten noe ledningsrot, anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefales på det sterkeste. kan ta den med på do om du vil. ikke at jeg gjør det, men har da muligheten :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har dekning utenfor huset, så kan du sitte ute, ja. :)

Du kan kjøpe accesspunkt med lang rekkevidde. (Hvis ditt nettverkskort støtter dette..)

Trådløst er deilig! Men husk som andre sier, å sikre nettverket.. Hvis ikke kan du ende opp med naboer som bruker din linje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også trådløst nettverk og er i grunn veldig fornøyd med det. Sliter litt med signaler i deler av leiligheten. Noen som vet om en antenneforsterker vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres sååååå fristende ut :)

Da er neste spørsmål: Hvilke skal jeg velge og er det lett å sette opp??

Ække verdensmester på data. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i linksys. Enkelt å administrere og det fungerer!

IKKE velg topcom og andre veldig billige merker(typisk solgt til 500kr på elkjøp). Prisen kan være fristende, men personlig har jeg opplevd opptil flere døde accesspunkt... Dessuten er dem ustabile.

Værjenta: Du får noktak i noe alla en antenneforsterker ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra SMC og selv om jeg langtfra er noe geni når det gjelder å sette opp "datadingser" så klarte jeg å få denne opp og gå - med sikret nettverk - løpet av en halv time. Jeg har en liten leilighet så rekkevidden har jeg ikke fått testet fullt ut, naturlig nok, men den funker i hvertfall gjennom veggen fra gjesterommet til stua. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jorbær som anbefaller Linksys.

Jeg skaffet meg denne for 3mnd siden og er veldig fornøyd. Den er lett sette opp. Hadde en annen før og den var ikke så enkel å forstå.

Liksysen som jeg har er stabil. Har ikke hatt noe problem med den. Har prøvd den i naboenleiligheten og jeg hadde like sterke signal som inne hos meg.

Da jeg kjøpte min vurderte jeg D-link også, men etter å ha lest litt rundt på nettet kom jeg frem til at Linksys sin var bedre likt. Du kan jo søke litt rundt bla her på Hardware sitt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantus

Tråløst er kjempepraktisk! Og jeg slutter meg til de her som anbefaller linksys. Har aldri hatt noe problemer med signaler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jorbær som anbefaller Linksys.

Jeg skaffet meg denne for 3mnd siden og er veldig fornøyd. Den er lett sette opp. Hadde en annen før og den var ikke så enkel å forstå.

Liksysen som jeg har er stabil. Har ikke hatt noe problem med den. Har prøvd den i naboenleiligheten og jeg hadde like sterke signal som inne hos meg.

Da jeg kjøpte min vurderte jeg D-link også, men etter å ha lest litt rundt på nettet kom jeg frem til at Linksys sin var bedre likt. Du kan jo søke litt rundt bla her på Hardware sitt forum.

Denne er et bedre valg.

Endret av Tyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Coolaid_*

Gå for trådløst.... Jeg elsker å sitte i sofan med beina på bordet, laptop på fanget, og småtitte på tv og småputle med men data..... Trådløst funker kjempebra om det er innstalert riktig. Innstalasjonen kan du jo få hjelp med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres sååååå fristende ut :)

Da er neste spørsmål: Hvilke skal jeg velge og er det lett å sette opp??

Ække verdensmester på data. :klø:

Det krever litt lesing av brukermanualen.

Og står du fast har du KG som hjelper deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har trådløst nett her og det er sååå digg! Jeg sitter ikke lenger ved pcbordet, men som regel i sofaen og surfer. Ellers drar jeg den med meg rundt i huset og tar den med i hagen på sommerstid når været er fint :)

Jeg satt opp mitt trådløse nettverk og krypterte det selv. Så når jeg får det til, da får garantert andre det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakket med Lefdal, og de kan sette det opp for meg. Da er jo alt greit. Må til tannlegen på onsdag og da får jeg se hvor mange penger som er igjen på denne lønna :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp trådløst, og få sikret det så ingen andre kan utnytte nettet ditt! Utrolig deilig å kunne sitte med laptopen hvor man vil. Vet ikke hvor mye det koster å få det innstallert, da en venn av meg gjorde det for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp trådløst, og få sikret det så ingen andre kan utnytte nettet ditt! Utrolig deilig å kunne sitte med laptopen hvor man vil. Vet ikke hvor mye det koster å få det innstallert, da en venn av meg gjorde det for meg.  :)

Jeg har en 12 måneders serviceavtale med Lefdal etter jeg kjøpte laptopen fra dem. De gjør det gratis i denne perioden for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...